adamspa napisał(a):Zakładam warunek: ruszam z 1 i rozpędzam do prędkości największej tj. takiej przy której obroty silnika wynoszą ok. 3000-4000, potem zmieniam bieg na 2 i znów rozpędzam motocykl do prędkości największej tj. takiej przy której obroty silnika wynoszą ok. 3000-4000 i potem zmieniam bieg na 3 i znów to samo.
Na którym biegu osiągnę 100km/godz. , na 3 czy 4 , a może 5 ?
Ilę orientacyjnie potrzeba czasu aby uzyskać 100km/godz jadąc wg powyższego sposobu.
Ciekawi mnie jaka jest różnica czasu w rozpędzaniu pomiędzy wartością minimalną wynoszącą 4s ,a wartością o którą pytam.
Nie wiem jak w przypadku motocykli, ale w przypadku samochodów ecodriving wygląda trochę inaczej. Przede wszystkim prędkość podróżną powinieneś uzyskać dynamiczniej, bo rozpędzając się w "nieoptymalnym" zakresie obrotów, gdzie czujesz że silnik się męczy, palisz więcej niż jakbyś robił to bliżej max momentu. Druga sprawa to jak już osiągniesz prędkość podróżną, to jedziesz na jak najwyższym biegu, przy którym silnik się nie męczy (w samochodach to przeważnie 100 km/h robisz sobie na 5 bądź gdy masz to na 6) i poruszasz się z tą prędkością. No i kolejna ważna sprawa trzeba myśleć, tzn. starasz się jechać jak najpłynniej hamując silnikiem, a nie że co chwila hamujesz gwałtownie i się rozpędzasz.
Jak już wspomniałem są to takie podstawowe rady dla samochodów, jak to wygląda w przypadku moto to może ktoś sprostuje albo potwierdzi