Zobacz wątek - "Myszkowanie" przy dużych prędkościach jazdy.
NAS Analytics TAG

"Myszkowanie" przy dużych prędkościach jazdy.

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

"Myszkowanie" przy dużych prędkościach jazdy.

Postprzez adamspa » 6/12/2010, 19:46

Proszę Was doświadczonych użytowników motocykli o informacje podane w temacie. Od czego zależy "myszkowanie" motocykla podczas jazdy z dużą prędkością. Czy tylko zależy od prędkości poruszania, przy jakich prędkościach można się spodziewać tego efektu, czy jest to też uzależnione od konstrukcji np. ramy, rodzaju silnika, luzów , ... , typu motocykla, typu skutera.
Dziękuje.
adamspa
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54


Postprzez Trener » 6/12/2010, 19:58

A co to myszkowanie ??
YZF R6 2007
Avatar użytkownika
Trener
Stały bywalec
 
Posty: 1198
Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem


Postprzez gruby19 » 6/12/2010, 20:24

a co to duża prędkość jazdy ??
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez amahay » 6/12/2010, 20:29

chodzi pewnie o shimmi ?
no więc tak... Koło motocyklowe wężykuje cały czas.
nie ma chyba jakiejś ramowej prędkości co do odczuwalnego wężykowania ale jeśli geometria jest trochę niedoruchana to trzeba założyć amor skrętu.
jeśli przy 250 nie wężykuje to znaczy że projektanci o wszystkim pomyśleli !
Avatar użytkownika
amahay
Stały bywalec
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 25/3/2010, 16:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Invi » 6/12/2010, 21:28

Po shimmie przy 250 to by już tego nie pisał.

Nie powinien odczuwalnie wężykować i koniec.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez adamspa » 6/12/2010, 21:34

Właściwie to powinienem użyć wężykowanie , a nie myszkowanie.
W miesięczniku Motocykl nr 12/2010 opisany jest skuter Gilera GP 800. Piszą o prędkości maksymalnej 193km/h i prędkości 160km/h, której lepiej nie przekraczać właśnie ze względu na występujący efekt wężykowania skutera.
adamspa
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54

Postprzez falconiforme » 6/12/2010, 22:37

adamspa, ewidentnie skopali geometrę, aerodynamikę i masy motocykla Gilera.

W dobrze zaprojektowanych, ale używanych motocyklach taki efekt występuje z różnych przyczyn.
Pierwszą z nich są łożyska główki ramy. Niezależnie co mówi mechanik, przy takich symptomach trzeba je wymienić na pierwszym miejscu. Potem trzeba pomyśleć o innych łożyskach.

Jeśli to nic nie da trzeba zadbać o serwis zawieszenia. Ale najtrudniejszą sprawą jest jego regulacja o ile motocykl ją posiada.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Robson1903 » 6/12/2010, 22:47

Mi kiedyś moto jak miałem 900rr wpadło w shimme przy 200km/h nie zdajecie sobie sprawy jak się czułem ...
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Invi » 7/12/2010, 08:27

Mi wpadło przy marnych 140 i to mi wystarczy ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Robson1903 » 7/12/2010, 10:17

Najlepsze jest to że okazało się że warsztat przy wymianie opony przedniej zle wyważył koło ...
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez adamspa » 7/12/2010, 12:03

Czy model Honda CBF600, załóżmy nowy z salonu czyli sprawny technicznie, ma tendencje do wężykowania. Jeżeli tak , to przy jakich prędkościach i czym jest to spowodowane.
adamspa
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54

Postprzez Robson1903 » 7/12/2010, 16:13

Nie ma tendencji, jak Twoj ma to kupiłeś złom. Wężykować to ci moze przy 200km/h hamując na żwirze ...
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez adamspa » 8/12/2010, 12:55

Dziękuje za informacje.
Na razie nic nie kupiłem.
adamspa
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54

Postprzez Seba_ER5 » 8/12/2010, 14:52

Niektore motocykle maja tendencje dow wezykowania przy duzej predkoscnp ER5 :D przy 160-180 moze zaczac wezykiowac.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez henio12323 » 8/12/2010, 15:25

dokładnie... i to nie jest spowodowane stanem motocykla. wiem że tez motocykle turystyczne np honda africa twin przy 140 potrafi nosic przodem :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez motoftw » 8/12/2010, 16:00

Seba_ER5 napisał(a):Niektore motocykle maja tendencje dow wezykowania przy duzej predkoscnp ER5 :D przy 160-180 moze zaczac wezykiowac.


Mi cb przy tych prędkościach też czasem pobuja... :roll:
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez hefron » 9/12/2010, 13:11

Domyślam się, że nie chodzi o shimmy, a o efekt "fish tail"? Czyli coś takiego co wygląda jakbyśmy byli rybą i machali dupką z ogonkiem :D
Miałem coś takiego w gixerze przy prędkościach 250+ i to było spowodowane usterką motocykla. Przedni stelaż był skrzywiony w lewą stronę i to sprawiało, że czasza motocykla nie nacierała na opór powietrza prosto, ale trochę bokiem, więc to jest problem aerodynamiki motocykla. Jeśli masz taki efekt to masz krzywy motocykl. Może to być jeden z miliona elementów. Czasza, owiewka, zadupek, przedni błotnik.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez mirekm71 » 9/12/2010, 18:14

Wezykowanie a shimmy to inne pojecia. Shimmy wystepuje podczas rozpedzania a wezykowanie jest spokojnym, zwykle nie groznym bujaniem- myszkowaniem motocykla. Wystepuje przewaznie w ciezszych motocyklach turystycznych. Pierwsze co trzeba sprawdzic to opony- rozmiar, cisnienie, wywazenie, stan ogolny, potem przedni zawias- lozysko glowki ramy, lozyska kol, slizgi, olej w lagach itp. W tylnym zawieszeniu nalezy sprawdzic luzy na wahaczu- najlepiej zrobic to na obciazonym motocyklu.
Oczywiscie najsprawniejszy motocykl nie pojedzie bez bujania 160 km/h bez pasazera a z kufrem centralnym na 2 kaski, aerodynamika ma znaczenie :wink:
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez RUTRA.RD » 10/12/2010, 08:30

niektóre moto wężykuje i nic z tym nie zrobisz np xz 550 powyżej 140, fazer z pasażerem w lukach przy 200
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez amahay » 10/12/2010, 19:59

mi tam nic w svce nie wężykuje ani nie shimuje :D ,
na te przypadłości jest jedno lekarstwo : amor skrętu .
Avatar użytkownika
amahay
Stały bywalec
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 25/3/2010, 16:08
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr