Dlaczego zawodnicy zdejmują nogę z lewego podnóżka?
Posty: 62
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Invinciblee napisał(a):Te teorie są coraz głupsze...
Zgadzam siÄ™:).
Tylu sportowców wyścigowców, a widzę że tor mało który ścig widział.
Nogi wystawiają, bo drętwieją przy ostrej, sportowej jeździe. Zwłaszcza przy hamowaniach są duże przeciążenia, które bierze się na nogi, jeśli jedzie się prawidłowo. Jak ktoś przy hamowaniu bierze przeciążenie na ręce (co większość niewyścigowców robi), to tego tak nie czuć, ale wtedy nie ma się pełnej kontroli nad kierownicą. Na "zwykłym" sporcie z drogowymi podnóżkami mocno się odczuwa te przeciążenia, a co dopiero w prawdziwych wyścigówkach z dużo lepszymi hamulcami i podwyższonymi podnóżkami.
- pipor
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 2/6/2007, 17:24
Nic nie rozumiem z tego co piszesz:
A przecież gdy zdejmuje nogę z podnóżka (na zdjęciu z pierwszego posta robi to profesjonalista, więc...?) to automatycznie przenosi ciężar na nadgarstki...co więcej robi to przed zakrętem???
Jak dla mnie nogi przy pokonywaniu zakrętu powinny znajdować się na podnóżkach, ale za mały ze mnie żuczek żeby i uwagi Rossiemu nie będę zwracał
pipor napisał(a):Jak ktoś przy hamowaniu bierze przeciążenie na ręce (co większość niewyścigowców robi), to tego tak nie czuć, ale wtedy nie ma się pełnej kontroli nad kierownicą.
A przecież gdy zdejmuje nogę z podnóżka (na zdjęciu z pierwszego posta robi to profesjonalista, więc...?) to automatycznie przenosi ciężar na nadgarstki...co więcej robi to przed zakrętem???
Jak dla mnie nogi przy pokonywaniu zakrętu powinny znajdować się na podnóżkach, ale za mały ze mnie żuczek żeby i uwagi Rossiemu nie będę zwracał

- sebasbox
- Świeżak
- Posty: 382
- Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07
sebasbox napisał(a):Nic nie rozumiem z tego co piszesz:pipor napisał(a):Jak ktoś przy hamowaniu bierze przeciążenie na ręce (co większość niewyścigowców robi), to tego tak nie czuć, ale wtedy nie ma się pełnej kontroli nad kierownicą.
A przecież gdy zdejmuje nogę z podnóżka (na zdjęciu z pierwszego posta robi to profesjonalista, więc...?) to automatycznie przenosi ciężar na nadgarstki...co więcej robi to przed zakrętem???
Jak dla mnie nogi przy pokonywaniu zakrętu powinny znajdować się na podnóżkach, ale za mały ze mnie żuczek żeby i uwagi Rossiemu nie będę zwracał
Właśnie - robi to jeszcze przed zakrętem, ale już po momencie pełnego heblowania. Wtedy jest najlepszy moment na rozluźnienie nogi. Przeciążenia już nie są duże, a pozycja na motocyklu nie musi być jeszcze idealna do pokonania zakrętu. Niestety przez posta na forum dobrze tego nie wytłumaczę. Najlepiej zapytaj w jakiejś szkole motocyklowej, w której uczą techniki jazdy po torze.
- pipor
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 2/6/2007, 17:24
pipor napisał(a):sebasbox napisał(a):Nic nie rozumiem z tego co piszesz:pipor napisał(a):Jak ktoś przy hamowaniu bierze przeciążenie na ręce (co większość niewyścigowców robi), to tego tak nie czuć, ale wtedy nie ma się pełnej kontroli nad kierownicą.
A przecież gdy zdejmuje nogę z podnóżka (na zdjęciu z pierwszego posta robi to profesjonalista, więc...?) to automatycznie przenosi ciężar na nadgarstki...co więcej robi to przed zakrętem???
Jak dla mnie nogi przy pokonywaniu zakrętu powinny znajdować się na podnóżkach, ale za mały ze mnie żuczek żeby i uwagi Rossiemu nie będę zwracał
Właśnie - robi to jeszcze przed zakrętem, ale już po momencie pełnego heblowania. Wtedy jest najlepszy moment na rozluźnienie nogi. Przeciążenia już nie są duże, a pozycja na motocyklu nie musi być jeszcze idealna do pokonania zakrętu. Niestety przez posta na forum dobrze tego nie wytłumaczę. Najlepiej zapytaj w jakiejś szkole motocyklowej, w której uczą techniki jazdy po torze.
Sugerujesz, ze sportowcy na torze, ktorzy cwicza po kilka godzin dziennie za%$#nie motocyklem gdy przychodzi do wyscigu od samego poczatku maja problem z cierpnaca noga? A co oni jakies stare dziadki niedorajdy sa? A jak sobie radza ze strzelaniem w kregoslupie i biegunka bo przeciez wyscig to wysilek i stres? A co z nadcisnieniem?
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
pipor napisał(a):sebasbox napisał(a):Nic nie rozumiem z tego co piszesz:pipor napisał(a):Jak ktoś przy hamowaniu bierze przeciążenie na ręce (co większość niewyścigowców robi), to tego tak nie czuć, ale wtedy nie ma się pełnej kontroli nad kierownicą.
A przecież gdy zdejmuje nogę z podnóżka (na zdjęciu z pierwszego posta robi to profesjonalista, więc...?) to automatycznie przenosi ciężar na nadgarstki...co więcej robi to przed zakrętem???
Jak dla mnie nogi przy pokonywaniu zakrętu powinny znajdować się na podnóżkach, ale za mały ze mnie żuczek żeby i uwagi Rossiemu nie będę zwracał
Właśnie - robi to jeszcze przed zakrętem, ale już po momencie pełnego heblowania. Wtedy jest najlepszy moment na rozluźnienie nogi. Przeciążenia już nie są duże, a pozycja na motocyklu nie musi być jeszcze idealna do pokonania zakrętu. Niestety przez posta na forum dobrze tego nie wytłumaczę. Najlepiej zapytaj w jakiejś szkole motocyklowej, w której uczą techniki jazdy po torze.
stary jak dla mnie to kompletne bzdury piszesz... a co szkoły jazdy to nie słyszałem żeby w jakiejś tego uczyli.
Co więcej chyba w najlepszej szkole na świecie jaką jest "california superbike school" gdzie instruktorem jest chyba najlepszy nauczyciel na świecie jakim jest keith code uczą że prawidłową pozycję na moto masz mieć dużo przed zakrętem i samym złożeniem bo zbyt późne przyjęcie pozycji wprowadza moto w niestabilność.
Napisałem już 2 razy w tym temacie że w MM jest wywiad z Rossim na ten temat (który zapoczątkował to w wyścigach), w którym on sam przyznaje że nie wie dlaczego to robi, ale oczywiście na ścigaczu są specjaliści którzy wiedzą lepiej od samego Rossiego...
- sebasbox
- Świeżak
- Posty: 382
- Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07
Nie wiem dlaczego Rossi to robi ale wiem dlaczego ja tak robie. Zanim przeczytalem na forum, ze ktos tak robi juz tak robilem. Ale tylko w ciasnych wolnych zakretach kiedy istnieje ryzyko utraty przyczepnosci a nie istnieje ryzyko utraty nogi;-)
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
mirekm71 napisał(a):Nie wiem dlaczego Rossi to robi ale wiem dlaczego ja tak robie. Zanim przeczytalem na forum, ze ktos tak robi juz tak robilem. Ale tylko w ciasnych wolnych zakretach kiedy istnieje ryzyko utraty przyczepnosci a nie istnieje ryzyko utraty nogi;-)
Powodzenia w takim ratowaniu siÄ™ nogÄ…



Kto przejechał się po winklach z wyrzucaniem nogi to wie, że w prosty, a przede wszystkim szybki sposób kładzie moto, przez co można opóźnić hamowanie

Wywrotka to nie wstyd, ważne żeby wstać i dalej gnać!
-
Dikey - Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:44
Ja z kolei widziałem jak gościu na jakimś dużym chopperze też tak tak noge wystawił przed zakrętem. Jechał powoli, jakieś 50-60kmh. Być może służy to przeniesieniu ciężaru w kierunku zakrętu żeby bardziej położyć motor, a co za tym idzie ciaśniej wejść w zakręt, a co za tym idzie zaoszczędzić 0.001 sekundy 

They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Dikey napisał(a):mirekm71 napisał(a):Nie wiem dlaczego Rossi to robi ale wiem dlaczego ja tak robie. Zanim przeczytalem na forum, ze ktos tak robi juz tak robilem. Ale tylko w ciasnych wolnych zakretach kiedy istnieje ryzyko utraty przyczepnosci a nie istnieje ryzyko utraty nogi;-)
Powodzenia w takim ratowaniu się nogąchyba, że bez problemu szpagat robisz
![]()
![]()
Kto przejechał się po winklach z wyrzucaniem nogi to wie, że w prosty, a przede wszystkim szybki sposób kładzie moto, przez co można opóźnić hamowanieave
Szpagat? wystawia sie noge jakby troche do przodu i nie sluzy ona doslownie podpieraniu. Nie jestem w stanie jednoznacznie powiedziec czemu to pomaga. Sprobuj moze tobie sie spodoba to napiszesz co w tym fajnego:wink: Nie zycz mi powodzenia bo ja to pionek jestem i jezdze w imie turystyki, zycz tym z GP i Rossi'emu. Chyba, ze oni robia szpagat to moga wystawiac noge i im powodzenie nie jest potrzebne.
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
mirekm71 napisał(a):Dikey napisał(a):mirekm71 napisał(a):Nie wiem dlaczego Rossi to robi ale wiem dlaczego ja tak robie. Zanim przeczytalem na forum, ze ktos tak robi juz tak robilem. Ale tylko w ciasnych wolnych zakretach kiedy istnieje ryzyko utraty przyczepnosci a nie istnieje ryzyko utraty nogi;-)
Powodzenia w takim ratowaniu się nogąchyba, że bez problemu szpagat robisz
![]()
![]()
Kto przejechał się po winklach z wyrzucaniem nogi to wie, że w prosty, a przede wszystkim szybki sposób kładzie moto, przez co można opóźnić hamowanieave
Szpagat? wystawia sie noge jakby troche do przodu i nie sluzy ona doslownie podpieraniu. Nie jestem w stanie jednoznacznie powiedziec czemu to pomaga. Sprobuj moze tobie sie spodoba to napiszesz co w tym fajnego:wink: Nie zycz mi powodzenia bo ja to pionek jestem i jezdze w imie turystyki, zycz tym z GP i Rossi'emu. Chyba, ze oni robia szpagat to moga wystawiac noge i im powodzenie nie jest potrzebne.
Chodziło mi o to, że wystawiasz nogę asekuracyjnie w razie poślizgu.
W rzeczywistości służy do szybszego złożenia się w zakręt i opóźnieniu hamowania tak jak napisałem. A Rossiemu powodzenia życzyć nie trzeba, bo on to wprowadził do MotoGP

Wywrotka to nie wstyd, ważne żeby wstać i dalej gnać!
-
Dikey - Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:44
Rossiemu powodzenia życzyć nie trzeba, bo on to wprowadził do MotoGP Laughing
DZIEKUJEMY TOBIE ROSSI ZE NAUCZYLES NAS JAK WCHODZIC W ZAKRET
skad wiesz ze on tak pierwszy zrobil jakies dowody niech to opatentuje to jeszcze wiecej kasy sobie nabije
DZIEKUJEMY TOBIE ROSSI ZE NAUCZYLES NAS JAK WCHODZIC W ZAKRET
skad wiesz ze on tak pierwszy zrobil jakies dowody niech to opatentuje to jeszcze wiecej kasy sobie nabije

GSX 750F
-
eryk79 - Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 6/6/2010, 17:30
- Lokalizacja: szczecin police nowe warpno
No skoro w motogp nikt wcześniej tego nie używał (żeby to wiedzieć wystarczy śledzić wyścigi). To chyba można powiedzieć że on to do motogp wprowadził
Swoją drogą odkopywać temat tylko po to żeby w idiotyczny sposób się do kogoś przywalić. Warn się należy.

Swoją drogą odkopywać temat tylko po to żeby w idiotyczny sposób się do kogoś przywalić. Warn się należy.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Tak starają się jeszcze bardziej hamować, większy opór/ tarcie, zauważcie że przycierają butem o asfalt, większe tarcie - lepsze hamowanie, oglądając wyścigi z angielsskim komentarzem mówili o tym komentatorzy.
Panie, od tego to jest przeciwskręt, więc jeśli ktoś myśli, że tak to działa, to po prostu nazywa się to niewiedza.
ASR1927 napisał(a):Ja z kolei widziałem jak gościu na jakimś dużym chopperze też tak tak noge wystawił przed zakrętem. Jechał powoli, jakieś 50-60kmh. Być może służy to przeniesieniu ciężaru w kierunku zakrętu żeby bardziej położyć motor, a co za tym idzie ciaśniej wejść w zakręt, a co za tym idzie zaoszczędzić 0.001 sekundy
Panie, od tego to jest przeciwskręt, więc jeśli ktoś myśli, że tak to działa, to po prostu nazywa się to niewiedza.

-
barteckstreet - Świeżak
- Posty: 213
- Dołączył(a): 20/11/2006, 21:16
- Lokalizacja: Rawicz
ale zobaczcie jak on to szybko robi, zaledwie z 2 sekundy max
http://www.youtube.com/watch?v=FzgH8N5aT38
http://www.youtube.com/watch?v=FzgH8N5aT38
600 k6
-
ZieLony_69 - Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 21/1/2009, 22:23
- Lokalizacja: OKA
To ja powiem
ze ostatnio przygladalem sie Yamashe M1
rossie i ona qrde nie ma tylnego hebla (przynajmnie nie w przy nodze (dual??)
.



-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5225
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
ZieLony_69 napisał(a):ale zobaczcie jak on to szybko robi, zaledwie z 2 sekundy max
http://www.youtube.com/watch?v=FzgH8N5aT38
Ale jednak asfaltu dotyka


-
barteckstreet - Świeżak
- Posty: 213
- Dołączył(a): 20/11/2006, 21:16
- Lokalizacja: Rawicz
hamulec na tył ma normalnie - pod stopą prawą. Ja cały czas obstawiam poprawienie nogi do zakrętu i tyle.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Efektywność hamowania w dużej mierze zależy od masy. O ile logicznym jest, że przód zawsze hamuje lepiej niż tył, gdyż masa przy hamowaniu kieruje się w przód, to w tym wypadku ważny jest tez punkt zaczepienia masy.
Opierając nogę na podnóżku, podczas hamowania masa jeźdźca przechodzi na centralną część motocykla. Jeździec zaparty rękoma o kierownicę, bez naporu na podnóżek, swoją masę w większej mierze przekazuje na przednią część motocykla, gdyż główne zaczepienie masy jest przy kierownicy. Moim zdaniem tą technikę stosują tylko najlżejsi jeźdzcy, żeby zwiększyć efektywność hamowania.
Opierając nogę na podnóżku, podczas hamowania masa jeźdźca przechodzi na centralną część motocykla. Jeździec zaparty rękoma o kierownicę, bez naporu na podnóżek, swoją masę w większej mierze przekazuje na przednią część motocykla, gdyż główne zaczepienie masy jest przy kierownicy. Moim zdaniem tą technikę stosują tylko najlżejsi jeźdzcy, żeby zwiększyć efektywność hamowania.

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Eeee tam Panowie, ja na przykład jak jadę samochodem to drapie się po czerepie skręcając, coś mi się wydaje, że zasadność mojego manewru jest podobna do tego ich
PS: Jeśli interesuje to tak wiele osób to może mała prośba do redakcji scigacz.pl?

PS: Jeśli interesuje to tak wiele osób to może mała prośba do redakcji scigacz.pl?
- luqa90
- Świeżak
- Posty: 213
- Dołączył(a): 27/4/2010, 13:40
- Lokalizacja: Rymanów Zdrój
Czemu nie? W sumie to trochę irytujące czegoś nie wiedzieć na 100%
Ale.. widziałeś kiedyś żeby Małysz drapał się po nosie jak leci? To sport.. Liczba ruchów ograniczona do niezbędnego minimum. To musi mieć jakiś cel.
Ale.. widziałeś kiedyś żeby Małysz drapał się po nosie jak leci? To sport.. Liczba ruchów ograniczona do niezbędnego minimum. To musi mieć jakiś cel.

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Posty: 62
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości