czy supermoto jest drogie w utrzymaniu
Posty: 8
• Strona 1 z 1
czy supermoto jest drogie w utrzymaniu
jakie supermoto ile kosztuje utrzymanie
- gsxrkamikaze
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 22/11/2010, 17:11
- Lokalizacja: Bydgoszcz
zalezy są 2 rodzaje SM. po 1 SM typu terenee , lc4, suzi DR, DR - Z (drz wymaga moze nieco wiecej wkładu ) ect to są mało wyczynowe SM ale fajnie sie prowadza. mozna sie równie fajnie pobawic. nie mają super mocnych silników co za tym idzie są mało awaryjne. tłoki sie zmienia co kilka - kilkanascie lat zalezy jak sie dba no i jak ciśnie. ale raczej koszta nie są wysokie. wiadomo regulacja zaworów co chyba 1k km. i co kilka miesiecy zmiana oleju (oczywiscie przy srednio częstej jeździe) no i są SMki wyczynowe i tu tez enduro jak i fulle mozna rozróznić - czyli wszelakie EXC i SX (enduro i full), huski TE CRFki i co tam tylko znajdziesz i to juz są raczej wymagające sprzęty. 100% czyste SM silniki są wyczynowe wiec wymagają sporo uwagi. tłok co około 150 MTH olej co kilka baków częste regulacje. ale duzo kasy idzie na oponki napędy itp ( duza moc to i te częsci szybko siadają) i tu utrzyanie drogie. mozesz przelatac takim EXC np 2 -3 lata i utrzymac moto za 1500 zł rocznie a przyjdzie czas na zmiane tłoczka, rozrządu to kilka tysięcy z portfela ubędzie. sprecyzuj jeszcze o jakie konkretnie SM ci chodzi - do zabawy jak i na miasto zamiast plastika czy wyczynówke
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
chodzi mi o SM raczej do miastahenio12323 napisał(a):zalezy są 2 rodzaje SM. po 1 SM typu terenee , lc4, suzi DR, DR - Z (drz wymaga moze nieco wiecej wkładu ) ect to są mało wyczynowe SM ale fajnie sie prowadza. mozna sie równie fajnie pobawic. nie mają super mocnych silników co za tym idzie są mało awaryjne. tłoki sie zmienia co kilka - kilkanascie lat zalezy jak sie dba no i jak ciśnie. ale raczej koszta nie są wysokie. wiadomo regulacja zaworów co chyba 1k km. i co kilka miesiecy zmiana oleju (oczywiscie przy srednio częstej jeździe) no i są SMki wyczynowe i tu tez enduro jak i fulle mozna rozróznić - czyli wszelakie EXC i SX (enduro i full), huski TE CRFki i co tam tylko znajdziesz i to juz są raczej wymagające sprzęty. 100% czyste SM silniki są wyczynowe wiec wymagają sporo uwagi. tłok co około 150 MTH olej co kilka baków częste regulacje. ale duzo kasy idzie na oponki napędy itp ( duza moc to i te częsci szybko siadają) i tu utrzyanie drogie. mozesz przelatac takim EXC np 2 -3 lata i utrzymac moto za 1500 zł rocznie a przyjdzie czas na zmiane tłoczka, rozrządu to kilka tysięcy z portfela ubędzie. sprecyzuj jeszcze o jakie konkretnie SM ci chodzi - do zabawy jak i na miasto zamiast plastika czy wyczynówke
- gsxrkamikaze
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 22/11/2010, 17:11
- Lokalizacja: Bydgoszcz
nie musisz cytowac postów skoro piszesz pod nimi
co do SM do miasta. oba typy sie nadają do miasta cechą sm jest to że siedzisz z w miare wyprostowaną pozycją. czy kupisz EXC czy lc4 to masz pozycje podobna. tylko takie róznice lc4 poleci ponad 200 km h EXC max 180. LC4 jest w miare opływowa EXC raczej nie wiec opory powietrza są nieznosnie. ale to raczej w kazdej SM. i zadna SM nie nadaje ise w długie trasy z racji własnie tej pozycji. terenee to taki bardziej turystyczny SM nieco nizej sie siedzi i są jakies owiewki. ale to dalej nie da rady na trasach wiec jak nie trasy to miasto. no i co wybrac na miasto taką LC4 po miescie lata sie płynnie. silnik mimo singla pracuje dosyc przyzwoicie i nie szarpie. nie ma takiego kopnięcia po agresywnym dodaniu gazu. raczej prędkosc jest oddawana liniowo choc nie że słabo idzie jest to moto raczej przyjemne do jazdy ale do jazdy bez szaleństw. z kolei EXC czyli wyczynówka to wariat. wystarczy lekko odkręcic gaz i moto mknie do przodu. trzeba miec w miare dobrze opanowany nadgarstek bo lekkie drgnięcie manetki powoduje poderwanie koła. dalej jazda w deszcz np nie da sie jechac szybko EXC przy srednich obrotach na 6 biegu i predkosci koło 60 km h wystarczy dodac odrobine gazu i koło zaczyna tracic trakcje. wiec raczej trzeba sie liczyc z tym że po miescie trzeba sie na nowo uczyc jeździc. ale teraz plusy super przyspieszenie spod swiateł masz lepszy v max niz wiekszosc 600tek. mozna polatac na gumie (przedniej lub tylnej jak kto woli ) moto jest bardzo lekkie. i moim zdaniem super na miasto. wszędzie wjedziesz itd. tyle ze na trasy sie nie nadaje. oczywiscie porównuje tu lc4 i EXC ale to sie tyczy innych sprzetów tak samo z tych samych kategorii (supermoto turystyczne i supermoto wyczynowe)
tu jeszcze trzeba by opisac kazde moto i jego specyfike np taka DRZ tez wcale nie jest ciezka waży koło 140 kg przy pojemnosci 400 i mocy ponad 40 koni tez fajnie sie lata :d moze powiedz więcej co cie interesuje. ile masz kasy do wydania. czy chcesz moto do przemieszczania sie z punktu A do pkt B czy raczej żeby wyskoczyc na miasto i polatac troche i ew wyskoczyc na tor i poszaleć.
co do SM do miasta. oba typy sie nadają do miasta cechą sm jest to że siedzisz z w miare wyprostowaną pozycją. czy kupisz EXC czy lc4 to masz pozycje podobna. tylko takie róznice lc4 poleci ponad 200 km h EXC max 180. LC4 jest w miare opływowa EXC raczej nie wiec opory powietrza są nieznosnie. ale to raczej w kazdej SM. i zadna SM nie nadaje ise w długie trasy z racji własnie tej pozycji. terenee to taki bardziej turystyczny SM nieco nizej sie siedzi i są jakies owiewki. ale to dalej nie da rady na trasach wiec jak nie trasy to miasto. no i co wybrac na miasto taką LC4 po miescie lata sie płynnie. silnik mimo singla pracuje dosyc przyzwoicie i nie szarpie. nie ma takiego kopnięcia po agresywnym dodaniu gazu. raczej prędkosc jest oddawana liniowo choc nie że słabo idzie jest to moto raczej przyjemne do jazdy ale do jazdy bez szaleństw. z kolei EXC czyli wyczynówka to wariat. wystarczy lekko odkręcic gaz i moto mknie do przodu. trzeba miec w miare dobrze opanowany nadgarstek bo lekkie drgnięcie manetki powoduje poderwanie koła. dalej jazda w deszcz np nie da sie jechac szybko EXC przy srednich obrotach na 6 biegu i predkosci koło 60 km h wystarczy dodac odrobine gazu i koło zaczyna tracic trakcje. wiec raczej trzeba sie liczyc z tym że po miescie trzeba sie na nowo uczyc jeździc. ale teraz plusy super przyspieszenie spod swiateł masz lepszy v max niz wiekszosc 600tek. mozna polatac na gumie (przedniej lub tylnej jak kto woli ) moto jest bardzo lekkie. i moim zdaniem super na miasto. wszędzie wjedziesz itd. tyle ze na trasy sie nie nadaje. oczywiscie porównuje tu lc4 i EXC ale to sie tyczy innych sprzetów tak samo z tych samych kategorii (supermoto turystyczne i supermoto wyczynowe)
tu jeszcze trzeba by opisac kazde moto i jego specyfike np taka DRZ tez wcale nie jest ciezka waży koło 140 kg przy pojemnosci 400 i mocy ponad 40 koni tez fajnie sie lata :d moze powiedz więcej co cie interesuje. ile masz kasy do wydania. czy chcesz moto do przemieszczania sie z punktu A do pkt B czy raczej żeby wyskoczyc na miasto i polatac troche i ew wyskoczyc na tor i poszaleć.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
- gsxrkamikaze
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 22/11/2010, 17:11
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- gsxrkamikaze
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 22/11/2010, 17:11
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Edytuj posty.
LC4, DRZ 400, SM 610 to sprzęty dla Ciebie. Nie wymagają jakiejś specjalnej troski a są dość lekkie i mocne żeby się pobawić.
LC4, DRZ 400, SM 610 to sprzęty dla Ciebie. Nie wymagają jakiejś specjalnej troski a są dość lekkie i mocne żeby się pobawić.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości