Problem z hamulcami!! zapieczone tloczki!!!
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Problem z hamulcami!! zapieczone tloczki!!!
witam
Koledzy jest jakis sposob na wyciagniecie tloczkow (bez niszczenia ich ) jak mam rozkrecone zaciski ?
Mecze sie z hamulcami juz jakis czas i czasami mam ochote kupic nowe zaciski ale za drogi interes:/ dlatego walcze
czesto zapiekaja sie tloczki co moze byc przyczyna czy to ze tloczki maja rysy (chyba jakis inteligent wyciagal je klapcęgami)
czy mozna kupic same tloczki?
Koledzy jest jakis sposob na wyciagniecie tloczkow (bez niszczenia ich ) jak mam rozkrecone zaciski ?
Mecze sie z hamulcami juz jakis czas i czasami mam ochote kupic nowe zaciski ale za drogi interes:/ dlatego walcze
czesto zapiekaja sie tloczki co moze byc przyczyna czy to ze tloczki maja rysy (chyba jakis inteligent wyciagal je klapcęgami)
czy mozna kupic same tloczki?
ZX 6R J2 2002
- Sokal1989
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 26/10/2010, 00:50
- Lokalizacja: Bałtyk
Czesć, ja jak mialem podobny problem, sciagnolem zacisk, wyjolem klocki i pozostaje ci tylko pompowac klamka zeby same wyszly, tylko uwazaj zeby nie wypadly.
- arachne007
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 4/8/2008, 20:32
- Lokalizacja: xxxx
jak ma przepraszam pompować klamką jak ma je na stole rozkręcone?? Czytajcie ze zrozumieniem - to nie szkoła.
Jedyne co by bez inwazyjnie je wypchnąć to musisz je zanieść gdzieś gdzie mają sprężone powietrze i niech je wypchną przez adapter wkręcany w odpowietrznik.
Czyli - skręć je by były całe i tak zanieś
Na przyszłość - zanim zdemontujesz zaciski i cokolwiek z nich odkręcisz - wyciśniej je jak najdalej wkłądając uprzednio stary klocek lub kawałem drewienka między tłoczki by te co wychodzą łatwo nie wypadły ,a by mogły się oprzeć o niego. Tym sposobem pompując klamką wypchniesz wszystkie pokolei. Wtedy dopiero rozręcasz i łatwo palcami wyciągniesz.
Jedyne co by bez inwazyjnie je wypchnąć to musisz je zanieść gdzieś gdzie mają sprężone powietrze i niech je wypchną przez adapter wkręcany w odpowietrznik.
Czyli - skręć je by były całe i tak zanieś

Na przyszłość - zanim zdemontujesz zaciski i cokolwiek z nich odkręcisz - wyciśniej je jak najdalej wkłądając uprzednio stary klocek lub kawałem drewienka między tłoczki by te co wychodzą łatwo nie wypadły ,a by mogły się oprzeć o niego. Tym sposobem pompując klamką wypchniesz wszystkie pokolei. Wtedy dopiero rozręcasz i łatwo palcami wyciągniesz.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
strzelaz powietrzem z kompresora w otwor po odpowietrzniku jednoszczesnie pozostale blokujac otwory.taka zabawa do uzyskania efektu fajnie sie to robi w tl przy 6 tloczkowych zaciskach.
mowia zeby czyscic plynem jak masz juz dosc porysowane mozesz papierem sciernym sprubowac np 1000 do tego zalozyc nowe uszczelniacze gumowe.
albo poszukaj na allegro w bardzo dobrym stanie zaciski i kup
mowia zeby czyscic plynem jak masz juz dosc porysowane mozesz papierem sciernym sprubowac np 1000 do tego zalozyc nowe uszczelniacze gumowe.
albo poszukaj na allegro w bardzo dobrym stanie zaciski i kup
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
możesz kupić nowe tłoczki, uszczelniacze też są dostępne, tylko pytanie czy chcesz tyle kasy inwestować, ja na początek wyczyściłbym wszystko na błysk, złożył tłoczki na smar do tłoczków i zobaczył czy to nie wystarczy
ZX-6R
- loony
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 5/2/2008, 21:40
- Lokalizacja: Lublin
smar nie potrzebny-wystarczy lekko na palec płynu hamulcowego i nim tłoczki posmarować. BROŃ BOŻE na tłoczki smar miedziany.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Na youtubie jak kolo robił tłoczki czyścił mydłem i szczoteczką do zebw. (mydło w wodzie rozpuszczone) i mówił ze to wystarczy do lubrykacji. Żeby nie było koleś z jakiejś porządnej firmy imo. (Dave Mos)
Czynił to przy wymianie klocków.
Czynił to przy wymianie klocków.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Woda i mydło - najlepszy sposób do zapieczenia
(wystarczy zobaczyć co dzieje się z wysuszonym mydłem na ściankach kabiny prysznicowej - reklama DOVE)
Na YT jest sporo filmików - m.in. jak regulować luzy zaworowe w Ducati desmoduo
desmo quattro
Są specjalne smary do tłoczków odporne na wysoką temperaturę i je należy stosować - ale nie smar miedziany ani grafitowy.
Do wysunięcia tłoczków tylko hydraulika lub specjalne obcęgi.
Koszt nowych tłoczków i zestawu naprawczego może być wyższy niż koszt używanych sprawnych zacisków (chociaż nie zawsze wiadomo czy będą sprawne).
http://www.larsson.pl/ tłoczki i zestawy naprawcze zacisków ... niestety nie do wszystkich motocykli.

(wystarczy zobaczyć co dzieje się z wysuszonym mydłem na ściankach kabiny prysznicowej - reklama DOVE)
Na YT jest sporo filmików - m.in. jak regulować luzy zaworowe w Ducati desmoduo


Są specjalne smary do tłoczków odporne na wysoką temperaturę i je należy stosować - ale nie smar miedziany ani grafitowy.
Do wysunięcia tłoczków tylko hydraulika lub specjalne obcęgi.
Koszt nowych tłoczków i zestawu naprawczego może być wyższy niż koszt używanych sprawnych zacisków (chociaż nie zawsze wiadomo czy będą sprawne).
http://www.larsson.pl/ tłoczki i zestawy naprawcze zacisków ... niestety nie do wszystkich motocykli.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Mozesz owinac tłoczki guma np z dętki i wyciagnąc je tzw. "zabkami",z tym ze nie mozesz za mocno sciskac i uwazac zeby zabki nie przebiły gumy bo porysujesz tłoczki.Potem je wypoleruj papierem sciernym wodnym ( z poczatku jakis grubszym,np 360,potem,walnij 600 i 1000) i juz beda cacy,wydłub uszczelki i wyszkrobaj z nich i ich gniazd skrystalizowany płyn hamulcowy.Tłoczki składaj smarujac płynem hamulcowym,lekko wchodza.
PS:Nie uzywaj wd40 ani nic w tym stylu,zniszczysz uszczelki a tanie nie sa.
PS:Nie uzywaj wd40 ani nic w tym stylu,zniszczysz uszczelki a tanie nie sa.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
ale po co to wszystko ja można je wystrzelić
kompresorem trzeba tylko pokombinować i je deseczka nieraz blokować. szczególnie upierdliwe przy 6 tłoczkowych ale już to opanowałem i idzie szybko

TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości