Zobacz wątek - puchnięcie tłoka tzr 50
NAS Analytics TAG

puchnięcie tłoka tzr 50

i inne małe pojemności
_________

puchnięcie tłoka tzr 50

Postprzez Horem » 12/10/2010, 20:35

Witam. Mam yamahe tzr 50 Przed sezonem robiłem szlif u cenionego mechanika. Zrobił on szlif wymienił cylinder i pierścienie 320zł. Docierałemi tzr-ke i było wszystko ok ale zauważyłem niedawno ze mam wyciek oleju. Nie zlokalizowałem miejsca wycieku ale już dużo mi wyciekło więc postanowiłem Zrobić wmiane. Zadzwoniłem od gościa (innego mechanika) i kupiłem u niego olej (chyba: moto?? o gestości 10w40 przekładniowy lecz 4t) podobno jest to nieważne. Odkąd wymieniłem ten olej (tzr troche stała w garażu bo nie jeździłem) to zaczoł mi puchnąć tłok a mianowicie przejade zaledwie jakieś 5 km bez przeciągania i słychać jakiś szum w silniku poczym tzr gaśnie i blokuje się tylnie koło) dzwoniłem do gościa i mówił że może coś być z dozownikiem i mam wlać oleju do baku (czyli samemu zrobić mieszankę)
Jeśli ktoś spotkał się z czymś takim niech pisze bo niewiem co zrobić ;( Wcześniej wszystko było ok. a niewyobrażam sobie żeby przy 6-óstsym biegu 100km/h mi zablokowało się koło. Proszę o rady.
Horem
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 18/2/2010, 21:19
Lokalizacja: Nowy Tomyśl


Postprzez swirus2007 » 14/10/2010, 15:24

to zalezy
puchnie tłok wtedy gdy jak zablokuje sie i wcisniesz sprzegło to zaczyna sie kerecik normalnie(koło)

bo jesli nawet jak wcisniesz sprzęgło masz zablokowane to znaczy ze cos ze skrzynią nie tak
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~


Postprzez Horem » 14/10/2010, 17:03

No właśnie gdy się zablokuje to nawet sprzęgło nie pomaga bo jak je nacisne to nadal zablokowane jest koło!! poczekam 1 min i juz moge jechać ;(niewiem co może być!!
Horem
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 18/2/2010, 21:19
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez Gapox21 » 14/10/2010, 18:45

Olej nie ma znaczenia? ^^ pozdrowienia dla tego mechanika ;)
Gapox21
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18/4/2010, 14:01
Lokalizacja: Durdy

Postprzez Horem » 15/10/2010, 16:06

Chciałbym sprostować ostatnie słowa bo byłem zakęcony i źle napisałem!! Gdy zablokuje się koło to naduszając sprzęgło koło odblokowywuje się(czyli sie kręci) a puszczając sprzęgło na biegu spowrotem się blokuje(czyli nie okręca) ;/
Horem
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 18/2/2010, 21:19
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez henio12323 » 15/10/2010, 18:15

hahha znawcy :D
jak tłok puchnie to olej w skrzyni nic nie ma do znaczenia. nic sie w skrzyni nie blokuje. bo gdyby tak było to by sie to działo nie po okreslonym czasie tylko raz i na stałe :)
mozliwe że tłok puchnie wiem bo sam to miałem. co jest źle ? nie dostaje oleju. albo za ciasno spasowany tłok. ew nie masz obiegu w chłodnicy. ale najprędzej po prostu olej mu nie dochodzi. odepnij w pompce dozownik. i zalej z litr zmieszanej benzyny z olejem i wtedy pojeździj zobacz czy dalej bedzie puchl. a skoro niedawno był robiony to moze jeszcze nie dotarty ? albo za ciasno spasowany. ja w CR jak docierałem raz mnie pokusiło o dodanie gazu i tez spuchł raz. wystarczyło go dłuzej podocierac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez swirus2007 » 15/10/2010, 21:19

dokładnie
jeden kolega na forum tez mial ten problem to razem z kolega doszlismy do wniosku ze tłok puchnie...
objawy te same co ty ...
tylko ze mial dt,

idz do ziomka co ci szlif robil niech odda kase albo niech poprawi szlif
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez krzysieg » 16/10/2010, 18:42

Witam. Mam yamahe tzr 50 Przed sezonem robiłem szlif u cenionego mechanika. Zrobił on szlif wymienił cylinder i pierścienie 320zł.

Za tą kasę miałbyś przyzwoity nowy cylinder z mielocha i tłok z pierścieniami ,+łożysko w tłok .
Podobno samych pierścieni się nie wymienia tylko razem z tłokiem.
Żeby było naprawde dobrze zrobione powinien być wymieniony tłok na nowy z pierścieniami ,np meteor bo te za 30zł z allegro będą mocno puchnąć -zresztą dokłanie nie wiem jak wygląda z tymi tanimi tłokami ?

o gestości 10w40 przekładniowy lecz 4t

Można taki zalać ja mam taki zalany ale silnikowy motocyklowy, nie przekładniowy od samochodu !
W wielu motocyklach 4T olej silnikowy smaruje również skrzynie .
Dokładnie mam Castrol GPS 10W40 (też w AM6) .

Na chłopski rozum jeśli nie jest dotarty to powinien z biegiem km coraz słabiej puchnąć i po większym odcinku przejechanej drogi...unikaj też jazdy pod górke.
Ile km zrobiłeś po tym remoncie ?
Ja mam lekko do góry podniesiony tłumik i łatwo sprawdzić czy dostaje olej po prostu jest usmarowany olejem od spodu ale jak jest końcówka poziomo całkiem to nie będzie sie brudzić nawet jak za dużo oleju będzie dostawać ...
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Horem » 18/10/2010, 18:57

No ja remont robiłem wiosną i cały sezon jeździłem. Z 10tyś km zrobiłem lekko a zoczoł mi cieknąć jakoś niedawno czyli w połowie września!! I zrobiłem tą wymianę a myślę że dotarłem ją dobrze, bo cały sezon wszystko grało a teraz jej coś odwala ;/
Horem
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 18/2/2010, 21:19
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez wasil1993p » 18/10/2010, 19:42

a mieszałeś ten olej? myślę że ci dozownik nie działa i tyle. a odnośnie blokowania koła to mi sie zblokowało prz 140 - to się nazywa jazda i wtedy masz test umiejętności jazdy. mi się udało ale nie życzę nikomu takiej sytuacji
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
Avatar użytkownika
wasil1993p
Bywalec
 
Posty: 765
Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Horem » 19/10/2010, 17:59

no to nieźle ;) mi coprawda też tak się stało bo przy 100km/h ale niebyło aż tak źle. A co do mieszania to jaką dawke jej umieszać??
Horem
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 18/2/2010, 21:19
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez krzysieg » 19/10/2010, 18:21

Horem :
Wcześniej wszystko było ok. a niewyobrażam sobie żeby przy 6-óstsym biegu 100km/h mi zablokowało się koło. Proszę o rady.


Horem:
no to nieźle Wink mi coprawda też tak się stało bo przy 100km/h ale niebyło aż tak źle. A co do mieszania to jaką dawke jej umieszać??


Jak możesz sobie nie wyobrażać jak teraz piszesz ze Ci się to stało ???

Normalnie się leje 20ml/litr benzyny ale nie wiadomo czy ci ten dozownik działa czy nie .

Zrób tak : odłącz wężyk przy gaźniku ten co idzie od dozownika ,
wlej olej do baku tak żeby było 20mloleju /litr benzyny .
Odpal niech trochę pochodzi pogazuj lekko i sprawdź czy chociaż kropla wypłynie z tego wężyka .
Jeśli nie wypłynie nic to zostaw mieszanke jak jest czyli 20ml/1L .
Jeśli wypłynie to dolej benzyny drugie tyle tak żeby wyszło 10ml/1L -resztę podaje dozownik jesli będzie cokolwiek lecieć .

Jak miałem podłączony dozownik i działał dobrze to i tak lałem trochę oleju do baku .
Ostatnio edytowano 19/10/2010, 18:36 przez krzysieg, łącznie edytowano 1 raz
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Horem » 19/10/2010, 18:24

No bo wiesz to niebyło zbyt bezpieczne!! raz się udało a następnym razem nie.
Horem
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 18/2/2010, 21:19
Lokalizacja: Nowy Tomyśl



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê