gruby19 napisał(a):RS125 czy Mito rozwijają do 40KM. Z tego co widze to np GS 500 ma 34KM.
mowie, ze nie wiem jak wyglada sprawa z momentem obrotowym.
Taaaaaa, w moto GP RS 125 wyciagaja kolo 60 KM – i co z tego ?
To, ze ktoc napisal, ze sprzety rozwijaja moc 34 KM ( w jedynie co niektorych 125 – ttkach ) to jeszcze pozostaje kwestia autentycznosci oraz mocy sprawdzonej na hamowni.
Pomine juz fakt jak dlugo silnik 125 ccm jest w stanie ztrzymac te moc ( dystans kilometrow ), o reanimowanych zlomach ktore ekspluatuja co niektorzy nie wspomne, bo tam moc moze kiedys i byla ale niekoniecznie jest obecnie.
GS, GPZ, CB zdlawione maja po 34 KM, oddlawione maja juz znacznie wiecej. Najmniej ma GS z tego co pamietam to 46 KM, CB ma 58 KM, GPZ 60 KM
O ile klasa 500 ccm w 2 cyl rozwija autentyczne 180 km/h to kalsa 125 cccm tej predkosci NIE rozwinie, mimo, ze jest o dobre 70 kg lzejsza. O czy, to mowi ?
Co do momentu obrotowego to w przypadku otwartej ( oddlawionej ) Aprili RS 125 Replika silnik dysponuje az 15 Nm przy 6250 obrotach. Wersja zdlawiona do 15 KM dysponuje przy takich samych obrotach 11 Nm.
W przypadku nnajslabszego 34 KM GS'a sa to juz 33Nm ( wersja otwarta 40 Nm )
CB 500 dysponuje w zaleznosci od modelu od 33 Nm przy 4600 rpm. do 46 Nm przy 8000 rpm.
GPZ 34 KM 34 Nm przy 4300 rpm w wersji 60 KM 46 Nm przy 9800 rpm.
To suche dane. O ile na papierze przedstawia sie to tak jak opisalem to w realu wyglada to juz nieco inaczej. Wszystkie 125 – ki w 2T trzeba krecic aby ruszyc z miejsca ( ich minus ) bez wzgladu czy sa oddlawione czy tez nie. W przypadku trasy na ktorej sa winkle ( czy na torze ) oddlawiona 125 – ka mozna calkiem fajnie posmigac za znacznie wiekszymi sprzetami niz 500 ccm ( kwestia prowadzacego i jegoo techniki ).
Miszczowie prostej zawsze beda za klasa 500 ktora prowadzi sie zupelnie inaczej pod wzggladem technicznym niz 125 – ke. Zaden z Was nie wyrobi sobie techniki wsiadajac na 500 – tke, techniki uczy sie na klasie 125, tylko, ze malo kto o tym wie !
Pozatym radzilbym zastanowic sie tez o czym jest mowa. Dla wiekszosci z Was 125 to sprzet oddlawiony czyli powyzej 15 KM. Moze zechcecie laskawie spojrzec na fakt, ze wiekszocs porusza sie nimi NIELEGALNIE bo na oddlawiona 125 – ke obowiazuje kat A a nie jak wiekszosci sie wydaje kat. A1 !
Autor nie podal nawet ile ma lat, skad chcecie wiedziec jaka kat. PJ moze prawnie robic ? ? ?
Pojecajac 16 – latkowi klase 500 nazzwijmy to „ Panie wybacz im albowiem nie wiedza co czynia “
Zanim zaczniecie wiec dawac rady co kupic to polecilbym kopnac sie po rozum do glowy i zaczerpnac troche informacji DLA KOGO JAKI SPRZET.
RyBkosPL napisał(a):ja popieram 500 !
nie jest to jakiś wygórowany sprzęt ! raczej do ogarnięcia biorąc pod uwagę, że chłopak jeździł już coś.
Znasz osobe ktorej to polecasz ? Widziales juz moze jak mlodzieniec przesiadajacy sie z 50 ccm na klase 500 ccm zostal przygnieciony po uprzednim postawieniem na kolo ? Polecam obejrzenie kilku folmikow na YT. Ja mialem przyjemnosc ( raczej nieprzyjemnosc ) zobaczyc to w realu dodam, ze niejednokrotnie.
RyBkosPL napisał(a):szybko mu nie będzie wystarczać 125ccm
Jak wyzej, techniki uczy sie troche dluzej niu 2 tygodnie, to nie jest kwestia wysttarczannia a techniki.
RyBkosPL napisał(a):mówię tu jakie są realia a nie jak by było dobrze
Mamy widac inne doswiadczenia.