Zobacz wątek - Motocykl z Niemiec a norma EURO 3
NAS Analytics TAG

Motocykl z Niemiec a norma EURO 3

Przepisy, prawo
_________

Motocykl z Niemiec a norma EURO 3

Postprzez hax-ldz » 3/10/2010, 00:49

Chce sprowadzic motocykl z Niemiec, Honde CBF 500.

Motocykl nie spełnia normy EURO 3 (dlatego w 2007 przestal byc produkowany). Przeczytalem w ze niemozna zarejestrować pojazdy gdy nie spelnia tej normy.

Mozna go przerejestrować, ale ja kupie go juz wyrejestrowanego w niemczech, inaczej sie sprzedawca nie zgodzi.


Czy bedzie możliwa rejestracja takiego motocykla w Polsce? Czy ta zasada dotyczy tylko nowych motocykli ktore nie spelniaja EURO 3? a uzywane mozna rejestrowac normalnie.
hax-ldz
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 1/9/2010, 18:45
Lokalizacja: Łódź


Postprzez gruby19 » 3/10/2010, 11:34

Wydaje mi sie ze uzywane mozesz rejestrowac spokojnie. przeciez starsze motocykle nie spelniaja zadnych norm a mimo tego rejestrujesz je bez zadncyh problemow. ;)
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo


Postprzez Pat123 » 6/10/2010, 12:43

Zwroc uwage jekie stare motoocykle jezdza po Niemczech i jakos je ludzie rejestruja.

Nie bedzie zadnego problemu.

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez grunder » 6/10/2010, 14:31

można zarejestrowac.

W Niemczech też można jeździc takim motocyklem, ale pod jednym warunkiem. Musisz zapłacic opłate miesięczna w każdym większym mieście. Przed wjazdem do miast są specjalne kontrole dla motocykli, starych samochodów. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez Pat123 » 6/10/2010, 14:58

grunder napisał(a):W Niemczech też można jeździc takim motocyklem, ale pod jednym warunkiem. Musisz zapłacic opłate miesięczna w każdym większym mieście.


Mozesz wyjasnic co piszesz ?

Po pierwsze to aby poruszac sie pojazdem w Niemczech musi byc zarejestrowany, oplacony podatek drogowy oraz ubezpieczenie.

Niewiem skad pojawila sie u Ciebie informacja o miesiecznym obowiazku wykupienia ubezpieczenia ? W przypadku podanych przezemnie informacji o tablicach z zoltym paskiem mozesz najdluzej wykupic ubezpieczenie na 5 dni.

grunder napisał(a):Przed wjazdem do miast są specjalne kontrole dla motocykli, starych samochodów.


A to nowosc ! Od kiedy ? Cos tam slyszales ale niewiesz dokladnie co !

Jak do tej pory jakos nie widzialem aby ktokolwiek stal gdzies w niemieckich miejscowosciach i sprawdzal cokolwiek.

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez grunder » 6/10/2010, 15:10

No wybacz w Berlinie jadąc do pracy starą Jetta 2 ściagnęli na bok i musiałem zapłacic niecałe 100 euro za wjazd do miasta. To nie jest żart.

"W Niemczech też można jeździc takim motocyklem, ale pod jednym warunkiem. Musisz zapłacic opłate miesięczną w każdym większym mieście."

To źle ująłem- bo głównie nie chodziło mi o rejestracje itp, tylko właśnie o opłate miesięczna za użytkowanie starego samochodu, motocykla (gdzie norma spalania wynosi ponizej 5).
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez grunder » 6/10/2010, 15:15

"Od września samochody spełniające "starą" normę Euro 4 będą stopniowo wycofywane z rynku. Nie będą bowiem mogły uzyskać homologacji. Dodatkowo w lipcu br. wszedł w życie nowy roczny eko-podatek, który muszą płacić ci kierowcy, których auta emitują więcej niż 120 g/km CO2 (2 euro za każdy dodatkowy gram)."

Źródło: http://moto.money.pl
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez Pat123 » 6/10/2010, 16:16

grunder napisał(a):No wybacz w Berlinie jadąc do pracy starą Jetta 2 ściagnęli na bok i musiałem zapłacic niecałe 100 euro za wjazd do miasta. To nie jest żart.


I owszem, zaplaciles kare za brak tzw Abgasplakette ( 4 rozne kolory ). Zgadza sie rowniez, ze w kilku wiekszych miastach ( Berlin, Hannover, Monachium ) plakietki sa wymagane, kosztuja 5,- € na rok na miesiac nie wykupisz – niema takiej opcji.

grunder napisał(a):To źle ująłem- bo głównie nie chodziło mi o rejestracje itp, tylko właśnie o opłate miesięczna za użytkowanie starego samochodu, motocykla (gdzie norma spalania wynosi ponizej 5).


Mieszasz, plakietki sa tylko i wylacznei na pojazdy wielosladowe a konkretniej mowiec na auta, ciezarowki, autobusy. Motocykle nie musza ich posiadac. Pomijam juz fakt, ze motocykle podczas badan emisji spalin maja normy o takiej wielkiej tolerancji, ze nikogo to nieinteresuje, jaka ona faktycznie jest.

grunder napisał(a):"Od września samochody spełniające "starą" normę Euro 4 będą stopniowo wycofywane z rynku. Nie będą bowiem mogły uzyskać homologacji. Dodatkowo w lipcu br. wszedł w życie nowy roczny eko-podatek, który muszą płacić ci kierowcy, których auta emitują więcej niż 120 g/km CO2 (2 euro za każdy dodatkowy gram)."

Źródło: http://moto.money.pl


O jakich samochodach mowimy ? Nowych czy uzywanych ?

Niezupelnie, w Niemczech kazdy pojazd ktory otrzymal papiery ma homologacje. Tego nieda sie zabrac czy zniwelowac – prawo nie dziala wstecz. Tak wiec to z ta homologacja to lipa.

Niemcy co jakis czas zwiekszaja podatek drogowy i dostosowuja go do aktualnej normy czy czegos co w jakis sposob da sie jakostam wytlumaczyc.

Na dzien dzisiejszy nie wypowiem sie na temat eco podatku ( 2,- € za dodatkowy gram ) o ktorym piszesz, jezeli Cie to interesuje to moge sprawdzic i sie dowiedziec.

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez grunder » 6/10/2010, 17:16

To co powiesz o motocyklach 2T? mam tu na myśli np starą CRM 250, co do jej spalin to może byc problem.

A stare motocykle? No już pomijając te nowe itp.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez Pat123 » 6/10/2010, 17:45

grunder napisał(a):To co powiesz o motocyklach 2T? mam tu na myśli np starą CRM 250, co do jej spalin to może byc problem.

A stare motocykle? No już pomijając te nowe itp.


A co mam powiedziec ?

W Niemczech jezeli takowy w przeszkosci byl juz zarejestrowany to mozesz go nawet i po 20 latach zameldowac i nim jezdzic. Do tego mozesz go zarejestrowac jako pojazd historyczny ( jezeli ma ponad 30 lat od daty pierwszej rejestracji ).

Obowiazuja tam normy jakie musial spelnic wtedy keidy byl po raz pierwszy rejestrowany / produkowany.

W PL niegra roli, bo niemasz mozliwosci tymczasowego wyrejestrowania jak jest w Niemczech.

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11



Powrót do Prawo



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr