Kawasaki GPX 600 Gaśnie na wolnych
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Kawasaki GPX 600 Gaśnie na wolnych
Witam jestem nowy na forum W Niedzielę kupiłem Kawasaki GPZ 600 z Silnikiem chyba od GPX600 .(jeżeli w tym temacie muszę podawać numery ramy czy coś to sory ,ale moto stoi w garażu 4km od Domu).Mam drobne pytanie co zrobić lub jak wyregulować ,żeby mój motor nie gasł na wolnych obrotach Po prostu stoi i od razu gaśnie jak mu nie podkręcę.I chciałbym o parę rady dotyczących eksploatacji nie chciałbym go zaraz porozbijać czy coś.
Byłbym zapomniał Rama :1988 ,a Silnik 1994.

-
gelo102 - Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
- Lokalizacja: Puławy
Dokładnie pokręć tym pokrętłem i powinno pomóc. A swoją drogą to moze przydało by sie sunchro gazników? Miałem kiedys takie moto i bylo z nim multum problemów,tyle ze moje było po strasznych przejsciach. Tez miałem problem z obrotami tyle ze u mnie były nieszczelne krućce gaznikowe i obroty falowały.A swoja droga sprawdzałes filtr powietrza?
- cyjanek87
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 3/8/2007, 12:31
Ja bym proponował najpierw gaźniki przeczyścić a świece sprawdzić i wymienić w razie potrzeby a dopiero później bawić się regulacjami.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Jak jesteś zielony totalnie to lepiej daj to do warsztatu. Po co masz ukręcić śrubę spustową oleju, filtr przekręcić lub wkręcić tak że będzie ciekł. To samo układ chłodniczy - jak nie umiesz to nie odpowietrzysz i wszsytko bedzie nie tak. Hamulcowego tez sie nie dotykaj bo odpowietrzać też pewnie nie wiesz jak a to dokładna praca musi być. Poza tym co do gaśnięcia to musisz odpalać z zaciągnietym ssaniem. Nawet jak jest lekko ciepły tylko. Po wymianie świec i wyregulowaniu oraz synchro gaźników odpalanie się poprawi.
Na twoim miejscu to jednak oddałbym moto do warsztatu na tzw. PAKIET STARTOWY - czyli do sprawdzenia i wymienienia w kolejności:
-sprawdzenie i ew. korekta luzów zaworowych (!!!) -ustawienie gaźników i ich synchronizacja PO luzach zaworowych
-wymiany oleju z filtrem, filtra paliwa (jak jest), filtra powietrza, płynu hamulcowego, świec i jeżeli mają przebicie (a masz 90% że mają w tym roczniku) to kabli zapłonowych.
-kontrola napędu i naciągu łańcucha i jego nasmarowanie
-kontrola łożysk w kołach i główki ramy oraz wahacza
-kontrola klocków hamulcowych i poprawności pracy zacisków (zapieczone tłoczki, prowadnice, klocki na wykończeniu.
Może to i dużo ale dla starych motocykli to i tak MINIMUM by jeździć w miarę pewnie i bezpiecznie oraz by motocykl za chwilę nie wymagał remontu.
Z MOTOCYKLAMI JUŻ TAK JEST - KUPUJESZ a później "pakiet startowy" czyli około 1000-1500zł by było bezpiecznie i sprawnie - jeżeli tego nie zrobisz to niestety ale igrasz z własnym życiem i bezpieczeństwem innych na drodze.
Motocykle to nie jest tanie hobby i jak ktoś tak uważa to na 99% jeździ sprzętem do mniejszego lub większego remontu.
Na twoim miejscu to jednak oddałbym moto do warsztatu na tzw. PAKIET STARTOWY - czyli do sprawdzenia i wymienienia w kolejności:
-sprawdzenie i ew. korekta luzów zaworowych (!!!) -ustawienie gaźników i ich synchronizacja PO luzach zaworowych
-wymiany oleju z filtrem, filtra paliwa (jak jest), filtra powietrza, płynu hamulcowego, świec i jeżeli mają przebicie (a masz 90% że mają w tym roczniku) to kabli zapłonowych.
-kontrola napędu i naciągu łańcucha i jego nasmarowanie
-kontrola łożysk w kołach i główki ramy oraz wahacza
-kontrola klocków hamulcowych i poprawności pracy zacisków (zapieczone tłoczki, prowadnice, klocki na wykończeniu.
Może to i dużo ale dla starych motocykli to i tak MINIMUM by jeździć w miarę pewnie i bezpiecznie oraz by motocykl za chwilę nie wymagał remontu.
Z MOTOCYKLAMI JUŻ TAK JEST - KUPUJESZ a później "pakiet startowy" czyli około 1000-1500zł by było bezpiecznie i sprawnie - jeżeli tego nie zrobisz to niestety ale igrasz z własnym życiem i bezpieczeństwem innych na drodze.
Motocykle to nie jest tanie hobby i jak ktoś tak uważa to na 99% jeździ sprzętem do mniejszego lub większego remontu.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo to powiedz mi skąd ja niby mam się tego nauczyć ? hym?
Powiem ci tak zielony kompletnie to nie jestem i na pewno nic nie ukręcę.
Chodzi i tylko o kolejności wykonywania danych rzeczy.Na 1000-1500zł Mnie nie stać na razie bo dopiero co wyrzuciłem Parę złoty za motor.Myślę również ,że poprzedni właściciel na pewno nie siedział bezczynnie i takie rzeczy jak świece to mi się wydaje ,że wymienił.Wydaje mi się ,że wszystko jest proste puszczam kierownice przy 100 i idzie równiutko ,a teraz pytanie do zaawansowanych bo podobno mi słychać jak chrobocze napinacz rozrządu czy to większy problem ? czy raczej nie ? chrobocze tak jak się jedzie tak do 4 tyś obrotów.Bardzo chętnie spotkałbym się z kimś z okolic Puław .
Powiem ci tak zielony kompletnie to nie jestem i na pewno nic nie ukręcę.
Chodzi i tylko o kolejności wykonywania danych rzeczy.Na 1000-1500zł Mnie nie stać na razie bo dopiero co wyrzuciłem Parę złoty za motor.Myślę również ,że poprzedni właściciel na pewno nie siedział bezczynnie i takie rzeczy jak świece to mi się wydaje ,że wymienił.Wydaje mi się ,że wszystko jest proste puszczam kierownice przy 100 i idzie równiutko ,a teraz pytanie do zaawansowanych bo podobno mi słychać jak chrobocze napinacz rozrządu czy to większy problem ? czy raczej nie ? chrobocze tak jak się jedzie tak do 4 tyś obrotów.Bardzo chętnie spotkałbym się z kimś z okolic Puław .
-
gelo102 - Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
- Lokalizacja: Puławy
heh... widzisz - napisanie jak zrobić wymiany tego co napisałem lub chociaz samych płynów to pare stron A4 bym musiał napisać by mieć pewność, że wszsytko zrobiłeś poprawnie. Serwisówkę ściągnij z internetu - tam po angielsku bedzie opisane co i jak po kolei oraz gdzie co dokladnie jest. Wpisuj w google "Kawasaki GPZ 600 service manual lub Kawasaki GPX600 workshop manual" lub kombinacje tego.
Poleganie na tym, że "poprzedni właściciel pewnie zrobił" odn. motocykli czy samochodów - jest niestety w około 2% słuszne. Jeżeli nie ma na to papierów to nawet jak na słowo mówi, że zmienił olej chwile temu - zmieniasz go. Niestety taki kraj i każdy chce przyciąć jak najwięcej najmniejszym kosztem.
Luzy zaworowe to podstawo bo zaniedbane to remont głowicy lub nowa głowica. Gaźniki i świece po luzach zaworowych i tak trzeba ruszyć bo podcisnienia inne na gaziorach są i trzeba to zsynchronizować.
Itd. itp. Jeżeli nie stac Ciebie od razu na wyłożenie takiej kasy to zrób to na raty. W nowym miesiącu oddaj na sprawdzenie luzów zaworowych, w następnym (ale na pewno!) oddaj na synhro gaźników i wymianę świec. Później już bedzie zima to wtedy zmienisz sobie olej w styczniu, chłodniczy w lutym, hamulcowy też w lutym i inne drobiazgi do marca i w sam raz na sezon bedzie gotowy.
Poleganie na tym, że "poprzedni właściciel pewnie zrobił" odn. motocykli czy samochodów - jest niestety w około 2% słuszne. Jeżeli nie ma na to papierów to nawet jak na słowo mówi, że zmienił olej chwile temu - zmieniasz go. Niestety taki kraj i każdy chce przyciąć jak najwięcej najmniejszym kosztem.
Luzy zaworowe to podstawo bo zaniedbane to remont głowicy lub nowa głowica. Gaźniki i świece po luzach zaworowych i tak trzeba ruszyć bo podcisnienia inne na gaziorach są i trzeba to zsynchronizować.
Itd. itp. Jeżeli nie stac Ciebie od razu na wyłożenie takiej kasy to zrób to na raty. W nowym miesiącu oddaj na sprawdzenie luzów zaworowych, w następnym (ale na pewno!) oddaj na synhro gaźników i wymianę świec. Później już bedzie zima to wtedy zmienisz sobie olej w styczniu, chłodniczy w lutym, hamulcowy też w lutym i inne drobiazgi do marca i w sam raz na sezon bedzie gotowy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Byłbym w 100% wdzięczny jeśli byś jeszcze dopisał mnie więcej jakikoszt czego ,żeby mnie nie oszukali ;]
,a jeszcze odnośnie chłodniczego wolę chyba wcześniej wymienić ,żeby nie zamarzł bo niewiadomo co tam było lane i jeszcze miałem jeden incydent tata prowadził motor wracając i na chwile się zatrzymał na postoju by odpocząć dał mu lekko "w rurę" i Wyciekło czegoś sporo wyglądało to jak woda z rzeki ;]
aaa i jeszcze dodam mam kumpla który sam wymieniał płyny hamulcowe w Hondzie NS-1 80cm3.Czy on może się znać i mi pomóc ?
,a jeszcze odnośnie chłodniczego wolę chyba wcześniej wymienić ,żeby nie zamarzł bo niewiadomo co tam było lane i jeszcze miałem jeden incydent tata prowadził motor wracając i na chwile się zatrzymał na postoju by odpocząć dał mu lekko "w rurę" i Wyciekło czegoś sporo wyglądało to jak woda z rzeki ;]
aaa i jeszcze dodam mam kumpla który sam wymieniał płyny hamulcowe w Hondzie NS-1 80cm3.Czy on może się znać i mi pomóc ?
-
gelo102 - Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 28/9/2010, 06:54
- Lokalizacja: Puławy
heh...daj motocykl do mechanika na przeglÄ…d. Serio.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
A skąd Ci to wyciekło?
Cennik(przynajmniej jak u mnie):
-zawory: 250zl(jak trzeba będzie je robić, tzn. wymienić płytki)
-gazniki(czyszczenie,synchro): 150zl
-sama wymiana płynu hamulcowego: grosze(2 flaszki płynu hamulowego nie są drogie)
-chłodniczy: podobnie
świece: nie wiem jakie powinieneś mieć, ale drogie nie są, koło 25pln/sztuka.
No i sprawdź nr DOT na oponach. Wierz mi, czasem ludzie kupują na allegro starocie, ale jeszcze z bieżnikiem, żeby była. Na oponach, które mają powyżej 5 lat to nie jazda(sam tak kupiłem, przednia miała 7 lat, zero przyczepności). Jak to sprawdzić i generalnie co to jest? Fajny artykuł o oponach http://www.scigacz.pl/Kawalek,czarnej,gumy,1709.html (otwórz link)
Cennik(przynajmniej jak u mnie):
-zawory: 250zl(jak trzeba będzie je robić, tzn. wymienić płytki)
-gazniki(czyszczenie,synchro): 150zl
-sama wymiana płynu hamulcowego: grosze(2 flaszki płynu hamulowego nie są drogie)
-chłodniczy: podobnie
świece: nie wiem jakie powinieneś mieć, ale drogie nie są, koło 25pln/sztuka.
No i sprawdź nr DOT na oponach. Wierz mi, czasem ludzie kupują na allegro starocie, ale jeszcze z bieżnikiem, żeby była. Na oponach, które mają powyżej 5 lat to nie jazda(sam tak kupiłem, przednia miała 7 lat, zero przyczepności). Jak to sprawdzić i generalnie co to jest? Fajny artykuł o oponach http://www.scigacz.pl/Kawalek,czarnej,gumy,1709.html (otwórz link)
-
rna - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 2/8/2010, 18:20
- Lokalizacja: Siedlce
1. wymiana plynu w chłodnicy: pod owiewka czołowa po prawej stronie masz umieszczony niewielki zbiorniczek z korkiem- korek ten odkręcasz. Plyn spuszczasz odkrecajac srube znajdujaca sie na pompie cieczy-znajduje sie ona po lewej stronie silnika pomiedzy deklem koła magnesowego a deklem przedniej zebatki napedowej.Sruba ta jest w dolnej czesci pompy i jest odrobine wysunieta . Przygotuj sobie pojemnik na plyn. Po spuszczeniu plynu zakrec spowrotem srubke i nalej nowy plyn do zbiorniczka ktorego korek na poczatku odkreciłes. Ja zawsze lełem ful puzniej po krutkiej jezdzie sprawdzałem stan plynu w zbiorniku wyruwnawczym i ewentualnie dolewałem-patrz na przedziałki
2-jezeli chodzi o wymiane oleju to tak jak wczesniej odkrecasz korek wlewu oleju. Zeby spuscic olej z silnika musisz odkrecic srybe w misce olejowej -jest ona w najnizszym punkcie miski olejowej.Filtr oleju tez jest w misce olejowej tule ze pod aluminiowym okraglym dekielkiem mocowanym sruba-znajduje sie ona obok sruby spustu. Zakładasz nowy filtr i przed zakreceniem smarujesz odrobina oleju gumowa uszczelke filtra. wszystko zkrecasz i lejesz olej. Jesli dobrze pamietam to 2.6l, najlepiej to sprawdz na oczku -ma byc pomiedzy kreskami. Ja zawsze lalem mobil extra 4t plynu hamulcowego moze sam nie zmieniaj jesli nigdy tego nie robiles. Jezeli cos pominołem to dopiszcie... ja mniej wiecej tak zawsze postepowałem i było ok
2-jezeli chodzi o wymiane oleju to tak jak wczesniej odkrecasz korek wlewu oleju. Zeby spuscic olej z silnika musisz odkrecic srybe w misce olejowej -jest ona w najnizszym punkcie miski olejowej.Filtr oleju tez jest w misce olejowej tule ze pod aluminiowym okraglym dekielkiem mocowanym sruba-znajduje sie ona obok sruby spustu. Zakładasz nowy filtr i przed zakreceniem smarujesz odrobina oleju gumowa uszczelke filtra. wszystko zkrecasz i lejesz olej. Jesli dobrze pamietam to 2.6l, najlepiej to sprawdz na oczku -ma byc pomiedzy kreskami. Ja zawsze lalem mobil extra 4t plynu hamulcowego moze sam nie zmieniaj jesli nigdy tego nie robiles. Jezeli cos pominołem to dopiszcie... ja mniej wiecej tak zawsze postepowałem i było ok
- cyjanek87
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 3/8/2007, 12:31
gelo102 napisał(a):Skoro tak naciągnę troszkę rodziców i oddam na sprawdzenie luzów i czyszczenie + synchro gaźników ew wymiana świec i kabli zobacze
słuchaj - i tak zaraz bedzie zima - może lepiej jak chcesz mieć z nimi dobre układy to nie śpiewaj od razu litanii wymian i regulacji oraz czyszczenia ale po kolei - sukcesywnie.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
No jak luzy będą się mieścić w granicach, to nie ma potrzeby zmiany płytek, ale musisz przecież zapłacić za rozebranie i złożenie. I tak jak ktoś pisał, jak nigdy nie wymieniałeś płynu hamulcowego - nie bierz się za to. Tu błędy mogą się źle skończyć. Najprościej jak zaprowadzisz do mechanika, to popatrz jak to będzie robił. Czynność banalnie prosta, ale trzeba ją dobrze wykonać, od tego zależy Twoje życie i zdrowie.
-
rna - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 2/8/2010, 18:20
- Lokalizacja: Siedlce
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości