Zobacz wÄ…tek - Turystyk vs Enduro
NAS Analytics TAG

Turystyk vs Enduro

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Turystyk vs Enduro

Postprzez Medolowil » 15/9/2010, 20:47

Witam mam problem niedawno pisałem kilka tematów lecz dalej mnie to gnębi, moje wymagania są zróżnicowane
-lubię jeździć po lasach (lekki teren)
-po asfalcie (dłuższe wycieczki)
i tu problem jaki motocykl i jak pogodzić takie zainteresowania. Najważniejsze dla mnie jest ekonomiczność i bezawaryjność ponieważ wracam ze szkoły koło 18 i będę miał mało czasu na naprawę. Chciałbym aby motocykl był w miarę mocny aby mi się nie znudził po miesiącu, a także dość wygodny (na weekendowe wycieczki z kobietą). Wolałbym aby motocykl miał pojemność 400+ ponieważ będę go mniej męczył niż 250. Na ten cel mam do wydania około 5 tyś nie licząc ubioru na to osobno i bardzo podobają mi się motory z silnikiem V ale rzędówka też fajna.

Na tÄ… chwilÄ™ podobajÄ… mi siÄ™ takie modele jak:
- Honda nx Dominator ( ale chłodzenie powietrzem więc na korki się nie nada za bardzo)
-Suzuki SV 650 ( ale na dobry egzemplarz za mało funduszy)
-Honda NTV 650 (ale ta bez kufrów)
-Husqvarna TE 600 (lecz to czyste enduro)
-Honda Transalp 600 (to mi najbardziej odpowiada)
-Suzuki dr 650 (fajna maszynka i tak samo jak poprzednia (tylko z tą całościową czachą))
Prosił bym o doradzenie ewentualnie zaproponować jaki motocykl jeszcze mógłbym obejrzeć (tylko nie np. GS500 GPZ i inne tym podobne które są polecane na początek).
Medolowil
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 4/9/2010, 19:35


Postprzez Kamusial » 16/9/2010, 00:32

Spory dylemat masz chłopie. Bardzo ciężko połączyć asfalt z terenem i dodać do tego pasażera.
Husqę TE 610 odpuść- za mało tego i gdy robiłem o nich rozeznanie, to byłem przerażony dostępem do części.
SVka w teren to pomyłka, no i kasy ni ma.
NTV- na szosę i turystykę dalszą jak najbardziej, w las już nie.
Trampek to bardzo dobry pomysł, jeżeli chcesz jeździć turystycznie z pasażerem i czasem zapuścić się w lekkie krzaki. Polecam forum trampka.
DR 650, to taki bardziej terenowy trampek- też nie do zarąbania, ale ciężko pojechać tym we 2. dalej niż 50 km. Jakkolwiek w teren o wiele fajniejsze niż trampek- różnica 40 kg w wadze robi różnicę. Szukaj wersji SE, RSE - miały owiewki.
Dominator też ciekawy pomysł, ja bym się nie bał tego silnika chłodzonego powietrzem- w korku zawsze jakoś tam jedziesz, będzie dobrze. Postawiłbym Domiego pomiędzy trampkiem a DRką jeżeli idzie o jazdę z pasażerem i w terenie.

Do listy możesz dołożyć DR 750/800 BIG oraz Yamahę Tenere, ewentualnie, z dużą dozą ostrożności Yamahę TDM 850.

Niestety, na żadnym z tych motocykli nie poczujesz ani co to prawdziwa zabawa w terenie, ani komfortowa jazda po asfalcie z plecaczkiem. Jakkolwiek na początek, na jeden sezon są jak znalazł.

Polecam fora advrider (pl i com), forum drki, trampka, afryki twin, i tdm zone.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy


Postprzez Medolowil » 17/9/2010, 15:46

Z tych motocykli które zostały wymienione wyróżniłem tylko 2 mianowicie Honde NX dominator i Yamahe TDM 850 i tu kolejne pytanie czy na obu motocyklach da się spokojnie przejechać przez błoto (jakieś 20cm), na którym będzie wygodniej dla plecaczka, który będzie lepszy na weekendowe wypady (np pod namioty z ekipą) i który będzie lepszy (lżejszy zwrotniejszy) na leśne ścieżki.
Medolowil
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 4/9/2010, 19:35

Postprzez Pat123 » 17/9/2010, 16:01

Do 18.00 masz szkole, to raczej sobie turystycznie nei pojezdzisz. Na weekend to juz co innego. Zaden z wymienionych nie nadaje sie wlasciwie na to co opisales.

Proponuje od razu kupic dwa rozne i po problemie. Dr 650 bylby chyba najlepszy, ale ten na las czy teren i tak bedzie za ciezki 200 kg robia swoje.

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez Medolowil » 17/9/2010, 16:03

czyli co radzisz
Medolowil
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 4/9/2010, 19:35

Postprzez Pat123 » 17/9/2010, 16:59

DR 350 bylby w Twoim przypadku NON PLUS ULTRA, ewentualnie DRZ 400

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez Koval135 » 17/9/2010, 18:55

Z tego co wymieniles jedynie transalp.Ewentualnie obczaj aprilie pegaso 650.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez Medolowil » 18/9/2010, 10:01

czy do Pegaso jest tłok wossnera i po ilu kilometrach trzeba zrobić wymianę
Medolowil
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 4/9/2010, 19:35

Postprzez arktan » 18/9/2010, 10:02

nauczmy sie czytac serwisówki..
arktan
Bywalec
 
Posty: 630
Dołączył(a): 31/8/2008, 18:30
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez Kamusial » 18/9/2010, 10:54

Jak chcesz motocykl w teren, to potrzebujesz:
-niskiej masy
-prześwitu i skoku zawieszeń
-jak najmniejszej ilości plastików
-koła 21" i 18/17" z założonymi kostkami


moto w trasÄ™ i na asfalt:
-masa nie ma tak dużego znaczenia i pozwala na zwiększenie ładowności motocykla
-zawieszenie dające komfort w jeździe
-kółka raczej 19/17" i 17" z gumami na asfalt
-owiewka chroniąca przed pędem powietrza

Musisz zadać sobie takie pytania:
-ile czasu spędzę w terenie, a ile na asfalcie
-jaki to będzie teren (szutry/piachy/błoto/trawa) i jaki asfalt (drogi lokalne, gminne, czy wojewódzkie lub autostrady)- jaką prędkość chcesz na nich utrzymywać?
-jak często będziesz jeździł z plecaczkiem, jak często z kumplami pod namiot itd -> jakiego komfortu oczekujesz od motocykla
-ile bagażu chcesz ze sobą zabierać- czy potrzebujesz kufrów, czy wystarczą Ci worki

jeżeli miałbym poukładać te motocykle w kolejności od najbardziej przyjaznych do wycieczkowej jazdy po asfalcie z plecaczkiem i kuframi, do najlepiej dających sobie radę w terenie, to wyglądałoby to tak:
TDM850, Pegaso, Transalp, Tenera, Big, Dominator, DR 650
Choć Tenerę i Biga ciężko porównać do dominatora- duże różnice w masie i mocy silnika. Natomiast w cięższym terenie to tylko na DRce jakoś pośmigasz, choć też w bólach.
Najlepiej przejedź się tymi moto i znajdź to co Tobie najbardziej odpowiada.
Pamiętaj też, że jednym problemem jest wybór motocykla, natomiast potem pojawiają się zagadnienia typu- jakie gumy na niego założyć, jak ustawić zawiasy, no i wreszcie co ile czasu są czynności serwisowe jak wymiana oleju, filtra, itd. W singlach są niestety dość częste.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Medolowil » 18/9/2010, 18:32

W terenie raczej raz na jakiś czas (np raz na tydzień) a na asfalcie dość często (co dziennie). Jaki to będzie teren raczej trawa, szutry, piaski a błotko dość rzadko jak się zdarzy na trasie to trzeba będzie je pokonać a asfalt to raczej wszystkie oprócz autostrad. Pod namiot raczej 2/3 razy w roku a z plecaczkiem 3/4 razy w tygodniu. Komfort raczej aby nic nie bolało po dłuższej teasie. Myślę że dużo bagażu nie będę zabierał ale kufry wskazane (czasem się przydarzą jak się komuś coś sypnie na trasie).
Medolowil
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 4/9/2010, 19:35

Postprzez Krmtzzz » 18/9/2010, 18:52

no to trampek chyba
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez Medolowil » 18/9/2010, 21:44

A co myślicie o KLX 650 jak w tym motocyklu z wygodą i spalaniem
Medolowil
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 4/9/2010, 19:35

Postprzez Kamusial » 18/9/2010, 23:03

KLX to ta sama klasa co DRka. Co innego KLE- warto poczytać.
Jeżeli 3-4 razy w tygodniu, czyli połowę czasu będziesz jeździł z plecaczkiem, to szukałbym czegoś mocniejszego i dającego komfort jazdy po asfalcie- wybór między TDMą, trampkiem i pegaso/f650. Poczytaj rozważania na advrider - jest sporo tego typu pytań.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Pat123 » 19/9/2010, 10:53

No tak, polecacie motocykle ktore maja powiezdmy od 60 - ciu pare KM wzwyz a zapominacie o tym, ze kolega jest poczatkujacym !

O ile na asfalt polowa proponowanych sprzetow przejdzie w tloku to w terenie nie przejdzie zaden z wymienionych ! Kumpel zafundowal sobie " mala " Tenere waga cos powyzej 200 kg i sprzedal ja szybciej niz kupil. Dlaczego ? Dlatego, ze silowo sie dal rady. O ile na Trans Alp, Tenere, Pegaso, TDM ( smiech miesiaca ) czy nawef F 650 GS da sie bezproblemowo zjechac na polna droge i pokonac jakis pagorek to przy pierwszym manewrowaniu w terenie swierzak zalica glebe !

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez Medolowil » 19/9/2010, 13:38

Początkującym jestem to fakt ale jeździłem trochę na podobnych sprzętach i chyba najlepszym rozwiązaniem mojego problemu będzie zakup Transalpa bo silnik V i powinien dobrze ciągnąć od dołu a to w motocyklach lubię, jak nie będzie dawał rady w terenie to nie będę go katował i sobie odpuszczę. A może pomyśleć muszę nad jakimś fajnym turystykiem typu bandit bo kumple nie mają sprzętów przystosowanych do jazdy po lekkim terenie. I znów muszę pomyśleć nad swoim wyborem, co możecie mi zaproponować (oprócz GPZ, GS, ER5 bo jest ich za dużo w mojej okolicy) do jazdy po szutrach i drogach utwardzonych nie asfaltowych i oczywiście asfalcie. Motocykl najlepiej jak by nie przekroczył 5 tyś zł bo akurat tyle mam na taki wydatek i aby to był turystyk lub naked.
Medolowil
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 4/9/2010, 19:35

Postprzez Koval135 » 19/9/2010, 17:43

poza trampkiem nic lepszego chyba nie znajdziesz do takiej turystyki,bynajmiej w tej kasie.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez Kamusial » 19/9/2010, 18:28

No cóż, nikt nie mówi że będzie lekko, choć z tego co zrozumiałem to idzie głównie o jazdę szutrową, jakkolwiek gleba w terenie przy manewrowaniu w 90% przypadków jest niczym wobec tego samego na asfalcie.
Co do śmiechu z TDMy polecam advrider- goście potrafią ją nieźle ogarnąć, co więcej wersja 3VD była chyba najbardziej nastawiona na teren w porównaniu do kolejnych odsłon -4TX i 5PS.
Waga- 10kg więcej niż trampek, ale moc dostateczna do komfortowej turystyki z pasażerem.

Ad Medolowil- po wszystkim da się motocyklem przejechać- kwestia 1.jeźdźca 2.opon 3.sensu takiej operacji.
Zastanów się po czym w jakich proporcjach będziesz jeździł, w jakim odsetku przypadków z pasażerem, jakie osiągi są Ci potrzebne na asfalcie- jak określisz warunki brzegowe to może coś sensownego da się polecić.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Medolowil » 19/9/2010, 19:56

Z pasażerem jakieś 5% a osiągi na asfalcie koło 160 by się przydały bo jak zaśpię do szkoły to będę musiał się spieszyć trochę i wolał bym aby motocykl był dość łatwy w utrzymaniu powyżej 100km\h i w teren taki typowy nie będę wjeżdżał tylko takie typowe szutrowe drogi nic poważniejszego i czasem trawa.
Medolowil
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 4/9/2010, 19:35

Postprzez Medolowil » 20/9/2010, 17:12

A co myślicie o hondzie ntv 650 Revere jak z właściwościami jezdnymi w niej???
Medolowil
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 4/9/2010, 19:35

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê