przez Kamusial » 18/9/2010, 10:54
Jak chcesz motocykl w teren, to potrzebujesz:
-niskiej masy
-prześwitu i skoku zawieszeń
-jak najmniejszej ilości plastików
-koła 21" i 18/17" z założonymi kostkami
moto w trasÄ™ i na asfalt:
-masa nie ma tak dużego znaczenia i pozwala na zwiększenie ładowności motocykla
-zawieszenie dające komfort w jeździe
-kółka raczej 19/17" i 17" z gumami na asfalt
-owiewka chroniąca przed pędem powietrza
Musisz zadać sobie takie pytania:
-ile czasu spędzę w terenie, a ile na asfalcie
-jaki to będzie teren (szutry/piachy/błoto/trawa) i jaki asfalt (drogi lokalne, gminne, czy wojewódzkie lub autostrady)- jaką prędkość chcesz na nich utrzymywać?
-jak często będziesz jeździł z plecaczkiem, jak często z kumplami pod namiot itd -> jakiego komfortu oczekujesz od motocykla
-ile bagażu chcesz ze sobą zabierać- czy potrzebujesz kufrów, czy wystarczą Ci worki
jeżeli miałbym poukładać te motocykle w kolejności od najbardziej przyjaznych do wycieczkowej jazdy po asfalcie z plecaczkiem i kuframi, do najlepiej dających sobie radę w terenie, to wyglądałoby to tak:
TDM850, Pegaso, Transalp, Tenera, Big, Dominator, DR 650
Choć Tenerę i Biga ciężko porównać do dominatora- duże różnice w masie i mocy silnika. Natomiast w cięższym terenie to tylko na DRce jakoś pośmigasz, choć też w bólach.
Najlepiej przejedź się tymi moto i znajdź to co Tobie najbardziej odpowiada.
Pamiętaj też, że jednym problemem jest wybór motocykla, natomiast potem pojawiają się zagadnienia typu- jakie gumy na niego założyć, jak ustawić zawiasy, no i wreszcie co ile czasu są czynności serwisowe jak wymiana oleju, filtra, itd. W singlach są niestety dość częste.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e