problem z kawa 636 - shimmy
Posty: 17
• Strona 1 z 1
problem z kawa 636 - shimmy
witam. mam spory problem. dzisiaj bylem z kolesiami w krzywej na malym lotnisku z plyt betonowych. odbywaly sie tam wyscigi aut i moto. na starcie stanelo nas 4. przy kazdym przejezdzie lapalem shimmy i musialem odpuszczac. poczatkowo myslalem, ze jade jakims kiepskim torem jazdy az do konkretnej telepawki. przy okolo 220 km/h kiera zaczela skakac jak durna i ledwo ja utrzymalem. cale zycie przelecialo mi miedzy oczami. juz widzialem siebie na tym betonie. momentalnie zniknely przednie heble. zasmierdzialo plynem a wajcha poszla do samego konca. wyciekow nie bylo a po okolo 2 minutach hamulce takie jak wczesniej. dodam ze mam kawe 636 z roku 2004 nigdy nie bita ani nie miala nawet szlifa. obok mnie jechalo r1 2002, buell 2004 i vtr 98. zadne z tych moto nie ma amora skretu tak jak i ja a mimo to normalnie przejezdzali te zafajdane plyty. lożysko w głowce ramy chyba ok, bo przy hamowaniu nie czuc zadnych stuków i luzów. opona wymieniana na poczatku sezonu i jeszcze ma 70% bieznika. odwazniki tez sa. felga wydaje sie prosta. nie wiem dlaczego tak sie dzieje. pytam, zeby w przyszlosci uniknac takich niespodzianek. teraz albo jestem przewrazliwiony albo wydaje mi sie ze przy okolo 100 jak puszcze kiere to lekko skacze na boki. moze ktos wie co to moze byc? mile widziane jakies sugestie. pozdrawiam
ogar 205 --> simson skuter --> wsk 125 i 175 --> gilera XR2 125 --> CBR f4 99 --> 636 04
-
Topic - Świeżak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 1/5/2007, 07:00
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Moim zdaniem przy takim problemie juz bylbym w jakims warsztacie aby zdiagnozowali co jest,bo taki problem moze skonczyc sie gleba,a sezon w pelni i mozesz tak diagnozowac dosyc dlugo
-
przemko27vr4 - Świeżak
- Posty: 260
- Dołączył(a): 26/8/2008, 08:11
Ciśnienie w oponach, łożysko główki ram,y łożyska w kołach. Płyn hamulcowy do wymiany przegrzałeś (kiedy ostatnio był wymieniany. DOT jest hydroskopijny chłonie wodę wymień to nie jest drogie, sprawdź tarcze na bicie i grubość tarczy). Zawias może być źle ustawiony.
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
cisnienie w oponach ok, bo niedawno byla wyminiana i mam nadziej dobrze nadymali, w glowce ramy nie wyczulem luzow ale mam stojaki wiec podniose przod i obadam dokladnie, co do lozysk w kolach to nie specjalnie wiem jak je sprawdzic bo raczej nie szumia a jesli chodzi o plyn to ja sprzeta mam drugi sezon i osobiscie go nie wymienialem ( nie wiem jak poprzedni wlasciciel) wiec faktycznie nadaje sie do wymiany. tarcze wydaja sie grube ale na wszelki wypadek sprawdze suwmiarka. jaka powinna byc minimalna grubosc tarcz tak poza tematem? a zawias jest ustawiony tak jak w poprzednim sezonie bo nic w nim nie ruszalem a bylo ok. nie kapuje tez dlaczego przez moment nie bylo hamulcow martwi mnie to troche. widzialem filmy na youtube z podobnej akcji i konczyly sie przewaznie gleba wiec mam wiele szczescia, ze udalo mi sie utrzymac kierownice, tylko przyczyna nie jasna. czy to mozliwe, zeby przez te trzepanie kiery ( a bylo naprawde pozadne) plyn na ta chwile podniosl sie do pojemnika? stan jest ok. twardosc wajchy jak wczesniej czyli ok. zadnego wycieku. czy poprostu 636 tak ma bo jest lekka ??? mial ktos tak? pojade na kolejne wywazanie bo cos mi sie wydaje, ze moze felga byc krzywa a na oko tego nie widac albo cos z opona jest nie tak.
ogar 205 --> simson skuter --> wsk 125 i 175 --> gilera XR2 125 --> CBR f4 99 --> 636 04
-
Topic - Świeżak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 1/5/2007, 07:00
- Lokalizacja: Jelenia Góra
jaka powinna byc minimalna grubosc tarcz tak poza tematem?
Na tarczy jest napisane 5,5 chyba mm.
Sprawdz czy nie cieknie z lag i ewentualnie zmien plyn i uszczelniacze. Może krzywo koło Ci założono.
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
co do wyciekow to susza. ani z lag ani z zaciskow. plyn wyminie bo juz na niego czas a cisnienie w kolach jest ok - i na oko i w dotyku. a stacje benzynowe na mojej wiosce maja uszkodzone kompresory skocze na warsztat i przy okazji sprawdze lozyska i jeszcze raz wywaze kolko.
ogar 205 --> simson skuter --> wsk 125 i 175 --> gilera XR2 125 --> CBR f4 99 --> 636 04
-
Topic - Świeżak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 1/5/2007, 07:00
- Lokalizacja: Jelenia Góra
albo 636 swoją geometrią doprowadza do łapania shimmy na takiej nawierzchni, albo jest za lekka albo masz coś z felgą/opona (wystarczy że ktoś wjechał motocyklem w dziurę)
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Swoja droga skad masz pewnosc ze moto jest bezwypadkowe?
Co do wpadniecia klamki podczas hamowania to nie tylko mysl nad zmiana plynu ale rowniez nad zmiana przewodow na stalowy oplot
Co do wpadniecia klamki podczas hamowania to nie tylko mysl nad zmiana plynu ale rowniez nad zmiana przewodow na stalowy oplot
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
No jak Ty na oko i na dotyk sprawdzasz ciśnienie w ogumieniu to pogratulować
Masz motor od nowości że jesteś pewien o jego bezwypadkowości ??
Może jest przebrany dobrze a ktoś naopowiadał jaki to ideał.
Nikt nie pomoże Ci przez internet... może Ci tylko dać wskazówki .. a jak Ty nawet nie możesz kupić manometru i sprawdzić cisnienia albo podjechac gdzies poza wioske i sprawdzić to Ci się na nic nie przydadzą te wskazówki.
Podjedz do jakiegoś serwisu nie musi być ASO i niech CI wszystko sprawdzą.
OD tego zależy Twoje Zycie i zdrowie... a ty sobie sprawdzasz chałupniczo ciśnienie na oko i łozysko głowki hamując ...
Może być coś z oponą mimo że jest prawie nowa, może być felga krzywa, zle wyważona, krzywa laga...
Masz motor od nowości że jesteś pewien o jego bezwypadkowości ??
Może jest przebrany dobrze a ktoś naopowiadał jaki to ideał.
Nikt nie pomoże Ci przez internet... może Ci tylko dać wskazówki .. a jak Ty nawet nie możesz kupić manometru i sprawdzić cisnienia albo podjechac gdzies poza wioske i sprawdzić to Ci się na nic nie przydadzą te wskazówki.
Podjedz do jakiegoś serwisu nie musi być ASO i niech CI wszystko sprawdzą.
OD tego zależy Twoje Zycie i zdrowie... a ty sobie sprawdzasz chałupniczo ciśnienie na oko i łozysko głowki hamując ...
Może być coś z oponą mimo że jest prawie nowa, może być felga krzywa, zle wyważona, krzywa laga...
RSIX
-
Rafal_W_wa - Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 29/4/2009, 20:59
od tamtej pory jeszcze nie ruszalem sie nigdzie. dzieki za wszystkie podpowiedzi. mam nadzieje ze jak podjade do serwisu to wszystko mi sprawdza. faktycznie na oko nie wiele mozna sprawdzic. co do wypadkowosci moto nigdy pewnosci nie ma, jednak kupilem go w idealnym stanie i od turysty wiec ryzyko dzwona jest male. pewnie zaraz ktos napisze, ze nowe maszyny tez sa idealnie skladane po wypadkach i ma racje. dam znac po powrocie z warsztatu co bylo nie tak.
ogar 205 --> simson skuter --> wsk 125 i 175 --> gilera XR2 125 --> CBR f4 99 --> 636 04
-
Topic - Świeżak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 1/5/2007, 07:00
- Lokalizacja: Jelenia Góra
"...kupiłem go w idealnym stanie od turysty..."
a jaki turysta do turystyki kupuje 636?????
a jaki turysta do turystyki kupuje 636?????
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
o rety - gusta sa rozne. ja kiedys kupilem f4 z kufrem na zadupku . tak czy siak w czwartek jestem ustawiony na wizyte u mechaniora i zobaczymy co z tego wyjdzie.
a tak po za tematem to jakiej firmy amor polecacie? i czy oplaca sie kupowac uzywke czy to nie ma sensu?
a tak po za tematem to jakiej firmy amor polecacie? i czy oplaca sie kupowac uzywke czy to nie ma sensu?
ogar 205 --> simson skuter --> wsk 125 i 175 --> gilera XR2 125 --> CBR f4 99 --> 636 04
-
Topic - Świeżak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 1/5/2007, 07:00
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Ja mam scotta. Na ebay.co.uk są sprezyny do przedniej zawiechy WP za 200zł. Dobrą opcją jest poprawne ustawienie zawieszenie. Ja jak daje w ciry 636 to przy zaminei biegu kiera potrafi zatanczyc.
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości