Zobacz wÄ…tek - rady i porady przy wyborze motocykla
NAS Analytics TAG

rady i porady przy wyborze motocykla

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

rady i porady przy wyborze motocykla

Postprzez czolgerson » 19/8/2010, 20:08

Witam.
Chce kupic swoje pierwsze moto, jako ze nie uznaje polproduktow to interesuje sie konkretnymi maszynami jak ...R6 [fala krytyki ;)]
a teraz tak powaznie.
zdalem niedawno prawko na A, na B posiadam 2lata z hakiem wiec jakies tam pojecie o jezdzie jest [w sensie ze odpowiedzialnym trzeba byc, bo ze sobie krzywde mozna zrobic to nic, gorzej ze komus...] licze sobie 21 rokow, ale wydaje mi sie ze ze swojego srodkowsika kumpli to ja zawsze bylem ten najbardziej rozsadny i odpowiedzialny, wiec prosze o pomoc i rady dotyczace motoru a nie odradzanie mi :)
wracajac do tematu, jako ze mam tylko 165-6 cm wzrostu to niestety przy wyborze musze brac poprawke na ten aspekt.
zastanawiam sie nad
R6
Hornetem
ER-6n/ER-6f
Fazer
Bandit

poszukiwania zawezilem do tych modeli, sa ladne, prezentuja sie, znam siebie i wiem ze na poczatku nie bede szalal bo zdaje sobie sprawe jak to sie szybko moze skonczyc, pozatym szkoda kasy zeby moto zaraz roz...
siedzialem na Hornecie z 2001 i dosiegalem prawie cala stopÄ… do ziemi [zdziwilo mnie to:)] tak wygodnie bylo nawet, R6 to znowu moc a jakbym teraz kupil moto to juz mysle ze predko bym nie zmienial wiec to tak przyszlosciowo, zainteresowal mnie ER6, jak to jest z Kawa ? mowia ze Honda i Yamaha to klasa [chcesz miec stuki kup Suzuki, jakos tak to bylo :P] chcialem przeznaczyc jakies 16tys na moto wiec roczniki w miare nowe by byly. przegladalem w sumie tylko otomoto/dolnyslask, bo jakos nie usmiecha mi sie jechac polpolski zeby cos tylko obejrzec.
Aha, jak sie prezentuje brzmienie w ER6 bo czytalem cos ze malo ciekawie, moj faworyt chyba na chwile obecna, niski w sodle wiec wygodnie by mi bylo, ale wg danych zdecydowanie slabszy nic R6.
Wiec, porozmawiajmy... :)
czolgerson
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15/8/2010, 21:29


Postprzez madcap » 19/8/2010, 20:46

też zaraz na mnie poleci fala krytyki, ale tego co wyszczególniłeś to zostaje er-6
na mocy ma dość, nim opanujesz i nauczysz się w pełni z niego korzystać to nacieszysz się nim przynajmniej 3 sezony, względnie nowa konstrukcja, zdecydowanie przyjemniejszy do nauki i do prowadzenia dla początkującego niż bandit
(masz jeszcze w odmianie versysa, proponuję nad nim pomyśleć)
hornet, ersix i fazer są mocniejsze (pomijając kolejność i przynalezność)

nie napisałeś, czy masz wydzielony fundusz na odzież
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?


Postprzez Kamusial » 19/8/2010, 22:29

versys jest dość wysoki i może mieć kłopoty z podparciem- trzeba usiąść i zobaczyć. Oczywiście jak najbardziej polecam.

Przy Twoich gabarytach i guście wybierałbym między ER6f/n, SV650s/n (albo gladius) i ducati monster, ewentualnie może styknie Ci kasy na XJ6.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez czolgerson » 20/8/2010, 06:03

no tez sie wlasnie najbardziej sklaniam do ER6 :)
taki z wygladu ladny, lekko futurystyczny.
[no i wlasnie najnizszy z tych wszystkich, jakos 78cm w siodle, reszta powyzje 80, no i normalna pozycja a nie styl malpy jak w R6]
co do kasy to 16tys to na moto przeznaczone, na ciuch sie wygospodaruje cos ;)
ile tak orientacyjnie trzeba ?
co do SVki to tez wlasnie mi sie ona podobala bardzo ale kuzyn mi odradzil bo ze to 2garowa i ze nie buczy fajnie, jak pod tym wzgledem z ER6?
a tak jak byscie mogli porownac Horneta z ER6?
bo zostalem przewieziony na hornecie do 170km/h na kilkuset metrach to przez kilka minut do siebie nie moglem dojsc jaka to moc, ER6 bardzo zostaje w tyle pod tym wzgledem?
i co mozecie mi powiedziec o Kawasaki, nie powinienem miec z nia jakis problemow technicznych...?
czolgerson
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15/8/2010, 21:29

Postprzez czolgerson » 20/8/2010, 06:39

nie badz glupi :)
jakbym chcial cos mocnego to bym sie zapisl do NASA i latal w kosmos ;)
ja jestem powazny wiec ty tez badz i nie traktuj mnie jak gowniarza czy dziecko neo bo sobie na to nie zasluzylem swoja wypowiedzia, pytam jak czlowieka bo od tego jest forum wiec jakis poziom wypowiedzi 3maj a nie mi tu jakies sarkastyczne gowno piszesz. napisalem ze mam na B 2 lata bo to na pewno robi jakas roznice, ze nie jestem totalnym laikiem.
czolgerson
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15/8/2010, 21:29

Postprzez madcap » 20/8/2010, 08:07

ustosunkowujÄ…c siÄ™ do wypowiedzi twojego kuzyna i twojego pytania
1. sv-ka ma silnik typu v, więc zupełnie inna charakterystyka pracy niż silnik rzędowy (nie będę się rozwodził tutaj nad tym, jeśli chcesz, to sam poszukasz informacji)
2. dźwięk znacznie można modyfikować za pomocą akcesoryjnych tłumików (choć nie tylko to jest przeznaczeniem akcesoryjnych tłumików), dlatego taka ich mnogość
3. sv-ka nawet na oryginalnym tłumiku nieźle brzmi
4. er6 jest słabsza od horneta, nie mniej spod świateł wystartujesz wcześniej niż samochody, je sli chodzi o odczuwalne róznice, to na starcie nie są one aż tak wielkie (sam możesz poszukać i porównać dane techniczne, wówczas wiedza zostanie w głowie), a wstydu też nie będzie
5. er6 napewno z powodu mniejszej mocy, wybaczy więcej błędów, poza tym te niewielkie różnice czasowe będą działać na twoją korzyść podczas nauki (minimalnie większy czas na twoją reakcję, a to może ocalić skórę)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Kamusial » 20/8/2010, 08:10

IMHO horneta odpuść na pierwsze moto.
ER6 to też dwa gary, tyle że w rzędzie.
Ja tam uwielbiam charakterystykę i pomruk twinów, sczególnie Vek- kwestia gustu.

Co do ciuchów, to licz 4-5 tysi- kurtka i spodnie (texty, albo skóra, ja polecam texty do Twoich potrzeb), porządny kask (np. Shoei), porządne buty (Sidi, Astars, TCX), zbroja np. Dainese, rękawiczki, bielizna termoaktywna, dobra kominiarka.
Ogólnie moto sprzedasz po sezonie, dwóch, a ciuchy będą Ci jeszcze długo służyły, zapewniając bezpieczeństwo i komfort.
Poza rozsądkiem, to one Cię chronią jak już glebniesz.
Na ciuchy wydałem więcej niż na pierwszy motocykl i nie żałuję.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez czolgerson » 20/8/2010, 17:23

Dziekuje bardzo ladnie za pomoc:)
mysle ze zdecydowalem sie na ER 6, tylko ze wg otomoto na dolnymslasku ich nie ma ;/
XJ 6 jest piekna ale mnie nie stac bo sie zaczyna od 20tys. kiedys... ;)
Do zobaczenia na drodze ;)
czolgerson
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 15/8/2010, 21:29

Postprzez lasere » 20/8/2010, 18:28

kazdy ci tutaj bedzei doradzal jakies spokojne moto bo chcemy bys niezrobil sobie qq ale sam najelepiej wiesz na co cie stac pamietaj kup takie moto bys czul sie pewnie i zeby ci sie podobal zanim zdecydujesz pzadnie se zastanow i zrob kilka probnych jazd to nic nei ksoztuje pozdrawiam
lasere
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 28/4/2010, 07:55



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê