Zobacz wątek - Zużyte opony z toru - cena, szpan, czy przyczepność?
NAS Analytics TAG

Zużyte opony z toru - cena, szpan, czy przyczepność?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Zużyte opony z toru - cena, szpan, czy przyczepność?

Postprzez seldon2 » 11/8/2010, 21:46

CzÄ™sto widzÄ™, że ludzie majÄ… w swoich maszynach pozakÅ‚adane zużyte opony sportowe, które byÅ‚y wykorzystywane na torze, czyli Å›rodek OK, a boki zjechane, przegrzane i zwaÅ‚kowane, które sÄ… przez wÅ‚aÅ›cicieli nazywane ‘potorówkami’. MiaÅ‚em okazjÄ™ spytać siÄ™ kilku wÅ‚aÅ›cicieli tych opon o sens ich użytkowania i wszyscy twierdzÄ…, że majÄ… super przyczepność w zÅ‚ożeniach. Oki, nie używaÅ‚em wiÄ™c nie podważaÅ‚em.

No, ale w tym sezonie trafiło mi się śmigać z kilkoma osobami właśnie na supersportach w potorówkach, nawet z gościem na Buelu (jakiś naked) z potorówkami i pojawiły się wątpliwości ? Jakoś nie zauważyłem, aby byli szybsi na zakrętach, wręcz czasami zauważałem pewną nerwowość w zachowaniu moto i jeźdźca w złożeniu, być może nie wynikającą z używanych opon, tego nie wiem.

Jestem początkującym motonitą, 3 sezon po dłuugiej przerwie, mała pojemność 600cm2, nie żaden liter jak towarzysze z którymi śmigałem, opony turystyczne lub jak inni piszą turystyczno-sportowe Dunlop RoadSmart a na trasach w Beskidzie widziałem, że jestem wyraźnie szybszy na zakrętach, (żadna tam jazda na 100 lub 95% możliwości)
Mam pytanie głównie do użytkowników tych opon i osób z doświadczeniem na torze: czy używanie takich opon w jeździe po drogach publicznych to kwestia ceny, szpanu, czy przyczepność faktycznie jest lepsza.

PS
Wiadomo, oglÄ…dajÄ…c motocykle qumpli na postoju od razu widać czy bieżnik zużyty tylko na Å›rodku – mistrz prostej, 60-70% szerokoÅ›ci bieżnika - turystyk, czy opona pozamykana – zaciÄ™cie lekko sportowe lub potorówka czyli nic o mnie i moich możliwoÅ›ciach nie wiesz ?
seldon2
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 22/9/2009, 19:30
Lokalizacja: Mikołów


Postprzez nurofen » 11/8/2010, 23:11

Ludzie kupują opony po torowe bo można je kupić nawet za 50 pln. Nie oceniam ale bym nie kupił.

Skoro ktoś je zużył to znaczy że są do śmieci.

Bardzo rzadko trafiają sie naprawde mało zużyte.
Po Poznaniu najczęściej prawa strona jest mega wyjechana.

Co do mistrzów prostej których oceniasz po zużyciu opony na środku to byśsie zdziwił. Jazda po normalnych drogach tak właśnie zużywa opony.
Avatar użytkownika
nurofen
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez gato271 » 12/8/2010, 01:00

Jesli chodzi o opony typowo torowe takie jak np michelin power one czy starsze power race to odradzal bym jezdzenie po drodze na takich gumach,torowe gumy musza byc naprawde dobrze dogrzane zeby dawaly dobra przyczepnosc poza tym opony drogowe sa duzo lepiej przystosowane do wielokrotnego nagrzewania i schladzania co nie koniecznie jest mocna strona torowek dlatego zaklada sie na nie warmery zeby oszczedzic im cyklow grzewczych ,drogowe gumy szybko sie nagrzewaja i daja naprawde dobra przyczepnosc a takie jak pilot road dodatkowo osiagaja dosc duze przebiegi ,potorowki mozna tanio dostac i jak dla mnie to na tym koniec ich zalet
GSX-R 600 tor
FZ 1 street
gato271
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 3/3/2010, 03:20
Lokalizacja: usa

Postprzez dominik528 » 12/8/2010, 17:38

Ja jeżdżę typowo turystycznie (może ciut szybciej) opony mam po domykane ale i tak środek zużywa się szybciej i opona przed wymianą jest lekko kwadratowa.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez Seba_ER5 » 13/8/2010, 10:40

Cytat z artykułu:
Zacznijmy od samego początku. Seria Power One obejmuje trzy zasadnicze typy opon. Pierwszy z nich to 17 calowe opony adresowane do motocykli drogowych, których zadaniem jest dostarczenie wyjątkowej trakcji nie tylko na ulicy, ale także na wszelkiej maści amatorskich treningach na torze. Drugi typ opon to wyścigowe 17-tki przeznaczone do wyścigów w klasach takich jak Superstock, czy też Supersport. Obie te grupy to opony bieżnikowane. Ostatnią częścią oferty są opony 16,5 cala kierowane do startów w takich klasach jak Superbike.


tak wiec powery tez sa w wersji torowej.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Seba_ER5 » 13/8/2010, 11:50

Nie maja homologacji...
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez hugo2003 » 13/8/2010, 20:47

srodek zawsze bedzie sie zuzywal szybciej!!!! w zakretach (Å‚ukach ) jest sie przez "chwile" i tam nie dajesz z pieca 100% wiec bieznik nie zyzywa sie szybko... co innego przy starcie np ze swiatel czasami slad bieznika zostaje na asfalcie.. :]
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez gato271 » 14/8/2010, 01:29

Panie wiewiorka micheliny o ktorych pisalem to opony z oznaczeniem Power One ktore tak jak seba zauwazyl sa gumami torowymi tylko wystepuja w kilku wariantach Pilot power to zupelnie inna seria opon zdecydowanie bardziej nastawionych na jazde uliczna aczkolwiek jezdzilem na nich na torze i w miare daja rade Pilot power mozna dostac w wersji standardowej oznaczonej Pilot power lub z miekkimi rantami oznaczone 2ct natomiast Power One wystepuja jako drogowo torowa wersja Power One 2ct i torowe z mieszankami oznaczonymi A,B,C
GSX-R 600 tor
FZ 1 street
gato271
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 3/3/2010, 03:20
Lokalizacja: usa

Postprzez Raczek_6 » 14/8/2010, 08:40

Po torowe opony często montuje się ze względu na cenę.

Po za tym jak ktoś ma odpowiednie doświadczenie i czasami jeździ po torze to wie po co montuje takie opony.

Odpowiednie po torowe opony zapewniają większy margines bezpieczeństwa oraz dużo lepszą przyczepność w odpowiednich warunkach (temperatura powietrza, nawierzchni ).

Niektórzy montują dla szpanu inni dla oszczędności.

Tyle że trzeba wiedzieć które opony nadają się też do dalszego używania na drogach.

Jedno co mogę dodać od Siebie to dużo łatwiej się jeździ po zakrętach na tych oponach. Oczywiście odpowiednio dobranych.
Ostatnio edytowano 24/8/2010, 21:31 przez Raczek_6, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez seldon2 » 23/8/2010, 22:20

Dziękuję za info
seldon2
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 22/9/2009, 19:30
Lokalizacja: Mikołów

Postprzez Raczek_6 » 24/8/2010, 21:29

W mocnych Super sportach z WÅ‚oskiej stajni: Aprilia, Ducati sÄ… montowane fabrycznie takie opony.

W Japonii niestety jakieś badziewie zakładają ... .
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 13 gości




na górê