Suzuki Bandit 650SA czy Suzuki V-Strom DL 650A ?
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Suzuki Bandit 650SA czy Suzuki V-Strom DL 650A ?
witam, stoję przed zakupem pierwszego motocykla i mam dylemat, pojeździłem popatrzyłem i chciałbym wybrać któryś z w/w motocykli tj. Suzuki Bandit 650SA lub V-Strom DL 650A. Na jego zakup przeznaczam do 20 tys. zł, aczkolwiek nie chce aby była to maszynka starsza niż 3 lata. Jest to pierwszy motocykl także myślę że moc będzie wystarczająca bardzo proszę o opinie i porady.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- kapasek
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 10/8/2010, 19:37
- Lokalizacja: Sosnowiec
Rozumiem, że muszą to być te dwa motocykle tak ??
Tylko jakoś nie czaję dlaczego wybrałeś dwa nawet odmienne motocykle ponieważ V-STROM to turystyk z przeznaczeniem w lekki teren i to nie powiem nawet ciekawa maszynka.
Bandit natomiast to szosowo turystyczny motocykl z czego stawiam w 99% na bandita poniważ na pierwsze moto jest dużo lepszy !!
Nie mówię również, że to dobry pomysł kupować moto w takiej cenie jako pierwsze ale to już Twoja prywatna sprawa.
Wg. mnie BANDIT !! ponieważ jest lzejszy i wybacza więcej.
moc motocykli jest bardzo zbliżona i ogólnie są ta motocykle z jednej stajni nie bardzo od siebie odbiegające więc trodno znaleść WIELKIE świadczące o przewadze modelu różnice.
Ps. jak bym się mylił to proszę o poprawienie
Tylko jakoś nie czaję dlaczego wybrałeś dwa nawet odmienne motocykle ponieważ V-STROM to turystyk z przeznaczeniem w lekki teren i to nie powiem nawet ciekawa maszynka.
Bandit natomiast to szosowo turystyczny motocykl z czego stawiam w 99% na bandita poniważ na pierwsze moto jest dużo lepszy !!
Nie mówię również, że to dobry pomysł kupować moto w takiej cenie jako pierwsze ale to już Twoja prywatna sprawa.
Wg. mnie BANDIT !! ponieważ jest lzejszy i wybacza więcej.
moc motocykli jest bardzo zbliżona i ogólnie są ta motocykle z jednej stajni nie bardzo od siebie odbiegające więc trodno znaleść WIELKIE świadczące o przewadze modelu różnice.
Ps. jak bym się mylił to proszę o poprawienie
Honda to Honda i tyle !!!
-
RyBkosPL - Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 6/5/2010, 17:00
- Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra
owszem są dwa różne dlatego pytam który ewentualnie lepszy jak dla początkującego jeźdźca wiem ze to niewiele ale siedziałem na jednym i na drugim i bardziej pod względem przychylam się na v-stroma, natomiast bandit jest troszkę tańszy i mniejszy co możne być przydatne w jeździe po mieście, natomiast planuje jazdę 50/50 czyli i miasto i trasy przy nabraniu pewności siebie stąd moja prośba do Was czyli doświadczonych motocyklistów
- kapasek
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 10/8/2010, 19:37
- Lokalizacja: Sosnowiec
ja zas jestem za dl-em
może nie jest najbardziej urodziwy
ale za to i miasto i trasa
silnik od sv-ki, trochę mniejsza moc, za to poprawiona charakterystyka w średnim zakresie obrotów
jest dość duży - 2 osoby mogą spokojnie siedzieć, nawet jeśli moto obłożone bagażami
nie trzeba go kręcić, co zawsze jest lekkim problemem u rozpoczynających przygodę z moto
generalnie to uniwersalne moto i bardzo dużo wybacza
może nie jest najbardziej urodziwy
ale za to i miasto i trasa
silnik od sv-ki, trochę mniejsza moc, za to poprawiona charakterystyka w średnim zakresie obrotów
jest dość duży - 2 osoby mogą spokojnie siedzieć, nawet jeśli moto obłożone bagażami
nie trzeba go kręcić, co zawsze jest lekkim problemem u rozpoczynających przygodę z moto
generalnie to uniwersalne moto i bardzo dużo wybacza
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
NO WŁASNIE !!!
Silnik od SV'ki !!! a to go dyskwalifikuje na pierwsze moto !!!
Widlaki to nie zabawka dla początkującego ...
(już tego cyt. dzisiaj uzywałem )
Dlatego nadal zachęcam do Bandita
Ps. Sorrka za tą "namolność" ale to dobre intencje
Silnik od SV'ki !!! a to go dyskwalifikuje na pierwsze moto !!!
Widlaki to nie zabawka dla początkującego ...
"Spory moment hamujący silnika może przyczynić się do zblokowania koła przy odpuszczeniu gazu"
(już tego cyt. dzisiaj uzywałem )
Dlatego nadal zachęcam do Bandita
Ps. Sorrka za tą "namolność" ale to dobre intencje
Honda to Honda i tyle !!!
-
RyBkosPL - Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 6/5/2010, 17:00
- Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra
no ok
"Spory moment hamujący silnika może przyczynić się do zblokowania koła przy odpuszczeniu gazu"
a czy to znaczy ze w Bandicie który jest rzędówką coś takiego się nie może przytrafić? I jeszcze słyszałem ze silniki V są bardziej elastyczne... ja już nie wiem...
"Spory moment hamujący silnika może przyczynić się do zblokowania koła przy odpuszczeniu gazu"
a czy to znaczy ze w Bandicie który jest rzędówką coś takiego się nie może przytrafić? I jeszcze słyszałem ze silniki V są bardziej elastyczne... ja już nie wiem...
- kapasek
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 10/8/2010, 19:37
- Lokalizacja: Sosnowiec
w każdym motocyklu przy redukcji możesz zablokować tył. Jest to na swój sposób urokliwe, szczególnie jak pada, ale gwałtowna redukcja np w zakręcie to prawie pewna wywrotka dla świerzaka.
A w fałce podobno łatwiej to następuje niż w innych typach silników, ale dużo też zależy od stopnia kompresji.
bież bandita, wiele osób od niego zaczyna.
A w fałce podobno łatwiej to następuje niż w innych typach silników, ale dużo też zależy od stopnia kompresji.
bież bandita, wiele osób od niego zaczyna.
- slusar_o2
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 20/12/2009, 13:47
v-strom na poczatek wcale nie jest zly... kolejny raz powtarzam ze wujek zaczal od dl 1000 calkiem niedawno i ani raz sie nie wyglebil i ani raz mu kola nie zablokowalo. Takze skoro on nie ma zadnych problemow z DL 1000, to ty nie powinienes miec z Dl 650... A to z blokowaniem kola to raczej pierdzielenie... nikomu znajomemu sie to jeszcze nei stalo... ani w sv 650 ani w sv 1000, w DL 1000 tez nie...
-
Krmtzzz - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2077
- Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
- Lokalizacja: Rudnik n/Sanem
Krmtzzz napisał(a):wujek zaczal od dl 1000 calkiem niedawno i ani raz sie nie wyglebil i ani raz mu kola nie zablokowalo.
To rzeczywiście niebywałe, zrobił chociaż 1000 km?
Krmtzzz napisał(a):Takze skoro on nie ma zadnych problemow z DL 1000, to ty nie powinienes miec z Dl 650...
Jaka jest zależność między autorem tematu a Twoim wujem?
@kapasek
Musisz się sam przejechać na V-stromie i wtedy zobaczysz o co chodzi z mocnym hamowaniem silnikiem, czy gabaryty moto Ci odpowiadają i czy dobrze Ci się nim jeździ.
Chociaż osobiście na Twoim miejscu wziąłbym bandita. Mocy 'trochę' ma, ale klocek jest i rzędówka więc nie powinno być tak źle na pierwsze.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
plusy i minusy obu
v-ka ma zdecydowanie wyższy moment obrotowy niż rzędówka, w następstwie zdecydowanie lepiej ciągnie od dołu.
v-ka wymaga bezwzględnego nauczenia się redukcji z międzygazem, co trudne nie jest, ponieważ co było wspomniane dużo mocniej hamuje silnikiem.
ludzie narzekają na bandita, że kloc, prawda jest taka, że trzeba go trochę kręcić a wówczas okazuje się, że klocem jednak nie jest.
dl-ka jest dużo bardziej uniwersalna, choć brzydsza.
ps. przestańcie demonizować sv-ki, to nie są trudne motocykle, wręcz bardzo przyjazne (tyczy to tych co zapierdzielają tylko na rzędówkach, bo łatwiej jest ponarzekać niż się przestawić, że nie trzeba tyle kręcić by mieć moc)
v-ka ma zdecydowanie wyższy moment obrotowy niż rzędówka, w następstwie zdecydowanie lepiej ciągnie od dołu.
v-ka wymaga bezwzględnego nauczenia się redukcji z międzygazem, co trudne nie jest, ponieważ co było wspomniane dużo mocniej hamuje silnikiem.
ludzie narzekają na bandita, że kloc, prawda jest taka, że trzeba go trochę kręcić a wówczas okazuje się, że klocem jednak nie jest.
dl-ka jest dużo bardziej uniwersalna, choć brzydsza.
ps. przestańcie demonizować sv-ki, to nie są trudne motocykle, wręcz bardzo przyjazne (tyczy to tych co zapierdzielają tylko na rzędówkach, bo łatwiej jest ponarzekać niż się przestawić, że nie trzeba tyle kręcić by mieć moc)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Jeździłem bardzo długo i to nawet sporą V'ką jaką jest H-D XR1200 i sam osobiście nie negując zdań innych odradzam silnik WIDLASTY na pierwsze moto.
Bandit jest przyjaznym motocyklem nie ma zbyt dużo mocy dla początkującego jeźdzcy, ale napewno nie narobi tzw "siary".
Również dodam, po raz koleiny wzmiankę o MASIE tych motocykli Co znowy przemawiia za Banditem.
Moim zdaniem BANDIT !!!
Chociaż z dwojga złego on jest lepszy to popieram wybieranie starszych i mniejszych moto na pierwsze he he
Bandit jest przyjaznym motocyklem nie ma zbyt dużo mocy dla początkującego jeźdzcy, ale napewno nie narobi tzw "siary".
Również dodam, po raz koleiny wzmiankę o MASIE tych motocykli Co znowy przemawiia za Banditem.
Moim zdaniem BANDIT !!!
Chociaż z dwojga złego on jest lepszy to popieram wybieranie starszych i mniejszych moto na pierwsze he he
Honda to Honda i tyle !!!
-
RyBkosPL - Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 6/5/2010, 17:00
- Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra
C-bool podalem mu tylko przyklad, na ktorym widac ze v-ka i dl nie sa zlymi motorami i wcale nie sa trudne do ogarniecia. Tak samo pierdzielenie z tym blokowaniem kola... Zrobil okolo 5 tysi od bodajze kwietnia (nie pamietam dokladnie). Motorek ma juz opanowany, chociaz nie ukrywam ze kupil gmole w razie "W".
-
Krmtzzz - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2077
- Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
- Lokalizacja: Rudnik n/Sanem
sorry za OT
przytoczenie XR 1200 jako negacja nie jest si
zestawiasz silnik od sv-ki 650 (na dodatek w dl-u z lekka wykastrowany) z silnikiem od xr-a
czyli bez kastrowania patrząc 72 kM a 90 kM
max moment obrotowy 65 Nm przy 7000 obrotów i 100 Nm przy 3700 brotów
i mimo, że HD waży prawie 80 kg więcej to nie usprawiedliwia to tego jako przykład
nadto sv-ki łatwo elektronicznie zdławić do nauki
przytoczenie XR 1200 jako negacja nie jest si
zestawiasz silnik od sv-ki 650 (na dodatek w dl-u z lekka wykastrowany) z silnikiem od xr-a
czyli bez kastrowania patrząc 72 kM a 90 kM
max moment obrotowy 65 Nm przy 7000 obrotów i 100 Nm przy 3700 brotów
i mimo, że HD waży prawie 80 kg więcej to nie usprawiedliwia to tego jako przykład
nadto sv-ki łatwo elektronicznie zdławić do nauki
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
no to ładnie po mnie poszliście ... ok wporządku przestane rozpowszechniać tu jakieś "mity" ... starałem się tylko na swój sposób pomóc...
Swoje wypowiedzi opieram tylko i wyłącznie na praktyce / opiniach innych motocyklistów / czytaniu sporej ilości artykułów
Nie biorę tego z nieba, owszem moja wina przyznaję nie sprawdziłem dokładnie wagi tych motocykli ale święcie przekonany byłem, że bandit jest lżejszy...
Swoje wypowiedzi opieram tylko i wyłącznie na praktyce / opiniach innych motocyklistów / czytaniu sporej ilości artykułów
Nie biorę tego z nieba, owszem moja wina przyznaję nie sprawdziłem dokładnie wagi tych motocykli ale święcie przekonany byłem, że bandit jest lżejszy...
Honda to Honda i tyle !!!
-
RyBkosPL - Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 6/5/2010, 17:00
- Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości