Zobacz wÄ…tek - Kawasaki Er-5 problem z rozrusznikiem
NAS Analytics TAG

Kawasaki Er-5 problem z rozrusznikiem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kawasaki Er-5 problem z rozrusznikiem

Postprzez tobiach » 9/8/2010, 12:37

Witam mam problem. Wczoraj nagle przestał mi kręcić rozrusznik. Przy próbie odpalenia moto słychać tylko "zwarcie" w przekaźniku. Napięcie akumulatora 13.20V. Pozdrawiam
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski


Postprzez balchan1 » 9/8/2010, 13:11

Witam
Czy rozrusznik w ogóle kręci? Tzn czy słychać że usiłuje zakręcić silnikiem, czy jedynie słychać ten przekaźnik? Napiecie aku jest ok, sprawdź połączenie między rozrusznikiem a przekaźnikiem (może styki zaśniedziały lub kabel się odłączył albo przepalił- jest to gruby przewód z racji bardzo dużych przepływających prądów). Jeżeli nadal problem będzie występował to stawiam na zepsuty przekaźnik (przepalone/ uszkodzone styki) co wiąże się z jego wymianą. Czy motocykl mozesz uruchomić na pycha? Silnik może być zablokowany- ale to raczej mało prawdopodobne. Pozdro
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie


Postprzez tobiach » 9/8/2010, 17:08

Rozrusznik wogole nie kreci, slychac tylko przekaznik styki przeczyscilem. Tak moto pali na pycha i jezdzi prawdlowo tak jak zawsze.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez balchan1 » 9/8/2010, 17:15

Masz multimetr? Jeżeli nie to użyj żarówki. Sprawdź czy na przewodzie do rozrusznika jest napięcie (między przewodem a masą na załączonym przekaźniku). Jeśli będzie to najwidoczniej zawiesiły się/ skończyły szczotki rozrusznika lub spaliło jego uzwojenie. Jeżeli napięcia nie będzie to albo przewód prądowy między aku a przekaźnikiem / miedzy przekaźnikiem a rozrusznikiem uległ uszkodzeniu albo sam przekaźnik się skończył. Jeżeli słychac przekaźnik to pewne jest że załącza się w nim cewka, wina leży w obwodzie wysokiego prądu.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez tobiach » 9/8/2010, 17:41

Przed chwilą odkręciłem przewód odrazu przy rozruszniku i przycisłem przycisk start to bylo słychać tylko "tyk" i koniec, w innym motocyklu zrobiłem to samo czyli odkrecilem kabel od rozrusznika i bylo to samo. Nie znam sie na elektronice za bardzo ale wydaje mi sie ze przekaznik jest ok.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez balchan1 » 9/8/2010, 17:50

Przekaźnik ma dwa obwody, jeden z elektromagnesem poruszającym stycznikiem i drugi którym przepływa prąd do rozrusznika m.in. przez ten stycznik. Słyszalny dźwięk świadczy o sprawność tego pierwszego (elektromagnes porusza stycznikiem), nie wiadomo jednak czy działa ten drugi. Odłącz przewód przy samym rozruszniku, między niego a masę podłącz żarówkę i wtedy wciśnij przycisk rozrusznika (zobacz czy dźwiękowi przekaźnika bedzie towarzyszyło zaświecenie się żarówki. Najlepiej pisz do mnie na gg, zawsze lepiej sie dogadamy, wszystko krok po kroku Ci wytłumaczę.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Przemo.0 » 8/5/2012, 21:47

Dołączam się do postu. Mam podobny problem, tyle, że po podładowaniu aku, moto daje się uruchomić. Czy założycielowi postu udało się odnaleźć problem ?
Przemo.0
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26/3/2012, 11:47

Postprzez sonycbr77 » 9/5/2012, 17:32

Przemo.0 skoro po naladowaniu aku motorek odpala to szukaj najpierw przyczyny w ladowaniu musisz na odpalonym silniku sprawdzic miernikiem ladowanie na klemach akumulatora ma byc ok 14V dokladnie nie wiem ale napewno nie 12V jesli ladowanie bedzie ok to wina bedzie akumulatora, tobiach mozesz tez sprawdzic czy kreci rozrusznik podlaczajac go na krotko bezposrednio od akumulatora tylko tylko musza byc w miare grube kable bo cienkie ci sie zaraz spala
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê