Zobacz wÄ…tek - Jawa TS 350 Vs. MZ ETZ 250
NAS Analytics TAG

Jawa TS 350 Vs. MZ ETZ 250

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Jawa TS 350 Vs. MZ ETZ 250

Postprzez ru91 » 21/7/2010, 15:17

Witam! Interesuje mnie zakup jednego z wyżej wymienionych motorków, i zastanawiam się który byłby lepszy pod względem awaryjności, mocy itp...
Który z nich jest mocniejszy? :D Który jest lepszy jakościowo? Z góry dzięki za każdą odpowiedź. :wink:
ru91
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/7/2010, 08:39


Postprzez rzydu22 » 21/7/2010, 18:10

mialem bardzo dawno po kilka egzemplarzy jednego i drugiego...

ogolnie to polecam mz etz 250 sprzet malo awaryjny zwinny i dosc malo pali...

jawa dosc duza i ciezka dla mnie ladniejsza i fajniej sie ja prowadzi ale paliwo to pozera wiec dosc kosztowny motor i bardzo awaryjny...

dwa cylindry ...zawsze ociekajace tlumiki olejem , nie rowna praca kazdy cylinder gada jak mu sie podoba...


jak chcesz cos wiecej to pisz na priv...
Avatar użytkownika
rzydu22
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 14/10/2009, 17:11


Postprzez ru91 » 21/7/2010, 21:13

Dzięki za odpowiedź. :D
ru91
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/7/2010, 08:39

Postprzez wasil1993p » 21/7/2010, 21:40

bierz mz to nie będziesz żałował. nie wiem jak jawa ale mam mz etz 150 i nie mam z nim problemów
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
Avatar użytkownika
wasil1993p
Bywalec
 
Posty: 765
Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez idzkos » 21/7/2010, 23:02

Avatar użytkownika
idzkos
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22/8/2006, 15:55
Lokalizacja: Sokoły

Postprzez tomek187 » 21/7/2010, 23:28

biesz mz 250 bez awaryjna, mniej warzy i 5 biegów ;D sam mam do tej pory :P stoi od 5 lat nie urzywana w garazu :D
tomek187
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 19/7/2010, 17:58

Postprzez ru91 » 22/7/2010, 10:22

Dzięki wszystkim za wypowiedzi. :D
ru91
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/7/2010, 08:39

Postprzez ru91 » 22/7/2010, 10:35

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc podepnę sobie pytania tutaj. :) Może i śmieszne dla niektórych, ale jak mogę tu wystawić motor do sprzedania? :D I jeszcze pytanie, czy mogę ustawić awatar? Sorka za takie pytania, ale jakoś nie mogę tego nigdzie znaleźć... :/
ru91
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/7/2010, 08:39

Postprzez Ernesto » 25/7/2010, 12:29

stary mz to lipa, jawa to jest moc, mz się niepewnie prowadzi, siedzi się jak na kozie jest za miękka
jawa ma dwa gary, większą pojemność, wygodna i się nawet trzyma drogi... emzetka może i jest zrywna ale 130 i to już kres jej możliwości... jak ścigałem się swoją ts z etz 251 to i owszem na początku wyrwała dużo szybciej ale 40 metrów i jej nie ma. na końcu drogi ja już stałem i papierosa paliłem a ziomek dopiero dojechał. i to nie prawda że jawa tyle pali. dobrze ustawiona spali czasami poniżej 5 litrów a jeśli masz o tego elektroniczny zapłon to i lepiej się zbiera i mniej pali... i jeszcze jedno, mz przy jawie wygląda jak zabawka a dźwięk ma jak simson
tyle;)
Ernesto
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5/12/2009, 13:08
Lokalizacja: Wożuczyn

Postprzez ru91 » 26/7/2010, 22:36

Najlepiej by było oba dopaść i przetestować. :D W ten sezon już raczej nie, ale na przyszły się postaram już mieć którąś z tych bestii. ;)
ru91
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/7/2010, 08:39

Postprzez urban21 » 28/7/2010, 19:33

ja posiadam cz 350 i tez nie nazekam dobrze sie zbiera malo pali ladnie pali na dwa gary i laduje akumulator polecam cz 350
urban21
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18/5/2010, 18:57
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Postprzez Sojusznik » 29/7/2010, 09:02

Ja posiadałem Jawę 350 Typ 634 De Lux przez 6 lat, w Maju sprzedałem bo nikt ją nie jeździł od roku, tylko stała i się marnowała....
Polecam Ci Jawę! Motocykl fakt jest duży i cięższy w porównaniu do MZ ale przekłada się to na lepszą jazdę i przyczepność na drodze! Odnośnie spalania, to wszystko zależy od charakteru jazdy, jeśli na każdym biegu dajesz max obrotów to wiadoma sprawa, że będzie palić ogromne ilości....
Dobry sprzęt dla początkujących motocyklistów, ponieważ można zapoznać się z ciężkim i dużym motorem, a poza tym to cena motocykla i ewentualnych części jest bardzo mała i każdy może sobie taką sumę zarobić podczas wakacji!
Ogólnie pozytywna ocena i opinia dla tego "zabytka" :)
Avatar użytkownika
Sojusznik
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27/7/2010, 16:27
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez Invi » 29/7/2010, 09:47

Sojusznik napisał(a):Odnośnie spalania, to wszystko zależy od charakteru jazdy, jeśli na każdym biegu dajesz max obrotów to wiadoma sprawa, że będzie palić ogromne ilości....


W 2T to powinno być chyba odwrotnie :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Sojusznik » 29/7/2010, 17:40


W 2T to powinno być chyba odwrotnie :P


No ja tam nie wiem; wiem tylko, że jak jeździłem szybciej to motor więcej palił! a poza tym to chyba logiczne, że jeśli szybciej i na wyższych obrotach to większe spalanie za tym idzie, czy to motocykl, samochód, traktor, samolot itd
Avatar użytkownika
Sojusznik
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27/7/2010, 16:27
Lokalizacja: Przemyśl

Postprzez Ernesto » 29/7/2010, 20:29

jeśli jeździsz w trasie i trzymasz ją na zaznaczonym na obrotomierzu zielonym polu (ECONOMY pisze) to spali ci naprawdę niewiele, czasami aż sam się dziwiłem
Ernesto
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5/12/2009, 13:08
Lokalizacja: Wożuczyn

Postprzez ru91 » 2/8/2010, 12:42

Póki co to Jawę 350 miałem jedną, ale nigdy nie miałem przyjemności nią pośmigać... tzn. kupiłem z myślą odremontowania jej tak tylko mechanicznie, żeby można było jeździć. No, ale jak zobaczyłem w silnik to zrezygnowałem, bo taniej by mnie wyniosła nowa taka, sprawna Jawa. ;] Poprzedni właściciel zresztą i tak strasznie narzekał na nią, bo jak twierdzi "Nie było tygodnia, żeby coś się nie zj***ło". Więc dlatego chciałem zapytać Was co sądzicie o tym sprzęcie. :) Z tym, że jest jeszcze jeden problem- czy dam rady utrzymać taki motor, jeżdżąc po polach itp? Bo w grę wchodzą głównie bezdroża, sporadycznie krótkie kawałki dróg asfaltowych...
ru91
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/7/2010, 08:39

Postprzez Szkulek » 2/8/2010, 13:55

Posiadałem Mz 150 bo 250 śmigali kumple i Jawe 350. Powiem tak 150 mz bardzo udany motocykl mało zawodny ale i brakuje mu mocy. Jawa hmm... Przyjemność z jazdy fajna moc jak na taki motorek tylko z ta przyjemność jazdy jest jeżeli masz ją sprawną. Śmiagałem około 2 latek jawami (miałem 2) I powiem szczerze że póki chodziła to chodziła czyli ze 3 miechy a później to co tydzień grzebanie. Ja siedziałem w garażu a kumple mz-etkami śmigali mi po wodziki ;P Najczęstsza usterka w jawach. Jedziesz jedziesz a tu nagle brakuje 3 i 4 biegu . Chociaż tyle że dało się dojechać do domu. No i oczywiście ustawienie zapłonu na platynkach to jest tragedia... Słyszałem że fajne rozwiązanie to zapłon elektroniczny tylko że on kosztuje 400 zł a ja za jawe dałem 550 :D Jeżeli masz wybierać to proponuję Mz 250 tylko uważaj na kosz sprzęgłowy bo lubi go obrucić na stożku. A jeszcze co do spalania jeśli będziesz trzymał w zielonym olu to dużo Ci nie spali ale jak będziesz kręcił na obrotach to i 8 litrów potafi zjesć :D
Gsx-f 600 94r.
Szkulek
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 30/1/2007, 17:56
Lokalizacja: Osiek

Postprzez Ernesto » 2/8/2010, 14:28

dużo zależy na jaki sprzęt się trafi, jeśli ktoś wcześniej o nią dbał przynajmniej średnio to sprzęt nie powinien być jeszcze taki tragiczny a jeśli ktoś ją katował albo miała ją połowa wsi to całkiem inna sprawa a tak często z jawami jest. skrzynia może i się sypie ale w twin sport jest wzmocniona. ja jak dorobiłem sobie wodziki chromo-wanadowe to od tamtej pory nie miałem ze skrzynią najmniejszych problemów. koszt ponad stu złotych ale zwraca się w 100%. i ludzie nie dziwcie się że musicie grzebać w motorach co tydzień jeśli kupujecie części robione "na sztukę". ja sięgam po takie rzeczy tylko w ostateczności kiedy nie mogę dostać oryginału. zapłon elektroniczny vape wcale nie kosztuje 400zł ale połowę tego. wywalasz kondensator i przerywacz do tego motor ma silną iskrę, łatwo ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu i nie trzeba go co jakiś czas poprawiać, na zimnym ładnie odpala, polecam szczerze. a jeśli ktoś lubi pomajsterkować można taki zapłon również zaadoptować z trabanta
Ernesto
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5/12/2009, 13:08
Lokalizacja: Wożuczyn

Postprzez Ernesto » 2/8/2010, 14:40

ru91 napisał(a):Póki co to Jawę 350 miałem jedną, ale nigdy nie miałem przyjemności nią pośmigać... tzn. kupiłem z myślą odremontowania jej tak tylko mechanicznie, żeby można było jeździć. No, ale jak zobaczyłem w silnik to zrezygnowałem, bo taniej by mnie wyniosła nowa taka, sprawna Jawa. ;] Poprzedni właściciel zresztą i tak strasznie narzekał na nią, bo jak twierdzi "Nie było tygodnia, żeby coś się nie zj***ło". Więc dlatego chciałem zapytać Was co sądzicie o tym sprzęcie. :) Z tym, że jest jeszcze jeden problem- czy dam rady utrzymać taki motor, jeżdżąc po polach itp? Bo w grę wchodzą głównie bezdroża, sporadycznie krótkie kawałki dróg asfaltowych...

powiem tak, mój brat 13 lat na jawie jeździł, zapalał ją na zaciąg z górki bo kopniakiem nie dawał rady i jeździł aż trzeba było się zatrzymać wtedy zaczynały się schody :) więc jeśli wiatr Cię nie nosi a pod lodówkę też się nie zmieścisz to dasz sobie radę. a jak nauczysz się na jawie jeździć to na wszystkim będziesz umiał
Ernesto
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5/12/2009, 13:08
Lokalizacja: Wożuczyn

Postprzez Invi » 2/8/2010, 16:29

Sojusznik napisał(a):

W 2T to powinno być chyba odwrotnie :P


No ja tam nie wiem; wiem tylko, że jak jeździłem szybciej to motor więcej palił! a poza tym to chyba logiczne, że jeśli szybciej i na wyższych obrotach to większe spalanie za tym idzie, czy to motocykl, samochód, traktor, samolot itd


Nie w 2T bez zaworów. Przy niskich obrotach wypluwa benzynę, dopiero przy optymalnych (zazwyczaj najwyższych) w pełni działa tłumik rezonansowy i zawraca benzynę do komory spalania, w efekcie jej nie wypluwając.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości




na górê