Kilka pytań
Posty: 11
• Strona 1 z 1
1- tak możesz zacząć wczesniej(3m wczesniej) ale idąc na egzamin musisz mieć juz 18 lat.
2-Na ty forum wszyscy polecaja motocykle klasy 500 na poczatek ale jak czujesz ze nie podołasz to lepiej zacząć od czegoś skromniejszego
3-przebieg motocykla jak i auta nie jest sprawą pierwszożedną ale jego stan techniczny czyli jak był traktowany pzrez poprzedniego właściciela
4-motocykl trzeba dopasowac do wagi/wzrostu bo co ci z motocykla ktorego nie bedziesz w stanie utrzymać czy oprzeć stabilnie nóg.
5-kombinezony od 1000zł w góre, kask wiadomo im lepszy tym droższy jak wszystko ale ok 500zl mozna znaleść coś wmiare. przeglad moto 0k 60zl, ubezp zalezy od ilosci znizek ja za 750 w warcie mam 70zl!oleje ok 150 zl za 4l,
6- sam sobie odpowiedz co jest dla ciebie priorytetem
7- lewa w góre:D!!!
2-Na ty forum wszyscy polecaja motocykle klasy 500 na poczatek ale jak czujesz ze nie podołasz to lepiej zacząć od czegoś skromniejszego
3-przebieg motocykla jak i auta nie jest sprawą pierwszożedną ale jego stan techniczny czyli jak był traktowany pzrez poprzedniego właściciela
4-motocykl trzeba dopasowac do wagi/wzrostu bo co ci z motocykla ktorego nie bedziesz w stanie utrzymać czy oprzeć stabilnie nóg.
5-kombinezony od 1000zł w góre, kask wiadomo im lepszy tym droższy jak wszystko ale ok 500zl mozna znaleść coś wmiare. przeglad moto 0k 60zl, ubezp zalezy od ilosci znizek ja za 750 w warcie mam 70zl!oleje ok 150 zl za 4l,
6- sam sobie odpowiedz co jest dla ciebie priorytetem
7- lewa w góre:D!!!
Ostatnio edytowano 20/7/2010, 12:29 przez radziu88, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- radziu88
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 29/4/2010, 20:50
- Lokalizacja: białsytok
1. 3 miesiace przed ukonczeniem 18 roku zycia.
2. generalnie poleca się motocykle do pojemności 500 cm, więc wybór masz całkiem spory.
3. Nie ma reguły, jeden który ma powiedzmy ma ponad 100tys nabite może chodzić super, a inny co ma 20 może być niezłą padaką. Zależy jak kto dba.
4. tak, warto
5. Na dobrym stroju nie warto żałować (min. 2 tys zł) , utrzymanie motocykla też do tanich nie należy.
6. Do czego ma CI służyć moto, do lansu?
7. popularne jest LwG( czyt. lewa w góre).
Edit.
aaa kolega mnie uprzedził
2. generalnie poleca się motocykle do pojemności 500 cm, więc wybór masz całkiem spory.
3. Nie ma reguły, jeden który ma powiedzmy ma ponad 100tys nabite może chodzić super, a inny co ma 20 może być niezłą padaką. Zależy jak kto dba.
4. tak, warto
5. Na dobrym stroju nie warto żałować (min. 2 tys zł) , utrzymanie motocykla też do tanich nie należy.
6. Do czego ma CI służyć moto, do lansu?
7. popularne jest LwG( czyt. lewa w góre).
Edit.
aaa kolega mnie uprzedził
- arktan
- Bywalec
- Posty: 630
- Dołączył(a): 31/8/2008, 18:30
- Lokalizacja: Kluczbork
1. j.w.
2. Proponowałbym motocykl uniwersalny,nakeda. Pojemność i moc to już twój wybór.
3. Poszukaj kogoś kto się na tym zna i z nim oglądaj motocykle przed kupnem - pamiętaj też że jedni się znają na tym a drudzy to"znafffcy".
4. Przemyśl na spokojnie - ważne żeby był dla Ciebie wygodny, żebyś nie cierpiał po godzinie jazdy z różnych powodów - tego niestety nie będziesz wiedział po przymiarce siedząc na moto dwie minuty.
5. Najtańsze skórzane kombi dwuczęściowe jakie widziałem w sklepie - możliwa przymiarka (nie w necie) to Probiker za ok.850zł, coś tekstylnego w podobnej cenie też pewnie znajdziesz - uważam że lepszy pełny ale tańszy strój niż np. jazda w samej kurtce, co do kasków też wybór masz duży - najlepiej przymierzyć bo każdy z nas ma inny kształt głowy. Wszystko zależy ile masz kasy na strój.
6. Siara jest wtedy jak się przewrócisz na asfalcie w podkoszulce i klapkach - a pełny strój wisi w szafie.
Nawet najtańszy strój ochroni Cię bardziej niż bluza, jeansy i adidasy.
7. j.w.
2. Proponowałbym motocykl uniwersalny,nakeda. Pojemność i moc to już twój wybór.
3. Poszukaj kogoś kto się na tym zna i z nim oglądaj motocykle przed kupnem - pamiętaj też że jedni się znają na tym a drudzy to"znafffcy".
4. Przemyśl na spokojnie - ważne żeby był dla Ciebie wygodny, żebyś nie cierpiał po godzinie jazdy z różnych powodów - tego niestety nie będziesz wiedział po przymiarce siedząc na moto dwie minuty.
5. Najtańsze skórzane kombi dwuczęściowe jakie widziałem w sklepie - możliwa przymiarka (nie w necie) to Probiker za ok.850zł, coś tekstylnego w podobnej cenie też pewnie znajdziesz - uważam że lepszy pełny ale tańszy strój niż np. jazda w samej kurtce, co do kasków też wybór masz duży - najlepiej przymierzyć bo każdy z nas ma inny kształt głowy. Wszystko zależy ile masz kasy na strój.
6. Siara jest wtedy jak się przewrócisz na asfalcie w podkoszulce i klapkach - a pełny strój wisi w szafie.
Nawet najtańszy strój ochroni Cię bardziej niż bluza, jeansy i adidasy.
7. j.w.
BMW r1100rs, zx10r
- BMW_Zbyszek
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 11/5/2010, 10:50
- Lokalizacja: Bydgoszcz
mysle ze temat zostal wyczerpany ale dodam cos od siebie apropo
4. kupisz takie moto ktore mozesz utrzymac bo nie raz to sie przyda
6. ani troche siara, to bezpieczenstwo a ze wiekszosc jezdzi w byle czym(tych co widzisz)to inna sprawa, ja np. zawsze staram sie w pelnym "umundurowaniu" jezdzic
4. kupisz takie moto ktore mozesz utrzymac bo nie raz to sie przyda
6. ani troche siara, to bezpieczenstwo a ze wiekszosc jezdzi w byle czym(tych co widzisz)to inna sprawa, ja np. zawsze staram sie w pelnym "umundurowaniu" jezdzic
- xede
- Świeżak
- Posty: 370
- Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
- Lokalizacja: łódź
1. w rozwinięciu
masz czas by poszukać dobrego OSK w swojej okolicy.
nie kieruj się reklamami i śpiewkami przypiętymi do strony www osk, tylko popytaj znajomych i niekoniecznie znajomych o ich opinie na temat tego czy tamtego osk w którym się uczyli.
masz też teraz czas by na spokojnie móc skompletować strój.
wkrótce zacznie się okres wyprzedaży więc można zaoszczędzić na różnych częściach garderoby po paredzieścia złotych (wiadomo - nowy sezon to nowe modele), a razem może wyjśc z tego mały bonus w postaci dokupienia z garderoby czegoś jeszcze, np bielizny termoaktywnej, albo dodatkowych ochraniaczy na kolana i piszczele albo coś tam.
nie kupuj też odziezy na wariata, pojeździj po sklepach, poprzymierzaj, porównaj ceny sklepowe z netowymi, czasem dzięki temu można też wyrwać coś taniej (wiem po sobie, bo kupując jako zapasową kurtkę adrenaline zapłaciłem w sklepie tyle co w necie gdy sprzedawcy powiedziałem, że w necie stoją taniej).
2. przeglądaj katalogi i testy - niby oczywiste, ale okazuje się, że często sprzęt mniej znany jest tańszy i lepszy
co do kasków proponuję zaglądać tutaj:
http://sharp.direct.gov.uk/
jak zwrócisz uwagę testy odzwierciedlają to co napisałem, że droższy nie znaczy lepszy
3. masz też teraz czas by zapisać się do jakiejś szkółki off-roadowej i pojeździć, nie będzie to stracony czas i stracone pieniądze.
gleby, wymuszenie nauczenia się odczuwania równowagi oraz jazda po różnych nawierzchniach zaprocentują podczas kursu i późniejszej jazdy w operowaniu rollgazem, sprzęgłem, zmianą biegów itd.
4. pojemność i moc to jedno a kwestia do czego ma być moto przeznaczone to drugie.
odpowiedz sobie do czego chcesz wykorzystywać moto, bo to jednak jest wydatek a ponieważ nas nie stać na zakup trzech róznych moto z reguły, więc albo jest się zapaleńcem albo szuka się czegoś pośredniego również na I-sze moto
5. co do stanu technicznego
lepiej jest kupić moto rok starsze ale za to w lepszym stanie technicznym
6. jadąc po moto nie śliń się na jego widok
poszperaj na ścigaczu, był przynajmniej jeden artykuł na temat zakupu używki na pierwsze moto w formie poradnika
7. czytaj testy, szczególnie w przypadku używek na koniec tekstów często są opisane uwagi i bolączki oraz na co zwracać uwagę przy zakupie
.
chyba tyle
jak coÅ› mi siÄ™ jeszcze skojarzy to dopiszÄ™
inni też zapewne dopiszą jeszcze do tego co napisałem
masz czas by poszukać dobrego OSK w swojej okolicy.
nie kieruj się reklamami i śpiewkami przypiętymi do strony www osk, tylko popytaj znajomych i niekoniecznie znajomych o ich opinie na temat tego czy tamtego osk w którym się uczyli.
masz też teraz czas by na spokojnie móc skompletować strój.
wkrótce zacznie się okres wyprzedaży więc można zaoszczędzić na różnych częściach garderoby po paredzieścia złotych (wiadomo - nowy sezon to nowe modele), a razem może wyjśc z tego mały bonus w postaci dokupienia z garderoby czegoś jeszcze, np bielizny termoaktywnej, albo dodatkowych ochraniaczy na kolana i piszczele albo coś tam.
nie kupuj też odziezy na wariata, pojeździj po sklepach, poprzymierzaj, porównaj ceny sklepowe z netowymi, czasem dzięki temu można też wyrwać coś taniej (wiem po sobie, bo kupując jako zapasową kurtkę adrenaline zapłaciłem w sklepie tyle co w necie gdy sprzedawcy powiedziałem, że w necie stoją taniej).
2. przeglądaj katalogi i testy - niby oczywiste, ale okazuje się, że często sprzęt mniej znany jest tańszy i lepszy
co do kasków proponuję zaglądać tutaj:
http://sharp.direct.gov.uk/
jak zwrócisz uwagę testy odzwierciedlają to co napisałem, że droższy nie znaczy lepszy
3. masz też teraz czas by zapisać się do jakiejś szkółki off-roadowej i pojeździć, nie będzie to stracony czas i stracone pieniądze.
gleby, wymuszenie nauczenia się odczuwania równowagi oraz jazda po różnych nawierzchniach zaprocentują podczas kursu i późniejszej jazdy w operowaniu rollgazem, sprzęgłem, zmianą biegów itd.
4. pojemność i moc to jedno a kwestia do czego ma być moto przeznaczone to drugie.
odpowiedz sobie do czego chcesz wykorzystywać moto, bo to jednak jest wydatek a ponieważ nas nie stać na zakup trzech róznych moto z reguły, więc albo jest się zapaleńcem albo szuka się czegoś pośredniego również na I-sze moto
5. co do stanu technicznego
lepiej jest kupić moto rok starsze ale za to w lepszym stanie technicznym
6. jadąc po moto nie śliń się na jego widok
poszperaj na ścigaczu, był przynajmniej jeden artykuł na temat zakupu używki na pierwsze moto w formie poradnika
7. czytaj testy, szczególnie w przypadku używek na koniec tekstów często są opisane uwagi i bolączki oraz na co zwracać uwagę przy zakupie
.
chyba tyle
jak coÅ› mi siÄ™ jeszcze skojarzy to dopiszÄ™
inni też zapewne dopiszą jeszcze do tego co napisałem
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Tzn. o ten typ chodzi ale nie o lytra!! Co do moto to zależy ile masz kasy (niestety) Jak masz około 20 kawałków To Kawa Ninja 250 (ładna zgrabna itd) Pozdrawiam
rico63
Aprilia RS50 ---> Cagiva Mito --> ?????
Aprilia RS50 ---> Cagiva Mito --> ?????
-
rico63 - Świeżak
- Posty: 422
- Dołączył(a): 30/1/2009, 09:34
- Lokalizacja: Kędzierzyn- Koźle
Siema mam Głupie pytanie jak wygląda ładowanie w motocyklu ? czy jest to jakaś część ? czy to się dzieje jakoś przez akumulator ?, bo ja już kur...a nie wiem czy mam z*** akumulator czy nie mam ładowania w motorze :/. Z góry dzięki za info
YAMAHA TEAM
- Pośpiech
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 12/7/2010, 19:59
- Lokalizacja: Zabrze
1. nie ten dział dla tego pytania - dział mechanika się kłania
2. nie zaśmiecaj tematu
czyli przeczytanie regulaminu się kłania
3. akumulator dla białego pisząc jest to ogniwo (bateria) wielokrotnego ładowania
4. do ładowania akumulatora służy alternator
2. nie zaśmiecaj tematu
czyli przeczytanie regulaminu się kłania
3. akumulator dla białego pisząc jest to ogniwo (bateria) wielokrotnego ładowania
4. do ładowania akumulatora służy alternator
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości