Pierwszy motor [help]
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Pierwszy motor [help]
Witam
Planuje kupić pierwszy motor. Jestem już po ukończeniu prawka na A i nie chce właśnie na początek jakiejś bestii co ma powyżej 100km bo to przesada jak na 1 moto. Szukałem bo wygladzie i osiągach i tak myśle czy byłby dobry SUZUKI sv650s . Mam 180 cm waze jakies 65 kg. Jesli mozecie to prosil bym o rady czy warto sv650s czy ma jakies swoje wieksze wady i czy bedzie nadawala sie do mojej sylwetki ?
Pozdrawiam
Planuje kupić pierwszy motor. Jestem już po ukończeniu prawka na A i nie chce właśnie na początek jakiejś bestii co ma powyżej 100km bo to przesada jak na 1 moto. Szukałem bo wygladzie i osiągach i tak myśle czy byłby dobry SUZUKI sv650s . Mam 180 cm waze jakies 65 kg. Jesli mozecie to prosil bym o rady czy warto sv650s czy ma jakies swoje wieksze wady i czy bedzie nadawala sie do mojej sylwetki ?
Pozdrawiam
- Raptile
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 27/2/2010, 15:34
- Lokalizacja: Raj na Ziemi
moim zdaniem (a sam mialem taki dylemat w maju-sv650s czy standardowo gs500...) sv na drugi moto bedzie lepszy. Musisz sobie uswiadomic ze z elka na plecach jezdzi sie inaczej niz w bez elki:) no chyba ze nauczyles sie np redukcji z 'przegazowka' (przydatna w v2)
podsumowujac jako poczatujacy motocyklista polecam cos spokojniejszego (czytaj gs500, cb500 er5 itd) cos co opanujesz w miare szybko i bedziesz sie cieszyl z jazdy bardziej niz martwil o glebe
podsumowujac jako poczatujacy motocyklista polecam cos spokojniejszego (czytaj gs500, cb500 er5 itd) cos co opanujesz w miare szybko i bedziesz sie cieszyl z jazdy bardziej niz martwil o glebe
Suzuki GS500E czerwono-czarne
- cyferka87
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 17/2/2010, 15:46
- Lokalizacja: Poznań
Ja przejeździłem sezon na GS 500 F, a teraz jeżdżę małą SV. Raczej jej nie polecam na pierwsze moto... Nie chcesz czegoś co ma więcej jak 100 KM, ale wiedz, że SV do ok. 120 km/h idzie lepiej niż sportowe 600tki. Poza tym zmiana biegów wymaga wprawy, chodzi mi tutaj o redukcje z międzygazem. Tak samo w zakręty wchodzi się ciągle utrzymując gaz, w GSie można było bez problemu odpuścić gaz w zakręcie (chociaż to niezalecane, ale bez problemu można było tak robić). SV też mocno hamuje silnikiem, co na początku może Ci się nie bardzo podobać.
Ja mam trochę ponad 180 cm wzrostu, ważę 60 kg i jeździ mi się bardzo wygodnie, jak na razie najwięcej w dzień zrobiłem 180 km i plecy ani nadgarstki mnie nie bolały... jedynie lekko szyja.
Ja mam trochę ponad 180 cm wzrostu, ważę 60 kg i jeździ mi się bardzo wygodnie, jak na razie najwięcej w dzień zrobiłem 180 km i plecy ani nadgarstki mnie nie bolały... jedynie lekko szyja.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Przed GSem jeździłem na biegowej 70cc 2T, nie było większych problemów z opanowaniem Suzi. Co się będę rozpisywał, moto bardzo fajne... więcej można przeczytać w moich postach
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Przegazowke zrobisz pare razy, a pozniej bd robil juz to odruchowo wiec o to bym sie nie martwil. To dobrze ze mocno hamuje silnikiem, szybciej wyhamuje i sie nie zabije ;D Gaz w zakretach - nie ucz sie lepiej go puszczac nawet jesli bralbys gsa. Te okolo 80 koni na poczatek to nie jest kolego duzo. Chyba ze nie czujesz sie na silach ja wyznaje zasade "do odwaznych swiat nalezy". Oczywiscie szacuneczek do predkosci i odkrecania manety gdzie mozna depnac tam mozna, ale z umiarem
-
Krmtzzz - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2077
- Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
- Lokalizacja: Rudnik n/Sanem
Hehehhe ja tu nie mowie o prawie 190 konnym motorze kolego tylko o 80... OBecnie viaderkiem 125 bo do uprawnien na wiekszy mi brakuje jeszcze roczek tak tak bd mi teraz mowil ze nie mam doswiadczenia z wiekszymi motorami ale mylisz sie gsem i banditem jezdzilem... nei sa bardzo mocne i latwo je opanowac a te kilkanascie koni wiecej na pewno tez nei trudniej podkreslam ze to jest tylko moje zdanie
-
Krmtzzz - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2077
- Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
- Lokalizacja: Rudnik n/Sanem
Bandit ma 78 KM, a SV 72 KM. Pomimo tego Bandit to muł do SV'ki... O ile Bandit jeszcze jako tako się nadaje na pierwsze moto dla wysokiej i ciężkiej osoby, to SV nie nadaje się w ogóle. Także GS 500 F będzie dobry.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Kolego jezdze viaderkiem na codzien, a to ze przejchalem sie raz, czy dwa jakims innym motocyklem to mala roznica prawda ?? Pisalem w pierwszej czesci wypowiedzi o poruszaniu sie legalnie po publicznych drogach i o poruszaniu sie wlasnym motocyklem (przynajmniej to mialem na mysli ). Wybacz bd na drugi raz pisal dokladnie z uwzglednieniem kazdego szczegolu, pasi tato ??
C-bool ja wyrazilem tylko swoja opinie moze i owszem lepiej bd jak zacznie od gsa. Kazdy ma inne predyspozycje i umiejetnosci, a jakie ma autor, to nie wiemy.
C-bool ja wyrazilem tylko swoja opinie moze i owszem lepiej bd jak zacznie od gsa. Kazdy ma inne predyspozycje i umiejetnosci, a jakie ma autor, to nie wiemy.
-
Krmtzzz - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2077
- Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
- Lokalizacja: Rudnik n/Sanem
Krmtzzz jak kiedyś Ci się zdaży że przy redukcji biegu zblokuje Ci się koło, wtedy zrozumiesz co miał C-bool na mśli pisząc że za mocno hamuje silnikiem. W małym wiaderku to ci się naszczęście nie przytrafi!
- Shogun80
- Świeżak
- Posty: 222
- Dołączył(a): 18/4/2010, 08:42
- Lokalizacja: Poznań/Międzyzdroje
nie polecam niczego co ma sportowe V2 w rodowodzie na pierwsze moto. To już lepiej CBR 600 F2. Będzie spokojniej jak te V2 w SVce. Albo od razu coś pokroju TLR lub (o zgrozo) TLS - wzbudzisz zachwyt i niedowieżanie jak ktoś Cie na tym zobaczy i wspomnisz, że to na pierwsze moto. Oczywiście jeżeli dojedziesz tym na miasto bez dzwona.
Tak więc albo jakaś 500ta albo starsze 600 ale nie w Vce
Tak więc albo jakaś 500ta albo starsze 600 ale nie w Vce
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Nie wiem czy F2 to taki dobry wybór dla kogoś zielonego w temacie. Raptile, przy Twojej wadze (65kg) na F2 mógłbyś się unieść w powietrze.. Niby moto stare, ale ma kopa. Do 180 km/h bardzo ładnie kręci - potem już widać z jakiej epoki to pochodzi. Jeśli się nie ma wprawy można źle skończyć.
Kup nakeda - są bardziej przystosowane do jazdy miejskiej (czyt. łagodniejsza charakterystyka silnika, wygodna pozycja za kierownicą). Będzie Ci łatwiej opanować podstawowe zasady techniki jazdy.
Niektórzy twierdzą, że 500'tki są za słabe. Ale co to znaczy za słabe? Pamiętam gdy miałem może 16 lat i wsiadłem na kumpla ETZ250. Jaką dla mnie ten motocykl miał wtedy moc..
Reasumując dołącze się tego co napisal Przemo. Aczkolwiek jeśli chodzi o sportowe 600cc (nawet starsze) zastanowiłbym się dwa razy.
Kup nakeda - są bardziej przystosowane do jazdy miejskiej (czyt. łagodniejsza charakterystyka silnika, wygodna pozycja za kierownicą). Będzie Ci łatwiej opanować podstawowe zasady techniki jazdy.
Niektórzy twierdzą, że 500'tki są za słabe. Ale co to znaczy za słabe? Pamiętam gdy miałem może 16 lat i wsiadłem na kumpla ETZ250. Jaką dla mnie ten motocykl miał wtedy moc..
Reasumując dołącze się tego co napisal Przemo. Aczkolwiek jeśli chodzi o sportowe 600cc (nawet starsze) zastanowiłbym się dwa razy.
-
bryk77 - Stały bywalec
- Posty: 1212
- Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
- Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin
500tka w dobrych rękach kopie tyłek 80% ludzi na treningach na torze. Łatwo tym objechać nawet nowe 600RR czy zx6r a i leszczy na R1 czy gsxr k8-k9 750. Nie maszyna lecz technika czyni z ciebie zawodnika - ktoś rzekł. To jest prawda. Tylko trafić prostą i zadbaną 500tkę to jak w totka, bo niestety w większości przypadków to jest brane na 1st moto a co za tym idzie brak umiejetności, nawyków serwisowych czy obsługi katuje sprzeta. Ostatnio ogładałem 2 motocykle. Nowszego 2004 rok fazera 600 w wersji S oraz gpz500 z 94. Oba krzywe i żaden z właścicieli o tym nie wiedział. Tak więc jakby ktoś kupował fazera 600S srebron/czarnego z 2004 roku z Plewisk k. poznania to odpuścić - jest krzywy na ramie.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość