Zatarcie
Posty: 3
• Strona 1 z 1
najlepsza metoda jest taka:NIE DOSIADAJ SPRZETA:)
Jest wiele czynnikow ktore moga na to wplynac...temat rzeka ale jak dobrze poszukasz to znajdziesz mnostwo materialow na ten temat...
Jest wiele czynnikow ktore moga na to wplynac...temat rzeka ale jak dobrze poszukasz to znajdziesz mnostwo materialow na ten temat...
-
headhunters - Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 1/4/2009, 22:32
- Lokalizacja: SnK
Silnik może się zatrzeć gdy:
1. Nie ma w nim oleju.
2. Gdy Jest piłowany na wysokich obrotach kiedy silnik oraz olej są wciąż zimne(smarowanie wtedy jest bardzo ograniczone)
3.Gdy silnik się przegrzeje(np. nieprawidłowy skład mieszanki paliwo-powietrze(za dużo powietrza))
4.Nieprawidłowa ilość oleju w benzynie (dotyczy silników 2t)
Aby temu zapobiec powinno zawsze się sprawdzać stan oleju w silniku, rozgrzewać motocykl do temperatury pracy przed wyciskaniem z niego ostatnich soków oraz monitorować temperaturę wody lub ewentualnie silnika jeżeli jest on chłodzony powietrzem(w lato trzeba robić przerwy co jakiś czas)
Zapewne pomoże również używanie dobrego oleju, przeznaczonego do konkretnego rodzaju motocykla( taki jaki podaje Service Manual ) oraz wymiana filtra oleju, filtra powietrza(Nie koniecznie wymiana ale wyczyszczenie, szczególnie ważne w motocyklach off-road typu cross/enduro)
Należy też sprawdzać luzy zaworowe i je regulować w razie potrzeby.
Przy regularnym serwisowaniu i przestrzeganiu tych najważniejszych zasad silnik pojeździ bardzo długo i sam w sobie się nie zatrze, tylko po wielkich przebiegach jego moc będzie spadała no i może wymagać remontu ale dalej powinien jeździć Oczywiscie mowa o silnikach 4T, bo w 2T tłoczki regularnie wymieniamy.
1. Nie ma w nim oleju.
2. Gdy Jest piłowany na wysokich obrotach kiedy silnik oraz olej są wciąż zimne(smarowanie wtedy jest bardzo ograniczone)
3.Gdy silnik się przegrzeje(np. nieprawidłowy skład mieszanki paliwo-powietrze(za dużo powietrza))
4.Nieprawidłowa ilość oleju w benzynie (dotyczy silników 2t)
Aby temu zapobiec powinno zawsze się sprawdzać stan oleju w silniku, rozgrzewać motocykl do temperatury pracy przed wyciskaniem z niego ostatnich soków oraz monitorować temperaturę wody lub ewentualnie silnika jeżeli jest on chłodzony powietrzem(w lato trzeba robić przerwy co jakiś czas)
Zapewne pomoże również używanie dobrego oleju, przeznaczonego do konkretnego rodzaju motocykla( taki jaki podaje Service Manual ) oraz wymiana filtra oleju, filtra powietrza(Nie koniecznie wymiana ale wyczyszczenie, szczególnie ważne w motocyklach off-road typu cross/enduro)
Należy też sprawdzać luzy zaworowe i je regulować w razie potrzeby.
Przy regularnym serwisowaniu i przestrzeganiu tych najważniejszych zasad silnik pojeździ bardzo długo i sam w sobie się nie zatrze, tylko po wielkich przebiegach jego moc będzie spadała no i może wymagać remontu ale dalej powinien jeździć Oczywiscie mowa o silnikach 4T, bo w 2T tłoczki regularnie wymieniamy.
-
Patrykhonda - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 30/5/2010, 14:48
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości