Zobacz wątek - Ile obrotów na biegu?
NAS Analytics TAG

Ile obrotów na biegu?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Ile obrotów na biegu?

Postprzez MAJKUS » 6/5/2010, 18:56

Witam, ciekawi mnie wasze zdanie na temat obrotów na danym biegu, przykładowo, jadę w " trasę" moim moto i zapinam 6 i chce jechać spokojnie i ile obrotów minimalnie powinienem trzymać aby silnik nie był przeciążony? Dodam, że jeżdżę na Suzuki GSX-R 1000 K4.
MAJKUS
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29/10/2009, 20:06
Lokalizacja: Kleszczele/Białystok


Re: Ile obrotów na biegu?

Postprzez lonewolf » 6/5/2010, 19:57

MAJKUS napisał(a):Witam, ciekawi mnie wasze zdanie na temat obrotów na danym biegu, przykładowo, jadę w " trasę" moim moto i zapinam 6 i chce jechać spokojnie i ile obrotów minimalnie powinienem trzymać aby silnik nie był przeciążony? Dodam, że jeżdżę na Suzuki GSX-R 1000 K4.


Dziwne pytanie... przecież to czuć. Ja trzymam moto przy spokojnej jeździe przeważnie na 5 tysiącach. Wszystko niżej zamula motor.
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez MAJKUS » 6/5/2010, 20:08

Pytanie jak pytanie, po to chyba forum jest. Dzięki lonewolf za odpowiedź.
Suzuki GSX-R 1000 K4
MAJKUS
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29/10/2009, 20:06
Lokalizacja: Kleszczele/Białystok

Postprzez patryk83 » 6/5/2010, 22:29

U mnie spokojnie to 6tyś poniżej jakoś tak czuje zamulanie a zresztą wysokich biegów to ja nawet nie wrzucam bo w mieście to nie ma sensu...
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pan_wiewiorka » 7/5/2010, 06:56

Wsio zależy od pojemności silnika, skoku, typu (R czy V) itp. Ciężko powiedzieć o uniwersalnej wartości. Silniki duże, np. w GSX 1400/CB 1300, są bardzo elastyczne i bez problemu można trzymać 3000 obr. na 5/6 biegu i prędkości 120 km/h, przy tym w ogóle nie obciążając jego elementów oraz nie tracąc nic z przyspieszenia (np. przy wyprzedzaniu). Przy motorkach mniejszych musisz je wkręcać (tutaj również zależność R czy V).
pan_wiewiorka
 

Postprzez Materialmord » 9/5/2010, 21:39

Widać co kraj to obyczaj.

Silnik spalinowy jest konstrukcją, która ma określoną wartość obrotów wału w jednostce czasu, gdzie poza tymi wartościami następuje destrukcja lub uszkodzenie. Powyżej ok. obrotów silnik potrafi wybuchnąć, stopić się, wygiąć korby itp, ale w tym temacie chodzi raczej o tą niższą wartość. Otóż poniżej okr. obrotów silnik jest podatny na drgania, które wzmagają jest częstotliwość rezonansową. Drgania mogą zwiększyć amplitudę skoku każdego czynnego elementu, ale najbardziej narażony jest wał z panewkami oraz tłok w cylindrze. Blablabla coś tam coś tam. Wniosek jest z tego taki, ze nie należy " trzymać " silnika na za niskich obrotach, gdyż co prawda wtedy silnik mniej pali, ale ta oszczędność może nam sie odbić na remoncie silnika.

Aby jeździć EKONOMICZNIE silnik należy " trzymać " na początku płaskiej części linii momentu obrotowego. Wtedy silnik ma najlżej i jego potencjał jest do wykorzystania w każdej chwili bez redukcji, czy też mocnego dodania gazu. Dla różnych pojemności jest to różna wartość, dlatego nie ma sensu podawać ile mam ja a ile wuja Bogdan, bo motocykle i ich silniki są różne. Najważniejsze to wiedzieć ( najlepiej obrazowo ) jak pracuje nasz silnik na jakich obrotach i jakie ma wtedy wartości i tyle.
Materialmord
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56

Postprzez cezare » 10/5/2010, 09:36

sprawdź i znajdź krzywą momentu obrotowego ( wykres z hamowni ) twojego moto - sam zobaczysz o co biega. widać jak na dłoni ;). Mój Acek miał 108nm przy 8k rpm - i powiem że jak czasem mnie wzięło to tak w okolicach właśnie się kręciło ;). pamiętaj ze KM sprzedają motocykle a nm wygrywają wyścigi.
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 678
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez pan_wiewiorka » 10/5/2010, 09:50

Materialmord napisał(a):Aby jeździć EKONOMICZNIE silnik należy " trzymać " na początku płaskiej części linii momentu obrotowego. Wtedy silnik ma najlżej i jego potencjał jest do wykorzystania w każdej chwili bez redukcji, czy też mocnego dodania gazu.

Powiedz to tym, którzy śmigają na 3-4000 obr. R6 :D
U mnie jest 5000 dla maksymalnego momentu ale wolę trzymać 3500-4000 obr. Powyżej zaczyna być lekko psychicznie.
Niżej 3000 zaczyna delikatnie wibrować, przy 2000 jest dość mocno wyczuwalne dlatego wolę nie :)
pan_wiewiorka
 

Postprzez gato271 » 13/5/2010, 00:50

zaleznie od silnika,jak jezdze gixerem to ponizej 8 tys raczej staram sie nie schodzic,to sa silniki wysokoobrotowe i sa zaprojektowane do pracy w okolicach 9-14 tys obrotow i wyzej moim zdaniem pierdzenie 4 tys szescsetka nie ma sensu dlatego na ulice biore sv 1000 ktory duzo przyjemniej zachowuje sie na niskich obrotach (czyli w normalnym ruchu miejskim) tak naprawde to z wszystkich sportow najlepiej zdjac lusterka i reszte dziadostwa i jechac na tor bo tam czuja sie one najlepiej,oczywiscie jak ktos lubi to mozna jezdzic nawet w trase sportem,ile ludzi tyle upodoban
GSX-R 600 tor
FZ 1 street
gato271
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 3/3/2010, 03:20
Lokalizacja: usa

Postprzez adam_tomasz » 24/5/2010, 21:14

heh.. az boje sie myslec po tym Twoim pytaniu ktory to jest Twoj motocykl i ile na nich km zrobiles... takie rzeczy sie juz czuje po kilku godzinach jazdy na motocyklu i to wcale nie znajac jego krzywych...

ale spoko... podobno kto pyta nie bladzi... ale czasami sie bedzie wstydzil...
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 413
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr