Zobacz wątek - SV 650 czy GSXR 750/600 a może CBR600??
NAS Analytics TAG

SV 650 czy GSXR 750/600 a może CBR600??

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

SV 650 czy GSXR 750/600 a może CBR600??

Postprzez Kostu » 13/5/2010, 07:16

Witam. Od pewnego czasu zbieram na nowy motocykl, kilka dni temu sprzedałem poprzedni i tak nasunęło mi się pytanie: Co dalej? Kilka motocykli już mam za sobą, wiec stwierdziłem że przesiądę się na coś klasy 600-750, koniecznie na wtrysku, za ok 10-11tys zl, sport lub sportowo-turystyczny... W zasadzie ważne jest dla mnie też spalanie bo jak wiadomo waha coraz droższa... Co polecacie? Na czym jeździcie co pasuje do tych kryteriów? Dodam jeszcze że przeznaczenie to trasy do 300km i śmiganie po mieście :)
Nadeszła era MOTOCYKLI!!!
Avatar użytkownika
Kostu
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 13/1/2008, 10:59
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez kosta » 13/5/2010, 10:57

mnie osobiście się już chyba 4cylindrówki znudziły i wybrałbym SV.....1000 8)
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA


Postprzez warmplace » 13/5/2010, 11:49

Troche moze nie na temat ale nie do końca, mój kumpel kupił sobie ostatnio Vke Tl1000R. odgłos silnika nie do podrobienia, a buta ma takiego ze masakra :)
warmplace
Świeżak
 
Posty: 345
Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20

Postprzez madcap » 13/5/2010, 12:11

sv-ka 1000 ma silnik tl-a, tylko troszeczkÄ™ poprawiony (ucywiliowany)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Kostu » 13/5/2010, 12:31

Wiem te V 1000 są fajne ale myślę ze to jeszcze nie na teraz... a poza tym spalanie 10l trochę mnie przeraża...
A jak myslicie, czy jest różnica w spalaniu takiego gsxr 600 i 750 i sv 650??
Nadeszła era MOTOCYKLI!!!
Avatar użytkownika
Kostu
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 13/1/2008, 10:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Bartman » 13/5/2010, 14:19

Oczywiście że jest różnica w spalaniu. Zrobiłem na SV650 17 tys km, wiec się wypowiem. Najmniejsze spalanie 4.1 w trasie, największe 7.3 w mieście. Cała reszta dokładnie w środku 5-6l. To głównie dla tego że silnik jest bardzo elastyczny i nie wymaga dużych obrotów, np. bez problemu w mieście dochodzisz do 6 biegu (80kmh). Dla ciekawostki dodam że kiedyś na autostradzie spaliłem cały zbiornik. Jadąc z sakwami po bokach, prawie cały czas trzymałem 150-170kmh spalanie wyszło 5.5l.
To są wyniki naprawdę trudne do zrobienia przez silniki rzędowe R4 600cc.

Zastanowiłbym się tylko nad kwestią wygody i komfortu. Bo trzeba być zahartowanym i wytrzymałym jeźdźcem żeby zrobić 250km bez przerwy(zbiornik). Dupsko boli, plecy bolą, nogi drętwieją. Na początku nie stanowiło to dla mnie problemu - nic mi nie dolegało, ale potem (3 lata później) miałem już dość po 60km. Mówię o wersji z owiewką.
Bartman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 228
Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Kurt » 13/5/2010, 14:36

To i ja się podłączę. Chodzi mi też po głowie SV 650 i zastanawiam się jak wypada pod względem dynamiki w porównaniu z jakąś 600 r4. Wiadomo ze r4 będzie mocniejsze na wyższych prędkościach ale czy w codziennej jeździe po mieście SV nie będzie bardziej dynamiczne?
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez miki1406 » 13/5/2010, 14:46

Jak zamierzasz robić trasy 200km i więcej to proponuje sv650 lub gsxf600/750 jajko... cbr/gsxr to sporty... męczą na dłuższy dystans
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Bartman » 13/5/2010, 14:51

Kurt napisał(a):To i ja się podłączę. Chodzi mi też po głowie SV 650 i zastanawiam się jak wypada pod względem dynamiki w porównaniu z jakąś 600 r4. Wiadomo ze r4 będzie mocniejsze na wyższych prędkościach ale czy w codziennej jeździe po mieście SV nie będzie bardziej dynamiczne?


Jeżeli weźmiemy pod uwagę miasto czyli zakres prędkości 0-100kmh to:

SV ma teoretycznie 3.6s do setki, a typowe ścigi 3-3.3s.

Natomiast w praktyce wygląda to tak, że silnik SV osiąga dużo więcej momentu w niskim zakresie obrotów, a to on jest odpowiedzialny za przyspieszenia w tym przedziale prędkości. Na pewno dobry kierowca(mistrz prostej) będzie szybszy na starcie itp, ale w praktyce wygląda to tak że w 90% przypadkach SV startuje pierwsza(wysuwa się na prowadzenie), nie dla tego że "ty specjalnie tak chcesz", po prostu temu silnikowi i małej masie przychodzi to bardzo łatwo. Wystarczy porównać wykresy krzywych momentów. SV najczęściej ma 2x więcej momentu w dolnym zakresie (3-6tys obr). Jadąc spokojnie czyli w przedziale tych obrotów masz cały czas spory zapas momentu, innymi słowy motocykl jest bardzo dynamiczny w tym zakresie dużo bardziej dynamiczny niż w tym samym zakresie motocykl z wysokoobrotowym silnikiem R4 600cc.
Bartman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 228
Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Kostu » 13/5/2010, 16:29

O wielkie dzięki za profesjonalną wypowiedź :) jakby się ktoś wypowiedział teraz jeszcze na temat rzędowej czwórki (najlepiej gsxr lub cbr byłoby super :)) a jeśli chodzi o trasy to wiem jak to jest bo zrobiłem już trochę kiosów na niewygodnych sprzętach... I właśnie to co napisaliście bardzo mnie intryguje: czy jak ma się sv pod względem osiągów do r4 bo już w wielu artykułach przeczytałem że jej moc na papierze jest nieporównywalna do tego co robi jak się na nią wsiądzie :)
Nadeszła era MOTOCYKLI!!!
Avatar użytkownika
Kostu
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 13/1/2008, 10:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Kostu » 13/5/2010, 16:40

A jak sprawa wyglÄ…da z Fazerem??
Nadeszła era MOTOCYKLI!!!
Avatar użytkownika
Kostu
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 13/1/2008, 10:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Kurt » 13/5/2010, 20:51

No i podejrzewam, że z takiego SV miałbym więcej frajdy niż z rzędówki bo nie kręci mnie jazda z prędkościami>200( przynajmniej narazie:) a bardziej kręci mnie kiedy moto dobrze ciągnie w średnim zakresie. Opcją byłoby zakup jakiegoś dużego r4 ale chyba jeszcze za wcześnie na to jak dla mnie..
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Raczek_6 » 13/5/2010, 22:09

Kostu napisał(a):A jak sprawa wygląda z Fazerem??

Do 11000PLN kupisz ładnego Fazera z 2003 roku, jeszcze gaźnikowego :
coÅ› w tym stylu http://www.motorakowski.pl/component/jo ... &catid=156
Spalanie w trasie 5-6l / 100km przy normalnej jeździe.
Byłem mile zaskoczony wygodną, nie męcząca pozycją, oraz niestety lekko rozczarowany osiągami, ale jak na turystyka przystało jest OK.
(Mało który motocykl przejedzie 300km na zbiorniku paliwa).

Kurt napisał(a):No i podejrzewam, że z takiego SV miałbym więcej frajdy niż z rzędówki bo nie kręci mnie jazda z prędkościami>200( przynajmniej narazie:) a bardziej kręci mnie kiedy moto dobrze ciągnie w średnim zakresie. Opcją byłoby zakup jakiegoś dużego r4 ale chyba jeszcze za wcześnie na to jak dla mnie..


V2 to sama frajda, SV650 fajnie jeździ do 8000rpm, tu gdzie większość R4 dopiero ożywa.
Jak dla mnie dźwięk oraz moment obrotowy zasługują na duży +.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Kostu » 14/5/2010, 22:49

No to przekonaliście mnie do tej SVki... dzięki za radę :)
Nadeszła era MOTOCYKLI!!!
Avatar użytkownika
Kostu
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 13/1/2008, 10:59
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê