przez Materialmord » 9/5/2010, 21:39
Widać co kraj to obyczaj.
Silnik spalinowy jest konstrukcją, która ma określoną wartość obrotów wału w jednostce czasu, gdzie poza tymi wartościami następuje destrukcja lub uszkodzenie. Powyżej ok. obrotów silnik potrafi wybuchnąć, stopić się, wygiąć korby itp, ale w tym temacie chodzi raczej o tą niższą wartość. Otóż poniżej okr. obrotów silnik jest podatny na drgania, które wzmagają jest częstotliwość rezonansową. Drgania mogą zwiększyć amplitudę skoku każdego czynnego elementu, ale najbardziej narażony jest wał z panewkami oraz tłok w cylindrze. Blablabla coś tam coś tam. Wniosek jest z tego taki, ze nie należy " trzymać " silnika na za niskich obrotach, gdyż co prawda wtedy silnik mniej pali, ale ta oszczędność może nam sie odbić na remoncie silnika.
Aby jeździć EKONOMICZNIE silnik należy " trzymać " na początku płaskiej części linii momentu obrotowego. Wtedy silnik ma najlżej i jego potencjał jest do wykorzystania w każdej chwili bez redukcji, czy też mocnego dodania gazu. Dla różnych pojemności jest to różna wartość, dlatego nie ma sensu podawać ile mam ja a ile wuja Bogdan, bo motocykle i ich silniki są różne. Najważniejsze to wiedzieć ( najlepiej obrazowo ) jak pracuje nasz silnik na jakich obrotach i jakie ma wtedy wartości i tyle.