Yamaha Thunderace 1000 i kontrolka poziomu oleju
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Yamaha Thunderace 1000 i kontrolka poziomu oleju
Ostatnio na trasie (po przejechaniu 80km) zapaliła mi się kontrolka poziomu oleju (przy 160 czy 180km/h), zwolniłem i zgasła, przyśpieszając też się zapaliła. Zatrzymałem się i sprawdziłem poziom oleju był ok tak jak zalałem (w marcu wymieniłem olej), wycieków też nigdzie nie zauważyłem... w zeszlym sezonie nic się nie działo, więc pomyślałem, że za rzadki olej wlałem (motul syntetyk), więc dwa tygodnie temu wymieniłem na półsyntetyk. Zrobiłem ponad 100km trasy (do 160-170km/h) i nic się nie pokazało. Zadowolony, że usterka znikła, za 5 dni wracam i dzieje się dokładnie to samo co wcześniej, co ciekawe zapaliło mi się przy 160, zwolniłem, jechałem jakiś czas 140, znowu się zapaliło, dałem po garach do 170 zwolniłem do 140 i zgasło. Przed wymianą na półsysntetyk nie przyśpieszałem tylko zwalniałem i tak sukcesywnie ograniczyło mnie do ok. 100km/h. Nie jest to zależne od obrotów tylko od prędkości. W instrukcji piszą, że kontrolka może się zapalić przy nagłym hamowaniu, przyśpieszeniu lub 'na powierzchniach pochyłych'. W pozostałych przypadkach karzą zgłosić się do dealera yamahy ;/. Ale zamiast do dealera swoje pierwsze kroki kieruje do Was, macie może jakieś pomysły? A dodam, że hałasuje mi lekko koszyk w skrzyni, ale to chyba nie powinno wpłynąć na działanie kontrolki oleju? Może coś z elektryką. Motorek nie jest młody i ma 50k przebiegu. Ja osobiście nie miałem na nim jakiejś nie miłej przygody, a u poprzedników (znani mi właściciele) mieli co najwyżej drobne ślizgi. Był regularnie serwisowany i większość rzeczy wymieniana na czas. A mam jeszcze jeden pomysł, może to pompa oleju, ale dlaczego reagowałaby kontrolka niskiego poziomu oleju?
Pozdrawiam, Kamil
Pozdrawiam, Kamil
- modzelak
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 13/3/2010, 12:21
w thunderace jest kontrolka POZIOMU .
mi w thundercacie też sie zapalała mimo że lipko było zalane do połowy ( czyli teoretycznie w normie) ja poprostu dolewałem tak żeby zasłonić całe i było ok. Może nie lejesz do pełna tylko między kreski i wystarczy tylko troche dolać.
mi w thundercacie też sie zapalała mimo że lipko było zalane do połowy ( czyli teoretycznie w normie) ja poprostu dolewałem tak żeby zasłonić całe i było ok. Może nie lejesz do pełna tylko między kreski i wystarczy tylko troche dolać.
- MaciekM
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 20/3/2010, 19:12
Może wymagać czyszczenia czujnik poziomu oleju - czasami szwankowały w yamahah.
Przy okazji następnej wymiany oleju wyjmij i wyczyść, może magnes z tego czujnika nałapał sporo opiłków.
Przy okazji następnej wymiany oleju wyjmij i wyczyść, może magnes z tego czujnika nałapał sporo opiłków.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
A jak czyszczenie nie pomoże to czujnik do wymiany.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości