Zastygłe śruby- nie idzie odkręcić! Jak odkręcić?? Sposoby?
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Zastygłe śruby- nie idzie odkręcić! Jak odkręcić?? Sposoby?
Cześć..
Przywiozłem niedawno z działki starego Simsona z 58r.
Chcę go odrestaurować i od samego początku już mam problemy!
Pokrywa silnika jest przykręcona 3 śrubami i za nic w świecie nie idzie ich odkręcić, śruby tak zastygły, że nie pomaga ! Nalałem Coca-Coli , dałem WD-40, podgrzewałem śrubę tylko chyba za slabo ;/ I nic nie poszło...
Macie moze jakieś inne sposoby ?? Rozwiercenie nie za bardzo , ponieważ takich śrub nigdzie nie dostane ;/
(dołączam fotke)
dzięki z góry!
Przywiozłem niedawno z działki starego Simsona z 58r.
Chcę go odrestaurować i od samego początku już mam problemy!
Pokrywa silnika jest przykręcona 3 śrubami i za nic w świecie nie idzie ich odkręcić, śruby tak zastygły, że nie pomaga ! Nalałem Coca-Coli , dałem WD-40, podgrzewałem śrubę tylko chyba za slabo ;/ I nic nie poszło...
Macie moze jakieś inne sposoby ?? Rozwiercenie nie za bardzo , ponieważ takich śrub nigdzie nie dostane ;/
(dołączam fotke)
dzięki z góry!
- Załączniki
-
- Zdjęcie0130.jpg
- pokrywa
- (85.5 KiB) Pobrane 916 razy
- mateusz0081
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36
dodałem zdjęcie , zobacz jak te wkręty wyglądają.
One są na śrubokręt i wpuszczone do środka ;/
pomóżcie naprawde!!
One są na śrubokręt i wpuszczone do środka ;/
pomóżcie naprawde!!
- mateusz0081
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36
- mateusz0081
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36
Są takie małe szlifiereczki ręczne. I można do nich założyć takie malutkie tarcze do cięcia.
W ostateczności zanim rozwiercisz to nawierć delikatnie i spróbuj wykrętak (czy jakoś tak to się nazywa) wkręcić w to i odkręcić całość. Jeżeli się nieuda to nic tylko rozwiercać
W ostateczności zanim rozwiercisz to nawierć delikatnie i spróbuj wykrętak (czy jakoś tak to się nazywa) wkręcić w to i odkręcić całość. Jeżeli się nieuda to nic tylko rozwiercać
21.05.10r - A1 zdane
- Amek
- Świeżak
- Posty: 119
- Dołączył(a): 11/5/2009, 15:47
- Lokalizacja: iława
spróbuj pogłębić rzazy oraz paliwa technologicznego, następnie młotkiem przez śróbokręt po obwodzie śruby
jeśli są zapieczone powinno puścić, jeśli skorodowały gwinty, to jesteś bez szans i zostaje wówczas tylko rozwiercenie
jeśli są zapieczone powinno puścić, jeśli skorodowały gwinty, to jesteś bez szans i zostaje wówczas tylko rozwiercenie
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
a jeżeli rozwiercać to w jaki sposób , rozwiercić same główki i to by wystarczyło myśle , a potem tylko same śruby bez głowek wykręcic kombinerkami ?
- mateusz0081
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36
- szymeksuzi125
- Świeżak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 10/12/2009, 20:24
próbowałem tak i nic nie idzie ;/ nic nie drgneło ..
a szlifierka tam nie wjadę, a takiej małej nie mam jak kolega wyzej wspomniał...
a szlifierka tam nie wjadę, a takiej małej nie mam jak kolega wyzej wspomniał...
- mateusz0081
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36
- szymeksuzi125
- Świeżak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 10/12/2009, 20:24
- mateusz0081
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36
Najlepszy sposób to chyba wkrętak udarowy. Niżej masz linka do tego jak to wygląda. Jest to jakby zwykły śrubokręt z regulacją "prawo-lewo", który przykładasz i walisz w niego młotkiem. Podczas walnięcia w niego młotkiem wykonuje on obrót w zależności w jaką stronę jest nastawiony. Dobry kosztuje ok 100zł ale czasem warto mieć cos takiego pod ręką. Tylko jak śruby są w kiepskim stanie to może nastąpić zerwanie łba. Tak wiec przed całą operacją podlewaj WD-40 przez dzień lub dwa.
http://www.specmajster.pl/product-pol-2 ... 20102.html
http://www.specmajster.pl/product-pol-2 ... 20102.html
Pozdrawiam.
- Tomekjan
- Świeżak
- Posty: 82
- Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Moja propozycja wziąć duży śrubokręt z metalowym zakończeniem u góry taki do bicia i mocno bić musi pójść ale to mocno musisz robić nie boj sie mocno uderz. Próbować odkręcić a jak nie to dać śrubokręt po skosie do śruby i bić w stronę odkręcania
Czasem na drodze spotykam szaleńców, którzy pędzą na złamanie karku... Naprawdę - Nawet czasem ciężko ich dogonić.
-
mariusz198918 - Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 21/4/2009, 11:38
- Lokalizacja: Ropczyce
Naspawaj nakrętkę na śrubę - u mnie jeszcze nie było takiej, co by nie puściła. Tylko musisz dobrze wtopić spaw, to bez problemu da radę...
- arcadioo997
- Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
- Lokalizacja: Poznań
jak mariusz pisze,najpierw mocno mlotkiem uderzyc a jak nie pusci to jeszcze srubokretem i mlotkiem pobijac w str odkrecania.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
arcadioo997 napisał(a):Naspawaj nakrętkę na śrubę - u mnie jeszcze nie było takiej, co by nie puściła. Tylko musisz dobrze wtopić spaw, to bez problemu da radę...
arcadioo997 dobrze pisze tylko czy akurat kolega który ma problem będzie miał dostęp do spawarki
Ja bym jeszcze spróbował naciąć rowek mocno docisnąć i spróbować wiertarką wykręcić.
Life 4 This
-------------------------------------
Yamaha FZ6 Fazer 2004
-------------------------------------
Yamaha FZ6 Fazer 2004
- shoooter
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 23/3/2008, 00:55
- Lokalizacja: PÅ‚ock
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości