Zobacz wątek - Moto naked do 13k zł
 
NAS Analytics TAG

Moto naked do 13k zł

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Postprzez Raczek_6 » 18/4/2010, 11:27

kososki napisał(a):jakie są koszty sprowadzenia motocykla z niemczech/włoszech (pomijam podróż), a jakie są koszta przy zakupie w Polsce motocykla zarejestrowanego ?

Interesuje mnie ile pieniędzy muszę jeszcze mieć, oprócz samej sumy na motor, pomijam tutaj strój, bo bez tego nie wiem do jakiej sumy mogę szukać


Koszty sprowadzenia to sprawa indywidualna czy odpowiednim kurierem czy ktoś busem pojedzie. (Kurier bierze około 1500PLN od sztuki za przywiezienie z włoch do PL pod drzwi - przynajmniej tyle płacił znajomy).

Z Niemiec powinno być taniej.

Oprócz sumy powinieneś mieć około 700PLN na rejestrację i ubezpieczenie w przypadku motocykli sprowadzanych + około 1000PLN na pierwszy solidny przegląd (jeśli opony i klocki są OK).

Koszt rejestracji pojazdu już zarejestrowanego w PL to 123PLN, chyba że jest z twojej gminy to odchodzi 40PLN za tablicę (może zostać ta sama).
+ dodatkowo przegląd około 1000PLN.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez kososki » 18/4/2010, 18:51

ten pierwszy solidny przegląd to w sensie nic obowiązkowego, tylko rozumiem coś bardziej, że należałoby zrobić ?
na ten 1000 zł składają się takie kolejne czynności jak wymiana oleju, filtrów, regulacja zaworów, czyszczenie gaźników itd. ? Bo tak przeglądam sobie cennik usług w serwisie Hondy w Poznaniu i nie wiem czy o to chodzi czy to jest zupełnie jakiś innego typu przegląd ?
kososki
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21/7/2009, 10:27


Postprzez Raczek_6 » 18/4/2010, 22:02

Tak o to chodzi, jest to zalecany aby mieć pewność bez awaryjnego użytkowania, chyba że kupujesz od kogoś gdzie wiesz co i kiedy robił (masz zaufanie). Wtedy tylko wymiana oleju i filtrów.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez kososki » 19/4/2010, 09:30

czy w motorach (szczególnie interesują mnie te modele, o których wspominałem wcześniej) da się w 100% stwierdzić (przez fachowca) czy motor był powypadkowy czy bezwypadkowy, czy jednak da się to skutecznie zamaskować, tak że nawet ktoś kto się dobrze zna, nie będzie w stanie rozpoznać prawdziwej przeszłości ?
kososki
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21/7/2009, 10:27

Postprzez kososki » 19/4/2010, 10:44

zapomniałem tego dodać wcześniej, ale chodzi mi szczególnie o zbadanie na miejscu, a nie w jakimś serwisie, bo ten laserowy pomiar ramy to raczej tak w terenie chyba się nie da (a może się mylę)

wracając do kosztów, w pobliżu mojego zamieszkania jest takie ogłoszenie
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1744116 (otwórz link)

jest to anglik i nie zarejestrowany, także koszta dodatkowe to rozumiem, że te ok. 700zł na rejestracje, a odnośnie wymiany części np. lampa i zegary ? czy to trzeba obowiązkowo zrobić ? ile takie coś kosztuje ?
kososki
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21/7/2009, 10:27

Postprzez Muszka » 19/4/2010, 13:30

Jak się nie mylę, to śniegu nie ma już przynajmniej miesiąc , a nie tydzień, który minął od sprowadzenia tego sprzęta :)

Poza tym wszystko wygląda spoko, jeśli chodzi o fotkę, dowiedz się tylko, czy w tych rocznikach wychodziły białe Hornety na Wyspach.

Można sprawdzić, czy bak nie był malowany za pomocą magnesu, który na szpachlu raczej kiepsko się bedzie trzymał, najlepiej takim wziętym od Mamy z lodówki :)

PS. Kolego Kososki -Wpadnij zobaczyć moją Zetkę, spacerkiem to godzinka, autostradą pół, bo widzę, że już mierzysz w 100 kucy a nie w 70, a 110 Kawy jest dużo łatwiejsze do okiełznania niż 98 Hondy :)

Pozdro
Muszka
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10/4/2010, 13:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez kososki » 19/4/2010, 14:44

heh, nie namawiaj mnie na 110KM, bo równie chyba dobrze mógłbym się za CBRką zacząć rozglądać, tego Horneta to dałem tak na przykład bo jest bardzo blisko, chyba 3KM ode mnie, poza tym do Hornetów mam szczególną słabość. Czasami mnie trochę znosi, ale wciąż tak naprawdę szukam czegoś pokroju CBF600 z 78KM. Taka Kawa to fajna sprawa, ale szukałbym czegoś w tym stylu na 2-3 sezon dopiero (w zależności co kupię na początek), ale nie na pierwszy.
kososki
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21/7/2009, 10:27

Postprzez foxracer » 19/4/2010, 18:56

Kamusial napisał(a):Suzuki GSR 600- 98 KM i 65 NM, sponiewiera Cię elegancko.
SVka w wersji z owiewką ma inną, bardziej pochyloną pozycję niż wersja N. Wygodniej nie jest, ale masz owiewkę zbijającą pęd powietrza- musisz się przymierzyć która pozycja Ci bardziej odpowiada.
Przepustnica ma dość duży zakres "odkręcenia" nikt nie każe Ci odkręcić do końca. Powiedziałbym wręcz, że Vka jest bardziej przewidywalna, bo nie ma nagłego kopa mocy, jak to w wysilonych R4 bywa- poszukaj wykresów momentu i mocy. Oczywiście jeszcze bardziej przewidywalne są moto <60KM, gdzie gdy odkręcisz za mocno nie będzie tak bolesnych konsekwencji jak w Vce.
A co z moto typu CBF, ER6?
Jesteś pewien że po kilku miesiącach ogarniesz moto z 60KM i będziesz chciał je sprzedać?
GS500 jest jaki jest, ale masz jeszcze CB500, XJ600, ER5- mocą nie zabijają, nie zaskoczą Cię gdy odkręcisz za mocno.
Nie szkoda Ci moto za 13 tysi do nauki?


Pewien nigdy byc nie moge, ale jak juz pisalem, moto ma takze sluzyc do jazdy na torze i chcialbym cos mocniejszego, bo nie wiem czemu, ale mam wrazenie, ze po paru treningach bede chcial cos, co nie zostaje calkowicie z tylu...

Czytalem o GSRze i wszedzie pisza, ze oddaje moc liniowo i w swego rodzaju 'stopniach'. W SVce jakby troche tego brakuje, tam pozostaje tylko delikatna regulacja maneta, a moc jest juz od najnizszych obrotow... Z kawa sam nie wiem... a o honde to chyba troche ciezko w rocznikach ~-05-06 w dobrym stanie. Jednak mocno trzymaja cene.

Zakladam, ze nic powaznego podczas nauki mi sie nie stanie:)
foxracer
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3/9/2007, 22:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kamusial » 19/4/2010, 20:02

Pozostaje Ci się przejść w przypadku GSRa do salonu i zrobić rundkę, a w przypadku SVki znaleźć zioma, albo namydlić oczy sprzedającemu... ER6 i CBF w salonach jeszcze stoją, więc wszystko przed tobą. Na motocykl online jest porównanie GSRa i ER6.

przeczytaj sobie jeszcze: about43177-0.html
Ostatnio edytowano 19/4/2010, 22:44 przez Kamusial, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez xede » 19/4/2010, 22:28

gsr to ladniejsze i mocniejsze moto w moim mniemaniu jak juz wybierac, pomimo ze mam z750 to jakbym mial z tych 2 wybireac to zdecydowanie gsr :)
xede
Świeżak
 
Posty: 370
Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
Lokalizacja: łódź

Postprzez Shogun80 » 20/4/2010, 15:40

Kolego Kososki, kup coś z czego na pewno będziesz zadowolony. Pewnie wielu mnie tu zaraz zjedzie, ale nie kupuj na początek jakiegoś małego motorku. oim pierwszym sprzętem była Kawa ZX7R, mam ją dwa sezony (ok 8k km), teraz będzie trzeci i jakoś ani jednej gleby! Przede wszystkim zdrowy rozsądek i respekt przed możliwościami sprzętu.
Na początku, to nawet mnie MZ wyprzedzali, ale nie dawałem się podpuścić. Kilku moich znajomych, kupowało jakieś 250,500 by się podszkolić, dwa miesiące później już chcieli to sprzedać. Moja rada jest taka byś kupił coś z czego będziesz zadowolony dłużej niż dwa miesiące, nadmiar mocy nigdy nie jest problemem, a później może okazać się atutem. Z750 proponowana w tym temacie to chyba dobra propozycja.
pzdr
Shogun80
Świeżak
 
Posty: 222
Dołączył(a): 18/4/2010, 08:42
Lokalizacja: Poznań/Międzyzdroje

Postprzez xede » 20/4/2010, 17:37

z750 to tez moj pierwszy moto i powiem ze jak dla mnie jest wystarczajaco ostry zeby czuc respekt ale zarazem wystarczajaco spokojny zeby nie zaskakiwal
xede
Świeżak
 
Posty: 370
Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
Lokalizacja: łódź

Postprzez kososki » 22/4/2010, 11:17

powiedzcie mi jak to jest z zabezpieczeniami przed kradzieżą w motorach, są jakieś skuteczne, ile to kosztuje itd.
jak wygląda kwestia z AC na motor, bo chyba ciężko je dostać?
kososki
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21/7/2009, 10:27

Postprzez Shogun80 » 22/4/2010, 11:24

z motorami jest jak z samochodami, jak jest dobry złodziej, to nie ma na niego zabezpieczeń, AC jest uzależąnione od wieku motocykla, do 10 lat nie ma większych problemów
Shogun80
Świeżak
 
Posty: 222
Dołączył(a): 18/4/2010, 08:42
Lokalizacja: Poznań/Międzyzdroje

Postprzez Muszka » 22/4/2010, 12:33

Mi kiedyś, a dokładniej to w 2008 roku, pani w Pzu wyliczyła kwotę około 2000 PLN za Hondę Hornet, 600cc, rok 2002, wartość z umowy kupna- sprzedaży 12 tys. PLN, przy braku zniżek, ja miałem wówczas skończone 24 lata...
Muszka
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10/4/2010, 13:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez Viggen » 22/4/2010, 14:01

KJokoski mowisz ze za 12tys nie mozna dostac bandita z 2004r?
Tu masz z 2005r.
http://www.allegro.pl/item998154283_suz ... otors.html
Jak jedziesz kupowac motocykl to wez ze soba mechanika lub doswiadczoengo motocykliste (lub dwoch) co rozentuzjazmowane oczy nie zauwazo to inni chlodnym wzrokiem dopatrza.
Poza tym poszukaj zawsze informacji o sprzedawcy przez google.
Avatar użytkownika
Viggen
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 2/9/2008, 14:43
Lokalizacja: Manchester

Postprzez kososki » 22/4/2010, 20:22

nie kojarzę, żebym gdzieś wspominał o tym, że nie da się kupić bandita za 12k zł. Bandit mnie trochę interesuje, ale mam kilka innych typów przed nim, ponadto mój kapitał to maks. 11k zł, w końcu muszę jeszcze mieć parę groszy na parę rzeczy do wymiany, rejestrację, opłacenie mechanika, który będzie ze mną oglądał, samą benę, bo w końcu jak mam zwiedzać parę miejscowości w Wlkp. to też parę stów może na to pójść itd.

Ale nie o tym chciałem pisać, interesuje mnie kwestia, którą poruszałem wcześniej, mianowicie zamiana MPH na KMH, ktoś napisał, że w Analogowych jak w Hornecie jest to drogie ok. 1k zł używany to przy okazji chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje takie coś nowe (o ile jest możliwe w ASO) tak z ciekawości, a inna kwestia czy w przypadku wszelkich cyfrowych wyświetlaczy koszt jest tańszy, czy to bez różnicy ?

Odnośnie zabezpieczeń to co takiego można zastosować w motorze, albo co jest np. wymagane przez ubezpieczyciela przy zakupie AC ?
kososki
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21/7/2009, 10:27

Postprzez Viggen » 22/4/2010, 22:32

Dam ci jeszcze porade.
Ustal jaki motocykl cie interesuje i wejdz na forum danego motocykla. Jest polish bandit crew dla banditow, jest forum GS500; i hornetek rowniez. zarejestruj sie i przywitaj z tmatejszymi "tubylcami" i zapytaj ich o rade z ogloszeniami. Byc moze oni znaja juz te motocykle lub ktos z okolicy moze podjechac.
Zaoszczedzisz mnostwo pieniedzy na paliwo i mechanika jadac raz a nie wiele razy.
Do tego zadaj mnostwo pytan dotyczacych motocykla zanim pojedziesz o stanie napedu, opon, potwierdzenia przebiegu, historii serwisowej, zaoytaj rowniez czy sprzedawca jezeli zatai jakies wazne rzeczy jak np sprzedawanie naprawionego powypadkowego jako bezwypadkowy zwroci ci za paliwo. To czesto pozwala odsiewac "plewy od ziarna" ;)
Avatar użytkownika
Viggen
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 2/9/2008, 14:43
Lokalizacja: Manchester

Postprzez kalosz87 » 22/4/2010, 22:54

wracam trochę do tematu, zainteresowały mnie ostatnio Yamahy FZ6 (jeśli się nie mylę, to nie obecny już model w cennikach Yamahy), natrafiłem na taki egzemplarz, http://allegro.pl/item1010078141_okazja_fz6_fazer_yamaha.html (otwórz link) możecie mi coś powiedzieć wstępnie po fotkach, np. czy malowanie seryjne czy coś jest podejrzane czy warto się jednak zainteresować
kalosz87
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 25/3/2010, 20:02
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kamusial » 22/4/2010, 23:23

malowania seryjne: http://www.yamaha-motor-europe.com/desi ... &pageNum=9

na forum fazera masz od tego specjalistów. Foty niewiele pokazują, przydałyby się lepsze.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê