Zobacz wątek - Buspas dla jednośladów (rowerów, motorowerów, motocykli)
NAS Analytics TAG

Buspas dla jednośladów (rowerów, motorowerów, motocykli)

O wszystkim
_________

Buspas dla jednośladów (rowerów, motorowerów, motocykli)

Postprzez Kamusial » 16/4/2010, 12:59

Siema,
jestem mieszkańcem Warszawy i z uwagi na duży dystans do najbliższego przystanku transportu publicznego oraz długi czas podróży do miejsca docelowego, po mieście poruszam się motocyklem. Myślę, że wielu z Nas, również w innych miejscowościach, korzysta w tym celu z jednośladów.

Najszybszy dojazd do celu wiedzie niestety przez zakorkowaną drogę z BUSPASEM, z którego z premedytacją korzystam. Do tej pory zakładałem, że policja jest na tyle wyrozumiała, że przymyka oko na taki proceder. Dziś to założenie kosztowało mnie 100 zł, mimo tego że policjant przyznał mi rację w takich kwestiach:

jeżdżąc buspasem:
-nie zakłócam ruchu, nie ograniczam ruchu autobusów i innych pojazdów uprzywilejowanych
-zwiększam bezpieczeństwo przejazdu danym odcinkiem, swoje i innych, ograniczając szanse kolizji z samochodem zmieniającym pas

natomiast jeżdżąc motocyklem:
-powoduję zmniejszenie ilości korków w mieście i zwiększam płynność ruchu
-nie zajmujÄ™ miejsc parkingowych
-spalam zdecydowanie mniej paliwa niż samochody

Dlatego uważam, że z buspasów powinny móc korzystać jednoślady.
Takie rozwiązanie wprowadzono w Londynie- link (otwórz link)
ponadto w tych miastach bus pasy są udostępnione również dla rowerzystów link (otwórz link)

Ciekaw jestem:
Co o tej sprawie uważacie, jakie jeszcze można przedstawić argumenty za i przeciw?
Jakie są szanse na podjęcie inicjatywy mającej na celu wprowadzenie takiego pozwolenia w życie- zbieranie podpisów, listy do radnych miast, może jakaś forma zwrócenia na problem uwagi mediów?
Czy były już takie próby?
W jaki sposób można spopularyzować ten pomysł, mobilizując innych użytkowników jednośladów- rowerów i motorowerów? Myślę, że w przyszłości to ich będzie najwięcej i będą mieli duży wpływ na stan rzeczy.

Wychodzę z założenia, że taka inicjatywa ma racjonalne podstawy i cieszy się poparciem części społeczeństwa. W dodatku zbliżają się wybory samorządowe, w których każdy głos się liczy. Można by więc pójść drogą motocyklistów z Południa i tak jak oni walczą o zmniejszenie opłat za korzystanie z autostrad -link (otwórz link), można by walczyć o dopuszczenie jednośladów do ruchu po buspasach.

Co o tym sÄ…dzi redakcja scigacz.pl ?

Dzięki za każdy konstruktywny komentarz, pomysł czy uwagę.

Lewa
Ostatnio edytowano 16/4/2010, 20:13 przez Kamusial, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy


Postprzez mianps » 16/4/2010, 16:55

To by był dobry pomysł lecz... wszelkie przejawy pewnego uprzywilejowania jednośladów w naszym kraju kończą się na pomysłach.
"Że jak?! Że niby motocykliści mieliby jeździć po bus pasie za który ja, kierowca małego autka miejskiego miałbym dostawać mandat? Co to, to nie!!! Ma tak samo jak ja kisić się w korkach:> " - przykładowy, typowy pogląd Polaka buraka
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.


Postprzez Kamusial » 16/4/2010, 20:17

Póki co jestem nastawiony bardziej pozytywnie do kierowców puszek- w korku starają się mnie puszczać (o ile mnie widzą) i nie zdarzyło mi się być świadkiem jakiegokolwiek chamskiego zachowania- wnioski po jednym sezonie (zobaczymy jak to w drugim będzie wyglądało).

Taki pogląd Polaka buraka jest trochę nie spójny, bowiem motocykliści mogą się przeciskać między samochodami i myślę, że pozytywem byłby dla niego fakt zmniejszenia szansy urwania mu lusterka, lub spowodowania przez niego kolizji...

Kwestia leży w świadomości społecznej, którą niestety czasem musimy sami budować.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Konio » 16/4/2010, 21:29

istniala taka stronka na ktorej pisalo sie petycje i ludzie mogli skladac podpisy. Moze to bedzie dobry plan?
Co do kierowcow puszek to jestem bardzo milo zaskoczony bo w tym roku bardzo duzo ludzi zjezdza z drogi i ustepuje pierwszenstwa. Rewelka po prostu! :D
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez Vergon » 16/4/2010, 21:30

Pomysl jest dobry, kiedys juz o tym myslalem.
Wspolne korzystanie z bus pasa pewnie musiałoby byc obwarowane dodatkowymi przepisami w obrębie jego samego, ktore w praktyce byłyby martwe, bo wjatkowo trudne do wyegzekwowania. Ograniczenie predkosci, 'hierarchia waznosci' (tj.wzajemne wyprzedzanie przede wszystkim rowerzystów, przepuszczanie) tych 3 korzystających z bus pasa grup (moto, rower, bus), rozwiązywanie problemów z prawnego punktu widzenia po ewentualnym wypadku i wiele innych.
Dla samych zainteresowanych nie byloby to problemem, ale nie sądze, zeby urzędasy celowo dodawały sobie roboty i ewentualnych problemów z opinia publiczna ze względu na przypadki złego funkcjonowania projektu.

Z drugiej strony patrząc skoro zagramanicą to działa to jest to wykonalne i uzasadnione to czemu u nas miałoby być inaczej...choć jest wiele tego typu absurdalnych różnic miedzy PL a resztą świata.

Podsumowując, pomysł dobry, szczególnie ta wzmianka o dotarciu i zainteresowaniu mediów tym projektem, to w końcu główna i najskuteczniejsza forma dotarcia do mas.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Kamusial » 16/4/2010, 23:07

Zacząłem czytać o rozwiązaniach wprowadzonych w Londynie- statystyki są bardzo ciekawe, więcej na stronce: http://www.tfl.gov.uk/roadusers/finesan ... 10151.aspx

Myślę, że na tym mniej więcej można się wzorować

Tak samo z uwagi na nadchodzące wybory można chyba liczyć na przynajmniej jakieś zainteresowanie władz miasta.

Ciekaw jestem jakie jest w tej sprawie zdanie policji oraz ZTM (oficjalne i nieoficjalne).

Strona z podpisami to dobry pomysł, jednak wcześniej fajnie by było rozpropagować i zebrać opinie od motocyklistów (motorowerzystów i rowerzystów również), wypracować wspólne stanowisko, założyć stronę propagującą pomysł jak coś w stylu motoautostrada.pl, następnie nagłośnić sprawę w mediach i szukać wsparcia społecznego (np. w grudniu 2009 58% mieszkańców londynu popierało ten pomysł (w tym 22% znacząco), a tylko 18% było przeciw. Ciekawe jak u Nas takie poparcie wygląda w tej chwili.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Kamusial » 20/4/2010, 07:35

Czy znacie jakieś organizacje promujące interesy i bezpieczeństwo motocyklistów, do których można byłoby zwrócić się z prośbą o wsparcie pomysłu?
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez MaciekM » 20/4/2010, 12:43

na stronie http://www.otwarciesezonu.com.pl/index.htm

jest wzmianka ( ale puki co żadnych szczegółów)
MaciekM
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 20/3/2010, 19:12

Postprzez rambo wwa » 21/4/2010, 09:37

Wyslij swoj list do ratusza miasta stolecznego. Mysle, ze im wiecej ludzi bedzie slalo takie pomysly to moze ktos sie tym zainteresuje.
Ja juz list z takim pomyslem i jego uzasadnieniem kiedys wyslalem (nawet dostalem odpowiedz, ze dziekuja za meila).
Avatar użytkownika
rambo wwa
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 9/9/2006, 16:12
Lokalizacja: 0-22

Postprzez Kamusial » 21/4/2010, 14:25

Póki co posłałem maile do ZTM, SISKOM, http://www.motoautostrada.pl/ , UM Warszawy Biuro Drogownictwa i Komunikacji, Gabinet Prezydenta. Poza tym założyłem tematy na forum gazety, goldenline, forum motocyklistów- ciekaw byłem jakie ludzie mają argumenty przeciwko.

W zasadzie dochodzę do wniosku, że kwestia ta jest statystycznie, czy naukowo nie policzalna, jak i ruch miejski. Aby mieć obiektywne dane, trzeba po prostu przeprowadzić podobne badania, jakie trwają w Londynie.

Wydaje mi się też, że sztandarowym argumentem jest bezpieczeństwo jednośladów i to na nim powinien spoczywać ciężar argumentacji.

Mam nadzieję, że władze nie zwrócą uwagi na to zagadnienie dopiero wówczas, gdy statystyki wykażą, że jest to problem...
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Kamusial » 24/4/2010, 07:49

Propozycja na stronie Bemowa 24-25.04 (otwórz link)
tekst interpelacji (otwórz link)
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez rambo wwa » 10/5/2010, 13:45

I co tam. Jakies newsy??? W tej sprawie?
Avatar użytkownika
rambo wwa
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 9/9/2006, 16:12
Lokalizacja: 0-22

Postprzez Kamusial » 15/5/2010, 23:19

Póki co cisza, z urzędów nic ciekawego nie odpowiedzieli, a jak z Bemowem- nie wiem.

Najbardziej zaciekawiło mnie to, że nie udało mi się znaleźć, żadnej organizacji promującej interesy motocyklistów w Polsce, poza motoautostradą.pl . Zobaczcie to: http://www.fema-online.eu/index.php?page=members - żadna organizacja z Polski nie jest tam zrzeszona.

Jest jeszcze: http://www.fim-live.com/en/fim/affiliat ... controller[page]=1&cHash=4c3a7570da
tam wspominają o PZM, ale nie wiem co PZM robi dla motocyklistów.

Dla porównania warto zobaczyć http://www.bmf.co.uk/home/index.php

Osobiście temat póki co odpuściłem, ale odezwali się do mnie z ciekawą inicjatywą z motoautostrady, także może coś z tego wyjdzie.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy



Powrót do Hydepark



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê