Zobacz wątek - Technika jazdy szosami górskimi
NAS Analytics TAG

Technika jazdy szosami górskimi

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Technika jazdy szosami górskimi

Postprzez seldon2 » 8/4/2010, 19:13

Witam
Staram się często śmigać po różnych krętych drogach (asfalt), często są to drogi górskie.
Chciałbym w tym roku podszkolić sobie technikę jazdy w takich warunkach, dlatego bardzo proszę o Wasze porady i komentarze.

Podczas jazdy pod górę zakręty biorę standardowo:
- dohamowanie przednim do prędkości przy której wyjdę z zakrętu w całości
- obranie toru jazdy
- złożenie z utrzymaniem stałego przyśpieszania
- na końcu przy prostowaniu dużo gazu

natomiast przy jeździe z góry:
- dohamowanie przednim do prędkości przy której wyjdę z zakrętu
- obranie toru jazdy
- złożenie z utrzymaniem stałego przyśpieszania
i tu mam problem, czasami już nie ma warunków do dalszego przyśpieszania, szczególnie na 'ślepych'
zacieśniających się winklach

- na końcu przy prostowaniu dużo gazu

Przy zjeżdzaniu z góry z pasażerem i kuframi podczas hamowania przodem, motocykl silnie nurkuje,
wtedy staram się częściej używać tylniego hamulca.

Będę szczególnie wdzięczny za opinię kogoś z większym doświadczeniem i lepszą techniką jazdy, jak najlepiej
bezpiecznie i technicznie brać zakręty przy jezdzie z góry.
seldon2
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 22/9/2009, 19:30
Lokalizacja: Mikołów


Postprzez sajmon6969 » 24/5/2010, 08:30

W tej sytuacji nalezy bardzo umiarkowanie dodawac gazu na zakrecie w razie jezeli uznasz ze trzeba przyhamowac to musisz pogodzic sie z tylnim hamulcem po to zeby nie obciÄ…zyc zbyt mocno przedniego kola ktore przy zjezdzie z gory juz jest docisniete mocneij do asfaltu

a propos dodawania gazu na takim zakrecie :
gaz w zakrecie dodajemy dlatego ze podczas skladania motocykla zmienia sie ---promien toczenia kola-- na MNIEJSZY wiec zwalniamy-- dlatego przeciwdzialamy dodawaniem gazu

jadąc z górki sam bedziesz wiedzial czy rozpedzany caly czas motocykl nadrabia straty jakie powoduje --zmniejszenie promiena toczenia-- kola
czy trzeba mu pomóc gazem

pozdr
sajmon6969
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 31/7/2008, 19:14


Postprzez lonewolf » 24/5/2010, 11:33

A że tak się zapytam... na czas bierzesz te przejazdy? Bo jak nie to po ch... ci taka jazda. Jedź tak żeby ani sobie ani komuś innemu krzywdy nie zrobić i tyle.
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez mianps » 26/5/2010, 17:52

Wszystko ładnie i pięknie ale po cholerę te "dużo gazu" przy wyjeździe z zakrętu? Chyba tylko dla frajdy...
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.

Postprzez Raczek_6 » 26/5/2010, 22:17

Przy zjeżdżaniu z góry prze de wszystkim hamowanie silnikiem, hamulce szybko możesz zgrzać i zakończyć ich żywot i skuteczność, przy czym chyba nie trzeba pisać co się dzieje jak przegrzejesz płyn hamulcowy i klamka wpadnie do końca ;-)

Pamiętaj że obciążony motocykl z pasażerem zachowuje się zupełnie inaczej niż jak jeździsz samemu.
Dlatego nie warto przeginać, nie tylko odpowiadasz za Siebie ale tak że i za pasażera.
Po za tym dużo łatwiej się jeździ jak już znasz trasę i zakręty, ale tak czy inaczej warto uważać na inne zagrożenia - pamiętaj: ULICA to nie TOR.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez kanikuly » 31/5/2010, 21:02

Dobra rada przy zakretach - uwazaj na zalatane dziury. Nasi wspaniali drogowcy kazda late oblewaja lepikiem, ktoremu wystarczy minimalna ilosc wilgoci, zeby byl sliski jak mokre pasy rozdzielajace jezdnie. Niedawno podczas deszczu na skrzyzowaniu przy 5k obr. przezylem chwile grozy, kiedy na 3 zamiast jechac do przodu, uciekl mi tyl.
kanikuly
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 11/4/2010, 20:01

Postprzez adam_tomasz » 31/5/2010, 22:31

powiem tak: nie probuj jezdzic szybciej niz Twoj Aniol stroz potrafi latac :D

a tak na serio
proponuje przeczytac "motocyklista doskonaly"

juz na samym poczatku masz ladnie napisane "pulapka wawozu"

moim zdaniem bardzo fajnie opisane pewne aspektu jazdy w ciasnych zakretach

np: dostosuj predkosc do widocznosci - czyli powinienec moc sie zatrzymac na odcinku ktory juz widzisz, tak jakby zaraz za nim byl beton lub urwisko :D

ps nie wiem czy na temat bo juz pozno ale mam nadzieje ze tak :D
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê