Zobacz wątek - Pomocy! Słabe ładowanie i gorący kabel GPZ 500s :/
NAS Analytics TAG

Pomocy! Słabe ładowanie i gorący kabel GPZ 500s :/

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Pomocy! Słabe ładowanie i gorący kabel GPZ 500s :/

Postprzez roger_play » 23/3/2010, 21:15

Witam, piszÄ™ ponieważ spotkaÅ‚ mnie duży problem. Jestem posiadaczem Kawaski GPZ 500s z 1992 roku. Moto normalnie jeździÅ‚o i Å‚adowaÅ‚o. JakiÅ› czas temu popÄ™kaÅ‚y magnesy w kole magnesowym, cewki trochÄ™ siÄ™ powyginaÅ‚y i obtarÅ‚y. WmontowaÅ‚em nowe koÅ‚o, cewki zostawiÅ‚em. Odpalam, sprawdzam Å‚adowanie i jest okoÅ‚o 13.8V czyli ok. Moto kilka tygodni postaÅ‚o, co jakiÅ› czas odpaliÅ‚em, raz siÄ™ przejechaÅ‚em i wszystko wyglÄ…daÅ‚o ok. Dzisiaj jadÄ™ w trasie , zatrzymaÅ‚em siÄ™ i gdy chcÄ™ go uruchomić to strasznie sÅ‚abo krÄ™ciÅ‚ :/ moto na pycha i jak najszybciej do domu. Miernik do rÄ™ki i taaa….sÅ‚abe Å‚adowanie tzn. nie jestem specjalistÄ… ale jakoÅ› dziwnie to pokazuje ponieważ bez Å›wiateÅ‚ na wolnych obrotach wyswietla tyle ile ma akumulator i roÅ›nie powoli…obroty okoÅ‚o 5tys i jest 12,7V i tez powoli rosnie. Natomiast ze Å›wiatÅ‚ami jest okoÅ‚o 1V mniej i spada. Dziwi mnie to, ze nie wyswietla staÅ‚ej wartoÅ›ci tylko rosnÄ…ce bÄ…dź malejace napiecie. Oporność cewek zmierzyÅ‚em i jest ok, z masa nieskoÅ„czoność, miedzy sobÄ… okoÅ‚o 1,2 Ohma. NapiÄ™cie miedzy cewkami wynosi miedzy 26-27V. Cewki wygladajÄ… wiec dobrze. ZabraÅ‚em siÄ™ do sprawdzania przewodow, ale tam poprzedni wÅ‚aÅ›ciciele powyrzucali wiÄ™kszość i kostek i poskrecali kable bezpoÅ›rednio. Niektóre kable poskrecali po kilka w jeden. I TERAZ UWAGA: jeden kabel jest strasznie gorÄ…cy, aż izolacja dymi. Nie wiem dokladnie od czego on jest, trudno go zdiagnozowac bo cala instalacja jest obtasmowana. Obstawiam ze wychodzi z regulatora, w jednym miejcu wraz z dwoma innymi Å‚aczy siÄ™ w jeden i idzie pod bak. Regulator ma wine? OpisaÅ‚em to wszystko, ponieważ wczesniej dziaÅ‚aÅ‚o, a teraz nie :/ Dodam, że jest teoretyczna możliwość, ze w trakcie jazdy chwilowo odpial siÄ™ akumulator, uÅ‚amaÅ‚a siÄ™ mi klema i zmontowaÅ‚em to w sposób niezbyt profesjonalny, na dziurach moglo cos niestykac. Licze na pomoc bo sezon siÄ™ zbliza, a motor stoi bezużyteczny :/ Pozdrawiam!
roger_play
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23/3/2010, 19:47


Postprzez marynarz1 » 23/3/2010, 22:10

Jeżeli przewód ci sie grzeje to musi stawić za duży opór albo jak mówisz ze ktoś grzebał w instalcji to moze dał za cieńki przewód. Lepiej zrób coś z tym bo jeszcze ci sie moto zapali.
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka


Postprzez elco » 23/3/2010, 22:50

Jezeli masz mozliwosc sprawdzenia regulatora na innym motocyklu to przeloz i sprawdz. Jezeli nie posiadasz takiej mozliwosci w ksiazce serwisowej powinny byc opisane opornosci na poszczegolnych stykach regulatora. Sprawdz to, byc moze uszkodzony jest regulator napiecia.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Raczek_6 » 23/3/2010, 23:31

Wszystkie połączenia powinny być lutowane (jeśli już nie ma kostek).
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê