Zobacz wątek - Który motocykl łagodniejszy - honda cbr 600 & sv 650
NAS Analytics TAG

Który motocykl łagodniejszy - honda cbr 600 & sv 650

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Który motocykl łagodniejszy - honda cbr 600 & sv 650

Postprzez rafcio9639 » 17/2/2010, 16:30

Witam wszystkich motocyklistów. Planuje na nowy sezon zakupić sobie nowy motocykl. Wpadły mi w oko następujące modele: SUZUKI SV 650 <model sportowy z owiewkami powyżej 2004r> oraz HONDA CBR 600 F4 z rocznika od 2001 r <chodzi mi o te z wtryskiem> Chciałbym się dowiedzieć Który motocykl będzie bardziej przyjazdy dla osoby dla której był by to pierwszy motocykl w takiej przedziale mocy
POZDRAWIAM i liczÄ™ na wasza pomoc ;-)
Ostatnio edytowano 17/2/2010, 17:47 przez rafcio9639, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
rafcio9639
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17/2/2010, 16:07
Lokalizacja: kalisz


Postprzez Konio » 17/2/2010, 16:43

nazwa tematu nie pasuje do tresci chlopie... myslalem ze masz np sporta i co kupic jeszcze crosa czy turystyka ale sie przeliczylem... masz przyklejony dzial co na 1 moto.... i bylo to juz walkowane 10000000 razy
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk


Postprzez Kvba » 17/2/2010, 17:06

Lepiej powiedz co miałeś wcześniej i ile tym zrobiłeś km. Wtedy będzie nam łatwiej ocenić sytuacje.

No i fajnie by było jakby Ci trochę kasy zostało po zakupie motocykla, słownik byś sobie jeszcze dokupił :)
Avatar użytkownika
Kvba
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez rafcio9639 » 17/2/2010, 17:39

Nie licząc motorowerów zrobiłem ponad 2000 kilometrów na hondzie cbr 125 Aha nie chodzi mi tu o ocenę motocykla który lepszy tylko ich mocy Chce porostu kupić motorek na który nie będzie potworem mocy i na którym mógł bym powiększyć swoje umiejętności i jednocześnie nie musiał bym go zmieniać za jakiś czas na inny bo stanie się za mały Dlatego myślałem właśnie o tych modelach
rafcio9639
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17/2/2010, 16:07
Lokalizacja: kalisz

Postprzez Konio » 17/2/2010, 17:57

cbr 125 to simson xD to nie jedzie. Jak masz prawko A to bierz f4 i wal system. F4 nie jest jakas nieprzewidywalna. Dasz rade 8)
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez holender1912 » 17/2/2010, 19:40

skoro przesiadasz sie ze 125 to raczej szukaj sv-ki. przesiadka z 15 na >100 koni to lekka przesada. nie rozumiem w sumie dlaczego bierzesz pod uwage akurat te 2 modele. powiedz moze czego oczekujesz od moto (turustyka miasto czy moze tor?) to ci cos jeszcze podsuniemy do wyboru :).
Yamaha TDR125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki SV650S
holender1912
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 27/9/2009, 20:47
Lokalizacja: Poznan

Postprzez Kvba » 17/2/2010, 21:50

Moim zdaniem idealny by był GS 500 czy CB 500. Potwory to nie są ale wybaczają sporo błędów, a to może Ci się przydać zważywszy na twój staż.

Nie ma co patrzeć z pogardą na 80 koni w SV bo te 80 koni w układzie V czasami może zaskoczyć. Ale rób jak wolisz. Ja nie znam Twoich predyspozycji więc gadam właściwie w ciemno. Wsiadaj na to na czym będziesz czuł się dobrze i nabijaj kilometrów ile wlezie :)

Pozdro!
Avatar użytkownika
Kvba
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez holender1912 » 17/2/2010, 22:55

Kvba napisał(a):Moim zdaniem idealny by był GS 500 czy CB 500. Potwory to nie są ale wybaczają sporo błędów, a to może Ci się przydać zważywszy na twój staż.
Pozdro!


trafna uwaga. z klasy 500-ek masz jeszcze do wyboru kawasaki er-5
Yamaha TDR125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki SV650S
holender1912
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 27/9/2009, 20:47
Lokalizacja: Poznan

Postprzez mgxrally » 17/2/2010, 23:35

A więc tak:
- sv o którym piszesz jest produkowany już od 2003 roku
- pozycja za kierownicą na obu motocyklach jest podobna (pół sportowa)
- oba moto majÄ… dobre opinie
- spalanie w sv jest mniejsze
- masa również podobna (cbr kilka kilo lżejsze)

A teraz najważniejsza kwestia o którą pytasz czyli moc.W mojej opinii wygląda to tak,że z małym doświadczeniem takim jak posiadasz (2000 km na cbr 125) to wbrew pozorom ciężej może Ci być opanować Sv-kę.Mimo mniejszej mocy,motocykl wyrywa do przodu już od najniższych obrotów co dla początkujących może być sporym zaskoczeniem. Cbr z kolei do 8 tyś obrotów jest bardzo spokojny i jeśli początkowo nie będziesz odkecał do czerwonego pola to powinieneś sobie poradzić,ponieważ w końcu jakieś doświadczenie już masz.
Suzuki Bandit 600 S - Honda CBR 600 F sport
mgxrally
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 6/4/2008, 22:17
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Postprzez Konio » 18/2/2010, 00:21

przeciez CBR nie ma czegos takiego jak power od pewnego momentu :P to moto jest przewidywalne jak 80 letnia babcia :P
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez mgxrally » 18/2/2010, 00:47

Konio napisał(a):przeciez CBR nie ma czegos takiego jak power od pewnego momentu :P to moto jest przewidywalne jak 80 letnia babcia :P

Przecież ja nie mówię tutaj o jakimś mega pierd........ (ogólnie moc oddaje liniowo)ale wierz mi że dla osoby jeżdzącej wcześniej na cbr 125 będzie to "kosmos".
Suzuki Bandit 600 S - Honda CBR 600 F sport
mgxrally
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 6/4/2008, 22:17
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Postprzez rumian_1989 » 18/2/2010, 01:59

Jeździłem t2 tygodnie na tej F4 bo kumpel mi zostawił jak wyjeżdżał. I szczerze powiem że motorek jest jak laleczka, stabilny zapas mocy jest czego chcieć więcej... :) V silnik trzeba lubić... z V trzeba uważać przy redukcjach bo lubi sobie koło zatrzymać. Wydaje mi się właśnie że pomimo tego że ma mniej KM to V jest trudniejsza do opanowania. Miałem trochę problemów jak z 1000 RR się na RSV 1000 przesiadłem... ale może kwestia przyzwyczajenia??
Peugeot Speed 1 AC, Honda CBR 600F2, Yamaha R1 RN19 :)
rumian_1989
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7/6/2008, 09:41
Lokalizacja: Raciąż/Warszawa

Postprzez rafcio9639 » 18/2/2010, 11:22

holender1912 napisał(a):powiedz moze czego oczekujesz od moto (turustyka miasto czy moze tor?) .

Chce kupić motocykl w sporcie <turystyki mi się nie podobają> Motor służył by mi jako środek dojazdu do szkoły <teren wiejski> oraz którym mógł bym wyskoczyć w wolnej chwili na trasę w ramach relaxu Miasto bardzo rzadko
rafcio9639
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17/2/2010, 16:07
Lokalizacja: kalisz

Postprzez Konio » 18/2/2010, 11:42

f4 i skonczmy temat. Zrob jazde probbna. Jak bedziesz dawal rade bierz jak sie bedziesz bal szukaj 500. Amen
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez kostekw » 19/2/2010, 22:08

Ja jako pierwsze moto wybrałem SVke. Żeby na F4 poczuć tą samą przyjemność co ja na SV.
Uważam, że z SV dasz sobie radę, prawdopodnie moto będzie wymagało od ciebie więcej ćwiczeń i przyzwyczajenia do silnika V, ale zwróci ci przyjemnością z jazdy, dzwiękiem silnika. Moto jest lekkie i wąskie, co ma duże znaczenie w mieście.

W mojej opinii wybierz SV, będziesz dłużej cieszył się radością z jazdy, nie kręcił w opór, żeby poczuć przyspiesznie, no i radość dla oka i ucha też zdecydowanie większa niż w przypadku starszej CBRki.
kostek
kostekw
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20/8/2008, 14:01
Lokalizacja: Poznań / Toruń

Postprzez mgxrally » 20/2/2010, 14:40

kostekw napisał(a):Ja jako pierwsze moto wybrałem SVke. Żeby na F4 poczuć tą samą przyjemność co ja na SV.
Uważam, że z SV dasz sobie radę, prawdopodnie moto będzie wymagało od ciebie więcej ćwiczeń i przyzwyczajenia do silnika V, ale zwróci ci przyjemnością z jazdy, dzwiękiem silnika. Moto jest lekkie i wąskie, co ma duże znaczenie w mieście.

W mojej opinii wybierz SV, będziesz dłużej cieszył się radością z jazdy, nie kręcił w opór, żeby poczuć przyspiesznie, no i radość dla oka i ucha też zdecydowanie większa niż w przypadku starszej CBRki.


Pomyliłeś kolego modele,bo w temacie jest o f4i(model na wtrysku) a Ty piszesz o f4(gaźnik)...a co do radości dla oka i ucha (w sumie o gustach się nie dyskutuje)to moim zdaniem cebra wygląda i brzmi bardziej rasowo od sv-ki.
Suzuki Bandit 600 S - Honda CBR 600 F sport
mgxrally
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 6/4/2008, 22:17
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Postprzez kostekw » 22/2/2010, 09:00

Kolego nie ma różnicy czy F4 czy F4i, to jest dalej R4, do V2 przy poj. 600ccm ma się nijak :) po prostu nie ta przyjemność na drodze, tor to już zupełnie inna bajka.

Faktycznie o gustach nie będziemy tu dyskutowali, każdy ma swoje :)
kostek
kostekw
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20/8/2008, 14:01
Lokalizacja: Poznań / Toruń



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê