Zobacz wÄ…tek - Honda CBR 600 F3 '98 czy Kawasaki GPZ 500S '01
NAS Analytics TAG

Honda CBR 600 F3 '98 czy Kawasaki GPZ 500S '01

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Honda CBR 600 F3 '98 czy Kawasaki GPZ 500S '01

Postprzez Umbar » 13/1/2010, 23:22

Witam,

Mam dylemat odnośnie zakupu motocykla Honda CBR 600 F3 '98 czy Kawasaki GPZ 500S '01

Oto link do jednego i drugiego motoru:
http://www.allegro.pl/item876027475_kaw ... 2001r.html

http://www.allegro.pl/item879424897_hon ... emiec.html

Dodam iż byłby to mój pierwszy zakup z serii takich 'poważnych' maszyn. Wcześniej jeździłem na sprzętach typu MZ, Jawa 350 TS, Yamaha YBR 250.
;-)
Umbar
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
Lokalizacja: Szczecinek


Postprzez PittR1 » 13/1/2010, 23:46

Jeśli to pierwsze poważne moto to z tych dwóch bier GPZ bo Honda juz troche potrafi więcej, mialem wiem;) ale zamiast GPZ polecałbym raczej GS500 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1675105 przykładowy tylko trzeba by go dobrze oblookać jak coś
Życie zaczyna się powyżej 200km/h, czasami w tym samym momencie sie kończy, jednak gdyby to było regułą każdy z Nas umarłby jako niemowlę... | | moja Diablica http://picasaweb.google.com/PiciuR1/R1# ... 3032004354
PittR1
Świeżak
 
Posty: 92
Dołączył(a): 23/6/2009, 17:13
Lokalizacja: Pyzdry


Postprzez kogut. » 13/1/2010, 23:54

jak parę kkm przejechałeś na tych motorkach co napisalas to mysle ze poradzisz sobie z f3 ale jezeli to tylko byly okazyjne przejażdżki to lepiej GPZ
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
Avatar użytkownika
kogut.
Bywalec
 
Posty: 561
Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
Lokalizacja: WLKP

Postprzez Umbar » 13/1/2010, 23:56

Dzięki za poradę PittR1.

Nie ukrywam jednak też, że budżet mam lekko ograniczony, bo chciałbym jeszcze zakupić z czasem trochę niezbędnego sprzętu który umiliłby i zwiększył bezpieczeństwo jazdy. ;-)

Pozdrawiam!
Umbar
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
Lokalizacja: Szczecinek

Postprzez DAN V8 » 14/1/2010, 02:25

hej. jesli chodzi o te dwa motocykle to zalezy czego oczekujesz od motocykla. Ja na swoj pierwszy moto kupilem GPZ i jestem zadowolony z wyboru motocykl jezdzi przyzwoicie, nie poszlalejesz na nim na kole ale zlapiesz technike... jesli chodzi o "nauke" i wciagniecie sie w wieksze motocykle toja bym polecal GPZ. po za tym GPZ'ty nie maja wysilonych silnikow a co za tym idzie jezdzisz bezproblemowo i bezawaryjnie :wink:
:)
DAN V8
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/5/2009, 18:11
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Umbar » 14/1/2010, 06:32

Cześć,

No wiadomo, GPZ się dużo różni od CBR chociażby mocą i zapewne też techniką prowadzenia itd.
Myślę, że głównie zależy mi nie tyle co na nie wiadomo jakich osiągach (choć z tego co czytałem o GPZ też ma w sobie ukrytego demona, bynajmniej ten model 60KM ;-)) jak o naukę techniki jazdy na takim motocyklu podchodzącym już bardziej pod sprzęt sportowy aniżeli turystyk.
Bezawaryjność i koszty eksploatacji swoją drogą, wiadoma sprawa! ;-)

Pozdrawiam!
Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
Umbar
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
Lokalizacja: Szczecinek

Postprzez lonewolf » 14/1/2010, 08:32

Miałem GPZ i jest to super motocykl. Szybki i wygodny jak na sporta. Na GPZ wybrałem się na węgry (620km w jedną stronę) z 4 przystankami. Kolana zaczęły wysiadać po przejecaniu 500km. Nadgarstków nie czułem natomiast wcale. Moto super się trzyma drogi, po przejściu ze 125ccm na 500ccm (wersja 60km) to była rakieta + ma całkiem fajny zasięg (do ~280km). Jak dla mnie o wiele lepszy od GSa. Nie wiem czemu każdy tylko GSkę widzi. Jest paskudna :P GPZtka w dodatku jest chłodzona cieczą a GS powietrzem. Bierz zadbaną GPZ to pojeździsz i będziesz miał dużo frajdy z jazdy, chyba że ogarniesz 600ccm. Jednak różnica w mocy jest i to duża.
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez -sailor- » 14/1/2010, 10:03

JA z ogara przesiadłęm sie na cbr-ke i byłem zadowolony.... Fajny łagodny sprzęt i POLECAM zdecydowanie CBR Wystarczy ci na długi okres ...
F-czy %-) -sprzedane ;]
-sailor-
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 25/9/2008, 08:58
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Umbar » 14/1/2010, 15:34

Cześć,

Z góry dzięki za wypowiedzi.

Szczerze mówiąc i nie wstyd mi się do tego przyznać trochę 'obawiam' się tej CBR 600, po prostu. Wiadomo, rozsądek, bla bla bla. Każdy tak mówi i ja też to sobie wmawiam i tłumaczę. Rozumiem też powagę sytuacji i konsekwencje jakie mogły by za tym wszystkim iść. Ale to chyba też normalna sprawa, że do każdego sprzętu trzeba się przyzwyczaić.

Kiedyś przesiadka z Simsona 50 na Jawę 350TS też była przecież ogromną różnicą.

A jak wygląda sprawa prowadzenia się jednego i drugiego motoru, w czym tak na prawdę tkwi ta cała trudność z 600?

Pozdrawiam!
Umbar
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
Lokalizacja: Szczecinek

Postprzez Kamusial » 14/1/2010, 18:07

W czym polega trudność? Głównie w tym, że nie wiele umiesz, nie masz doświadczenia, a pod tyłkiem tyle mocy ile wystarczy na napędzenie dwóch samochodów. Raz Ci się omsknie rączka na zakręcie i ciao bambini
najlepiej przeczytaj cały wątek: viewtopic.php?p=209115#209115

Przeczytaj artykuł o GPZ na ścigaczu, żebyś wiedział jakie ma bolączki w jakich rocznikach. Gdy sam szukałem GPZy to niestety porządnej sztuki w obrębie 200km nie udało mi się w ciągu miesiąca znaleźć. Także dla mnie jednym minusem była dostępność części zamiennych w małej kasie i porządnego moto.
Drugi minus to owiewki- przy założeniu, że walniesz jedną glebę na sezon, sklejanie owiewek będzie bólem.
Ktoś tam, gdzieś tam mi jeszcze podrzucił coś o obracających się panewkach, czy czymś takim w GPZ- ale może to mit?

Masz standardowy zestaw motocykli na pierwsze moto: GS500, GPZ500, ER5, CB500, XJ600, z czego gorąco polecam dwa ostatnie. Resztę kasy wkładasz w porządne ciuchy, licz tak 3-4 tysie. Po sezonie, lub dwóch przesiadasz się na coś innego, a ciuchy zostają. W przypadku CBR masz sporo większe szanse na szlifa, dzwona, lub trumnę, a jak wiadomo wszystko to kosztuje.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Boguc » 14/1/2010, 18:28

ja tez stalem przed wyborem GPZ500 a cos mocniejszego...i trafila sie CBR F2 w dobrej cenie...jezdzilem tylko 2 dni i trzeba bylo wstawic do garazu przed zima...
z tego co zauwazylem:
1. duza moc jak na pierwsze moto chociaz do 7-8tys jest w miare spokojnie
2. dobrze sie prowadzi i duzo lepiej prezentuje niz 500-tki ;)
3. spory respekt do maszyny chociaz kusiii zeby odkrecic...
Avatar użytkownika
Boguc
Świeżak
 
Posty: 212
Dołączył(a): 17/4/2009, 18:43
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez YZF R1 » 15/1/2010, 00:51

Chyba powinieneś podejść do tematu w sposób: "jak się czuję i na ile mam siły i doświadczenia" jak czujesz się pewnie wiesz ze umiesz już sporo to kup CBR F3 (bardzo dobry mocny i żywotny motocykl) jeśli czujesz że boisz się większych i mocniejszych sprzętów to kup GPZ jest pomiędzy nimi odczuwalna różnica w mocy w stylu jazdy (pozycja, oddawani mocy, osiągi) tak ja bym podszedł do tematu...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Umbar » 15/1/2010, 21:07

Rozumiem,
dziękuję za dotychczasowe porady, jakby ktoś coś jeszcze znacznego miał mi do przekazania to chętnie poczytam. ;-)

Dało mi to wszystko do myślenia trochę - może to i lepiej.

"Gdzie się człowiek śpieszy tam się diabeł cieszy" ;D
Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
Umbar
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
Lokalizacja: Szczecinek

Postprzez danielsr » 16/1/2010, 12:55

Według mnie GPZ odpada, znudzi ci się po paru miesiącach, na starcie to idzie równo z tym jakaś dobra 125 w 2t. Ja bym brał honde:
1. żywotny silnik
2. mocny i płynnie oddający moc
3. w końcu to jest honda:p
danielsr
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21/8/2009, 19:50
Lokalizacja: Laszczyny

Postprzez warjatron » 16/1/2010, 13:15

ja bym wzial cebre: ladniejsza, zgrabniejsza, bardziej lanserska lepsze osiagi
<<< Całkowity Brak Rozumu 929 '01 >>>
Avatar użytkownika
warjatron
Świeżak
 
Posty: 224
Dołączył(a): 16/4/2007, 16:04
Lokalizacja: okolice i WuWua ;)

Postprzez miazga » 17/1/2010, 17:58

Jesli czujesz sie na silach to wez F3 tylko zwroc uwage ze na poczatek to zaskoczy Cie i to nie raz. Jesli nie czujesz sie na silach to kup jakas 500 a za reszte kup jakis dobry kask kurtale buty i rekawice bo to podstawa. BTW w tej F3 z linka dupa byla malowana!
Avatar użytkownika
miazga
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 15/2/2009, 13:25



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê