Honda CBR 600 F3 '98 czy Kawasaki GPZ 500S '01
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Honda CBR 600 F3 '98 czy Kawasaki GPZ 500S '01
Witam,
Mam dylemat odnośnie zakupu motocykla Honda CBR 600 F3 '98 czy Kawasaki GPZ 500S '01
Oto link do jednego i drugiego motoru:
http://www.allegro.pl/item876027475_kaw ... 2001r.html
http://www.allegro.pl/item879424897_hon ... emiec.html
Dodam iż byłby to mój pierwszy zakup z serii takich 'poważnych' maszyn. Wcześniej jeździłem na sprzętach typu MZ, Jawa 350 TS, Yamaha YBR 250.
Mam dylemat odnośnie zakupu motocykla Honda CBR 600 F3 '98 czy Kawasaki GPZ 500S '01
Oto link do jednego i drugiego motoru:
http://www.allegro.pl/item876027475_kaw ... 2001r.html
http://www.allegro.pl/item879424897_hon ... emiec.html
Dodam iż byłby to mój pierwszy zakup z serii takich 'poważnych' maszyn. Wcześniej jeździłem na sprzętach typu MZ, Jawa 350 TS, Yamaha YBR 250.
- Umbar
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
- Lokalizacja: Szczecinek
Jeśli to pierwsze poważne moto to z tych dwóch bier GPZ bo Honda juz troche potrafi więcej, mialem wiem;) ale zamiast GPZ polecałbym raczej GS500 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1675105 przykładowy tylko trzeba by go dobrze oblookać jak coś
Życie zaczyna się powyżej 200km/h, czasami w tym samym momencie sie kończy, jednak gdyby to było regułą każdy z Nas umarłby jako niemowlę... | | moja Diablica http://picasaweb.google.com/PiciuR1/R1# ... 3032004354
- PittR1
- Świeżak
- Posty: 92
- Dołączył(a): 23/6/2009, 17:13
- Lokalizacja: Pyzdry
jak parę kkm przejechałeś na tych motorkach co napisalas to mysle ze poradzisz sobie z f3 ale jezeli to tylko byly okazyjne przejażdżki to lepiej GPZ
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
954rr & RSV1000R
-
kogut. - Bywalec
- Posty: 561
- Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
- Lokalizacja: WLKP
Dzięki za poradę PittR1.
Nie ukrywam jednak też, że budżet mam lekko ograniczony, bo chciałbym jeszcze zakupić z czasem trochę niezbędnego sprzętu który umiliłby i zwiększył bezpieczeństwo jazdy.
Pozdrawiam!
Nie ukrywam jednak też, że budżet mam lekko ograniczony, bo chciałbym jeszcze zakupić z czasem trochę niezbędnego sprzętu który umiliłby i zwiększył bezpieczeństwo jazdy.
Pozdrawiam!
- Umbar
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
- Lokalizacja: Szczecinek
hej. jesli chodzi o te dwa motocykle to zalezy czego oczekujesz od motocykla. Ja na swoj pierwszy moto kupilem GPZ i jestem zadowolony z wyboru motocykl jezdzi przyzwoicie, nie poszlalejesz na nim na kole ale zlapiesz technike... jesli chodzi o "nauke" i wciagniecie sie w wieksze motocykle toja bym polecal GPZ. po za tym GPZ'ty nie maja wysilonych silnikow a co za tym idzie jezdzisz bezproblemowo i bezawaryjnie
- DAN V8
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 4/5/2009, 18:11
- Lokalizacja: Lublin
Cześć,
No wiadomo, GPZ się dużo różni od CBR chociażby mocą i zapewne też techniką prowadzenia itd.
Myślę, że głównie zależy mi nie tyle co na nie wiadomo jakich osiągach (choć z tego co czytałem o GPZ też ma w sobie ukrytego demona, bynajmniej ten model 60KM ) jak o naukę techniki jazdy na takim motocyklu podchodzącym już bardziej pod sprzęt sportowy aniżeli turystyk.
Bezawaryjność i koszty eksploatacji swoją drogą, wiadoma sprawa!
Pozdrawiam!
No wiadomo, GPZ się dużo różni od CBR chociażby mocą i zapewne też techniką prowadzenia itd.
Myślę, że głównie zależy mi nie tyle co na nie wiadomo jakich osiągach (choć z tego co czytałem o GPZ też ma w sobie ukrytego demona, bynajmniej ten model 60KM ) jak o naukę techniki jazdy na takim motocyklu podchodzącym już bardziej pod sprzęt sportowy aniżeli turystyk.
Bezawaryjność i koszty eksploatacji swoją drogą, wiadoma sprawa!
Pozdrawiam!
Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
- Umbar
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
- Lokalizacja: Szczecinek
Miałem GPZ i jest to super motocykl. Szybki i wygodny jak na sporta. Na GPZ wybrałem się na węgry (620km w jedną stronę) z 4 przystankami. Kolana zaczęły wysiadać po przejecaniu 500km. Nadgarstków nie czułem natomiast wcale. Moto super się trzyma drogi, po przejściu ze 125ccm na 500ccm (wersja 60km) to była rakieta + ma całkiem fajny zasięg (do ~280km). Jak dla mnie o wiele lepszy od GSa. Nie wiem czemu każdy tylko GSkę widzi. Jest paskudna GPZtka w dodatku jest chłodzona cieczą a GS powietrzem. Bierz zadbaną GPZ to pojeździsz i będziesz miał dużo frajdy z jazdy, chyba że ogarniesz 600ccm. Jednak różnica w mocy jest i to duża.
-
lonewolf - Bywalec
- Posty: 588
- Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48
Cześć,
Z góry dzięki za wypowiedzi.
Szczerze mówiąc i nie wstyd mi się do tego przyznać trochę 'obawiam' się tej CBR 600, po prostu. Wiadomo, rozsądek, bla bla bla. Każdy tak mówi i ja też to sobie wmawiam i tłumaczę. Rozumiem też powagę sytuacji i konsekwencje jakie mogły by za tym wszystkim iść. Ale to chyba też normalna sprawa, że do każdego sprzętu trzeba się przyzwyczaić.
Kiedyś przesiadka z Simsona 50 na Jawę 350TS też była przecież ogromną różnicą.
A jak wygląda sprawa prowadzenia się jednego i drugiego motoru, w czym tak na prawdę tkwi ta cała trudność z 600?
Pozdrawiam!
Z góry dzięki za wypowiedzi.
Szczerze mówiąc i nie wstyd mi się do tego przyznać trochę 'obawiam' się tej CBR 600, po prostu. Wiadomo, rozsądek, bla bla bla. Każdy tak mówi i ja też to sobie wmawiam i tłumaczę. Rozumiem też powagę sytuacji i konsekwencje jakie mogły by za tym wszystkim iść. Ale to chyba też normalna sprawa, że do każdego sprzętu trzeba się przyzwyczaić.
Kiedyś przesiadka z Simsona 50 na Jawę 350TS też była przecież ogromną różnicą.
A jak wygląda sprawa prowadzenia się jednego i drugiego motoru, w czym tak na prawdę tkwi ta cała trudność z 600?
Pozdrawiam!
- Umbar
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
- Lokalizacja: Szczecinek
W czym polega trudność? Głównie w tym, że nie wiele umiesz, nie masz doświadczenia, a pod tyłkiem tyle mocy ile wystarczy na napędzenie dwóch samochodów. Raz Ci się omsknie rączka na zakręcie i ciao bambini
najlepiej przeczytaj cały wątek: viewtopic.php?p=209115#209115
Przeczytaj artykuł o GPZ na ścigaczu, żebyś wiedział jakie ma bolączki w jakich rocznikach. Gdy sam szukałem GPZy to niestety porządnej sztuki w obrębie 200km nie udało mi się w ciągu miesiąca znaleźć. Także dla mnie jednym minusem była dostępność części zamiennych w małej kasie i porządnego moto.
Drugi minus to owiewki- przy założeniu, że walniesz jedną glebę na sezon, sklejanie owiewek będzie bólem.
Ktoś tam, gdzieś tam mi jeszcze podrzucił coś o obracających się panewkach, czy czymś takim w GPZ- ale może to mit?
Masz standardowy zestaw motocykli na pierwsze moto: GS500, GPZ500, ER5, CB500, XJ600, z czego gorąco polecam dwa ostatnie. Resztę kasy wkładasz w porządne ciuchy, licz tak 3-4 tysie. Po sezonie, lub dwóch przesiadasz się na coś innego, a ciuchy zostają. W przypadku CBR masz sporo większe szanse na szlifa, dzwona, lub trumnę, a jak wiadomo wszystko to kosztuje.
najlepiej przeczytaj cały wątek: viewtopic.php?p=209115#209115
Przeczytaj artykuł o GPZ na ścigaczu, żebyś wiedział jakie ma bolączki w jakich rocznikach. Gdy sam szukałem GPZy to niestety porządnej sztuki w obrębie 200km nie udało mi się w ciągu miesiąca znaleźć. Także dla mnie jednym minusem była dostępność części zamiennych w małej kasie i porządnego moto.
Drugi minus to owiewki- przy założeniu, że walniesz jedną glebę na sezon, sklejanie owiewek będzie bólem.
Ktoś tam, gdzieś tam mi jeszcze podrzucił coś o obracających się panewkach, czy czymś takim w GPZ- ale może to mit?
Masz standardowy zestaw motocykli na pierwsze moto: GS500, GPZ500, ER5, CB500, XJ600, z czego gorąco polecam dwa ostatnie. Resztę kasy wkładasz w porządne ciuchy, licz tak 3-4 tysie. Po sezonie, lub dwóch przesiadasz się na coś innego, a ciuchy zostają. W przypadku CBR masz sporo większe szanse na szlifa, dzwona, lub trumnę, a jak wiadomo wszystko to kosztuje.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
ja tez stalem przed wyborem GPZ500 a cos mocniejszego...i trafila sie CBR F2 w dobrej cenie...jezdzilem tylko 2 dni i trzeba bylo wstawic do garazu przed zima...
z tego co zauwazylem:
1. duza moc jak na pierwsze moto chociaz do 7-8tys jest w miare spokojnie
2. dobrze sie prowadzi i duzo lepiej prezentuje niz 500-tki
3. spory respekt do maszyny chociaz kusiii zeby odkrecic...
z tego co zauwazylem:
1. duza moc jak na pierwsze moto chociaz do 7-8tys jest w miare spokojnie
2. dobrze sie prowadzi i duzo lepiej prezentuje niz 500-tki
3. spory respekt do maszyny chociaz kusiii zeby odkrecic...
-
Boguc - Świeżak
- Posty: 212
- Dołączył(a): 17/4/2009, 18:43
- Lokalizacja: Wroclaw
Chyba powinieneś podejść do tematu w sposób: "jak się czuję i na ile mam siły i doświadczenia" jak czujesz się pewnie wiesz ze umiesz już sporo to kup CBR F3 (bardzo dobry mocny i żywotny motocykl) jeśli czujesz że boisz się większych i mocniejszych sprzętów to kup GPZ jest pomiędzy nimi odczuwalna różnica w mocy w stylu jazdy (pozycja, oddawani mocy, osiągi) tak ja bym podszedł do tematu...
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Rozumiem,
dziękuję za dotychczasowe porady, jakby ktoś coś jeszcze znacznego miał mi do przekazania to chętnie poczytam.
Dało mi to wszystko do myślenia trochę - może to i lepiej.
"Gdzie się człowiek śpieszy tam się diabeł cieszy" ;D
dziękuję za dotychczasowe porady, jakby ktoś coś jeszcze znacznego miał mi do przekazania to chętnie poczytam.
Dało mi to wszystko do myślenia trochę - może to i lepiej.
"Gdzie się człowiek śpieszy tam się diabeł cieszy" ;D
Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
- Umbar
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
- Lokalizacja: Szczecinek
Według mnie GPZ odpada, znudzi ci się po paru miesiącach, na starcie to idzie równo z tym jakaś dobra 125 w 2t. Ja bym brał honde:
1. żywotny silnik
2. mocny i płynnie oddający moc
3. w końcu to jest honda:p
1. żywotny silnik
2. mocny i płynnie oddający moc
3. w końcu to jest honda:p
- danielsr
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 21/8/2009, 19:50
- Lokalizacja: Laszczyny
Jesli czujesz sie na silach to wez F3 tylko zwroc uwage ze na poczatek to zaskoczy Cie i to nie raz. Jesli nie czujesz sie na silach to kup jakas 500 a za reszte kup jakis dobry kask kurtale buty i rekawice bo to podstawa. BTW w tej F3 z linka dupa byla malowana!
-
miazga - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 15/2/2009, 13:25
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości