Optymalny rozmiar opony
Posty: 33
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Piet_er możesz założyć 120/70 jest to bardziej sportowy rozmiar wyższy profil pomoże zmieniać kierunki, oczywiście wyższa opona trochę zmienia geometrię na niekorzyść zwrotności, ale możesz to wyrównać podnosząc lagi w pułkach.
Co tyłu kapcie 180 na feldze od 190 nie poprawią zwrotności guma 190/50 ma rzeczywiście bardziej płaski profil ale 180/55 na za szerokiej feldze też się rozpłaszczy.
190 większą powierzchnią przylega do podłoża w zakręcie, ale jest cięższa dlatego stosuje się ją w dużych silnikach o dużym momencie.
Jeżeli zależy ci na poprawie zwrotności załóż 190/55 zamiast 190/50 będzie miała profil jak 180 i przyczepność 190-tki, tylko musisz pamiętać, że to wydłuży przełożenia. Będziesz musiał to zniwelować innym rozmiarem zębatek.
W tym przypadku 190 na pewno ma lepszą przyczepność niż 180, każdy kto twierdzi inaczej powinien powtórzyć fizykę szkoły podstawowej.
Co tyłu kapcie 180 na feldze od 190 nie poprawią zwrotności guma 190/50 ma rzeczywiście bardziej płaski profil ale 180/55 na za szerokiej feldze też się rozpłaszczy.
190 większą powierzchnią przylega do podłoża w zakręcie, ale jest cięższa dlatego stosuje się ją w dużych silnikach o dużym momencie.
Jeżeli zależy ci na poprawie zwrotności załóż 190/55 zamiast 190/50 będzie miała profil jak 180 i przyczepność 190-tki, tylko musisz pamiętać, że to wydłuży przełożenia. Będziesz musiał to zniwelować innym rozmiarem zębatek.
W tym przypadku 190 na pewno ma lepszą przyczepność niż 180, każdy kto twierdzi inaczej powinien powtórzyć fizykę szkoły podstawowej.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Fajnie, że "przerzucanie" będzie łatwiejsze... Jak w pochyleniu motor Ci odleci to się nie zdziw. Konstruktorzy dokładnie obliczyli jakie opony są optymalne z przodu i z tyłu dla danego motocykla. Tak więc należy stosować rozmiar podany w manualu.
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
Drifte napisał(a):Przyczepność to logiczne, że lepsza, ale chodzi o łatwiejsze przerzucanie motocykla w zakrętach na oponie 180, aniżeli na 190.
No więc jak założysz tą 180 na felgę po 190-tce, to nie będzie łatwiejsze.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
To tak jak z klientami w hipermarkecie, kiedyś pracowałem na elektromedia/agd. Wpada klientka z mężem i się pyta:
- [...] czy ta pralka jest dobra
Patrzę na nią i widzę, wystarczy moje słowo: (tak ta pralka jest bardzo dobra) i ją bierze, wiem to.
Cóż.. mój przekorny charakter, chciał się z nią podroczyć - naiwna do kwadratu uwierzy w to co zechcę. Powiedziałem więc, że nie mam zielonego pojęcia hehehe
po minucie rozmowy i tak ja kupiła
Ciemny lud wszystko kupi, najważniejsza jest chęć by w coś uwierzyć. Coś co prawda może być, ale nie koniecznie. I tak zrobisz jak zechcesz, a Twoje zachowanie jest typowe, szukasz tylko potwierdzenia choćby 100 osób powie NIE, i tak uwierzysz w jedno TAK
Kolega wyżej mówi, że na 190 mu lepiej, ale domyślam się, że śmiga K4 - a tam właśnie dedykowana opona na tył to 190/50, więc jeśli śmigał na 180 to rozmiar z kolei był za mały... Tak więc to potwierdza naszą teorię.
- [...] czy ta pralka jest dobra
Patrzę na nią i widzę, wystarczy moje słowo: (tak ta pralka jest bardzo dobra) i ją bierze, wiem to.
Cóż.. mój przekorny charakter, chciał się z nią podroczyć - naiwna do kwadratu uwierzy w to co zechcę. Powiedziałem więc, że nie mam zielonego pojęcia hehehe
po minucie rozmowy i tak ja kupiła
Ciemny lud wszystko kupi, najważniejsza jest chęć by w coś uwierzyć. Coś co prawda może być, ale nie koniecznie. I tak zrobisz jak zechcesz, a Twoje zachowanie jest typowe, szukasz tylko potwierdzenia choćby 100 osób powie NIE, i tak uwierzysz w jedno TAK
Majkel22 napisał(a):Ja na koncówkę tego sezonu miałem własnie 180 załozoną i powiem ze odczułem różnicę w porównaniu do 190, lepiej mi było na 190.
Kolega wyżej mówi, że na 190 mu lepiej, ale domyślam się, że śmiga K4 - a tam właśnie dedykowana opona na tył to 190/50, więc jeśli śmigał na 180 to rozmiar z kolei był za mały... Tak więc to potwierdza naszą teorię.
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
Mogę potwierdzić to co piszą koledzy ,żeby nie zmieniać rozmiaru opon zalecanych przez producenta. Przetestowałem to na SV650,a mianowicie trafiła mi się kiedyś opona po jednym wyścigu w atrakcyjnej cenie i ją łyknąłem. Miała co prawda 150 zamiast 160,ale też się nasłuchałem, że węższe są zwrotniejsze,więc w czym problem.Otóż jest. Rozmiar opony jest dostosowany do felgi i takie zamiany nie poprawiają prowadzenia moto.
W moim przypadku mimo dobrej przyczepności opony,wyraźnie wcześniej kończyła się granica pochylenia motocykla w zakręcie. Oponę bez problemu można bylo "zamknąć" na mieście.
A pierwsza przejażdżka,o mały włos nie skończyła by się na wysokim krawężniku,choć do pewnej granicy opona trzymała faktycznie dobrze.
Szczerze nie polecam takich eksperymentów jeśli ktoś chce ostro polatać.
W moim przypadku mimo dobrej przyczepności opony,wyraźnie wcześniej kończyła się granica pochylenia motocykla w zakręcie. Oponę bez problemu można bylo "zamknąć" na mieście.
A pierwsza przejażdżka,o mały włos nie skończyła by się na wysokim krawężniku,choć do pewnej granicy opona trzymała faktycznie dobrze.
Szczerze nie polecam takich eksperymentów jeśli ktoś chce ostro polatać.

--------------------------------
Junak M10 i SV ten wiekszy
Junak M10 i SV ten wiekszy

-
Berbim - Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 8/11/2009, 10:44
- Lokalizacja: pków tryb
Witam
Chciabym sie zapytac czy ktos jezdzil gsx-r 750 k4 na oponie190/50 bo teraz jezdze na 180/55 a chciabym wstawic 190/50 tego samego producenta battlax bt 014
Chciabym sie zapytac czy ktos jezdzil gsx-r 750 k4 na oponie190/50 bo teraz jezdze na 180/55 a chciabym wstawic 190/50 tego samego producenta battlax bt 014
- cbr 1000rr
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 30/12/2009, 16:21
cbr 1000rr napisał(a):Witam
Chciabym sie zapytac czy ktos jezdzil gsx-r 750 k4 na oponie190/50 bo teraz jezdze na 180/55 a chciabym wstawic 190/50 tego samego producenta battlax bt 014
Wstawiaj 190, co prawda straci trochę na poręczności, ale laski będą lały po gaciach widząc takiego szerokiego kapcia.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
cichy napisał(a):cbr 1000rr napisał(a):Witam
Chciabym sie zapytac czy ktos jezdzil gsx-r 750 k4 na oponie190/50 bo teraz jezdze na 180/55 a chciabym wstawic 190/50 tego samego producenta battlax bt 014
Wstawiaj 190, co prawda straci trochę na poręczności, ale laski będą lały po gaciach widząc takiego szerokiego kapcia.
Każdy traci w końcu cierpliwość
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
Posty: 33
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości