Zobacz wÄ…tek - Optymalny rozmiar opony
NAS Analytics TAG

Optymalny rozmiar opony

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Optymalny rozmiar opony

Postprzez Drifte » 29/12/2009, 13:57

Cześć. Chciałbym się Was zapytac o optymalny rozmiar opony do GSXR 1000 rocznik 2003. Wiadomo, ze seryjnie wychodził z oponą 190, jednakże słyszałem już od kilku ludzi, że lepszą oponą jest 180tka, gdyż 190 jest zwyczajnie za szeroka i podczas pochyłu tył może uciekać. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat ?
Drifte
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 13/9/2009, 13:21


Postprzez kÅ‚osiakR6 » 29/12/2009, 14:41

Konstruktorzy mieli powody dlaczego załozyli 190 i nie proboj byc od nich madrzejszy. Sztab ludzi pracował nad tym aby było jak najlepiej
r6 99r

cmentarze są pełne zajebistych kierowców...
kłosiakR6
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 16/6/2008, 09:03
Lokalizacja: warszawa


Postprzez wasil1993p » 29/12/2009, 15:36

no pewnie że tak. nie poprawiaj fabryki i lataj na 190.
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
Avatar użytkownika
wasil1993p
Bywalec
 
Posty: 765
Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Invi » 29/12/2009, 15:39

Tym bardziej że szersza opona na pewno nie sprawi że tył zacznie uciekać :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez teoysta » 29/12/2009, 17:51

180-190 niewielka różnica. Szukaj dobrej opony, w dobrej cenie.
Avatar użytkownika
teoysta
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02

Postprzez Dandi93 » 29/12/2009, 18:30

Uwierz mi że różnica może być spora. Ja nigdy fabryki w takich sprawach nie poprawiam. Nie po to ktoś myślał i dobrał opone aby było źle
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez wasil1993p » 29/12/2009, 18:35

niwy napisał(a):A jak to jest z Indeksami opon?
Do mojego motocykla ( FZS 600 ) zalecane są opony o indeksie W ( do 270 km/h ) .. motocykl tyle nie pojedzie a szybka jazda też nie jest moją domeną. Czym różnią się opony tego samego rozmiaru i firmy jeżeli mają indeks np: H ( do 210km/h ).
Czy to ich jedyna różnica? Bo cenowa na pewno.

Jeżeli nie przekraczasz prędkości 210km/h to śmiało możesz założyć o indeksie H
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
Avatar użytkownika
wasil1993p
Bywalec
 
Posty: 765
Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez icid » 29/12/2009, 19:00

Invinciblee napisał(a):Tym bardziej że szersza opona na pewno nie sprawi że tył zacznie uciekać :P
Niezłe herezje piszesz :D Proponuje ci założyć szerszą gumę na tył i zobaczysz co się będzie działo. Ja kiedyś dałem się w to wmanewrować to mi klocka w d...... ściskało przed każdym zakrętem bo tył moto sobie żył własnym życiem.
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez Traperoso » 29/12/2009, 19:46

Nikt nigdy nie dodaje, że przednia guma musi być dopasowana do tylnej (to oczywiste, ale nie dla każdego), a to jest przecież mega istotne. Teoretycznie można założyć szerszą gumę do każdego motocykla pod warunkiem, że zamieni się też przednią na szerszą - odpowiednią. Dochodzi do tego fakt, że szersza guma może się inaczej układać na feldze niedostosowanej do tego i z takich manewrów nic nie wyjdzie, pomimo, że teoretycznie można.

Lepiej nie kombinować bo po co? Najlepiej trzyma na dedykowanych rozmiarach opon. Nie rozumiem ludzi którzy tak kombinują, jakiś kompleks? Weź sobie człowieku kup mięciutkie gumy i wymieniaj co 5000km, będzie tak dobrze że nie postawisz motocykla na koło bo się gumy przylepią do asfaltu :D:D:D
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Invi » 29/12/2009, 20:57

icid napisał(a):
Invinciblee napisał(a):Tym bardziej że szersza opona na pewno nie sprawi że tył zacznie uciekać :P
Niezłe herezje piszesz :D Proponuje ci założyć szerszą gumę na tył i zobaczysz co się będzie działo. Ja kiedyś dałem się w to wmanewrować to mi klocka w d...... ściskało przed każdym zakrętem bo tył moto sobie żył własnym życiem.


Nie wiem. Na zdrowy rozum szersza guma powinna trzymać lepiej (większa powierzchnia styku z asfaltem), ale nigdy nie miałem takich głupich pomysłów żeby to empirycznie sprawdzić :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Ernesto » 29/12/2009, 21:17

chłopaki nie kombinujcie, motocykl ma fabryczne rozmiary opon które były testowane przez konstruktorów i takich rozmiarów trzeba się trzymać. To nie było jakieś widzi-mi-się i ktoś nie powiedział że takie ma być bo tak. To seria testów i obliczeń sprawiła że taki rozmiar jest najodpowiedniejszy
Ernesto
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5/12/2009, 13:08
Lokalizacja: Wożuczyn

Postprzez icid » 29/12/2009, 21:37

Na prostych ekstra ale moto nie jest do śmigania po torach :)
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez Ernesto » 29/12/2009, 21:39

każdy stara się produkować motocykle jak najbardziej idiotoodporne, jeśli ktoś wyjeżdża na tor to chyba jest już choć minimalnie obeznany w jeździe i sam potrafi dobrać sobie oponę.
Ernesto
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5/12/2009, 13:08
Lokalizacja: Wożuczyn

Postprzez Drifte » 29/12/2009, 21:48

Wieta, w sumie chodziło w pytaniu o to, czy to prawda, z tego co pisze wynika że nie. Takim prostym zabiegiem, zmiany opony na SZERSZE ( nie sliki, ani semi sliki ) w Corvettach diametralnie poprawia się przyspieszenie, bodajże w granicach 1 sekundy na 402.5m Oczywiscie po motorze się nie spodziewałem jakiegoś sprintu, bardziej chodziło mi o łatwiejsze przerzucanie motoru w zakrętach na którejś z tych opon.
Drifte
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 13/9/2009, 13:21

Postprzez piet__er » 29/12/2009, 22:10

no dobra Panowie a co z takim fantem ze w zx 6R 01 fabrycznie powinienem miec przód 120/ 65 a takiego rozmiaru juz prawie nie idzie dostac???

i co teraz zrobic?? zakladac 120/70 czy 120/60 ???
piet__er
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 14/12/2009, 18:03

Postprzez Genji » 30/12/2009, 09:00

Drifte napisał(a):Wieta, w sumie chodziło w pytaniu o to, czy to prawda, z tego co pisze wynika że nie. Takim prostym zabiegiem, zmiany opony na SZERSZE ( nie sliki, ani semi sliki ) w Corvettach diametralnie poprawia się przyspieszenie, bodajże w granicach 1 sekundy na 402.5m Oczywiscie po motorze się nie spodziewałem jakiegoś sprintu, bardziej chodziło mi o łatwiejsze przerzucanie motoru w zakrętach na którejś z tych opon.



Odpowiedź brzmi - bzdury Ci wkręcają.
Szersza opona nie "zarzuca na zakrętach" - jest jednak bardziej wymagająca szczególnie na nierównościach takich jak koleiny. Zasada jest taka: im szerzej tym mniej poręcznie w kwestii manewrów.
W sporcie szersza opona to większa pow. styku z nawierzchnią a tym samym lepsza przyczepność, pewniejsze prowadzenie. Tyle.
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Avatar użytkownika
Genji
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 508
Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez cichy » 30/12/2009, 09:46

Piet_er możesz założyć 120/70 jest to bardziej sportowy rozmiar wyższy profil pomoże zmieniać kierunki, oczywiście wyższa opona trochę zmienia geometrię na niekorzyść zwrotności, ale możesz to wyrównać podnosząc lagi w pułkach.

Co tyłu kapcie 180 na feldze od 190 nie poprawią zwrotności guma 190/50 ma rzeczywiście bardziej płaski profil ale 180/55 na za szerokiej feldze też się rozpłaszczy.
190 większą powierzchnią przylega do podłoża w zakręcie, ale jest cięższa dlatego stosuje się ją w dużych silnikach o dużym momencie.

Jeżeli zależy ci na poprawie zwrotności załóż 190/55 zamiast 190/50 będzie miała profil jak 180 i przyczepność 190-tki, tylko musisz pamiętać, że to wydłuży przełożenia. Będziesz musiał to zniwelować innym rozmiarem zębatek.

W tym przypadku 190 na pewno ma lepszą przyczepność niż 180, każdy kto twierdzi inaczej powinien powtórzyć fizykę szkoły podstawowej.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Drifte » 30/12/2009, 10:02

Przyczepność to logiczne, że lepsza, ale chodzi o łatwiejsze przerzucanie motocykla w zakrętach na oponie 180, aniżeli na 190.
Drifte
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 13/9/2009, 13:21

Postprzez Traperoso » 30/12/2009, 13:20

Fajnie, że "przerzucanie" będzie łatwiejsze... Jak w pochyleniu motor Ci odleci to się nie zdziw. Konstruktorzy dokładnie obliczyli jakie opony są optymalne z przodu i z tyłu dla danego motocykla. Tak więc należy stosować rozmiar podany w manualu.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez cichy » 30/12/2009, 13:26

Drifte napisał(a):Przyczepność to logiczne, że lepsza, ale chodzi o łatwiejsze przerzucanie motocykla w zakrętach na oponie 180, aniżeli na 190.


No więc jak założysz tą 180 na felgę po 190-tce, to nie będzie łatwiejsze.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê