Kamusial napisał(a):A do czego Ci ten motocykl ma służyć?
Ile km już przejechałeś?
Czytałeś temat z ankietą o 500?
Czytałeś temat o pierwszym motocyklu, porównania tych moto na scigacz.pl?
Wolisz nakedy, czy S?
Na CB nie siedziałem, za to słyszałem wiele dobrego.
Na GSie myślę, że miałbyś za mało miejsca i osobiście nigdy mi ten motocykl nie podszedł z uwagi na małe gabaryty, co nie znaczy, że nie jest wart uwagi.
Bardzo lubię 90 V-twina w SVce. Niestety do 2003 roku padały w tym silniku panewki (szczególnie od gumowania), a za 7500 tylko na takiego możesz liczyć (sprzed 2003). Nie wiem jaka pozycja jest na wersji naked, ale w S mógłbyś mieć ciut za ciasno.
Następny typ to XJ600- powinieneś się zmieścić.
A tak na poważnie, to myślę że powinieneś przy swoich gabarytach pomyśleć o Bandicie.
Swoją droga, proponowałbym Ci zapisać się na jakieś jazdy doszkalające/jazdy próbne na większych pojemnościach (600). Po kilku godzinach obcowania z większą mocą można się do niej przyzwyczaić i nagle okazuje się, że te 50KM to będzie jednak za mało.
Czy wybierzesz większą moc, czy nie zależy tylko od Ciebie. Ogólnie na forum jest z tego co widzę podział na tych, którzy polecają 500 na pierwsze moto i takich, którzy uważają, że warto brać większe pojemności, co by się w połowie sezonu nie znudziły (zarówno z uwagi na moc, jak i możliwości zawieszenia, hamulców, gabarytów itd).
Osobiście wychodzę z założenia, że ogólnie szanse na śmierć na motocyklu są spore. Natomiast przyrost prawdopodobieństwa wypadku pomiędzy 500, a 600 jest akceptowalny wobec tego o ile więcej te motocykle oferują. Dlatego polecam już mocniejsze motocykle na początek. Czy ty akceptujesz większe ryzyko zależy, jak pisałem, od Ciebie.
1. Moto ma służyć na razie do codziennych rekreacyjnych przejazdów (czyli nic konkretnego) potem na późną wiosnę(maj) zacznę chyba do szkoły jeździć (40km w jedną stronę). Potem jakieś dłuższe wypady, z kolegą wybieramy sie we wrześniu do Berlina. Ale to odległe plany.
2. łącznie jakoś 30-40tyś km przejechałem (w tym licząc 125cm3 to 4-5tyś km na varadero i 500km na NSR kuzyna)
3. tematu z 500 nie czytałem
4.o pierwszym moto czytałem 10 pierwszych i 10 ostatnich stron ale za wiele sie nie dowiedziałem bo większość pyta i mówi o motorach które mnie nie interesują crosy, choppery, nakedy i ścigacze
5. nie lubię nakedów bo nie lubię jak mi wieje i ściąga
osobiście wole turyste i gdybym tylko miał hajs to bym brał bez zastanowienia varadero 1000 ale kaska odkłada ją na potem
6. o GS słyszałem dużo minusów
7. Jeśli chodzi o SVke do 2003r. to jeśli chodzi o te panewki, to nie bardzo jeszcze kumam wasz jednośladowy slang. Ale gumowanie to chyba chodzi o jazdę na kole ? To przez smarowanie w pionie ? To raczej mnie nie kręci, bo szanuje sprzęt który kupuje za własne PLNy i wole sie nie rozbijać i nie zbierać potem motocykla o ile ujdę z życiem.
8. Co do wersji SVki to na pewno nie kupowałbym tej S
tylko tÄ… naked z szybkÄ…
9. a XJ600 nie podoba mi się w ogóle