Jaki jest bezpieczny przebieg motocykla?
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jaki jest bezpieczny przebieg motocykla?
Witam,
przez prawie siedem lat powstrzymywałem się od jazdy motocyklem. Teraz powróciłem do "procederu". Mam zamiar nabyć yamahe r1. Jest to motor na, którym jeździłem jako ostatnim. I tu pragnę przejść do sedna sprawy, jaka jest trwałość dla tych motocykli. Widziałem już kilka śmietników z przebiegiem 20 kkm oraz kilka bardzo zadbanych z przebiegiem 40-50 kkm. Czy jest sens na to zwracać uwagę? Jeśli tak, to jakiej granicy nie należy przekraczać?
przez prawie siedem lat powstrzymywałem się od jazdy motocyklem. Teraz powróciłem do "procederu". Mam zamiar nabyć yamahe r1. Jest to motor na, którym jeździłem jako ostatnim. I tu pragnę przejść do sedna sprawy, jaka jest trwałość dla tych motocykli. Widziałem już kilka śmietników z przebiegiem 20 kkm oraz kilka bardzo zadbanych z przebiegiem 40-50 kkm. Czy jest sens na to zwracać uwagę? Jeśli tak, to jakiej granicy nie należy przekraczać?
- milek1
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 1/10/2009, 19:33
Bezpieczny przebieg w moto jest gdy nie jest kręcony. Tak jak mówisz widziałeś śmietniki z przebiegiem 20tyś km, ten przebieg był prawdopodobnie na liczniku.
Stan licznika to ostatnia rzecz na jaką należy patrzeć przy wyborze moto. Czasami lepiej kupić taki co ma nabite 50tyś i jest w dobrym stanie niż z wątpliwym 20tyś.
Stan licznika to ostatnia rzecz na jaką należy patrzeć przy wyborze moto. Czasami lepiej kupić taki co ma nabite 50tyś i jest w dobrym stanie niż z wątpliwym 20tyś.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
milek1 napisał(a):to ile sportowy litr teoretycznie przejedzie?
ja mam już 95 000 i ciągle zapie.....la



Kawasaki Ninja ZX-10R 2006 rok
-
TroyaN1984 - Świeżak
- Posty: 279
- Dołączył(a): 16/5/2006, 09:23
- Lokalizacja: Elk/ Białystok
Widziałem Yamahę TDM ze stanem licznika 98 000km (motor z 2002 roku) wyglądała jakby miesiąc temu motor był kupiony. Jeśli ktoś normalnie eksploatuje nawet wyżyłowany silnik w motocyklach sportowych to przebeig rzędu 100 tys km nie ma dla silnika problemu bo tyle zazwyczaj mają przejechane motory sciągane przez złomiarzy z ustawionymi licznikami na 20-30 tys km.
Ludzi normalnie pogieło, mają innych za totalnych kretynów którzy szybko łykają, że każdy motor 10 letni przejechał co najwyżej 30 tys km.
Rozmawiałem ostatnio z miłym Słowakiem, starszy pan popierdzielający na Ducati. Motorek ma 2 lata i 40 tys na liczniku.
W ogóle nawet nie lukajcie na przebiegi motocykli, chyba, że są udokumentowane w firmowych serwisach bo pieczątkę z byle jakiego serwisu to i ja mogę za flaszkę załatwić. Jak motor jeździł i ile przejechał na pierwszy rzut oka widać po kolektorach wydechowych
Ludzi normalnie pogieło, mają innych za totalnych kretynów którzy szybko łykają, że każdy motor 10 letni przejechał co najwyżej 30 tys km.
Rozmawiałem ostatnio z miłym Słowakiem, starszy pan popierdzielający na Ducati. Motorek ma 2 lata i 40 tys na liczniku.
W ogóle nawet nie lukajcie na przebiegi motocykli, chyba, że są udokumentowane w firmowych serwisach bo pieczątkę z byle jakiego serwisu to i ja mogę za flaszkę załatwić. Jak motor jeździł i ile przejechał na pierwszy rzut oka widać po kolektorach wydechowych
lepiej się spóźnić na tym świecie, niż na tamtym być za wcześnie
dziadkowo pozdrawiam
dziadkowo pozdrawiam
- dziadek_XL
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/7/2009, 09:48
Mój R1 2003 miał 0k 50 tkm. kiedy go "popsułem" mocną glebą- umarł na zawsze, był w stanie conajmniej db.- prawie zero zuzycia oleju, itd. mimo wielokrotnego używania na torze. Choc po kazdym pałowaniu, wymiana środków smarnych ,filtrów itd. wczesniej niz zaleca fabryka, dała własciwy efekt. Generalnie: jak dbasz tak masz. Trzeba miec pojęcie na co głównie zwracać uwagę przy kupnie używki, jesli to masz ,zycze powodzenia- mozliwe wyrwanie erłana w sensownym stanie
- torowiec
- Świeżak
- Posty: 401
- Dołączył(a): 16/2/2007, 10:36
- Lokalizacja: Gorny Slask
kolejny temat z przebiegiem w tle.
Tak jak już wcześniej mówili koledzy nie liczy się stan licznika, ale sposób w jaki był eksploatowany i serwisowany przez wcześniejszych użytkowników.
W Polsce i tak motocykle mają nie więcej niż 25tys. km.
Taki system.
Dlatego nie patrz na przebieg tylko na stan.
Tak jak już wcześniej mówili koledzy nie liczy się stan licznika, ale sposób w jaki był eksploatowany i serwisowany przez wcześniejszych użytkowników.
W Polsce i tak motocykle mają nie więcej niż 25tys. km.
Taki system.
Dlatego nie patrz na przebieg tylko na stan.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
tak samo jak motocykl kręcony ale z głową, bedzie jeździł dłużej niz uzytkowany spokojnie bez pojecia tak samo przebieg mały może oznaczać szybszą śmierć pieca w nieodpowiednich rękach niz duży w motocyklu o który dba się jak należy... zresztą większość przebiegów w 10 letnich sprzetach rzedu 20-30tys i tak jest kręcona
Życie zaczyna się powyżej 200km/h, czasami w tym samym momencie sie kończy, jednak gdyby to było regułą każdy z Nas umarłby jako niemowlę... | | moja Diablica http://picasaweb.google.com/PiciuR1/R1# ... 3032004354
- PittR1
- Świeżak
- Posty: 92
- Dołączył(a): 23/6/2009, 17:13
- Lokalizacja: Pyzdry
Dziekuje Panowie za porady. Generalnie utwierdziliście mnie w moim przeświadczeniu. Może jeszcze tylko prośba o kilka porad na co zwrócić uwagę, gdyż po raz pierwszy kupuję używany motocykl. Oczywiście platiki prześwietlam zawsze.
- milek1
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 1/10/2009, 19:33
opcja Szukaj dobra rzecz => http://www.scigacz.pl/Na,co,zwracac,uwa ... a,277.html
Życie zaczyna się powyżej 200km/h, czasami w tym samym momencie sie kończy, jednak gdyby to było regułą każdy z Nas umarłby jako niemowlę... | | moja Diablica http://picasaweb.google.com/PiciuR1/R1# ... 3032004354
- PittR1
- Świeżak
- Posty: 92
- Dołączył(a): 23/6/2009, 17:13
- Lokalizacja: Pyzdry
milek1 napisał(a):Dziekuje Panowie za porady. Generalnie utwierdziliście mnie w moim przeświadczeniu. Może jeszcze tylko prośba o kilka porad na co zwrócić uwagę, gdyż po raz pierwszy kupuję używany motocykl. Oczywiście platiki prześwietlam zawsze.
Odrzucaj też motocykle ktore ktoś posiadał raptem kilka tygodni lub parę miesięcy, to tzw sprzety przechodnie przy ktorych właściciel cieszy się bardziej gdy go sprzeda niż gdy go zakupował

Przewaliłem już z kilkadziesiat motorów które niby warte były zakupu, jeden był wart, ale się spóźniłem psia mać

lepiej się spóźnić na tym świecie, niż na tamtym być za wcześnie
dziadkowo pozdrawiam
dziadkowo pozdrawiam
- dziadek_XL
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/7/2009, 09:48
Większość R1 w PL ma najechane powyżej 50tkm. Zauważcie, że jak moto z 2000r. ma np. realną książkę serwisową prowadzona do końca to jego przebieg rzadko spada poniżej 40-50tysi. Bo to REALNY przebieg.
Polecam lekturę tego artykułu :
http://tk3city.net/cbr600f4i.html
Polecam lekturę tego artykułu :
http://tk3city.net/cbr600f4i.html
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Moja 98r ma 41tys ale to chyba tylko z tego względu, że rok stała we Włoszech i pajakami obrastała bo miała skrzynie zajechaną, ale przy tym przebiegu od zmiany do zmiany 200ml oleju i nic nie kopci więc widać nie zawsze przebieg decyduje o stanie silnika.
Życie zaczyna się powyżej 200km/h, czasami w tym samym momencie sie kończy, jednak gdyby to było regułą każdy z Nas umarłby jako niemowlę... | | moja Diablica http://picasaweb.google.com/PiciuR1/R1# ... 3032004354
- PittR1
- Świeżak
- Posty: 92
- Dołączył(a): 23/6/2009, 17:13
- Lokalizacja: Pyzdry
milek1 napisał(a):Dziekuje Panowie za porady. Generalnie utwierdziliście mnie w moim przeświadczeniu. Może jeszcze tylko prośba o kilka porad na co zwrócić uwagę, gdyż po raz pierwszy kupuję używany motocykl. Oczywiście platiki prześwietlam zawsze.
Jeżeli zamierzasz kupic używane moto musisz patrzeć na takie rzeczy jak czy silnik jest suchy i nie ma na nim wycieków patrz na kolektory w jakim są stanie to pozwoli ci mniej więcej obczaić czy moto było dużo jeżdżone. Najlepiej jeżeli będziesz mógł sam nim się przejechać i zdrowo go przegonić na każdym biegu to pozwoli ci sprawdzić czy przypadkiem skrzynia nie jest uszkodzona i nie ma ,,dziur,, miedzy biegami patrz na ramę czy nie ma ewentualnych pęknięć czy z zawieszenia nie kapie olej dobrze jeżeli moto pochodziło by na tyle długo aby mogło się rozgrzać i w tedy sprawdź jak będzie chodzić dobrze tez jeżeli spojzalbys na stan tarcz hamulcowych oraz w jakim stanie jest napęd łańcuch itd a i jeżeli będziesz już nim jechał pość kierownice w tedy sprawdzisz czy nie ściąga go na któraś stronę. i tak jak koledzy wyżej piszą nie zawsze należny patrzeć na stan licznika R1 przy przebiegu 50 tys to moto którym można śmiało jeszcze śmigać pod warunkiem ze miało odpowiedzialnego właściciela który należycie dbał o wszystkie podzespoły. z mojej strony to chyba tyle pozdrawiam
- draki18
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 19/10/2009, 18:40
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości