Zobacz wątek - przeróbka kierownicy w CBR 1000F - na turystyczną - jak?
NAS Analytics TAG

przeróbka kierownicy w CBR 1000F - na turystyczną - jak?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

przeróbka kierownicy w CBR 1000F - na turystyczną - jak?

Postprzez Tomekjan » 13/10/2009, 14:39

Witam, mam taka Hondzinę jak na foto poniżej i chciałem przerobić kierownicę na "turystyczną". Jako iż ostatnio zrobiłem w jedną stronę ok 300km i leżenie całym ciężarem na nadgarstkach mi średnio odpowiada. Czy jest jakiś bezpieczny sposób aby dorobić drugą kierownicę, zamienić od innego modelu lub jakiś inny sposób aby tego dokonać? Standardowo sa dwa uchwyty mocowane na zacisk. Może można to jakoś wygiąć (średni raczej pomysł), cos dospawać, włożyć drugą kierownice pojedynczą czy może cos innego? Robił kiedyś ktoś coś podobnego?

Obrazek (otwórz link)
Pozdrawiam.
Tomekjan
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie


Postprzez falconiforme » 13/10/2009, 19:38

Jeśli na turystyku bolą Ciebie ręce to masz nieodpowiednią pozycję. Jeśli chcesz coś poprawić to najlepiej zobacz Gilles Tooling który oferuje w pełni regulowane uchwyty (do zamówienia w TGmotor), z różnymi wysokościami. Niestety zabawka za 2000 zł.

A takie rzeczy o których piszesz robi się nawet w sportowych motocyklach (w sumie to nie wiem po co :P ).
http://www.zxforums.com/forums/buy-sell ... -bars.html
http://www.streetfightersinc.com/HandleBarRiserKits.htm
http://www.spieglerusa.com/cfm/sbk.cfm
http://cbrforum.com/forum/showthread.php?t=97243

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Gilles Tooling w Aprilia SL 1000
Obrazek
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze


Postprzez Tomekjan » 13/10/2009, 20:50

Dzięki, o to mi chodziło. Pierwsza fotka wyjaśniła mi wszystko. Można dorobić te dwa uchwyty trzymające kierownicę i zamocować je do istniejącego mocowania. Do tego już zwykła kierownica i będzie OK. Sądzę iż u frezera nie będzie to droższe niż z 50-100zł. Przez zimę pomyślę o tym a jeśli sie na coś zdecyduję to dam znać w tym poście co i jak :)
Pozdrawiam.
Tomekjan
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Postprzez zomodj » 13/10/2009, 21:54

niestety z dorobieniem uchwytu do istniejących zamocowań nic z tego nie będzie.... jedynie nowa półka bez mocowania clip-on, a pod kierownice sbk jest słusznym rozwiązaniem, co w przypadku jak masz cnc i oryginalna półkę w ręce nie jest wielkim problemem, adapter LSL powinien być nieco tańszy.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez Artur 666 » 13/10/2009, 22:45

falconiforme

ty to jestes gosc jedyny porzadny na tym forum oprócz mnie :)
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez falconiforme » 14/10/2009, 09:34

Zdążyłem przed dwoma stronami śmieci :D
Jakieś standardy i wzory trzeba wprowadzać. Jak zauważyłem zdjęcia wrzucone w temacie oszczędzają czas na klikanie. No i temat jakoś wygląda :D

W niektórych półkach da się zdjąć clip-on-y (uchwyty)
i wywiercić cztery otwory w półce na mocowanie pełnej kierownicy:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Tomekjan » 14/10/2009, 18:03

No dokładnie to miałem na myśli - czyli da się :wink: Tak jak napisałem wcześniej, kwestia dorobienia tych dwóch uchwytów, nawiercenia półki i wstawienia nowej kierownicy. Przez zimę pomyślę co i jak z tym fantem zrobić. Dziś mnie wzięło z nudów i zwaliłem wszystkie plastiki w celu ich oczyszczenia/odnowienia i moto zostało już trwale uziemione na zimę 8)

i oto nagusieńka Hondzinka :oops:

Obrazek (otwórz link)
Pozdrawiam.
Tomekjan
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Postprzez falconiforme » 14/10/2009, 19:19

A po co będziesz się męczył. Znajdź sklep w PL gdzie ci takie mocowanka przyślą. Podzwoń, pogoogluj i będzie profesjonalnie. Te pierdoły nie mogą kosztować wiele. Kierownica kosztuje chyba około 150zł. Za 250zł zamówisz przewód stalowy sprzęgła + hamulca o ile będzie potrzebny.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Tomekjan » 15/10/2009, 06:21

Zobaczymy co tam przez zimę uda sie zrobić. Z drugiej strony jak zobaczyłem te dwa uchwyty to przypomniał mi się użytkownik który sam to dorobił i mnie olśniło iż ja też posiadam cały sprzęt aby tego dokonać :wink: Kawałek aluminium lub innego stopu (o profilu ok 5x7x2cm - pełnego) nawiercić otwór pod kierownicę potem dwa do mocowania a na koniec przeciąć taśmówką przez otwór kierownicy. Podszlifować, wygładzić i będzie jak ze sklepu :wink: i to za przysłowiowe 5zł.
Pozdrawiam.
Tomekjan
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Postprzez Artur 666 » 15/10/2009, 12:02

ta twoja kierownica w orginale to za nisko nie jest
kierowniki tomaseli w larssonie nie sa drogie
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez Tomekjan » 16/10/2009, 12:49

Artur 666 napisał(a):ta twoja kierownica w orginale to za nisko nie jest


może i nie jest, ale śmignij 300km z prędkością ok 150 :oops: "leżąc" na nadgarstkach z pasażerem na plecach gdzie podczas hamowania wlatuje on na ciebie całą swoją masą to zmienisz zdanie :wink: Ale nie będziemy tego roztrząsać - dla mnie mogłaby być bardziej jak w jakimś krążowniku szos 8) Z drugiej strony myślę iż trzeba jechać wolniej albo zmienić moto to problem zniknie :oops:
Pozdrawiam.
Tomekjan
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Postprzez Czester » 16/10/2009, 13:26

Wolniejsza jazda tylko spotęguje problem. Nadgarstki odciążają się przy większych prędkościach bo wtedy wiatr odpycha Cię od kierownicy i wtedy nie opierasz się o nią tylko się jej trzymasz.

BTW jeśli masz odpowiednie narzędzia i chęci to nie widzę przeciwwskazań aby takie mocowania wykonać samemu. Koszta ograniczysz do przysłowiowych 5zł a do tego dojdzie satysfakcja, że sam to zrobiłeś.
Jak skończysz swoje dzieło to zapodaj foty.
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Tomekjan » 16/10/2009, 15:14

CzesterTX napisał(a):Wolniejsza jazda tylko spotęguje problem. Nadgarstki odciążają się przy większych prędkościach bo wtedy wiatr odpycha Cię od kierownicy i wtedy nie opierasz się o nią tylko się jej trzymasz.


no ale tak przy 80/100km/h to nie muszę leżeć na baku tylko można siedzieć jak na kozie i nadgarstki nie dostają tak bardzo :lol:
Pozdrawiam.
Tomekjan
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9/4/2009, 03:36
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Kiera turystyczna

Postprzez kargulvmax » 17/10/2009, 15:34

Ja kupiłem rok temu na allegro kierownice do CBR 1000F mocowane jek w orginale na rurach ale odsadzone wyzej jakie 7-8cm .Koszt 100zł 0 pierdologii.Poszukaj na necie ktos moze rozsprzedaje na czesci i ma taka kierownicę.Pozdr
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez limak14 » 17/10/2009, 16:36

Ja bym też radził poszukać CBR na sprzedaż z takimi kierami -> mój kolega ostatnio zamienił się ze sprzedającym i troche dopłacił (oddał oryginał a wziął LSLa) do X-a.
Czasem ludzie chcą zarobić na każdej części, a kupujący i tak nie zauważy czy była tam akcesoryjna kiera czy nie. Często robią tak z kominami.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

odnośnie kierownicy CBR 1000 F

Postprzez OLEK21GUTEK21 » 7/1/2015, 11:48

cześć i witam wszystkich na forum

odnośnie kierownicy dlaczego ma się wydawać soro kasy na coś w sensie wymiany półki górnej -po co
jest i produkowana była wersja CBR 1000 F z wózkiem bocznym i od tej własnie wersji posiadam kierownice

Kilka słów odnośnie pozycji jak i samej jazdy z taką zamocowaną kierownicą -jest rewelacyjnie wygodniejsza porównywalna z FJR1300 czyli można z czegoś zrobić coś komfortowego do tego wyższa turystyczna szyba stelaż z kuframi i nie widze sensu wydawać kasy na FJR1300 który jest motocyklem o wiele paliwożerny niż CBR 1000F nie bym zachwalał ,nie to mam na myśli,wiadomo nowsze nie oznacza zawsze lepsze ale cóż to kwestia gustu ,a o gustach głośno się nie mówi.

Z mojego skromnego punktu odniesienia ale to moje -mam to co chciałem mieć od sporego czasu i wystarcza w zupełności na moje wojaże dalsze bąć bliższe-a takie zmiany motocykla dobre są dla nadzianych kasą.
Tylko jak można się wypowiadać o motocyklu którego ma się przelotnie i za moment jest inny.
W każdym bąć razie CBR1000F zadomowi się na lata w moim posiadanu,o dziwo gdzie kolwiek jade -przejade wzrokiem jestem śledzony -nie wiem czy z zachwytu czy z zazdrości ale cóż to kwestia każdy ma swoje zdanie na ten temat
OLEK21GUTEK21
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 7/1/2015, 11:32



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê