A ja ciagle nosze sie z zamiarem powrotu do dawnej redakcji i znow posobaczenia sobie wszystkiego co wychodzi.
Prawda jest taka ze akurat Crisis jest po prostu gra malo ciekawa, z fabula pisana na kolanie (co napisal moj ex-redakcyjny kolega w recenzji kiedys) i jedynie grafika w niej jest w miare ladna (chociaz uwazam ze nie przelomowa, taki HL2 jest lepszy shadery ladniej wywazone grafika mniej cukierkowa i fizyka o niebo lepsza). Mozna to bylo zoptymalizowac po prostu, ruskie maja gierke ktora wazy parenascie kilo, grafika rozwala unreala 3 napisana jest w calosci w assemblu w karcie grafiki - da sie. Ale poooo co, za 20 lat beda maszyny na ktorych crisis nie przytnie ... Å‚ej tam
I tak tnie i tak, na 16 prockowej maszynie z 4rema kartami nvidii (najnowszymi 290) mimo ze ma 300 fps nadal potrafi mocno szarpnac wiec to nie wina maszyny ale kijowego silnika ktory nie ma za grosz optymalizacji.
Co do multi, owszem HL2 DM:Puzzle, to jest to
Kazdy kto ma Half Life 2, wejdzcie na HL2:DM poszukajcie serwerow z nazwami Jigsaw albo puzzle. Sa to mapki w ktorych gracze maja rozwiazac dosc skomplikowane problemy fizyczne. Poczatkowe poziomy sa proste, np rozbujac kontener zeby osoba przeszla, pozniej dwie musza sie podsadzic zeby wejsc na drugi dzwig i postawic most by... dalej jest jeszcze ciezej i jedynie myslenie i zreczne uzycie grav-guna daje mozliwosc ukonczenia 12 komnat i zaliczenia levelu. Jedna z barziej hardcore to wspinanie sie po niewidzialnych schodach, ktore widac jedynie jak ktos swieci z dolu. Min 5-8 osob w pelnym sychro moze tak swiecic latarkami zeby dalo sie przejsc mapke
Syberia - coz, klimat !!!! Na tym bazuje steampunk, robotyka oparta o maszyny zegarowe, cybernetyczne organizmy parowe, inteligencja konstruktów parowych (KI xd) polaczona z dobra i ciekawa akcja. Ta gra powinna byc dodawana do Dworca Perdido w empiku, po prostu.
A Kyrandia to juz zupelnie inna bajka, jedna z lepszych obok SpaceQuest i Sam&MAX przygodowek ktore wala humorem w kazda strone. Nie ma chwili w ktorej nie lezysz i nie gnijesz pod biurkiem sluchajac kolejnego speecha i tego co sie dzieje... Zreszta z kyrandii jest motyw z orzechem-na-nitce (pisownia oryginalna). Taaaa orzech-na-nitce polaczony z gwozdziem i butelka jest idealna wedka do polowu wegorzy w dokach albo Zabie
A zahipnotyzowana wiewiorka za pmoca orzecha-na-nitce moze byc skladnikiem kanapki albo czapka.
W Kindgom`o`Magic jest piekna scena lejaca z Dooma i Kyrandii. Stojac obok siedziby Wielkiego-Zlego-Takiego-Jak-Sauron Thidney patrzy na trupa wiszacego przy drzwiach i czyta kartke...
"Replika czlowieka-na-sznurku z dodakiem pomidorow. Swietnie odstrasza obnosnych handlarzy... zreszta kurcze, wiecie ze taki motyw nie przeszedl by w Niemczech ...? "
I na koniec inwokacja z Kingdoma...
"Trzy kolejki dla chochlikow, stolik numer cztery
Siedem duzych dla karzelkow z tylu pakamery
Dziewiec zbirom tuz przy wejsciu, Ciemny lord tez lyknie
.. a w czym mozna panu sluzyc zanim barman fiknie
- Szklanke zwyklej coli prosze, a druga bez cukru
jeszce jedan tej wisnowei ... i tak az do skutku"
Po prostu kiedys, gier bylo malo, czytalo sie ksiazki, inside jokes byly na porzadku dziennym... ciekawe ile osob teraz pamieta inwokacje Tolkiena i skojazylo by to z tym krotkim tekstem Thidneya wykonujacego 7-11 Quest ...
Oooohhhh you choose up Thidney
Oooooooo you choose up 7-11 Quest
7-11 is a traditional quest where u must rescure the dragon, steal the princess and kill the treasure