Regulator napięcia
			Posty: 11
			 • Strona 1 z 1
		
	
Regulator napięcia
Czy można podmieniać regulatory napięcia w motocyklach?
Czy charakterystyka ich jest taka sama w motocyklach?
				Czy charakterystyka ich jest taka sama w motocyklach?
Ongoing Success
			- 
				 
 falconiforme
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
1. Regulator można dopasować od innego moto. Ważne by moc alternatora w nowym moto nie była mniejsza [większa może być] od wymagań reglera. Nie można zastosować do alternatora o mniejszej mocy bo ulegnie uszkodzeniu
2. Można pod warunkiem zgodności Amperów reglera
z Ah akumulatora.
Np. akumulator 12V/16Ah to regler 12V/16A-minimum
Optymalne napięcie ładowania to 14,8V + - 0,5V.
Początkowo przy nie doładowanym akumulatorze będzie mniejsze.
Dodam tylko, że Ah akumulatora powinny być takie jak zalecane w ks. serwisowej dla danego typu moto.
				
					2. Można pod warunkiem zgodności Amperów reglera
z Ah akumulatora.
Np. akumulator 12V/16Ah to regler 12V/16A-minimum
Optymalne napięcie ładowania to 14,8V + - 0,5V.
Początkowo przy nie doładowanym akumulatorze będzie mniejsze.
Dodam tylko, że Ah akumulatora powinny być takie jak zalecane w ks. serwisowej dla danego typu moto.
Ostatnio edytowano 29/8/2009, 08:13 przez mirek65s, łącznie edytowano 3 razy
						
					
				
			- mirek65s
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
- Lokalizacja: łódzkie
a charakterystyka oddawania prądu nie ma znaczenia? każdy stator jest inaczej skonstruowany, dają różne napięcia, w szczególności różne natężenia ładowania....np. w NTV czy VFR mamy 25A przy 5k obr, myślę że w innych motocyklach taką wartość osiąga się sporo wyżej w szczególności w R4 gdzie przy 5k obr jest dość mały moment obr. i moc więc nie obciąża się aż tak silnika alternatorem przy tak niskich obrotach, tzn teoretyzuje na chłopski rozum.
				
			- 
				 
 zomodj
- Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33
Witam, widzę, że temat już jest to podepnę się z pytaniem- czy mogę zaszkodzić regulatorowi/akumulatorowi jeśli zbyt "odciążę" pobór prądu tzn diody zamiast żarówek itp, ewentualnie(hardcore) zero oświetlenia, czy coś trzeba wtedy zmieniać? czy samo się to reguluje? Bo natknąłem się  na taką wypowiedz w temacie "Regler cbr 600f3 pytanie (pilne)" :
 na takÄ… wypowiedz w temacie "Regler cbr 600f3 pytanie (pilne)" : 
No właśnie, zysk... Ciekawi mnie to, co byłoby gdybym jeździł cały czas bez świateł
  Ciekawi mnie to, co byłoby gdybym jeździł cały czas bez świateł  
				
			 na takÄ… wypowiedz w temacie "Regler cbr 600f3 pytanie (pilne)" :
 na taką wypowiedz w temacie "Regler cbr 600f3 pytanie (pilne)" : miki1406 napisał(a):U młodego w SC28 spaliło kostkę to zrobiliśmy tak... Najpierw polecieliśmy do sklepu komputerowego i kupiliśmy małą tubkę pasty termicznej... Tą daliśmy między regulator, a ramę. Oddało szokująco dużo ciepła... Dodatkowo założyliśmy oryginalną lampę. (Pomyślałem, że może zostaje jakiś nad zysk prądu, który grzeje regulator)
I po problemie... Regulator siÄ™ grzeje ale nic siÄ™ nie pali, ani nie przepala
No właśnie, zysk...
 Ciekawi mnie to, co byłoby gdybym jeździł cały czas bez świateł
  Ciekawi mnie to, co byłoby gdybym jeździł cały czas bez świateł  
- 
				 
 Michal_burnout
- Świeżak
- Posty: 101
- Dołączył(a): 4/5/2009, 21:04
- Lokalizacja: Mława
Witam, mam taki problem, że w R6 99r. zanikło mi ładowanie.
Jak sprawdzić, co jest tego przyczyną, podobno może to byc właśnie regulator napięcia, więc mam pytanie:
Jak sprawdzić, czy regulator jest sprawny, czy uszkodzony, można to zrobić jakims miernikiem????????????????
				
			Jak sprawdzić, co jest tego przyczyną, podobno może to byc właśnie regulator napięcia, więc mam pytanie:
Jak sprawdzić, czy regulator jest sprawny, czy uszkodzony, można to zrobić jakims miernikiem????????????????
- monek
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 19/7/2009, 18:16
- 
				 
 falconiforme
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
monek napisał(a):, można to zrobić jakims miernikiem????????????????
Można próbówką "długopis" z kabelkiem zakończonym uchwytem-żabką.
Na próbówce powinien być napis: 6V-12V-24V [koszt 11 zł].
Kabelek przypinamy do masy [rama, silnik], a końcem próbówki dotykamy
zacisku, drutu. Jeśli jest prąd, to próbówka zaświeci.
Próbówkę można kupić w sklepie moto., z narzędziami lub na stacji benz.
- mirek65s
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
- Lokalizacja: łódzkie
			Posty: 11
			 • Strona 1 z 1
		
	
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości



