VTR z Niemiec-jak sprawdzić, czy jest ogranicznik do 98km?
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
VTR z Niemiec-jak sprawdzić, czy jest ogranicznik do 98km?
Witam serdecznie!
Jako że to mój pierwszy post, to się przedstawię. Mam na imię Wojtek, mieszkam w Gliwicach. Mój ostatni motocykl to XT600 Tenere.
Teraz jestem o krok od kupienia Hondy VTR 1000f z 98roku przywieziona z Niemiec. Niestety obawiam się, że może mieć ograniczoną moc do ich przepisów z tamtych lat. Czy jest jakiś sposób, by to sprawdzić nie jadąc na hamownię? Jeśli wszystkie przeznaczone na tamten rynek były blokowane, to jakim podzespołem, i czy trudne/kosztowne jest odblokowanie? Jeśli ktoś posiada takie informacje, to bardzo prosze się nimi podzielić.
Ogólnie na temat VTR w polskim internecie jest naprawdę niewiele, jeśli jest tu jakiś użytkownik VTR to proszę o jakieś rady. W grę wchodzi też TL1000, ale opinie są chyba gorsze...
Pozdrawiam!
Wojtek
Jako że to mój pierwszy post, to się przedstawię. Mam na imię Wojtek, mieszkam w Gliwicach. Mój ostatni motocykl to XT600 Tenere.
Teraz jestem o krok od kupienia Hondy VTR 1000f z 98roku przywieziona z Niemiec. Niestety obawiam się, że może mieć ograniczoną moc do ich przepisów z tamtych lat. Czy jest jakiś sposób, by to sprawdzić nie jadąc na hamownię? Jeśli wszystkie przeznaczone na tamten rynek były blokowane, to jakim podzespołem, i czy trudne/kosztowne jest odblokowanie? Jeśli ktoś posiada takie informacje, to bardzo prosze się nimi podzielić.
Ogólnie na temat VTR w polskim internecie jest naprawdę niewiele, jeśli jest tu jakiś użytkownik VTR to proszę o jakieś rady. W grę wchodzi też TL1000, ale opinie są chyba gorsze...
Pozdrawiam!
Wojtek
- wojciek
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 23/12/2006, 18:51
- Lokalizacja: Gliwice
Witaj tak sie sklada ze mialem VTR sprzedalem jakies 30 dni temu jeździlem kilkoma egzemplazami w niemczech ale zadna nie byla zablokowana wszsytkie ładnie z gazu szly na kolo a swoj motorek kupiem we Włoszech tak wiec ja bym poprostu sie spytal własciciela jednak jesli jezdziles kiedys na VTR odblokowanej to bedziesz wiedzial o co chodzi wiec powodzenia w kupnie swietna maszyna.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
"prawdziwym wyzwaniem jest zakręt"
HONDA VTR 1000 Firestorm
HONDA VTR 1000 Firestorm
- ADRiN
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 25/12/2006, 22:42
- Lokalizacja: Łańcut
Jeśli jest na brifie, to w takim razie nie będzie problemu ze sprawdzeniem!!! Nie jeździłem na innej VTR, więc moje odczucia nie są miarodajne. Natomiast ujeżdżał ją też mój kolega, z którym pojechałem oglądać, na codzień jeździ fzr1000, i stwierdził, że słabe to to, nie jak litrówka . Jeśli zawsze jest na brifie podana moc, to poszukam. Zastanawiam się tylko, czy jeśli będzie zblokowana, czy warto kupować...
- wojciek
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 23/12/2006, 18:51
- Lokalizacja: Gliwice
na briefie powinno pisac 77kw ale watpie by to współgrało z prawdziwą mocą silnika juz nie raz sie przejechalem na tym ze tak nie jest wiec powodzenia jak masz gdzie przetestowac sprzet to nie wachaj sie ani troche moja leciala jakies 260 i nie byla ani troche modyfikowana
"prawdziwym wyzwaniem jest zakręt"
HONDA VTR 1000 Firestorm
HONDA VTR 1000 Firestorm
- ADRiN
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 25/12/2006, 22:42
- Lokalizacja: Łańcut
Na briefie bedzie odpowiednik tych nieszcesnych 98 koni... bo wiecej tam byc nie moze.... wiec w ten sposob sie chyba nie poznasz..... najlepiej wsiasc na nia i na jakiejs dlugiej prostej przygrzac palnik.... jak kulniesz 250 to sie nie martw jest ok
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
ja bym sie nie odwazył przy jezdzie próbnej przy zakupie motocykla na 250 kiedy nie masz wyczucia na tym motocyklu bo 250 na Vtr nie nalezy do przyjemnych wiec nie radze bo sie zle moze skonczyc.
"prawdziwym wyzwaniem jest zakręt"
HONDA VTR 1000 Firestorm
HONDA VTR 1000 Firestorm
- ADRiN
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 25/12/2006, 22:42
- Lokalizacja: Łańcut
Mam około 185 i wygodnie mi sie na niej siedziało jedynym atutem mojej VTR byla nieorginalna szyba GIVI bardzo dobrze mnie chronila przed wiatrem i mialem duzo miejsca na schowanie głowy przed wiatrem przy duzych predkosciach.
- Załączniki
-
- 2005_10_31_bikepics-457564-800.jpg (125.64 KiB) Przeglądane 26039 razy
"prawdziwym wyzwaniem jest zakręt"
HONDA VTR 1000 Firestorm
HONDA VTR 1000 Firestorm
- ADRiN
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 25/12/2006, 22:42
- Lokalizacja: Łańcut
Witam!
No i kupiłem! Na czymś w rodzaju briefu jest napisane 81KW więc chyba 110KM. Oto ona:
(otwórz link)
Tak w ogóle, to do motocykla dostałem tylko papiery niemieckiego właściciela, dowód rej z odciętym rogiem i coś ala brief. Umowę mam sobie spisać sam. Czy jest coś, o czym powinienem wiedzieć? Np. jaką datę mi najlepiej wpisać, zmieniają się jakoś przepisy w najbliższym czasie? I jakie mnie czekają opłaty? No i jak wygląda cała droga formalości? Jeśli ktoś wie, to bardzo proszę się podzielić
No i kupiłem! Na czymś w rodzaju briefu jest napisane 81KW więc chyba 110KM. Oto ona:
(otwórz link)
Tak w ogóle, to do motocykla dostałem tylko papiery niemieckiego właściciela, dowód rej z odciętym rogiem i coś ala brief. Umowę mam sobie spisać sam. Czy jest coś, o czym powinienem wiedzieć? Np. jaką datę mi najlepiej wpisać, zmieniają się jakoś przepisy w najbliższym czasie? I jakie mnie czekają opłaty? No i jak wygląda cała droga formalości? Jeśli ktoś wie, to bardzo proszę się podzielić
- wojciek
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 23/12/2006, 18:51
- Lokalizacja: Gliwice
1. dowod wyrejestrowania i Brief do tlumaczenia
(ja mialem jeszcze TUV-czyli niemiecki przeglad ale nie jest wogole potrzebny)... w Twoim wypadku nie masz dowodu wyrejestrowania tylko sam dowod rejestracyjny, zapytaj w urzedzie komunikacji bo oni to sami musza chyba z niemeickim urzedem zalatwic, czyli tam go wyrejestrowac, tak sadze, zapytaj, jesli bedziesz mial tlumaczenia to:
2. w urzedzie skarbowym wypisujesz druk o zwolnienie z podatku VAT, wypisujesz dwie kopie druku VAT-24 bodajze, jedna kopie oddajesz im a na drogiej dostajesz pieczatke ze taki druk zlozyles i czekasz na odbior potwierdzenia zwolnienia, oplata za ta przyjemnosc to 150pln uiszczana w kasie urzedu skarbowego, lub jak w moim przypadku w kasie urzedu miasta plus chyba 5pln znaczek skarbowy
3.majac tlumaczenie briefu udajesz sie zalatwic 1 przeglad techniczny w polsce, musisz jechac tam motocyklem albo dostarczyc go tam na lawecie, koszt pierwszego przegladu 116pln
4.urzad komunikacji: rejestrujesz moto, dzieki temu ze masz drogi egzeplaz druku VAT-24 mozesz zarejestrowac moto nie majac jeszcze potwierdzenia ze skarbowki ze uisciles oplate zwalniajaca z VAT'u,
tu jest oczywiscie potrzebny tez brief po tlumaczeniu juz, wychodzisz z tymczasowym dowodem rejestracyjnym waznym 1 miesiac i tablica rejestracyjna w reku (koszt rejestracji 198pln) ale... jezdzic nie mozesz poki nie masz ubezpieczenia wiec:
5.udezasz do PZU albo gdzie tam chcesz, kupijesz OC i/lub NW/AC... zakladasz tablice rejestracyjne i smigasz oficjlanie (koszt ubezpieczenia jaki zaspiewaja taki dasz )
6.tak po dwoch tygodniach w skarbowce odbierasz druk potwierdzajacy zwolnienie z podatku VAT... druk ma symbol VAT-25 i mniej wiecej po tym czasie w urzedzie skarbowym powinni miec juz Twoj staly dowod rejestracyjny ktory musisz odebrac przed uplywem miesiaca od wysatwienia dowodu tymczasowego, wiec idziesz tam z drukiem VAT-25 oraz z wykupionym OC, pokazujesz im ze masz OC i zwolnienie z VAT'u, oni wydawaja staly dowod rejestracyjny i na tym konczy sie procedura.
P.S. Ceny podaje jakie byly w moim przypadku (stan z wrzesnia 2006)
P.S.2 sliczny moto
P.S.3 Ja na punkt 1. czekalem tydzien, punkty 2. 3. 4. da sie zalatwic w 1 dzien!... czyli jak zrobisz tlumaczenie w 1 dzien i w ten sam zdazysz zrobic 2. 3. 4. to mozesz jezdzic po jednym dniu... w innym wypadku czekasz tyle ile bedzie trwalo tlumaczenie dokumentow i zalatwianie w urzedach, sadze ze max 2 tyg. ...ale tak jak mowie, da sie znacznie szybciej.
P.S.4 ufff... chyba niczego nie pominolem
(ja mialem jeszcze TUV-czyli niemiecki przeglad ale nie jest wogole potrzebny)... w Twoim wypadku nie masz dowodu wyrejestrowania tylko sam dowod rejestracyjny, zapytaj w urzedzie komunikacji bo oni to sami musza chyba z niemeickim urzedem zalatwic, czyli tam go wyrejestrowac, tak sadze, zapytaj, jesli bedziesz mial tlumaczenia to:
2. w urzedzie skarbowym wypisujesz druk o zwolnienie z podatku VAT, wypisujesz dwie kopie druku VAT-24 bodajze, jedna kopie oddajesz im a na drogiej dostajesz pieczatke ze taki druk zlozyles i czekasz na odbior potwierdzenia zwolnienia, oplata za ta przyjemnosc to 150pln uiszczana w kasie urzedu skarbowego, lub jak w moim przypadku w kasie urzedu miasta plus chyba 5pln znaczek skarbowy
3.majac tlumaczenie briefu udajesz sie zalatwic 1 przeglad techniczny w polsce, musisz jechac tam motocyklem albo dostarczyc go tam na lawecie, koszt pierwszego przegladu 116pln
4.urzad komunikacji: rejestrujesz moto, dzieki temu ze masz drogi egzeplaz druku VAT-24 mozesz zarejestrowac moto nie majac jeszcze potwierdzenia ze skarbowki ze uisciles oplate zwalniajaca z VAT'u,
tu jest oczywiscie potrzebny tez brief po tlumaczeniu juz, wychodzisz z tymczasowym dowodem rejestracyjnym waznym 1 miesiac i tablica rejestracyjna w reku (koszt rejestracji 198pln) ale... jezdzic nie mozesz poki nie masz ubezpieczenia wiec:
5.udezasz do PZU albo gdzie tam chcesz, kupijesz OC i/lub NW/AC... zakladasz tablice rejestracyjne i smigasz oficjlanie (koszt ubezpieczenia jaki zaspiewaja taki dasz )
6.tak po dwoch tygodniach w skarbowce odbierasz druk potwierdzajacy zwolnienie z podatku VAT... druk ma symbol VAT-25 i mniej wiecej po tym czasie w urzedzie skarbowym powinni miec juz Twoj staly dowod rejestracyjny ktory musisz odebrac przed uplywem miesiaca od wysatwienia dowodu tymczasowego, wiec idziesz tam z drukiem VAT-25 oraz z wykupionym OC, pokazujesz im ze masz OC i zwolnienie z VAT'u, oni wydawaja staly dowod rejestracyjny i na tym konczy sie procedura.
P.S. Ceny podaje jakie byly w moim przypadku (stan z wrzesnia 2006)
P.S.2 sliczny moto
P.S.3 Ja na punkt 1. czekalem tydzien, punkty 2. 3. 4. da sie zalatwic w 1 dzien!... czyli jak zrobisz tlumaczenie w 1 dzien i w ten sam zdazysz zrobic 2. 3. 4. to mozesz jezdzic po jednym dniu... w innym wypadku czekasz tyle ile bedzie trwalo tlumaczenie dokumentow i zalatwianie w urzedach, sadze ze max 2 tyg. ...ale tak jak mowie, da sie znacznie szybciej.
P.S.4 ufff... chyba niczego nie pominolem
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Nie, akcyzy nie ma.
A kwote... ja mialem oryginalna.
Zdaje sie ze miejsca w ktorych ktos patrzy na umowe to podczas ubezpieczania... ale kwota OC raczej nie jest zalezna od wartosci w umowie, mnie sie facet tylko zapytal czy rzeczywiscie tyle za moto dalem.
Za to napewno umowa jest potrzebna w urzedzie komunikacji bo bez niej nie zarejestrujesz motocykla... ale kwota tez tam nie ma znaczenie... hhmm... zdaje sie ze kwota wogole nie ma znaczenia (ale popytac jeszcze w tej sprawie mozesz, napewno nie zaszkodzi).
Aha... data na umowie niech bedzie taka w okolicy kilku dni od dnia w ktorym bedziesz rejestrowac.
W moim wypadku bylo tak ze nie mialem Suzy rejestrowac w tym roku, tylko na wiosne i wlasnie daltego na umowie mialem puste pole zeby date wpisac samemu, chyba jak jest dlugi okres miedzy umowa kupna-sprzedazy to sie potem cos wiecej placi, ale nie wiem co i nie wiem w ktorym momencei bo Suze i tak zarejestrowalem 2tyg. po tym jak ja kupilem
A kwote... ja mialem oryginalna.
Zdaje sie ze miejsca w ktorych ktos patrzy na umowe to podczas ubezpieczania... ale kwota OC raczej nie jest zalezna od wartosci w umowie, mnie sie facet tylko zapytal czy rzeczywiscie tyle za moto dalem.
Za to napewno umowa jest potrzebna w urzedzie komunikacji bo bez niej nie zarejestrujesz motocykla... ale kwota tez tam nie ma znaczenie... hhmm... zdaje sie ze kwota wogole nie ma znaczenia (ale popytac jeszcze w tej sprawie mozesz, napewno nie zaszkodzi).
Aha... data na umowie niech bedzie taka w okolicy kilku dni od dnia w ktorym bedziesz rejestrowac.
W moim wypadku bylo tak ze nie mialem Suzy rejestrowac w tym roku, tylko na wiosne i wlasnie daltego na umowie mialem puste pole zeby date wpisac samemu, chyba jak jest dlugi okres miedzy umowa kupna-sprzedazy to sie potem cos wiecej placi, ale nie wiem co i nie wiem w ktorym momencei bo Suze i tak zarejestrowalem 2tyg. po tym jak ja kupilem
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Przepraszam, ze z tematu zrobil się mały OT, ale mam taką prośbę: proszę o podanie linka do druku umowy kupno-sprzedaż dwujęzyczna (pol-niem).
A żeby nie było całkiem OT, to przedstawiam informacje od jednego z renomowanych serwisów motocyklowych na temat blokady w VTR:
***Mamy niepotwierdzone informacje od klienta z Warszawy o tym iż
blokowanie polega na zmianie parametrów zapłonu /inny moduł/ oraz
innych iglicach.
Odblokował ten motocykl na naszych iglicach /zestaw FactoryPro/ i
mechanicznym przyśpieszaczu zapłonu /FactoryPro/ - bo wychodziło to
dużo taniej od kupna modułu i oryginalnych iglic.***
pozdrawiam!
A żeby nie było całkiem OT, to przedstawiam informacje od jednego z renomowanych serwisów motocyklowych na temat blokady w VTR:
***Mamy niepotwierdzone informacje od klienta z Warszawy o tym iż
blokowanie polega na zmianie parametrów zapłonu /inny moduł/ oraz
innych iglicach.
Odblokował ten motocykl na naszych iglicach /zestaw FactoryPro/ i
mechanicznym przyśpieszaczu zapłonu /FactoryPro/ - bo wychodziło to
dużo taniej od kupna modułu i oryginalnych iglic.***
pozdrawiam!
- wojciek
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 23/12/2006, 18:51
- Lokalizacja: Gliwice
eee... bo tak teraz mysle, zastanawaim sie... bo ja mielam umowe tylko po polsku! i w zwiazku z tym nie musialem jej tlumaczyc co zmniejszylo koszta o tlumaczenie jednego papierka wiecej... zdaje sie ze u mnie byly dwa identyczne egzemplaze w jezyku polskim i to wystarczylo
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Juz wiem jak to bylo... specjalnie pytalem bylego wlasciciela... umowa moze byc po polsku ale MUSI byc spisana w Niemczech, czyli wpiszesz w prawym gornym rogu nazwe miejscowosci niemieckiego wlasciciela wraz z data jak bedzie Ci pasowac, byle nie tego samego dnia, a wrazie pytan uzednika (mnie nie pytali) mowisz ze kupiles osobiscie motocykl za granica i po sprawie
Bo wlasnie zdaje sie ze gdybys zalatwial ta sprawe tak ze kupowales motocykl w Polsce, to wtedy potrzebne jest tlumaczenie umowy i chyba jeszcze sa jakies dodatkowe oplaty, chyba podatek jakis jest wtedy do zaplaty, ale w ten sposob sie to omija Ja to tak zalatwialem i zapewniam ze wszystko jest w jak najlepszym pozadku
Bo wlasnie zdaje sie ze gdybys zalatwial ta sprawe tak ze kupowales motocykl w Polsce, to wtedy potrzebne jest tlumaczenie umowy i chyba jeszcze sa jakies dodatkowe oplaty, chyba podatek jakis jest wtedy do zaplaty, ale w ten sposob sie to omija Ja to tak zalatwialem i zapewniam ze wszystko jest w jak najlepszym pozadku
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
hmm... ale ja za piwem nie przepadam
ale napewno sie gdzies w trasie spotkamy, pochwalisz sie motocyklem na zywo
nr. gg jest w moim profilu podany wiec... nie widze problemu
pozdro!
p.s. mnie tez ktos pomogl jak ja zalatwialem te wszystkie papierki tak wiec splacam dlug wdziecznosci tak jakby
ale napewno sie gdzies w trasie spotkamy, pochwalisz sie motocyklem na zywo
nr. gg jest w moim profilu podany wiec... nie widze problemu
pozdro!
p.s. mnie tez ktos pomogl jak ja zalatwialem te wszystkie papierki tak wiec splacam dlug wdziecznosci tak jakby
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości