Zobacz wątek - Zmiana biegów w 50ccm 4T
NAS Analytics TAG

Zmiana biegów w 50ccm 4T

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Zmiana biegów w 50ccm 4T

Postprzez danio16czerwiec » 20/8/2009, 09:39

Siema
Ostatnio czytałem o przegazówce przy zmianie biegów w dół

I mam pytania:

-Czy w 50 to też robić bo jak nie robię przegazówki (bo nie potrafie) to "strzela" mi w skrzyni (chyba zębatki)??

-I jak mam wyczuć to bo nie mam obrotomierza w motorku ??

-I czy najpierw mam odjąć gaz i złapać sprzęgło i dodać lekko gazu i zmienić bieg??

-I czy też musi być przy redukcji i wbijaniu wyżej że noga zaczyna i noga kończy??

Z tematu
- najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk,
- następnie wciśnięcie sprzęgła z jednoczesnym dodaniem gazu,
- zwiększenie siły nacisku na dźwignię biegów (gdy obroty rosną),
- odjęcie gazu i puszczenie sprzęgła,
- przerwanie nacisku stopy na dźwignię biegów.
danio16czerwiec
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 6/4/2009, 19:03


Postprzez karolek850 » 20/8/2009, 09:46

Poczytaj o zmianie biegów.
karolek850
Świeżak
 
Posty: 151
Dołączył(a): 20/2/2009, 15:11
Lokalizacja: swazedz


Postprzez danio16czerwiec » 20/8/2009, 10:22

Czytałem już ale może ktoś odpowie na moje pytania
bo jestem zielony i pogubiłem się już
danio16czerwiec
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 6/4/2009, 19:03

Postprzez C-bool » 20/8/2009, 10:42

Musisz ćwiczyć i sam do tego dojdziesz... Swoją drogą, to ja w 50cc tego nie stosowałem.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez danio16czerwiec » 20/8/2009, 15:24

A czy musi konieczne stopa zaczynać i stopa kończyć

I czy przy zmianie biegów w górę trzeba najpierw puścić sprzęgło a potem przestać wywierać nacisk na zmiane biegów
danio16czerwiec
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 6/4/2009, 19:03

Postprzez Czester » 21/8/2009, 00:50

W moim przypadku zmiana biegu trwa ułamek sekundy i te wszystkie rzeczy robię jednocześnie. Musisz sam to wyczuć i dojść do tego. Jak będziesz się zastanawiał co najpierw to na pewno nie zmienisz biegu bez stuku bo za długo to wszystko będzie trwało. Ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz aż dojdziesz do wprawy.
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Seba_ER5 » 24/8/2009, 00:29

Ale przegazówkę robi się tylko przy redukowaniu w dół, przynajmniej jak się zapierd*la, bo jak jedziesz lajtowo to i w górę możesz...
ale po co?
Ja jak jade lajtowo to nie robie przygazowy przy zrzucaniu biegow tylko jak na wysokich obrotach by nie zblokowac kola.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Demotywatrrro » 24/8/2009, 00:34

Seba_ER5 napisał(a):
Ale przegazówkę robi się tylko przy redukowaniu w dół, przynajmniej jak się zapierd*la, bo jak jedziesz lajtowo to i w górę możesz...
ale po co?
Ja jak jade lajtowo to nie robie przygazowy przy zrzucaniu biegow tylko jak na wysokich obrotach by nie zblokowac kola.


Dokładnie szybki zrzut z 6 do 3 na ostre wyprzedzanie, wtedy międzygaz się przydaje.
Demotywatrrro
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 22/6/2009, 17:59

Postprzez Seba_ER5 » 24/8/2009, 10:26

Nie robi sie przygazowki przy wrzucaniu biegow do gory. Czytaj ze zrozumieniem. Przygazowka jest dla osob nie posiadajacych sprzegla antyhoppingowego nie zblokowały koła gdy motor zejdzie na zbyt wysokie obroty przy zrzucaniu biegu.
Ja to przynajmniej tak rozumiem.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Seba_ER5 » 24/8/2009, 18:32

;).
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58



Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê