Odświeżam temat skoro już się nawinął.
Kiedyś, komuś obiecałem zrobić kosztorys dla GSa ale jakoś jeszcze nie było okazji. Ceny są przybliżone, będą się różnić zależnie od stanu nabytej sztuki i przede wszystkim stylu jazdy.
Zakładając 6 tys.km trzeba się liczyć z wydatkiem:
140-160zł za regulację luzu zaworowego.
120zł za serwis gaźników (i tu zależnie od pracy silnika, podobno można robić co 12 tys.km i ograniczyć się do synchronizacji) U mnie jednak była konieczność po ok.6 tys.km)
filtr powietrza (wymiana co 12 tys.) 50/2=25zł
wymiana oleju i filtra (półsyntetyk Motula 5100) 127zł
świece 30/2=15zł
opony (no i tu pełne pole do popisu w zależności od tego co założymy. Liczę wytrzymałość na przeciętnie 12 tys.km)
min.500zł/2=250zł
klocki hamulcowe (no i tu tak samo jak z oponami)
min.140zł/2=70zł (ciężko mi ocenić trwałość klocków. Mocno zależne od stylu jazdy(jak wszystko zresztą). Przyjmuję 12 tys.km)
napęd: DID w granicach 450zł z wymianą. Wychodzi mniej więcej 120zł
paliwo
5l/100km
300l * 4,2zł = 1260zł
Przegląd 63zł
Razem 2147zł.
Do tego trzeba doliczyć OC w granicach 100zł. Są to liczone koszty po najniższej lini, czyli najtaniej jak się da (czyli filtry, klocki - zamienniki, opony też z niskiej półki ) przy nazwijmy to normalnej eksploatacji. Mniej po prostu się nie da i jest to niezbędne minimum. Chyba, że ktoś traktuje motocykl: jak jeździ to nic nie trzeba robić
Można ograniczyć koszty regulacji zaworów i gaźników robiąc to we własnym zakresie.
Oczywiście są to koszty bez żadnej awarii czy gleby
Pomijam tu koszty typu łożyska, łańcuszek rozrządu, akumulator, żarówki itp. bo bardzo trudno oszacować częstotliwość wymiany.
Mile widziane, jak dopiszecie jak to u Was wygląda. Na pewno się komuś przyda (sam chętnie chciałbym zobaczyć jak wygląda utrzymanie sporta albo np. Fazera)
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F