Honda CBR 1000RR vs Suzuki GSX1300R (mini test)
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Honda CBR 1000RR vs Suzuki GSX1300R (mini test)
Dzisiaj z kolegą strzeliliśmy mała traskę.
Po drodze mały test na elastyczność
VI bieg - około 80 km/h
1000RR odskoczyła na około 10 m po czym GSX1300R zaczęła odrabiać dystans.
III bieg - około 50 km/h
1000RR podobnie jak wyżej odskakuje na około 10m, i stopniowo ulega
V-max
1000RR pokazuje wartość 299 - GSX1300R dogania 1000RR
Warunki
Trasa
B. dobra nawierzchnia, żadnych innych uczestników ruchu, prosty odcinek jezdni.
Odcinek "winklowania", który odwiedziliśmy wracając.
Tu nie ma 2 zdań 1000RR żyje dla ciasnych szybkich łuków.
GSXR1300R ogląda tylko tylne lampy "Cebry" w pełni ustępując jej pola.
Sprzęt
1000RR na wydechu DEVIL z tylna zębatka powiększoną o 2 zęby (tu zysk na przyśpieszeniu, strata na V-max)
GSX1300R standard.
Kierowcy
1000RR kierowca waga piórkowa około 67 kg.
GSX1300R (tę kwestię pominę ale znacznie więcej) Wink
Wnioski.
1000RR z większą zębatką i praktycznie bez obciążenia, z niskich obrotów zwija się żwawiej, ale impet kończy się szybciej.
W 1300R po osiągnięciu 5 - 6 tyś obr budzi się piekło.
Tak naprawdę jakiekolwiek porównania tych 2 moto jest nieporozumieniem. Dwa rożne sprzęty do czego innego adresowane do różnych odbiorców.
TAK, macie racje, taki "sport" na publicznej drodze - debilizm (!), ale odrobina szaleństwa przy najwyższym stopniu bezpieczeństwa jaki w tych warunkach dało się zapewnić.
Po drodze mały test na elastyczność
VI bieg - około 80 km/h
1000RR odskoczyła na około 10 m po czym GSX1300R zaczęła odrabiać dystans.
III bieg - około 50 km/h
1000RR podobnie jak wyżej odskakuje na około 10m, i stopniowo ulega
V-max
1000RR pokazuje wartość 299 - GSX1300R dogania 1000RR
Warunki
Trasa
B. dobra nawierzchnia, żadnych innych uczestników ruchu, prosty odcinek jezdni.
Odcinek "winklowania", który odwiedziliśmy wracając.
Tu nie ma 2 zdań 1000RR żyje dla ciasnych szybkich łuków.
GSXR1300R ogląda tylko tylne lampy "Cebry" w pełni ustępując jej pola.
Sprzęt
1000RR na wydechu DEVIL z tylna zębatka powiększoną o 2 zęby (tu zysk na przyśpieszeniu, strata na V-max)
GSX1300R standard.
Kierowcy
1000RR kierowca waga piórkowa około 67 kg.
GSX1300R (tę kwestię pominę ale znacznie więcej) Wink
Wnioski.
1000RR z większą zębatką i praktycznie bez obciążenia, z niskich obrotów zwija się żwawiej, ale impet kończy się szybciej.
W 1300R po osiągnięciu 5 - 6 tyś obr budzi się piekło.
Tak naprawdę jakiekolwiek porównania tych 2 moto jest nieporozumieniem. Dwa rożne sprzęty do czego innego adresowane do różnych odbiorców.
TAK, macie racje, taki "sport" na publicznej drodze - debilizm (!), ale odrobina szaleństwa przy najwyższym stopniu bezpieczeństwa jaki w tych warunkach dało się zapewnić.
Ostatnio edytowano 12/7/2009, 19:07 przez Kronos, łącznie edytowano 3 razy
Suzuki GSX 1300R Hayabusa- ZZR1400 II GEN - Czekam na ZX10R 2016
- Kronos
- Świeżak
- Posty: 134
- Dołączył(a): 17/2/2008, 13:15
- Lokalizacja: Praszka
no i co? sprzedajesz hayÄ™?
ps. z tego co pamiętam zmieniłeś filtr na sport. to może trochę obniżać elastyczność.
ps. z tego co pamiętam zmieniłeś filtr na sport. to może trochę obniżać elastyczność.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Możliwe, że filtr ma znaczenie. Ja jednak dopatrywał bym się początkowej przewagi CeBRy bardziej w masie, i innej krzywej momentu obrotowego. Kiedy obrotomierz Hayki pokazywał wartośc 6 tys < przewaga Hondy topniała.
Oba o2o mają inną krzywą przebiegu momentu obrotowego. CBR przy tych samych biegach i prędkości "startowała" z wyższych obrotów.
(dla porównania przy 7 tyś obr CBR ma na liczniku 180 km/h, GSX1300R 210 km/h)
Obrotomierze w obu o2o sÄ… wyskalowane do 13 tyÅ›
Oba o2o mają inną krzywą przebiegu momentu obrotowego. CBR przy tych samych biegach i prędkości "startowała" z wyższych obrotów.
(dla porównania przy 7 tyś obr CBR ma na liczniku 180 km/h, GSX1300R 210 km/h)
Obrotomierze w obu o2o sÄ… wyskalowane do 13 tyÅ›
Suzuki GSX 1300R Hayabusa- ZZR1400 II GEN - Czekam na ZX10R 2016
- Kronos
- Świeżak
- Posty: 134
- Dołączył(a): 17/2/2008, 13:15
- Lokalizacja: Praszka
Kronos napisał(a):Heh, wg mnie jeszcze nic lepszego nie wyprodukowano
I tyle w temacie . A powiedz mi porównywaliście spalanie . Kurde myślałem że z racji większego pieca i momentu obrotowego haya wygra na elastyczności .
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
dambandit napisał(a):
Kurde myślałem że z racji większego pieca i momentu obrotowego haya wygra na elastyczności .
Hayabusa wygrywa, tak jak napisałem ale nie od razu. Gdybyśmy startowali od zakresu obrotów 5 tyś lub wyżej, 1000RR była by bez szans.
Roczniki
1000RR 2005 rok
GSX 1300R 2008
Suzuki GSX 1300R Hayabusa- ZZR1400 II GEN - Czekam na ZX10R 2016
- Kronos
- Świeżak
- Posty: 134
- Dołączył(a): 17/2/2008, 13:15
- Lokalizacja: Praszka
C-bool napisał(a):Kronos a tak z ciekawości zapytam, ile busa ma rpm przy 100 km/h?
Nie wiem, nie zwracałem na tu uwagi. Przy następnej sposobności, postaram się odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa- ZZR1400 II GEN - Czekam na ZX10R 2016
- Kronos
- Świeżak
- Posty: 134
- Dołączył(a): 17/2/2008, 13:15
- Lokalizacja: Praszka
Kronos przy jakich srednich prędkościach masz takie spalanie ?
CBR 600F 2001 | http://images37.fotosik.pl/265/e87d623e086c6f20med.png
-
jordan23 - Stały bywalec
- Posty: 1103
- Dołączył(a): 23/2/2008, 11:40
- Lokalizacja: jestem?
eBuch napisał(a):...i ile Ci pije jak idziesz "polatać" ??
TonÄ™ na motogodzinÄ™.
Masz w opisie 5,7l/100km, a jak klikniesz to masz więcej detali.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
SQ napisał(a):falconiforme co do detali to pięka ta Twoja aprilia
To jak już mówimy o cebrach i busach.
Zdjęcie w motostat nie jest oryginalne.
W miarÄ™ aktualne foty:
viewtopic.php?t=29754&postdays=0&postorder=asc&start=200

Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość