Zobacz wÄ…tek - Masa motocykla
NAS Analytics TAG

Masa motocykla

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Masa motocykla

Postprzez soczi666 » 5/7/2009, 16:36

Witam wszystkich.Chciałem sie poradzić gdyż jestem początkujący i obawiam się pewnej rzeczy. Dokładnie chodzi mi o to czy Fazer 600 przy mojej wątłej budowie będzie nie odpowiedni. Wątły to znaczy chudy bo waże ok 60kg przy 180zm wzrostu moja masa jest oczywiście uniezależniona ode mnie wiec.... zaznaczam ze narazie sie tylko przymierzam i nie jezdziłem jeszcze na motocyklach gabarytowo zbliżonych do 200kg. Proszę o sugestie. Pozdrawiam
soczi666
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 5/7/2009, 15:37
Lokalizacja: Kraków


Postprzez lonewolf » 5/7/2009, 16:54

Bierz spokojnie. Motocykl jest ciężki jak się przewróci. Im bliżej pionu tym lżej i masy praktycznie wcale nie czuć. U nas w klubie jeździ laska która waży ze 50kg (160cm wzrostu) i ma CBR 600 F2.
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48


Postprzez duddits » 5/7/2009, 16:59

Nie powinieneś mieć problemów, chociaż to też zależy od tego jaki masz staż na moto (na jakich wcześniej jeździłeś). Ogólnie, tak jak napisał lonewolf, Fazer jest pod tym kątem łatwy do opanowania. Najlepiej gdybyś mógł testowo się nim przejechać i sprawdzić jak się na nim czujesz.
http://gomoto.tv/ | naszym motorem jest pasja
Avatar użytkownika
duddits
Świeżak
 
Posty: 167
Dołączył(a): 10/4/2009, 20:10
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez schwarz » 5/7/2009, 22:17

Ja mam 180 cm i ze 65 kg. Moim zdaniem jedyny problem z cieżkim moto powiedzmy >240 kg będzie podczas parkowania w trudno dostepnych miejscach. Gdzie po zaparkowaniu trzeba moto wypchnąć tyłem itp. W jeździe to spoko.
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Demotywatrrro » 5/7/2009, 23:17

Spokojnie dasz rade.
Demotywatrrro
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 22/6/2009, 17:59

Postprzez kosta » 6/7/2009, 13:29

nic tylko brać 8)
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez Kurt » 6/7/2009, 18:16

Moja Kawa z płynami waży jakieś 230kg. Ja ważę ok 100kg. Jest to mój pierwszy duży sprzęt i powiem szczerze że są chwile kiedy nie daję rady, ale wynika to po prostu z braku doświadczenia. Trzeba uważać przy pchaniu moto, przy stawianiu na centralną, kiedy np chcesz się nogami odepchnąć na jakimś niestabilnym gruncie. Jak będziesz uważać w takich momentach to będzie dobrze, bo w czasie jazdy to już inna bajka.
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez pawulon03 » 7/7/2009, 01:44

lonewolf napisał(a):Bierz spokojnie. Motocykl jest ciężki jak się przewróci. Im bliżej pionu tym lżej i masy praktycznie wcale nie czuć. U nas w klubie jeździ laska która waży ze 50kg (160cm wzrostu) i ma CBR 600 F2.


tAK ALE F2 waży dużo mniej niż fazer ale wagę moto odczuwa się rzeczywiscie przy tym jak sie go kładzie (albo przewraca) wiec tu koleś nie powinien miec problemu ja tez mam fzs 600 i wcale nie czuje 200kg pod sobą (wzrost-182,waga-75) według mnie śmiało :D
Avatar użytkownika
pawulon03
Świeżak
 
Posty: 344
Dołączył(a): 22/11/2008, 20:53
Lokalizacja: Kielce

Postprzez devxx » 7/7/2009, 09:42

Bierz śmiało, tak jak napisali poprzednicy, masę czuć, gdy się go położy i trzeba podnieść (;) ), a w pionie i lekkich przechyłach (powiedzmy <45st) praktycznie nie czuć, że waży prawie 200kg.
devxx
Świeżak
 
Posty: 294
Dołączył(a): 11/6/2008, 15:28
Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… tacy debile...?

Postprzez elco » 7/7/2009, 23:22

Na codzien poruszam sie wazaca blisko 250 kg VFR. Mimo mojego juz dosc duzego doswiadczenia i nieco okazalszej budowy (177 cm 78 kg) przyznam, ze ten motocykl sprawia czasami nielada problemy. Mase motocykla czuc nie tylko kiedy sie przewroci. Takim klockiem ciezko manewruje sie w miescie przy malych predkosciach. Jeszcze gorzej z plecaczkiem. Na pochylonych parakingach, albo np. na trawie prawie zawsze musze wyprowadzac motocykl zsiadajac z niego. Dla nowicjusza to moze stac sie udreka i skonczyc placzem, bo taki motocykl calkiem latwo wylatuje z rak.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez YZF R1 » 8/7/2009, 02:16

Sądzę że stosunek twojej masy do masy, gabarytów bandita jest OK. nie powinieneś mieć problemów jesteś wysoki, dotkniesz nogami na postoju drogi, motocykl ciężki po przechyleniu nawet osoba silna dobrze zbudowana wysoka i ciężka ma problem utrzymać także głowa do góry będzie dobrze.
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez C-bool » 8/7/2009, 10:38

Ja mam dokładnie te same 'parametry' i żeby dosięgnąć do ziemi w jakimkolwiek motocyklu to nie ma problemu, no chyba, że jakiś wysoki cross. Z wagą to nie ma też zbytniego problemu, przecież motocyklem się jeździ, a nie nim rzuca, albo wozi na plecach. Mój GS ma ok 190 kg, poprzednio miałem 50cc co ważyła 95 kg i GS prowadzi się łatwiej niż ta 50cc. Sprawdziłem na ile go mogę przechylić łapiąc za ramę i nie jest źle. Różnice czuć dopiero wtedy, gdy muszę zapchać gdzieś motocykl, albo jak 50cc mogłem normalnie chwycić za tył i podnieść jak źle stała, to w GS już na tyle krzepy nie mam, tym bardziej, że bałbym się żeby owiewek nie połamać.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez soczi666 » 8/7/2009, 20:18

Spoko Śledziłem Wasze wypowiedzi i i widzę że nie ma się czego bać. Pewnie że trzeba uważać żeby tych 200 kg nie przewrócić ale jeszcze bardziej żeby te 200kg nas nie przegniotło ale zobaczę jak będzie.
A tak na marginesie ile waży FZS600 gotowy do drogi??????
soczi666
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 5/7/2009, 15:37
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Stachoo » 8/7/2009, 22:18

Swoją drogą paręnaście lat temu (byłem jeszcze dzieckiem) chciałem pojeździć brata Jawą 50 23p Mustang, zrzuciłem ją z centralnej, zapomniałem bramy otworzyć to musiałem ją z powrotem na nóżki postawić, okazało się że było to dla mnie niewykonywalne więc położyłem ją na boczek i uciekłem :lol: (ale "Jawka" miała bardzo wysokie nóżki więc ogólnie się ją nieprzyjemnie wrzucało na nie).

Parę lat później podobnie bym załatwił od brata kumpla F2kę ale raczej przez to, że sięgałem do ziemi ledwo co palcami. Wycofywałem nią do tyłu na palcach, za mocno wykręciłem i przechyliło mi ją na prawy bok. Utrzymałem tak ją że plastiki boczne były jakieś 10cm nad betonem. Tak zamarzłem w tej pozycji na 10 sekund aż kumpel przybiegł i pomógł mi ją postawić - ból pleców i nadgarstków bezcenny :D (jakby na to nie patrzeć to był taki okres, że F3 ledwo co na rynek wszedł, więc plastiki były sporo warte).
Stachoo
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 24/4/2009, 21:41
Lokalizacja: Okolice Opola

Postprzez blackbird1200 » 10/7/2009, 17:14

spokojnie bierz 8) dopuki go nie przewrócisz nie poczujesz jego włąściwej wagi.
-Jechałem 90 ...
-A kto jechał 200 ?
-Nie wiem,a to tak szybko można panie władzo ?
Avatar użytkownika
blackbird1200
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 20/10/2008, 18:38

Postprzez Szopekk » 11/7/2009, 13:50

jeszcze wazny jest srodek ciezkosci!!! bo jedno moto co wazy 200kg moze byc gorsze do ogarniecia w zakretach , na parkingu itp. niz nie jeden sprzet co ma o 30 czy 50kg wiecej...dlatego najlepiej jest sie przymierzyc do motonoga i pobujac go na boki i zobaczyc co sie dzieje....ja mam 70kg 176cm i latam Gixerem co ma chyba 230kg a na dodatek moj ma dupe zadarta i mam troche przykrutkie pecinki :) do niego i czasem na parkingu jest nie wesolo...ale jest git:D
nie polemizuj bo nie jestes predysponowany do emanowania tak apodaktycznych percepcji... | (nie dyskutuj jak nie potrafisz...) :) xD | | http://www.scigacz.pl/rider/16915/foto/album/712/
Avatar użytkownika
Szopekk
Świeżak
 
Posty: 440
Dołączył(a): 28/12/2007, 14:09
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez jordan23 » 11/7/2009, 14:27

Śmiało bierz. Fazerka jest ok, dla przykładu VFR nie poleciłbym zdecydowanie *tak jak wyżej kolega napisał .
Avatar użytkownika
jordan23
Stały bywalec
 
Posty: 1103
Dołączył(a): 23/2/2008, 11:40
Lokalizacja: jestem?

Postprzez CalibraHunter » 11/7/2009, 15:35

Cierpliwosci w manewrowaniu na postoju i bedzie dobrze. Tak jak pisza koledzy wage motocykla czuc tylko w trudnych sytuacjach, gdzie poruszasz sie z mala predkoscia lub musisz po prostu zdjac szanowne 4 litery i sam przeprowadzic maszyne :P Ewentualnie zostaje dodatkowy kurs na pompowni xD <joke> Odwagi, pzdr
Never let your FEAR decide your FUTURE.
Avatar użytkownika
CalibraHunter
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1916
Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
Lokalizacja: DWL

Postprzez eBuch » 11/7/2009, 15:49

Lepiej nie doprowadz do odpalania z pychu...

SZEROKOÅšCI :D
Pzdr

Yamaha Majesty 250
eBuch
Świeżak
 
Posty: 342
Dołączył(a): 26/3/2009, 10:48
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Lukasz1234 » 13/7/2009, 07:26

Dasz rade spokojnie :) Przy moich 61kg masie ciała (z kurtką i buzerem tym wszystkim;)) tez daje rade na ponad 200kg motocyklu.w zwiazku z tym , że gix przeszedł kuracje odchudzającą to na pocieszenie dopisze poprzedni motocykl Thunder'ace na sucho miał chyba jakies (196kg) i było całkiem ok chodz przyznam ,że nie co problemów było przy tkz.przepychaniu sie z motocyklem czyt.(garaż).
Lukasz1234
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 9/6/2009, 11:29
Lokalizacja: Gniew

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê