motocykl dla długonożnego
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
motocykl dla długonożnego
Witam,
Niestety mój motorek został skasowany przez rozgarniętego inaczej kierowcę puszki. W związku z tym zastanawiam się nad zakupem nowej maszyny, tak żeby po wyjęciu drutów z kończyny móc się cieszyć jazdą na nowo.
Niestety mam mały problem. Nie dość że mój wzrost to 183 cm, to dodatkowo jestem posiadaczem stosunkowo dłuższych rąk i nóg, nie tak jak ustawa przewiduje. Zastanawiam się nad zakupem sportowej 600, przeznaczenie naukowe, czyli nauka jazdy torowej i kręcenie się pasjami w kółko po parkingach. Zależy mi na tym, aby móc na niej zasiąść w sposób nie ograniczający moich ruchów, żeby mi kolana przy pokonywaniu zakrętów nie szorowały bez potrzeby o nawierzchnię (małe złożenia). Konkretnie:
- które motocykle/modele/roczniki nadają się dla długonogiego
- które mają regulację siedzenia/podnóżków
- podobno yamaha r6 ma dwie wersje siedzenia, krótką i długą.
Nie ukrywam że liczę na spostrzeżenia osób które mają/miały podobny problem jak mój i zasiadały na nie jednej maszynie.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Aha, koszt motorka tak do 25kpln, rocznik min. 2005.
Czekam cierpliwie, bo i tak z domu nie wychodzę , no chyba że o kulach.
pozdravki
piotr
Niestety mój motorek został skasowany przez rozgarniętego inaczej kierowcę puszki. W związku z tym zastanawiam się nad zakupem nowej maszyny, tak żeby po wyjęciu drutów z kończyny móc się cieszyć jazdą na nowo.
Niestety mam mały problem. Nie dość że mój wzrost to 183 cm, to dodatkowo jestem posiadaczem stosunkowo dłuższych rąk i nóg, nie tak jak ustawa przewiduje. Zastanawiam się nad zakupem sportowej 600, przeznaczenie naukowe, czyli nauka jazdy torowej i kręcenie się pasjami w kółko po parkingach. Zależy mi na tym, aby móc na niej zasiąść w sposób nie ograniczający moich ruchów, żeby mi kolana przy pokonywaniu zakrętów nie szorowały bez potrzeby o nawierzchnię (małe złożenia). Konkretnie:
- które motocykle/modele/roczniki nadają się dla długonogiego
- które mają regulację siedzenia/podnóżków
- podobno yamaha r6 ma dwie wersje siedzenia, krótką i długą.
Nie ukrywam że liczę na spostrzeżenia osób które mają/miały podobny problem jak mój i zasiadały na nie jednej maszynie.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Aha, koszt motorka tak do 25kpln, rocznik min. 2005.
Czekam cierpliwie, bo i tak z domu nie wychodzę , no chyba że o kulach.
pozdravki
piotr
- kuptel
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 14/6/2008, 22:53
- Lokalizacja: Warszawa
No dobra, niekoniecznie musi być sport ale najlepiej maszyna na której można pośmigać na torze, w moim rozumieniu posiada duży zakres regulacji zawieszenia, ma sportową lub prawie sportową pozycję za kierownicą (czyli nakedy raczej odpadają), jest lekki (żadne turystyki po 250 kilo), poręczny, ma dobre hamulce. Zastanawiałem sie nad SV w wersji s.
gsx-r 750 raczej odpada. Wolałbym max 600cm3. Zawsze to parę koni mniej i masa ździebko mniejsza. I tak z ręką na sercu decyduję się na sportową 600. Wydaje mi się, że w celu, w jakim kupuję motor czyli nauka jazdy na torze i szlifowanie umiejętności w wolnym czasie na parkingach, lekkie 600 byłoby odpowiednie, tylko warunkiem jest miejsce na moje gały
gsx-r 750 raczej odpada. Wolałbym max 600cm3. Zawsze to parę koni mniej i masa ździebko mniejsza. I tak z ręką na sercu decyduję się na sportową 600. Wydaje mi się, że w celu, w jakim kupuję motor czyli nauka jazdy na torze i szlifowanie umiejętności w wolnym czasie na parkingach, lekkie 600 byłoby odpowiednie, tylko warunkiem jest miejsce na moje gały
- kuptel
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 14/6/2008, 22:53
- Lokalizacja: Warszawa
Sportowe 600 maja to do siebie że to jedne z najmniejszych motocykli . Mógł byś jeszcze rozważyć fazera 600 z skośnymi światłami wygląda świetnie . Hamulce ma dobre a waga oscyluje wokół 200 kg . SV 1000 to również świetne moto nie wiem jak tam z masą .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
Zawsze możesz kupić f4i. Wygląd sportowy tylko moc oddawana liniowo. Co do SV to również dobry wybór.
Tutaj opis małego sv:
http://www.scigacz.pl/Suzuki,SV650,893.html
a tutaj dużego:
http://www.scigacz.pl/Suzuki,SV1000,dzi ... ,9142.html
Tutaj opis małego sv:
http://www.scigacz.pl/Suzuki,SV650,893.html
a tutaj dużego:
http://www.scigacz.pl/Suzuki,SV1000,dzi ... ,9142.html
-
pablomotors - Świeżak
- Posty: 453
- Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
- Lokalizacja: Maczu-Pikczu
kawa ZX6R jest dosyć duża, bo mój kuzynek ma taką a on ma około 190cm wzrostu i nie narzeka na niewygodę
XR 400R | | Kula daje fula | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
-
Kula07 - Stały bywalec
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
- Lokalizacja: Sadłuki
żaden nie będzie dla ciebie przyjazny . Dłuższa jazda czyli koło 100 km to już będzie męczarnia . Pozycja będzie ci siadać na kręgłosup . No ale rozumiem czego sie nie robi dla przyjemności . r6 to już możesz odrzucić nogi nie wejdą ci nawet w te wycięcia w baku .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
Mogę polecić ZX6R,
http://www.motorakowski.pl/index.php?op ... &Itemid=54
Ja mam 185cm i dla mnie pozycja nóg i rąk jest OK.
Po za tym ten model posiada kilka bajerów szyba Race, przewody w oplocie, crash-pady (wszystko to co jest potrzebne do zabawy na tor), fabryczny wyświetlacz biegów - czasami przydatne jak się jeździ po mieście.
A jeśli chodzi o wygodę na sportach, to między 120-140km/h jest OK, poniżej tej prędkości początkowo ręce i nadgarstki bolą, z czasem idzie się przyzwyczaić. Pozycja jest taka że kręgosłup nie boli, to nie chopper
Ze znanych mi sportów żaden niestety nie ma regulacji kanapy, niektóre mają regulowane podnóżki kierowcy.
http://www.motorakowski.pl/index.php?op ... &Itemid=54
Ja mam 185cm i dla mnie pozycja nóg i rąk jest OK.
Po za tym ten model posiada kilka bajerów szyba Race, przewody w oplocie, crash-pady (wszystko to co jest potrzebne do zabawy na tor), fabryczny wyświetlacz biegów - czasami przydatne jak się jeździ po mieście.
A jeśli chodzi o wygodę na sportach, to między 120-140km/h jest OK, poniżej tej prędkości początkowo ręce i nadgarstki bolą, z czasem idzie się przyzwyczaić. Pozycja jest taka że kręgosłup nie boli, to nie chopper
Ze znanych mi sportów żaden niestety nie ma regulacji kanapy, niektóre mają regulowane podnóżki kierowcy.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
kuptel napisał(a):czyli 600rr odpada. Zostają:
-yamaha r6
-kawasaki zx6r
-triumph daytona 675
-suzuki sv 650 wersja s
-honda cbr f4i
Czy to koniec listy? Który z nich jest najprzyjemniejszy dla długonogiego?
R6 to na dzień dobry odrzuć to najmniejsza 600 nawet roczniki 2005 pomimo iż większe to nadal maleńkie. F4 też sobie daruj bo to nie motocykl na tor tylko na przejażdżkę po bułki do sklepu. wiem bo miałem. duże motocykle są owszem ale nie po 2005 roku stare ścigacze to są duże motocykle kawasaki zx7r, Honda CBR SC33 sądzę a raczej jestem przekonany iz z takimi motocyklami na pewno nie będziesz miał problemu ze wzrostem ja mam 186 i dosiadałem wielu wielu motocykli. tak jak ktoś wcześniej pisał klasa 600 to ta najmniejsza gabarytowo więc czy to r6 czy zx6r to nie polecam choć ja na 600 jeździłem najwięcej w swojej karierze i czy R6 z 99 czy zx6r 636 z 03 czy f4 to i tak wszystko było małe. 1000 nie będę proponował bo wiadomo aby jeździć 1000 trzeba kilka sezonów pojeździć i obyć się. Sądzę że powinieneś pomyśleć nad FVR 800 motocykl dość duży ma dość sporą przestrzeń na nogi jest dobry do turystyki do sportu to kręcenia się po mieście i na torze też sobie znakomicie poradzi. A motocykl ma bardzo dobre opinie jeśli chodzi o bezawaryjność funkcjonalność itd. pomyśl o nim to naprawdę super V4
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
A co powiecie o Yamaha YZF 600R thundercat ? YZF R1 dopowiedz !
Dream ride... www.youtube.com/watch?v=6EyJz46EMWk
-
Fikol - Świeżak
- Posty: 280
- Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
- Lokalizacja: Węgrów
Yamaha thundercat i honda vfr to w sumie podobne sprzęty. Przeznaczenie turystyczno sportowe, kiedyś ścigały się na torach, tylko czy nie są zbyt uniwersalne. Do tego VFR waży 240kg (thundercat 210). Myślę że to nie pomoże mi w nauce bardziej sportowego śmigania, choć mówią/piszą że łatwość prowadzenia tych motocykli, składania w zakręty jest niewiele gorsza od sportów.
Jeżeli rzeczywiście nie ma sportowej 600 którą można w miarę komfortowo pośmigać mając długie kikuty to jest to ciekawa alternatywa, zwłaszcza że zawsze mi się podobała VFR-ka. No i mógłbym nie tylko po torze pośmigać.
Nikt się nie wypowiedział na temat daytony 675. Porównywalnie mało miejsca jak w pozostałych 600 tkach?
Jeżeli rzeczywiście nie ma sportowej 600 którą można w miarę komfortowo pośmigać mając długie kikuty to jest to ciekawa alternatywa, zwłaszcza że zawsze mi się podobała VFR-ka. No i mógłbym nie tylko po torze pośmigać.
Nikt się nie wypowiedział na temat daytony 675. Porównywalnie mało miejsca jak w pozostałych 600 tkach?
- kuptel
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 14/6/2008, 22:53
- Lokalizacja: Warszawa
Daytona cieszy sie małym powodzeniem w Polsce dlatego brak opinii o nich... ale wiadomo są na polskich drogach ja nie przepadam z Triumphami więc nie wypowiadam się jechałem całkiem nie dawno 675 i powiem szczerze bez rewelacji... Dukat 754 bardziej mi sie podobał w prowadzeniu zawieszeniu itd... Natomiast Thyndercat i VFR to nie są motocykle konkurencyjne.... Thunder bardziej porównałbym przeznaczeniem sylwetką pozycją do F4 tylko Honda ma większą moc co i tak jej nie czuć... Natomiast tak jak Fikol słusznie zaproponował Thunder to faktycznie spory sprzęt jak na klasę 600 ale obawiam sie że kolega będzie narzekał że przydało by sie więcej KM...
http://www.motocykl.org/thundercat/thundercat.php
poczytaj sobie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_VFR_800
Ja mimo wszystko stawiam na FVR a wagi się nie obawiaj bo motocykl cięższy na zakrętach zwłaszcza na torze lepiej sie spisuje... wiesz jak cudownie winkluje się Busą .... szkoda ze masz małe doświadczenie bo jakbyś był obyty to namawiałbym cie na RN09 z 2003 potworna kobyła nawet jak byś miał 2m nie było by problemu....
http://www.motocykl.org/thundercat/thundercat.php
poczytaj sobie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_VFR_800
Ja mimo wszystko stawiam na FVR a wagi się nie obawiaj bo motocykl cięższy na zakrętach zwłaszcza na torze lepiej sie spisuje... wiesz jak cudownie winkluje się Busą .... szkoda ze masz małe doświadczenie bo jakbyś był obyty to namawiałbym cie na RN09 z 2003 potworna kobyła nawet jak byś miał 2m nie było by problemu....
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości