cykanie w silniku r6
Posty: 6
• Strona 1 z 1
cykanie w silniku r6
W silniku mojej r6 słychać cykanie, przypuszczam że to zawory -moje pytanie brzmi jak wygląda regulacja i ile kosztuje taki zabieg.Pozdrawiam i proszę o pomoc.
- zolo
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 10/9/2007, 14:23
- Lokalizacja: górny śląsk
Regulacja jest przerąbana - dostęp, trzeba wyciągać m.in. gaźniki.
Warto od razu sprawdzić zawory, wyczyścić, wyregulować i zsynchronizować gaźniki, sprawdzić świece i filtr powietrza.
Koszt zależny od serwisu.
Warto od razu sprawdzić zawory, wyczyścić, wyregulować i zsynchronizować gaźniki, sprawdzić świece i filtr powietrza.
Koszt zależny od serwisu.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Dostęp do pokrywy zaworów niestety wygląda tak jak pisze przedmówca.
Wydaje mi się że w r6 jest regulacja za pomocą płytek, tj mierzysz szczelinomierzem luz pomiędzy krzywkąw górnym położeniu a zaworem (wszystko na ciepłym silniku oczywiście). później oglądaszw książce serwisowej dopuszczalne luzy zaworowe, sprawdzasz jaką grubość ma płytka w gnieździe i dopasowujesz odpowiednią , tak żeby luz zaworowy był odpowiedni. Do odbijania zaworów w celu wyciągnicia płytki służy specjalny klucz (w serwisówce jest opisany, można go zrobić samemu). Po włożeniu odpowiedniej płytki wycągasz klucz, zapinasz szóstkę kręciszkołem, tak żeby krzywki kilka razy poruszyły zaworami i mierzysz ponownie luz, jeżeli się zgadza przechodzisz do kolejnego zaworu. I tą czynność powtarzasz 16 razy
pozdrawiam
Wydaje mi się że w r6 jest regulacja za pomocą płytek, tj mierzysz szczelinomierzem luz pomiędzy krzywkąw górnym położeniu a zaworem (wszystko na ciepłym silniku oczywiście). później oglądaszw książce serwisowej dopuszczalne luzy zaworowe, sprawdzasz jaką grubość ma płytka w gnieździe i dopasowujesz odpowiednią , tak żeby luz zaworowy był odpowiedni. Do odbijania zaworów w celu wyciągnicia płytki służy specjalny klucz (w serwisówce jest opisany, można go zrobić samemu). Po włożeniu odpowiedniej płytki wycągasz klucz, zapinasz szóstkę kręciszkołem, tak żeby krzywki kilka razy poruszyły zaworami i mierzysz ponownie luz, jeżeli się zgadza przechodzisz do kolejnego zaworu. I tą czynność powtarzasz 16 razy
pozdrawiam
- animal
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 30/4/2009, 22:19
Koszt w serwisie jeśli chodzi o regulację płytkową silnika R4-16 zaworów, to jest to kwota ok. 600zł. Gdybyś był z Wrocka, to zrobiłbym ci to za 200. Zregulacją i synchronizacją gaźników i wymianą oleju, świec i filtrów za 450 zł + materiały(olej, płytki, filtry i świece).
- ewangelista
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 26/4/2009, 14:50
- Lokalizacja: Wrocław
Do wymiany płytek w R6 trzeba zdejmować wałki.
Koszt po za ASO to 200 - 300PLN z płytkami lub + ewentualne płytki.
Luzy znajdziesz w manualu, i sprawdzasz na zimnym silniku.
Koszt po za ASO to 200 - 300PLN z płytkami lub + ewentualne płytki.
Luzy znajdziesz w manualu, i sprawdzasz na zimnym silniku.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości