Zobacz wÄ…tek - fz6 s fz6 n
NAS Analytics TAG

fz6 s fz6 n

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

fz6 s fz6 n

Postprzez donjaw » 15/4/2009, 22:21

Witam jestem nowy na tym forum
Chciał bym zasięgnąć informacji od użytkowników powyższych modeli yamahy fz6s fz6n . Będzie to mój pierwszy motor w klasie 600 , widz polega na tym ,że nie wiem czy model s do miasta będzie praktyczniejszy bo w trasę na pewno owiewka się przyda, z kolei n na trasę z małą owiewka może nie zdać egzaminu ????? Naczytałem się i nasłuchałem różnych opini ale tak naprawdę od nikogo kto by miał fz6. wcześniej jeździłem runnerem i gs500 ale to są słabe sprzęty ,chodź runner do miasta to idealny środek lokomocji. dziękuje za info
donjaw
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 20/3/2009, 15:06
Lokalizacja: wrocław


Postprzez t_racer_ » 15/4/2009, 23:34

Jeździłem XJ600N, czyli golasem, z zamontowaną małą szybką i szybko kupiłem szybę turystyczną Givi. Teraz mam FZ6S i też zainstalowałem szybę turystyczną, którą można zamienić na standardową w kilka minut. Jeśli masz w planach trochę pozwiedzać Polskę, czy Europę to więcej przyjemności z jazdy zapewni Ci ochrona jaką daje owiewka. A w mieście osłona przed wiatrem nie przeszkadza. Więcej opinii możesz zasięgnąć na Forum Fazera i Thundercata (otwórz link)
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia


Postprzez przeme » 16/4/2009, 07:56

No ja jezdziłem wcześniej fz6n czyli wersja bez owiewki i przyłącze się do opinii poprzednika. Owiewka jest przydatna w trasie a i w mieście nie przeszkadza. Jedynie walory estetyczne skłoniły mnie do kupna wersji naked, ale o gustach się nie dyskutuje :D
Podsumowując, owiewka bedzie lepsza jeżeli zamierzasz trochę polatać w trasy i pasuje ci wizualnie,. Jeżeli wiecej w miescie bedziesz jeżdził, a w trasie nie przeszkadza ci prędkość średnia w granicach 110-130 km/h (można i wiecej ale wszystko bierzesz na klate :)) to bierz bez, jest mega poręczny przy przeciskaniu się pomiędzy autami :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
przeme
Świeżak
 
Posty: 150
Dołączył(a): 7/11/2008, 14:52
Lokalizacja: warszawa-wpr

Postprzez WeWonItThreeTimes » 16/4/2009, 08:50

posiadam wersje N, jezdzilem bez owiewki 2 poprzednie sezony i powiem ze ciezko bylo. dlatego na ten sezon dokupilem mala akcesoryjna i jest lepiej z tym ze caly podmuch idzie na glowe, nie na klate. Przy 140 glowa juz lata. takze jak trasy bedziesz robil dluzsze to z owiewka radzilbym

tak jak u przeme, walory estetyczne zadecydowaly przy wyborze, jednak nastepny o2o bedzie z owiewka
Obrazek
Avatar użytkownika
WeWonItThreeTimes
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:02
Lokalizacja: Miasto W/Oss

Postprzez donjaw » 16/4/2009, 17:01

Dziękuje za opinie prawdę mówiąc to zostałem sazany na n kilka szt które oglądałem w tamtym tygodniu już się sprzedały, i to za taka cenę że to jest troszku chore :idea: pozdrawiam szerokości
donjaw
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 20/3/2009, 15:06
Lokalizacja: wrocław

Postprzez Shaft » 16/4/2009, 23:43

Ja zakupiłem FZ600S i jestem bardzo zadowolony. Nawet w porównaniu do Hondy z egzaminu to Yamaha istna S klasa. Ja swoją śmigam po mieście do woli i nie czuję problemów w korkach.

Wg mojej oceny owiewka daje komfort również psychiczny. Człowiek ma się za czym schować, ale nie tyle co przed samym wiatrem ile przed tym co przed nami. Bardziej przytulnie. No wg mnie wersja z owiewką ma fajne lamy - kocie :)

Tylko S. :)

Od tygodnia moja puszka praktycznie stoi non stop. Moto chodzi na okrągło :) Teraz szykuję odpowiedni spodzień żebym mógł śmigać na spotkania. 70% % z nich dam radę na moto :)

Co do ceny to warto było kupować na jesieni przed recesją. Moja kosztowała 19 tys - vat. Teraz fakt masakra cenowa. Ja już teraz bym nie kupował Yamy nowej tylko używkę..

Pozdr
Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49

Postprzez 4est » 18/4/2009, 13:51

Wszystko co chlopaki wyzej napisali to swieta prawda ;-) Sam mam FZ6N z akcesoryjna mala szyba od yamahy i faktycznie do 140 mozna jechac, pozniej to juz tylko walka z wiatrem.

Przy 160 wiatr tak sie juz wzmaga, ze robi sie malo przyjemnie, ale na krotka mete mozna i pod 200 pojechac :P

Polatalem tez troszke S-ka i w trasie faktycznie niebo, a ziemia (nim sie obejrzysz na budziku bedzie "2" z przodu :)
IMHO do miasta nie ma nic lepszego jak nakedzik ;-)
Pozdrawiam,
4est
Avatar użytkownika
4est
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Shaft » 19/4/2009, 01:21

4est napisał(a):Wszystko co chlopaki wyzej napisali to swieta prawda ;-) Sam mam FZ6N z akcesoryjna mala szyba od yamahy i faktycznie do 140 mozna jechac, pozniej to juz tylko walka z wiatrem.

Przy 160 wiatr tak sie juz wzmaga, ze robi sie malo przyjemnie, ale na krotka mete mozna i pod 200 pojechac :P

Polatalem tez troszke S-ka i w trasie faktycznie niebo, a ziemia (nim sie obejrzysz na budziku bedzie "2" z przodu :)
IMHO do miasta nie ma nic lepszego jak nakedzik ;-)


4est miałem cie właśnie szukać. Trzeba się kiedyś skrzyknąć :)

Ja niestety nie mogę być do końca obiektywny bo nie przekraczam jeszcze 150 km/h Nie mam za bardzo gdzie. I nawet nie chce. Non stop miasto i przelotki.
Zauważyłem, że powyżej 135 moto uzyskuje świetną przyczepność. Nawet na prostej jak szarpniesz mocniej z 90 - pod 140 to w pewnym momencie czuć jakbyś skleił się z podłożem i powietrzem. Tak to czuję :)
Najgorsze, że to strasznie przyjemne uczucie :) Siła trzyma jak cholera.


Pozdr
Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49

Postprzez 4est » 19/4/2009, 19:44

Shaft napisał(a):4est miałem cie właśnie szukać. Trzeba się kiedyś skrzyknąć :)

nie ma problema, jak tylko znajdzie sie chwilka to bardzo chetnie ;-)

Wracajac do tematu to ja mam znowu inne odczucia, moja dzida powyzej 150-160 robi sie jakby ciut nerwowa. Mam wrazenie, ze przod zaczyna robic sie lzejszy i wezykuje/delikatnie trzepocze kierownica - sam nie wiem jak to nazwac. Zjawisko wystepuje tylko przy konkretnym palowaniu sprzeta, tylko podczas ostrego przyspieszania - jak jade ze stala predkoscia lub (i) po idealnie rownej drodze to jest OK.

Gumki noweczki, wywazone, luzow na glowce brak, zawiac wyglada OK - moze ten typ tak ma, na dobra sprawe to nie sport wiec zawias ciut inny ;)
Chlopaki z Yamahy na Polczynskiej nic nie znalezli.
Pozdrawiam,
4est
Avatar użytkownika
4est
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Shaft » 19/4/2009, 22:02

4est napisał(a):
Shaft napisał(a):4est miałem cie właśnie szukać. Trzeba się kiedyś skrzyknąć :)

nie ma problema, jak tylko znajdzie sie chwilka to bardzo chetnie ;-)

Wracajac do tematu to ja mam znowu inne odczucia, moja dzida powyzej 150-160 robi sie jakby ciut nerwowa. Mam wrazenie, ze przod zaczyna robic sie lzejszy i wezykuje/delikatnie trzepocze kierownica - sam nie wiem jak to nazwac. Zjawisko wystepuje tylko przy konkretnym palowaniu sprzeta, tylko podczas ostrego przyspieszania - jak jade ze stala predkoscia lub (i) po idealnie rownej drodze to jest OK.

Gumki noweczki, wywazone, luzow na glowce brak, zawiac wyglada OK - moze ten typ tak ma, na dobra sprawe to nie sport wiec zawias ciut inny ;)
Chlopaki z Yamahy na Polczynskiej nic nie znalezli.


A na każdej nawierzchni tak masz ? Na trasie do Zegrza przez Legionowo masz zerwany asfalt i takie podłużne wyżłobienia. Tam kiera lata zgodnie z wyżłobieniami. Ja daję jej odrobinę luzu żeby amortyzować .

Może zapytaj innych golasów ?

Jak będę ba dobrej trasie przetestuję przy 160 i dam znać.
Ale poczekam na ochraniacz kręgosłupa zanim to zrobię..:)

Pozdr
Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49

Postprzez 4est » 20/4/2009, 20:52

Zasadniczo tylko na takiej "typowej polskiej nawierzchni" czyt. nierownej - stad moje podejscie ze moze ten typ tak ma ;-)
Pozdrawiam,
4est
Avatar użytkownika
4est
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Shaft » 20/4/2009, 21:51

Dzisiaj sprawdziłem przy 162 i nawet miałem gdzie. Nic nie latało.

Zapytaj innych golasów i lepiej to sprawdź ...:)

Pozdrawiam
Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49

Postprzez 4est » 21/4/2009, 20:38

Nawierzchnie miales typowa dla naszych drog czy trafil sie rowny odcinek ?

PS: Twoja dzida to noweczka z salonu, moja ma juz prawie 18 tys. KM i nigdy nie bylo nic robione z zawiasem, wiec moze juz czas...
Pozdrawiam,
4est
Avatar użytkownika
4est
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Shaft » 21/4/2009, 23:11

[quote="4est"]Nawierzchnie miales typowa dla naszych drog czy trafil sie rowny odcinek ?

Jechałem po równym i później trochę wolniej po mniej równym :)
I szła prosto. Sprawdź lepiej zawieszenie i inne elementy.
Nie znam się na mechanice moto, ale pamiętam że na forum ktoś opisał jakie mogą być powody. Zazwyczaj mechaniczne, ew. konstrukcyjne. Te ostatnie dotyczą konkretnych modeli.

Ja bym nie odpuścił dopóki bym nie znalazł przyczyny :)

Ps. Moja nóweczka, na jesieni będzie rok i jak będę śmigał tyle co teraz
to spokojnie nawinÄ™ 15 000 w jeden sezon ;)

Pozdr
Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49

Postprzez WeWonItThreeTimes » 22/4/2009, 07:59

4est napisał(a):Zasadniczo tylko na takiej "typowej polskiej nawierzchni" czyt. nierownej - stad moje podejscie ze moze ten typ tak ma ;-)


u mnie jest podobnie tak gdzies od 170. Na patelni jest bez problemu
Obrazek
Avatar użytkownika
WeWonItThreeTimes
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:02
Lokalizacja: Miasto W/Oss

Postprzez cb1000r » 23/4/2009, 10:58

witam,

takie zachowanie motocykla to nic innego jak źle dopasowane ciuchy i zła pozycja za sterami

textylia przy dynamicznej jeździe zaczynają trzepotać i stąd to kiwanie, a wrażenie podnoszenia motocykla do góry świadczy tylko o tym, że moto ma czym zwijać asfalt, a drugie to to, że za daleko od baku siedzisz

pzdr
cb1000r
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 19/2/2009, 20:01
Lokalizacja: warszawa

Postprzez 4est » 23/4/2009, 21:44

cb1000r - co do ciuchow masz czesciowo racje - jezdze w textylu ;-) Jak jest zimniej w dlugiej kurtce 3 warstwowej do tego spodnie rowniez textyl, a jak jest cieplej wale w krotkiej kurteczce ixona, a dol jeansy ;-)

Zjawisko tylko wystepuje jak konkretnie paluje sprzeta tzn pierwsze 3-4 biegi jade do czerwonego - pozniej zazwyczaj juz sie konczy droga :D
Tez w pewnej chwili myslalem ze to moze kwestia oporow powietrza, ale mam wrazenie ze to bardziej wine ponosi kiepawa nawierzchnia. Jak odwijam na b.rownym odcinku to tego zjawiska nie ma.
Pozycja za sterami tez chyba nie moze byc juz lepsza - jajka mnie bola od przytulania sie do zbiornika :D

Wracajac do ciuchow to moge dodac, ze podczas jazdy testowej noweczka XJ 600N (w tych samych ciuszkach) nie bylo tego, byc moze kwestia mocy sprzeta, jednak moj fazi jest "kapke zwawszy" :P

PS: Shaft Twoja dzida do Stage 1 czy Stage 2 ?
Pozdrawiam,
4est
Avatar użytkownika
4est
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Postprzez WeWonItThreeTimes » 24/4/2009, 09:40

4est napisał(a):PS: Shaft Twoja dzida do Stage 1 czy Stage 2 ?


nowka z salonu z zeszlego roku wiec pewnie S2.

Twoja to S1?
Obrazek
Avatar użytkownika
WeWonItThreeTimes
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:02
Lokalizacja: Miasto W/Oss

Postprzez 4est » 24/4/2009, 15:30

Jesli z ubieglego roku (kupiona w 2008 mogla byc z 2007) to moze byc rowniez S1 ;-)

Ja mam FZ6N wiec mam 98KM.
Pozdrawiam,
4est
Avatar użytkownika
4est
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Konig » 24/4/2009, 16:09

A to nie jest przypadkiem tak, że S2 ma te naklejki na owiewce i 98KM?
Konig
Świeżak
 
Posty: 433
Dołączył(a): 14/8/2008, 20:21
Lokalizacja: Triocity

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê