Brak iskry w ttr 600
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Brak iskry w ttr 600
Witam koledzy.
Mam problem z moją maszyną. Kupiłem i na drugi dzień już nie mogłem pojeżdzić, moto nie chcialo zapalić. Powód - brak iskry.
Znajomy ma identyczną (rok starszą) w związku z czym mam możliwość sprawdzenia która część elektryki odmówiła posłuszeństwa. Na pierwszy ogień poszedł modół i ku mojemu zadowoleniu moto kolegi odpaliło na mojej części (cena nowego to ok 3000 zł). Następnie cewka, regulator napięcia i jakiś kondensator, na wszystkich tych częsciach moto kolegi odpalało. Zaprowadziłem moto do mechanika który odpalił ją podając prąd z akumulatora WNIOSEK - prąd nie wychodzi z silnika. Przyczyną może być alternator wg. mnie tylko i wyłącznie, a może się mylę? Gość od którego moto kupiłem powiedzial ze to nie mozliwe bo alternator w tych silnikach jest w zalewie olejowej i jest bezawaryjny. Problem był taki że oleju było mało (tj. poniżej normy niestety) i moje pytanie do Was - czy możliwe jest to że przez niski stan oleju (niewiele ponizej poziomu) moze sie ta część uszkodzić?
Proszę o jakieś podpowiedzi, a może mieliście podobną sytuacje a to wcale nie alternator...
Pozdro
Mam problem z moją maszyną. Kupiłem i na drugi dzień już nie mogłem pojeżdzić, moto nie chcialo zapalić. Powód - brak iskry.
Znajomy ma identyczną (rok starszą) w związku z czym mam możliwość sprawdzenia która część elektryki odmówiła posłuszeństwa. Na pierwszy ogień poszedł modół i ku mojemu zadowoleniu moto kolegi odpaliło na mojej części (cena nowego to ok 3000 zł). Następnie cewka, regulator napięcia i jakiś kondensator, na wszystkich tych częsciach moto kolegi odpalało. Zaprowadziłem moto do mechanika który odpalił ją podając prąd z akumulatora WNIOSEK - prąd nie wychodzi z silnika. Przyczyną może być alternator wg. mnie tylko i wyłącznie, a może się mylę? Gość od którego moto kupiłem powiedzial ze to nie mozliwe bo alternator w tych silnikach jest w zalewie olejowej i jest bezawaryjny. Problem był taki że oleju było mało (tj. poniżej normy niestety) i moje pytanie do Was - czy możliwe jest to że przez niski stan oleju (niewiele ponizej poziomu) moze sie ta część uszkodzić?
Proszę o jakieś podpowiedzi, a może mieliście podobną sytuacje a to wcale nie alternator...
Pozdro
- koval5891
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 21/11/2008, 12:03
poziom oleju nie ma z ładowaniem nic wspólnego,równie dobrze wcale może go nie być,silnik się zatrze a ładowanie nadal będzie
a umiejscowiony jest tam dlatego aby zaoszczędzić miejsca i nie montować go na zewnątrz. sprawdż jeszcze świece,oporność impulsatora,stacyjke.

- JAXON80
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 25/10/2007, 18:45
Dziś mechanik powiedział mi że impulsator jest ok więc pozostaje tylko alternator (nowy to koszt ok 3 tys zł dowiadywałem sie w serwisie). Ewentualnie przewinięcie,
i teraz pytanie do Was czy zna ktoś człowieka który się tym zajmuje, najlepiej z okolic Łodzi ale nie koniecznie.
i teraz pytanie do Was czy zna ktoś człowieka który się tym zajmuje, najlepiej z okolic Łodzi ale nie koniecznie.
- koval5891
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 21/11/2008, 12:03
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości