Zobacz wątek - Kawa ZX6R (95-97) lub CBR 600 f3
NAS Analytics TAG

Kawa ZX6R (95-97) lub CBR 600 f3

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Kawa ZX6R (95-97) lub CBR 600 f3

Postprzez bbksk » 6/4/2009, 06:29

Cześć, teraz gdy stanąłem przed kupnem motocykla mam duży problem, który z dwóch powyższych wybrać. Czytałem o obu modelach (mało w necie jest informacji o nich) i bardziej pasowałaby mi CBR600 ( mimo, że stara zx6r jest wg mnie idealnym motocyklem od strony wizualnej). Czy to prawda, że CBR F3 jest słabym motorem, jak na klasę 600ccm? Pytam użytkowników obu motocykli jak z awaryjnością, spalaniem, osiągami, wygodą. Ciężko dostać gdziekolwiek info o tych motocyklach. Chciałbym ostatecznie podjąć decyzję i wybrać w końcu jeden z nich :) . Motor posłuży mi z 3 sezony, tak myślę. Pozdrawiam!
bbksk
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14/5/2007, 18:17


Postprzez CeBeRek » 6/4/2009, 09:17

Jeżeli chcesz cbr f3 na pierwszy motocykl to jest wcielonym diabłem...

Kawasaki ogólnie ludzie nie polecają ze względu na te mity, ale zawsze coś prawdy w tym musi być.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia


Postprzez Leg1oN » 6/4/2009, 10:33

info jest sporo tylko trzeba poszukac..
http://www.scigacz.pl/Honda,CBR,600F,1210.html

http://www.scigacz.pl/Honda,CBR600,F3,u ... ,8647.html

ja osobiście brałbym F3.. bez najmniejszego zastanowienia. śmigam taką od 3 lat (choć kupiłem ja tylko na rok w zamierzeniach, a to już o czymś świadczy).. z moto nie mam żadnych problemów.. pali malutko.. bardzo wygodnie sie na niej lata.. choć ja wole troche bardziej sportowe pozycje.. a jeżeli chodzi o osiągi.. niczym nie ustępuje żadnej 600 z tamtych lat.. miałem okazje latać z taka kawa.. i tak samo sie przedstawiały osiągi.. kawa jest troche bardziej nerwowa.. f3 oddaje moc liniowo i spokojniej.. ale zawsze swoje robi.. honda to moto sport-tur ale jak na ta waga dobrze sie winkluje i prowadzi.. ogólnie polecam.. a co do kawy.. kolega mial właśnie z tych lat.. też z dobre 2 lata.. nie nażekał również.. żadnych pęknięć ramy też nie doświadczył.. ale moto z dnia na dzień stawało sie coraz bardziej zmęczone.. to jedynie co moge powiedzieć.. a co o niczym nie świadczy bo to też zależy od właściciela..
Avatar użytkownika
Leg1oN
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2533
Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Postprzez CrossFire » 6/4/2009, 10:33

Bardziej Honda, CBR wybacza błędy ale trzeba do niej podejść z szacunkiem i rozsądkiem.
"Na podstawie tego, kogo masz koło siebie, wiesz, kim naprawde jesteś"...
Avatar użytkownika
CrossFire
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 22/3/2009, 09:41
Lokalizacja: Kraków

Postprzez melvin » 6/4/2009, 10:38

CeBeRek napisał(a):Jeżeli chcesz cbr f3 na pierwszy motocykl to jest wcielonym diabłem...

.

bez przesady...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez CeBeRek » 6/4/2009, 10:45

Przesadziłem... bierz r1, f3 to muł :D
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez wszok » 6/4/2009, 11:03

a ja mam kawę zx6r z 97r a ramy pękały 98-00 bo to już inny motocykl. i w żadnym wypadku nie zamienił bym na CBR bo nie jest taki oklepany. awaryjności ( u mnie ) brak. no i ten dźwięk na wydechu przelocie ..... żadna CBR tego nie ma :D

a obiektywnie to w tych rocznikach kieruj się tylko i wyłącznie jego STANEM.

pisze posta bo miałem ten sam dylemat co ty i szczerze bylem nastawiony na hondę bo tez sie naczytałem pierdół, ze kawa pęka zaciera sie i w ogóle nie wiadomo czy to jeździ do przodu czy może tyłem? a kupiłem zx6r bo tylko ona była w stanie nadającym się do jazdy.

a po za tym popatrz jak wygląda zx6r a jak CBR....

i masz racje ze o zx6r z 95-97r bardzo mało jest wiadomości i na forum i w ogole.

+ dostaje fajnego kopa od 10000obr. do konca :twisted:
+ ładny wygląd
+ u mnie spalanie 6l dla mnie mało

- bolą nadgarstki i du...a jak jeździsz dłużnej wolno np. po mieście (pozycja typowo sportowa)
- brak wskaźnika paliwa.
- owiewki ułożone tak ze latem wieje ci na nogi gorące powietrze z chlodnicy ( jednak jest to i + jak jest zimno - darmowe ogrzewanie :) )

tyle ode mnie
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez bombel1333 » 6/4/2009, 11:44

hehe, darmowe ogrzewanie to raczej nie jest ;D
"Wszystko w swoim czasie..." | "Każdy ma prawo do szczęścia..." | http://s5.metaldamage.onet.pl/c.php?uid=221467
bombel1333
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 1/3/2009, 21:17
Lokalizacja: Kraków

Postprzez kosta » 6/4/2009, 15:53

speedygonzales napisał(a):ja mam f3 a kolezka kawe z 99r. bardziej podoba mi sie kawa. roznicy w mocy nie zauwazysz - oba cie wypierd*ola z butow.
tiaaa jakoś mnie honda z butów nie wyrwała, ale to subiektywne odczucie, kawa jest bardziej agresywna i daje większą frajde z jazdy
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez JędrekZDW » 6/4/2009, 18:55

"[quote="wszok"]a ja mam kawę zx6r z 97r a ramy pękały 98-00 bo to już inny motocykl. "




Bardzo dziwne kolego ! Pokazac Ci zdjecia peknietych ram w kawie jednej z 96 a drugiej 97 ?? Nie zadne zdjecia z neta mówie od razu .. Tylko przypadkim kolegów :roll:
sc33 FireBlade
Avatar użytkownika
JędrekZDW
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez Michal_ts » 6/4/2009, 21:08

Nie wiem jaką preferujesz charakterystykę jazdy, wnioskuję, że szybko i sprawnie :) ale jeśli ma to być Twój 1 motocykl to generalnie nie polecam Ci takiego. Sam na pierwsze moto kupiłem gsxf-a 600 i mam po prostu problem z jego charakterystyką silnika i wagą.

Powiem tak - jeśli tak jak ja, chcesz się powoli i dobrze nauczyć jeździć to pamietaj, że CBRką ciasne zakręty i małe ronda bedziesz musiał pokonywać na 1 biegu bo na dwójce moto sie poprostu dusi jak za wolno jedziesz... charakterystyka ściga jest jaka jest - wysoko... na początku, dla niedoświadczonego klienta to cholerna przeszkoda...

Dodam jeszcze, że samo płynne ruszanie jest o wiele trudniejsze... albo odkręcisz manetkę za dużo i moto wystrzeliwuje - oczywiście przez niedoświadczonego (tak jak ja) do przodu w sposób mało kontrolowany, lub jak dasz za mało gazu się dusi lub gaśnie, co przy skręcaniu często oznacza położenie moto na glebę...

Powiem tak, gdybym kupił np 500 na 1 sezon prawie nic bym nie stracił ($$$), a zyskał bym pewnie znacznie więcej z doświadczenia, gdyż akurat mnie waga moto trochę irytuje - poza tym na kursie nikt mnie nie nauczył skręcać "ciężką" 600-tką... już nie wspomnę o tym, że z youtube'a się dowiedziałem co to jest przeciwskręt...

Michał
Ostatnio edytowano 6/4/2009, 21:21 przez Michal_ts, łącznie edytowano 1 raz
Michal_ts
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 4/4/2009, 23:05
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez OvertakeR » 6/4/2009, 21:17

CeBeRek napisał:
Jeżeli chcesz cbr f3 na pierwszy motocykl to jest wcielonym diabłem...
bez przesady...

Sam nie przesadzasz? 100 KM na pierwsze moto prosto z kursu bez obycia z motocyklami tej kategorii nie przerazi? Nie rozsmieszaj ludzi. Kiedy ktos pierwszy raz wsiadzie na 125 to uwaza ze jest mocna, a co dopiero CBR F3.

Kosta - to tyczy się również Ciebie, Ty masz juz jakies doswiadczenie, ale jak zaznaczyles to opinia subiektywna :)

Michal_ts - podzielam Twój pogląd.
Energie ist nichts ohne Steuerung.


Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
Avatar użytkownika
OvertakeR
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 21/12/2008, 13:53

Postprzez CeBeRek » 6/4/2009, 21:19

Co Ty go straszysz jakie rondo na jedynce. Jakie trudne ruszanie nie rozśmieszaj mnie. Albo masz jakiś niedowład, albo masz popsuty motocykl.

Tylko z tym ciężarem się zgadzam bo gsxf jest ciężki.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez Michal_ts » 6/4/2009, 21:41

CeBeRek napisał(a):Co Ty go straszysz jakie rondo na jedynce. Jakie trudne ruszanie nie rozśmieszaj mnie. Albo masz jakiś niedowład, albo masz popsuty motocykl.

Tylko z tym ciężarem się zgadzam bo gsxf jest ciężki.


Ja nikogo nie straszę... Ostatni raz na motocyklu siedziałem na egzaminie... (tak jestem początkującym) Kiedy po raz pierwszy usiadłem na gsxf-e wiedziałem, że żadnej ósemki nie zrobię, bo się po prostu nie da... moto zawraca tak, że muszę w garażu je ustawiać 5 min, dlaczego o tym nie wiedziałem? bo na kursie i egzaminie robisz ósemki prawie że skuterem :) (tak naprawdę nie wiem po co to komu, lepiej ćwiczyć hamowania awaryjne, lub technikę pokonywania zakrętów...)

Tak jak mówię jestem noob'em i się uczę, po prostu chcę zaznaczyć, że ciężka 600 jest znacznie trudniejsza w opanowaniu (po zdaniu prawka), niż 250 na kursie, na której siedzisz po raz 1.

Może mam słabą koordynację ruchową... choć nic na to nie wskazuje :) pewnie jestem po prostu ostrożny :)

Tak czy inaczej dźwięk 4cyl mnie cholernie cieszy :) Planuję uczyć się w nocy na pustych parkingach supermarketów - slalomy, zakręty, hamowanie...

PS. Nie wiem skąd jesteś CeBeRek, ale tak małe ronda jak w wawrze, czy międzylesiu (Warszawa) to ja nie wyobrażam sobie żebyś pokonywał na 2 biegu scigiem :) chyba, że z rozpędu... :)

Michał
Michal_ts
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 4/4/2009, 23:05
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez CeBeRek » 6/4/2009, 22:33

Ja tam nie wiem na dwójce moja cbr jedzie bez gazu i nawet przy tym nie szarpie. A obroty mam takie jak powinny być 1200-1300.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez wszok » 6/4/2009, 22:44

speedygonzales napisał(a):mysle ze koledze nie chodzi o to zeby motocykl mial kopa od 10k rpm tylko o porade co bedzie lepsze na pierwsze moto. ja polecam cbr bo na nim jezdze a kolega wszok swoja kawe bo tez na niej jezdzi ale oboje mamy slabe porownanie. kazdy z tych motocykli ma swoje plusy i minusy. moim zdaniem jak juz masz taki "duzy" dylemat co wybrac to przysiadz sie do obu i zobacz ktory ci lepiej pasuje... cala reszta - osiagi, cena, spalanie, glosnosc przelotowego wydechu (hahaha) jest zblizone. na ogledziny motocykla jedz z kims madrzejszym od siebie bo oba modele lubia byc skatowane przez czas i stunterow...


kolega wyraźnie prosił o podanie słabych czy mocnych stron tych moto wiec jako użytkownik jednego z nich napisałem moje obserwacje, wiec koledze raczej chodzi właśnie o to czy ten motocykl ma kopa od 10000obr. spalanie , awaryjność itd.. bo chce sie o nich coś dowiedzieć , nie widzę zdania "co na piewsze moto" nie napisałem tez ze polecam kawę. czytaj uważniej ze zrozumieniem a nie szukaj "dziury" w czyiś postach :wink:
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez Leg1oN » 6/4/2009, 22:56

CeBeRek napisał(a):Co Ty go straszysz jakie rondo na jedynce. Jakie trudne ruszanie nie rozśmieszaj mnie. Albo masz jakiś niedowład, albo masz popsuty motocykl.

Tylko z tym ciężarem się zgadzam bo gsxf jest ciężki.


CeBeRek napisał(a):Ja tam nie wiem na dwójce moja cbr jedzie bez gazu i nawet przy tym nie szarpie. A obroty mam takie jak powinny być 1200-1300.

w 100% sie zgadzam..
Michal_ts albo masz coś nie tak z moto.. albo naprawde nie wiesz za wiele o jeździe.. ja spokojnie zwalniam nawet na 3 czy 4 biegu i moto sie ladnie zbiera.. oczywiscie nie mowa o elastyce adekwatnej do jakiegos litra czy moto V2.. ale jest calkiem nieźle..

do minusów f3 należą problemy z napinaczem rozrządu i regulatorem napięcia... które jak narazie mnie nie dosięgły..
Avatar użytkownika
Leg1oN
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2533
Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Postprzez pawelCobra » 4/7/2009, 07:58

Witam! ten wątek jest juz pewno nieaktualny ale ja powiem swoje zdanie!! teraz sprzedałem moją gsx600f piekną i przecudnie zdrową pod kazdym wzgladem! teraz chce kupic kawe nie patrze nawet za cbr-kami po prostu trudno na poscie nabrac przekonania do moto! po prostu trzeba wziaść sobie kogos kto sie zna na zeczy obejrzec kawe pozniej cbr (tak jak kolega powiedział) i jesli oba beda bez wad wtedy wybrac! moze dam tylko takie porownanie ,ale nie bierzcie tego tak dosłownie!! cbr to mercedes,ale kawa zx6r to bmw. Jesli kupisz kawke w bardzo dobrym stanie to mysle ze bedziesz zadowolony ze hej a jesli kupisz cbr napewno tez nie bedzie gorsze widzisz tutaj tylko rozchodzi sie o wyglad optyczny tak w wiekszosci, bo osigi maja podobne awaryjnosc tez wiem ze ten czy ten moto jest dobry wiec na forum tylko usłyszysz głosy tych co maja i chwalą a przy tym jest to trudne wybrac jaki kolwiek z nich! Ja wybieram kawe ten moto mnie kreci jego głos pozycja sportowa ptyka kolorki a szczegulnie zielony! to wszystko przemawia za zx6r! A tobie radze wziąć ze sobą kogos kto sie zna i spojrzy na to zimnym okiem i powie ktory lepiej byś kupił! ale wybór jest Twój! Pozdrawiam! A jesli juz kupiłes opisz co masz i jak sie sprawuje! pawel1438@o2.pl Chce tylko jeszcze napisac ze wez pod uwage suzuki! gsxr600 lub 750srad hmmm
pawelCobra
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13/4/2009, 11:15
Lokalizacja: Łowicz okol, Radomska



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr