Zobacz wÄ…tek - xj6(2009) vs hornet(2009)
NAS Analytics TAG

xj6(2009) vs hornet(2009)

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

xj6(2009) vs hornet(2009)

Postprzez siwerus » 1/4/2009, 01:17

Witam!
Mam dylemat o którym zawsze marzyłem. Zastanawiam sie nad tymi dwoma Motocyklami. Prośba do użytkowników obu Maszyn o opinie....
od czytania i oglądania filmów w necie na ich temat juz mnie głowa boli,...
dzieki z góry za informacje.
pozdrawiam!

ps.Oba Motocykle są po prostu piękne.Xjota jest nieco słabsza od Horneta, ale tak bardzo na mocy mi nie zależy.dużym plusem przemawiającym za XJ6 jest cena,...jest prawie o 1tys funtów tansza.
Obie maszyny sÄ… na mnie skrojone....
jestem otwarty na inne propozycje,...bo gdzie dwóch sie bije tam czasami trzeci korzysta.Podejrzewam też, że hornet jest nieco bardziej narwany.Ale ta Yamaszka,..miodzio. A może fz6?!?
Ostatnio edytowano 1/4/2009, 01:32 przez siwerus, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
siwerus
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 29/1/2007, 14:10
Lokalizacja: Londyn/Poznań


Postprzez YZF R1 » 1/4/2009, 01:24

Niestety nie jeździłem żadnym, zaś przeczytałem sporo na temat nowej Divy, oraz miałem okazję w salonie po przymierzać się do niej. bardzo wygodny lekki motocykl dla mnie bardzo atrakcyjny stara Diva chodź odniosła sukces jest już nudna nowa wygląda Kapitalnie! niestety nie jeździłem nią... yamaha uzupełniła lukę w ofercie akurat w tym przedziale motocykli, zapowiada się że nowa Xj-ka podniesie sprzedaż i tak głównie napędzaną przez Fazery, czy okaże się chętniej sięganym przez klientów motocyklem zobaczymy ja polecam szczerze.
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez salsafreak » 1/4/2009, 11:42

ja bym raczej konfrontował horneta z fazerem a xj z gladiusem
mi się podoba gladius a hornet ma z przodu up side down ale nie wiem czy to wielka różnica. na pewno jest różnica w mocy
salsafreak
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 28/3/2008, 18:22
Lokalizacja: wrocław

Postprzez leff » 1/4/2009, 11:49

odpowiedniki horneta to chyba fazer i GSR,
dla XJ to odpowiednio CBF i Gladius
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez siwerus » 1/4/2009, 11:57

Gladius całkowicie odpada. Nie chce nikogo urażać, ale jak dla mnie jest za bardzo hmmm,..."miętki". Jestem zwolennikiem klasycznej linii a suzuki chyba troche przekombinowało w tym przypadku. Ale to tylko moje zdanie. Na pewno plusem jest V której jestem wielkim zwolennikiem.
Jak juz wczesniej wspominałem zastanawiam sie także nad Fz6,...w zasadzie to była moja pierwsza myśl zanim nie zobaczyłem i nie wsiadłem na Xjte.
Jedynym minusem Fz6 jest wydech pod tyłkiem. Moto bedzie używane turystycznie(mimo ze to nakedy) wiec boje sie ze moje kuferki zostaną nadpalone przez Fz6. Oczywiscie nie obedzie sie bez akcesoryjnej owiewki.
A wiec o miano tego jedynego walczÄ… nadal:Xj6 vs Hornet i mimo wszystko vs Fz6....
dylemat trwa
siwerus
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 29/1/2007, 14:10
Lokalizacja: Londyn/Poznań

Postprzez leff » 1/4/2009, 12:50

przejedz sie XJ i hornetem i zobacz, ktory Ci bardziej pasuje
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez dambandit » 1/4/2009, 13:41

Alternatywą dla xj6 jest raczej bandit .Nie jeździłem jeszcze nowym xj6 ale ma 78 koni i 205 kilo masy a bandit jeszcze sporo przytył ponieważ waży już 240 kilo więc mimo 7 koni więcej w mieście xj może mu odjechać , bandit również fajnie się prezentuje szczególnie w czerwonym ale jest 2 tyś droższy no i ta masa . Mimo że jeżdżę teraz banditem jako nowy bym go chyba nie kupił . Co do klasy wyżej nowy hornet wogóle mi nie podchodzi , najlepiej z tej stawki wygląda chyba gsr .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez leff » 1/4/2009, 14:48

no fakt, gladius to V-ka

a co do gsr-a ... kwestia gustu, kierunki na zbiorniku mi sie nie podobaja ......
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez siwerus » 1/4/2009, 22:39

Gsr odpada ze względu na kierunki, wydechy i mam wrażenie, że tyłek nie pasuje do całości, choć na pewno osiągi ma niezłe.
Macie racje. Przejadę sie i XJ6 i Hornetem i to będzie najbardziej miarodajne.
Zastanawia mnie możliwość zmiany wydechu w nowej Xj6. Sam pomysł umieszczenia wydechu pod silnikiem jak dla mnie bardzo trafiony, bo oprócz aspektu estetycznego dochodzi doskonałe niemal wyważenie maszyny w tej kategorii.
dylemat trwa
:?
...Bandit za ciężki:(
The Lights of the city, they only look good when I'm speeding...
siwerus
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 29/1/2007, 14:10
Lokalizacja: Londyn/Poznań

Postprzez t_racer_ » 4/4/2009, 22:18

Wydechy w FZ6 nie przypalają kufrów, ale sprawiają, że pod siodłem nie ma schowka. Nowa XJ6 jest super, silnik prawie ten sam co w FZ6, oraz wiele innych elementów.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez s87 » 16/6/2009, 17:06

A ja powiem ,ze XJ6 najlepiej wyglada z tych wszystkich. Bandit taki jakis starawy z wygladu ;) Gladius fajny ,ale cos mi w nim nie gra. Za bardzo futurystyczny? Nie wiem jak to okreslic.

A XJ6 tworzy taka spójność. Dziś jezdzilem nią na jezdzie probnej w salonie Yamahy. Powiem ,ze bardzo pozytywne odczucia. Wygodny ,ladny, szybki. No tylko nie wybieraj koloru zoltego ;) Bialy fajny ,a juz w ogole czarny wymiata. I do tego mozna sobie walnac jakies malowanie. Ciekawa opcja!

Ktos jeszcze jezdzil ta XJtka ?
Avatar użytkownika
s87
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 27/5/2009, 20:59

Postprzez wgp » 16/6/2009, 17:52

Jeździłem tą nową Hondą Hornet cbs-abs '07 i jeździłem Yamahą Fazer s2 ABS.

Silnik - Hornet ma mimo podobnej mocy lepszy silnik, który w moim odczuciu miał więcej mocy w górnym zakresie obrotów, a co istotne w dolnym i średnim również. Silnik Yamahy jest mniej żwawy, nie daje takiej radości z jazdy.

Zawieszenie - Znów zwycięża Hornet - przód upside-down, ogólnie sztywniejsze, bardziej sportowe zawieszenie. Mi osobiście to bardziej odpowiada, zapewnia większą stabilność jazdy. Przy hamowaniu przód mniej nurkuje. Yamaha ma bardziej turystyczne, miękkie zawieszenie.

Hamulce - abs Yamahy jest niedopracowany, jakby z innej epoki. Przy pofałdowanym suchym asfalcie przed jednymi światłami zaczął wariować i się włączał niepotrzebnie. Układ CBS-abs w Hondzie to bajka - świetnie działa i daje poczucie bezpieczeństwa. Podczas jazdy Hondą złapał mnie deszcz ale nie miałem stresu przy hamowaniu.

Pozycja - jestem wysoki - 192cm i Yamaha wygrywa - ogólnie większy motocykl i łatwiej mi było się w niego wpasować. Honda jest malutka i śmiesznie na niej wyglądałem, chociaż po 150km nie czułem zmęczenia, więc poza wyglądem odpowiada mi.

I teraz jeśli XJ6 ma hamulce z pierwszej wersji Fz6 i do tego słabszy silnik to wybrałbym Horneta. Gabarytowo XJ6 jest równie malutki.

Jeśli jednak nie czujesz się pewnie na motocyklu i masz wątpliwości czy podołasz większej mocy to weź spokojniejszą Yamahę. Emocji dostarczy Ci i tak sporo a cenowo wypada dużo korzystniej.

Pozdrawiam!
Z750 s '05
wgp
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/11/2007, 13:40

Postprzez macello » 16/6/2009, 18:29

XJke i Horneta, jakby nie patrzec różni dośc dużo... XJka jest jak poczciwy Bandzior.... Spokojny nakedzik na weekendowe wypady... Wygodniejszy i "przyjemniejszy" dla jeźdźca... Silniczek 78KM zdecydowanie starcza...

Hornet jest bardziej sportowy, nawiązuje już trochę do streetfight'ów.... Sto koników potrafi nieźle zabawic...


Wybór należy do Ciebie...
Avatar użytkownika
macello
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 22/3/2008, 19:23
Lokalizacja: Trzebiatów / Szczecin



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 9 gości




na górê